..: All news and reports - ČR Pardubický :..

LEO Express 480.002, Sv 1. nsl 1351, Velim, 12. 10. 2012, foto: Josef Petrák Velim/Lichkov — Básník by řekl, že černá šelma konečně opustila ohradu, mírně znalý kolemjdoucí by zase mohl usoudit, že nástup další železniční konkurence je na spadnutí. Faktem je, že řada 480 dopravce LEO Express včera v noci poprvé vlastní silou opustila pečlivě izolované prostředí zkušebního okruhu v Cerhenicích, a vydala se na první ze série testovacích jízd na tratích spravovaných SŽDC. Zatímco dopravce samotný již ve velkém stylu ohlásil zkušební jízdy Praha – Bohumín, skutečná premiéra FLIRTu mimo testovacího centra byla o něco skromnější – a o to exotičtější.

24.10.2011 - 21:00 - Pavel Dobeš potvrdil modernizaci trati Pardubice - Hradec Králové

Most Rosice nad Labem, foto: Matouš Danielka Pardubice/Hradec Králové — Ministr dopravy Pavel Dobeš v pátek 21. října navštívil Pardubický kraj a s hejtmanem kraje Radko Martínkem jednal o budoucích investicích do dopravní infrastruktury. Mimo jiné potvrdil, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) má alokované finance pro zahájení investice do trati 031 Pardubice - Hradec Králové (- Jaroměř). Základem modernizace s nákladem 1,4 mld. korun je zdvoukolejnění této páteřní regionální trati. Zdvoukolejnění umožní ve špičce provozovat osobní vlaky ve 20minutovém intervalu mezi krajskými městy a přitom nevyčerpat veškerou dopravní kapacitu. Modernizace je rozčleněna do 3 let; v příštím roce proběhne modernizace v úseku Stéblová - Opatovice nad Labem. Klíčovým technickým parametrem je traťová rychlost 160 km/h pro klasické soupravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v současnosti vybírá dodavatele první části. Dobešův stranický předchůdce Vít Bárta přitom ve své dopravní koncepci tento projekt ve světle rozpočtových škrtů pozastavil.

Viz Memorandum o rozvoji dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji

Zdroj: IS o Veřejných zakázkách, Ministerstvo dopravy, Pardubický kraj, iDnes, Pavel Dobeš slibuje

350.015, EC 30273 Jaroslav Hašek, Kúty, 7. 7. 2009, foto: KuTom Česká Třebová — Čtyřiačtyřicet – tolik přímých vlaků dnes spojuje šestnáctitisícové město Česká Třebová s Prahou. Přesto jeho starosta loni požadoval, aby v tamní železniční stanici zastavovaly bez výjimky všechny vlaky EuroCity jedoucí v relaci Praha – Brno. Trnem v oku mu byla část těchto spojů, které dnes podle objednávky ministerstva dopravy tamní stanici projíždí. Poté, co s podobnou iniciativou před rokem neuspěl, začal se podle ČTK starosta Jaroslav Zedník dožadovat zastavování dvanácti vlaků EuroCity opět 24. ledna 2011. Nejvíce mu přitom vadí vlak EC 273 Jaroslav Hašek, který ve směru z Prahy zastavuje v nedalekém okresním městě Ústí nad Orlicí. Důvodem je přípoj na mezinárodní vlak do polského Kłodzka. I přes nadstandardní vlakové spojení, a to zejména v porovnání s okolními městy regionu, však vedení České Třebové považuje zastavování všech dálkových vlaků za svou prioritu.

22.6.2010 - 10:00 - ROP Severovýchod: dotace na nová železniční vozidla schváleny

regio_shuttle, foto: Tomáš Poslušný Liberec — Regionální operační program (ROP) Severovýchod poskytne finance Českým drahám na tři projekty pořízení nových regionálních vozidel. Všechny byly předloženy v rámci 16. výzvy. Podporu drahám schválil 21. června na svém zasedání Výbor Regionální rady NUTS II Severovýchod. Pro spojení krajských měst Pardubice a Hradec Králové má být do roku 2014 pořízeno 5 nových nízkopodlažních jednotek. Regionální rada pro tento projekt uvolní 274 mil. korun. ROP bude spolufinancovat 16 nových vozidel pro Jizerskohorskou železnici s dodáním do 31. října příštího roku. České dráhy již ve výběrovém řízení vybraly vozidla Stadler RS1 Regio–Shuttle. Dotace bude činit 308 mil. korun. Dvě vozidla pak budou do 31. července 2012 dodány pro nasazení v Pardubickém kraji. Jejich pořízení bude spolufinancováno částkou 31 mil. korun. V září budou schvalovány projekty v rámci 17. a 18. výzvy, které se týkají městské dopravy včetně integrovaných dopravních systémů a ekologizace ve veřejné dopravě.

Zdroj: Pardubický kraj, Liberecký kraj

150.226, EC 121 Košičan, Bezpráví, foto: Richard WeberPardubice — Pardubický kraj a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) jednaly o prioritách investic do drážní infrastruktury v regionu. Výsledkem setkání je memorandum schválené krajskými zastupiteli, které v pondělí 24. května 2010 podepsal hejtman Radko Martínek a generální ředitel SŽDC Jan Komárek. Dokument navazuje na předchozí memorandum o přípravě železničních staveb z 29. června 2006 a pokrývá rozmezí let 2010 až 2013. Kraj nově vyjednal investice do důležitých regionálních tratí, na kterých objednává veškerou osobní dopravu. Některé stavby již teď počítají s optimalizací některých úseků pro uvažované nové jednotky Českých drah dosud neuvedeného typu. Na základě desetileté smlouvy jsou totiž ČD jediným provozovatelem regionální dopravu v kraji a na získání nových vozidel by v dohledné době měly vypsat výběrové řízení. Podle nejnovější dohody SŽDC a kraje se má investovat především do zvýšení rychlostí, vybavenosti stanic, kapacity traťových úseků a bezpečnosti přejezdů.

2.4.2010 - 11:00 - Vozidla Stadler zvítězila v anketě mezi občany Pardubického kraje

Vizualizace jednopodlažní elektrické jednotky Škoda, Ostrava–Svinov, foto: Pardubický kraj/Škoda Vagonka Pardubice — České dráhy jako současný železniční regionální dopravce v Pardubickém kraji chtějí v letech 2012 a 2013 nasadit do provozu několik kusů moderních motorových vozů, na které ještě letos vypíší výběrové řízení. Financovány mají být také z Regionálního operačního programu (ROP) Severovýchod. Ten nedávno uspořádal hlasování o nejhezčí vozidlo, které by měly České dráhy pořídit. Webové ankety na stránkách kraje, kde si mohli respondenti podle fotografií vybrat svého favorita, se zúčastnilo přes 3000 občanů. Tři z respondentů odměnil cenami hejtman Pardubického kraje Radko Martínek. Zcela bez zájmu vyšel z hlasování polský výrobce PESA Bydgoszcz, jen o několik desítek hlasů více získala ostravská Škoda Vagonka. Naopak jasnými favority jsou švýcarský Stadler a německý Siemens, který se umístil v těsném závěsu za ním. Jaká vozidla se na pardubických kolejích objeví, bude záviset na podmínkách výběrového řízení a skutečných nabídkách výrobců.

Zdroj: Pardubický kraj

   
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2019 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 05:52
sets at 20:19
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...