..: Aktuality a články - ČR Olomoucký :..

ÖBB/Rail Cargo Austria 1116.003, Nové Mesto nad Váhom, 25. 11. 2009 (Testy ETCS), foto: Martin Beták Vídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) modernizují vlakové zabezpečovací systémy a do flotily svých moderních lokomotiv Taurus a jednotek railjet plánují ještě letos začít montovat zabezpečovače podle standardu jednotného evropského vlakového zabezpečovačovacího systému ETCS Level 2. Kontrakt za celkem 90 milionů eur získal francouzský Alstom, který nainstaluje zařízení ATP Atlas200 do celkem 449 lokomotiv a řídicích vozů. V dílnách TS Linz a TS Wien, patřících ÖBB, se montáži vlakového zabezpečovače podrobí 322 lokomotiv řad 1016 a 1116, všech 50 taurů řady 1216, a také 67 řídicích vozů řady 80-90.7 Afmpz, řazených do vysokorychlostních jednotek railjet.

ČD Cargo 751.141, Postřelmov, 25. 5. 2009, foto: Louis Armstrong Praha/PostřelmovElektrifikace trati Zábřeh na Moravě – Šumperk přinesla vyjma možnosti vést elektrické osobní a nákladní vlaky nově až do Šumperka také další novinku. Poprvé byla návěstní svítidla na síti SŽDC vybavena namísto klasických žárovek elektroluminiscenčními diodami, zkráceně LED. Koncem září byla také návěstidla osazena v železniční stanici Postřelmov. V rámci zkušebního provozu se ověřuje údržba, spolehlivost a také vnímání návěstidel ze strany strojvedoucích. Celkem je použito 28 LED svítidel. Instalace takových svítidel se i přes výrazně vyšší pořizovací náklady vyplatí. „Zatímco klasická žárovka má průměrnou životnost kolem 1000 hodin, LED diody 20 let. Navíc mají LED svítilny mnohonásobně menší poruchovost, shrnuje hlavní výhody tiskový mluvčí AŽD Praha Jiří Dlabaja.

KŽM Přerov, Jívlová 1976, pozvánka, foto: Bertovec Přerov – Na začátku listopadu jsme v redakčních pozvánkách avizovali, že se během tohoto měsíce podíváme s magazínem ŽelPage do Přerova. Ve dnech 21., 22., 28. a 29. listopadu 2009 proběhne v klubovně modelářské skupiny KŽM Přerov tradiční výstava, letos však doplněná o výstavu historie 30letého provozu lokomotiv brejlovec, zejména řady 754. A co víc, roll–out modelu lokomotivy řady 754 od firmy Roco, na který mnozí netrpělivě čekají. Ten bude představen již v pátek 20. listopadu a k porovnání bude v pátek a první sobotu k dispozici i stroj skutečný – 754.020 z DKV Olomouc, jeden z původních „bleskových“ strojů plzeňského depa.

Tunel ve Slavíči, foto: Josef Petrák Slavíč - Někdo tvrdí, že jím vlak nikdy neprojel. Někdo věří místní pověsti o marnivosti císaře Ferdinanda, který trať bez tunelu nepovažoval za pořádnou železnici a vymínil si jeden postavit. Mnoho místních doteď nevěří, že bývalý železniční tunel, situovaný přímo pod obcí Slavíč na Přerovsku, sloužil svému účelu plné půlstoletí. Vlaky tudy přestaly projíždět až 30. května 1895, kdy se do provozu dala druhá kolej na nově zbudovaném tělese železnice o několik desítek metrů jižněji. V následujících sto letech vystřídal 258,9 metrů dlouhý a přes 6 metrů vysoký podzemní průjezd několik úloh včetně skladiště brambor — v 60. letech 20. století se dokonce uvažovalo o jeho znovuzprovoznění vedením třetí koleje hlavní tratě. Život se však do slavíčského tunelu vrátil až začátkem května 2009, kdy se do tmavé díry v nevysokém kopci podívala postupně skupina závodníků na horských kolech, místní obyvatelé, zvědavci z okolí i dva redaktoři ŽelPage.

Tunel ve Slavíči, foto: Josef Petrák Slavíč - Jubilejní X. ročník cyklistického závodu Author Šela Marathon se pojede tuto sobotu, 2. května, v okolí Lipníka nad Bečvou na Přerovsku — a zaujme nejen příznivce cyklistiky. Vedle účasti vynálezce horského kola Garyho Fishera si letos organizátoři připravili ještě jednu zajímavost přímo na trase závodu, jež zajisté osloví nejen závodníky: o třech následujících víkendech bude pro veřejnost otevřen historický železniční tunel pod obcí Slavíč, přes kterou již v současnosti prochází koridorová trať č. 270 (úsek Přerov – Bohumín). Jak nám sdělil předseda osadního výboru Jiří Trna, tunel bude vybaven osvětlením a zpřístupněn nejen v době závodu a k návštěvě je zvána i široká veřejnost. Chcete-li tedy poznat malou část historie tzv. Severní dráhy císaře Ferdinanda, můžete o tomto a následujících dvou víkendech navštívit ve dne i v noci místo, kudy část původní stopy tratě Vídeň — Krakov v minulosti vedla.

Ve dnech 13.3. až 12.5. tohoto roku je plánována rozsáhlá výluka jednoho z posledních neopravených úseků trati číslo 270, Červenka - Zábřeh na Moravě. Důvodem jsou rozsáhlé stavební práce na tomto úseku III. železničního koridoru, které si vynutí jednokolejný provoz. Mnohé regionální a několik dálkových spojů bude mít upravené jízdní časy, popř. jízdní trasy a cílové či počáteční stanice. Výluky s sebou přináší také možnost vzniku zpoždění. Přinášíme Vám přehled souvisejících změn v dopravě.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01