..: All news and reports - ČR Moravskoslezský :..

Ilustrační obrázek - Pendolino mezi Lupěným a Hoštejnem Bohumín – S příchodem nového jízdního řádu a řady souvisejících změn poněkud zanikly novinky související s tarifním odbavením ve vlacích SuperCity. Doposud jsme Vás informovali, že u vybraných vlaků je vyloučeno použití slevy RailPlus na nákup místenky ve dnech se špičkovou frekvencí. Nicméně, stranou pozornosti médií i tiskových zpráv Českých drah zůstala zbrusu nová nabídka určená pro vlaky SC jak na severní, tak i jižní větvi.

751.180 v Jeseníku - autor AktuellJeseník - Již na jaře letošního roku začne rozsáhlá rekonstrukce vlakového nádraží v Jeseníku. České dráhy do železniční stanice investují desítky milionů korun. Ukončení prací je plánováno v roce 2008.

Ilustrační foto

Ostrava - Velké veřejné logistické centrum zřejmě vznikne v Moravskoslezském kraji. Jedním z možných míst je město Bohumín, kde mělo v minulosti vyrůst pouze železniční překladiště, což se nakonec nestalo. České dráhy, které se na vybudování logistického centra připravují, s Bohumínem nadále počítají. Podobná překladiště materiálu by mohla vzniknout také na dalších místech České republiky. "V celém Česku je vytypováno sedm až osm lokalit, jedna by měla být také na Ostravsku. Konkrétní místo jsme ještě nevybrali, jednou z možností by mohl být Bohumín, kde mělo vzniknout velké železniční překladiště," uvedl generální ředitel Českých drah Josef Bazala. Peníze na vybudování nového překladiště má poskytnout stát a Evropská unie. Jeho fungování by měli platit uživatelé.

"Rozpočet ještě nemáme zpracován, počítáme ale, že náklady by se pohybovaly ve stamilionech korun. Využití veřejného logistického centra na Ostravsku by bylo stejné, jako tomu je u překladiště v Lovosicích," dodal Bazala. Logistické centrum bude v Moravskoslezském kraji důležité z toho důvodu, že se v něm stále více daří podnikání, které se neobejde bez velkého proudu přepraveného materiálu. Logistické centrum by se mělo stát místem, kde se bude zboží skladovat a kontejnery překládat na kombinovanou dopravu, tedy vlaky a nákladní vozy. "V kraji bude velký pohyb zboží proto, že tady máme velké investory. Také jsme na evropské dopravní cestě, na koridorové síti. To jsou hlavní důvody, proč by mělo vzniknout logistické centrum - aby byla více využita kombinovaná doprava," řekl generální ředitel Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Miroslav Fabian. Význam logistického centra vzroste také s příchodem automobilky Hyundai a zprovozněním dálnice.

zdroj: Moravskoslezský deník

   
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2020 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 07:51
sets at 16:36
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...