..: All news and reports - ČR Jihočeský :..

Bmz a ABmz RegioJet od ÖBB, Břeclav, foto: Josef PetrákBřeclav — Čtyřiačtyřicet. Tolik osobních vozů Rakouských spolkových drah v uplynulých dnech zamířilo do svého nového domova v Česku, kde od léta začnou vozit cestující Českých drah i soukromého dopravce RegioJet ze skupiny Student Agency. Zatímco u státního dopravce poslouží vozy z přelomu 70. a 80. let minulého století jako vítané oživení nejhorších rychlíků, u žluté firmy naopak mírně modernizované rakouské vagóny pomohou rozběhnout první pravidelnou linku Praha - Havířov (- Žilina). Nová řada Bmz236 ČD teď podstoupí velkou revizi a časem i menší revitalizaci interiéru. Vagony Bmz 21-90 a ABmz a 30-90 RJ již mají velkou modernizaci za sebou z doby, kdy jezdily u ÖBB; pro dosažení požadovaného standardu kvality ovšem rovněž potřebují opravu. První cestující by tak obě řady měly svézt v průběhu letních prázdnin.

810.470 + 810, Kořenov, foto: Puly České Budějovice/Netolice — Téma rušení tratí se v médiích propírá prakticky neustále od nástupu současného ministra dopravy Víta Bárty. Internetový deník iDnes v dnešním článku připomněl, že od března 2011 bude ukončen provoz regionálních vlaků mezi Dívčicemi a Netolicemi v jižních Čechách. Důvodem je nezájem Jihočeského kraje nadále provoz financovat, protože se jeví jako trvale ztrátový. Poměrně nekoncepční přístup k objednávání regionální dopravy již přitom JČK dokázal na trati České Budějovice – České Velenice – Gmünd NÖ, ale také objednávkou pro příští rok na trati Tábor – Bechyně. Trať Dívčice – Netolice tak může být jen dalším příkladem v řadě. „Dráha se ruší na základě žádosti ministerstva dopravy. My jsme ji akceptovali, protože vlaky jsou tam dlouhodobě nevyužité,“ uvedl pro iDnes náměstek hejtmana pro dopravu Martin Kuba. Vytíženost je tedy podle kraje ekonomický ukazatel, který ovlivňuje objednávku veřejné dopravy. Pokud je nízká, neměly by se nejdříve hledat důvody?

Viktor Paggio, Jiří Zimola, Vít Bárta a Martin Kuba, foto: Michal Šimek Tábor/České Budějovice — V pátek 10. září 2010 navštívil ministr dopravy Vít Bárta Jihočeský kraj. Z Prahy odcestoval rychlíkem Českých drah do Tábora, kde mu byl ředitelem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Janem Komárkem představen dokončený úsek IV. národního tranzitního železničního koridoru v úseku Doubí u Tábora – Tábor. V rámci dalšího programu se přesunul do  Českých Budějovic, kde jednal o budoucnosti dopravy v kraji a oznámil i aktuální situaci ve financování investic SŽDC do modernizace drážní infrastruktury. Zejména na III. železničním koridor se opět začíná stavět, jelikož se ministerstvo dopravy dohodlo s dodavateli na úsporách a zjednodušení staveb. A další stavby se opět rozběhnou v dalších dnech a týdnech.

   
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:00
sets at 20:03