..: Články - Evropa :..

logo AŽD Praha, foto: AŽD PrahaPraha — Největší český výrobce dopravní zabezpečovací techniky, AŽD Praha, je na území bývalého Československa zavedenou značkou již po několik desetiletí. Od otevření nových trhů před dvaceti lety se mu ale stejně dobře daří získávat zajímavé zakázky také dále za hranicemi. Kromě dodávky technologie do Egypta nebo milionového kontraktu v Litvě, o kterých náš magazín informoval v minulosti, přijala společnost v nedávné době objednávky hned v několika zemích, především na elektronické řídicí systémy pro železniční dopravu, přejezdová zabezpečovací zařízení nebo návěstidla. V některých případech teď navíc obnovuje obchodní partnerství, zpřetrhaná na začátku 90. let 20. století. Řada probíhajících projektů je přitom vystavena mediálnímu zájmu, jako třeba v případě dodávky zabezpečení přejezdů pro Turecko, jež dlouhodobě trpí vysokou úmrtností řidičů.

Oficiální vytvoření aliance XRail, foto: XRail Evropa — V duchu vytvoření společné aliance pro přepravu vozových zásilek Xrail v Evropě se nesla 18. února schůzka zástupců sedmi hlavních evropských operátorů železniční nákladní dopravy konaná ve švýcarském Curychu. Mezi hlavní cíle vznikající aliance patří poskytování mezinárodní železniční přepravy efektivnějším a pro zákazníky komfortnějším způsobem. Aliance chce také výrazně zvýšit konkurenceschopnost železniční dopravy vůči silniční a vrátit tak dopravu zboží zpět na železnici. Spolek tvoří sedm dopravců s působností v 11 zemích – ČD Cargo, CFL cargo (Lucembursko), DB Schenker Rail (Německo, Holandsko, Dánsko), Green Cargo (Švédsko, Norsko), Rail Cargo Austria (Rakousko, Maďarsko), SBB Cargo (Švýcarsko) a SNCB Logistics v Belgii.

Ilustrační obrázekTurecko - Aktualizováno ve 20:17 - Dnes v brzkých ranních hodinách došlo v centrálním Turecku k vykolejení osobního vlaku. Místo havárie nedaleko města Kütahya je vzdáleno asi dvěstě kilometrů jihozápadně od tureckého hlavního měta Ankary. Dle dostupných kusých informací, které máme k dispozici, došlo ve vysoké rychlosti k vykolejení a následnému převrácení několika vozů jedenáctikusové soupravy. Turecká média odvysílala záznam, ve kterém je vidět pět převrácených vagonů, jež na místě prohledávali záchranáři. Dle agentury AP, odvolávající se na prohlášení úřadu předsedy turecké vlády, si nehoda vyžádala osm obětí na životech. Dalších čtrnáct cestujících utrpělo zranění.

Ilustrační obrázekTurecko - Jedna z nejodvážnějších podmořských staveb vůbec byla zahájena v roce 2003 v tureckém Istanbulu. V rámci projektu nového železničního spojení Evropy a Asie zde vznikají dva páry podmořských tunelů pro vlaky a místní metro, které výrazně zvýší kapacitu hromadné dopravy v jednom z nejužších míst místní dopravní infrastruktury. Od roku 2012 by tak měl desetimilionová aglomerace dostat nové rychlé spojení přes Bospor, jež budou využívat vozidla metra i mezinárodní vlaky.

   
ŽelPage - elektronický magazín o dráhach
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Verejné použitie obsahu bez výslovného súhlasu autora nie je dovolené.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Prihlásenieopen/close
 
 
  
 
Zabudnuté heslo   
Zaregistrovať sa   
:. Poloha vlakov CZopen/close
Poloha vlakov CZ
 
:. Vyhľadávanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pre fotografovopen/close
Informácie o podmíenkach
na fotenie v ČR

Slnko
vychádza v 06:04
zapadá v 20:00