..: Články - Svět :..

Brazília - Na severním předměstí brazilského Ria de Janeiro se ve čtvrtek srazily dvě vlakové soupravy. Podle agentury EFE při tom zahynulo devět lidí, dalších 111 osob bylo zraněno. Podle úřadů narazila souprava s několika sty pasažéry zezadu do prázdného vlaku.

Kinshasa - Nejméně 100 osob zahynulo a dalších více než 200 lidí bylo zraněno při železničním neštěstí, které se odehrálo ve středu v noci v centrální části Konga. Původně úřady informovaly asi o 30 obětech, konžský ministr informací Toussaint Tshilombo Send ale dnes uvedl, že o život přišlo nejméně 100 lidí. Záchranáři zatím stále vyprošťují těla z vykolejených vagonů, bilance počtu obětí se proto ještě může změnit.

Ilustrační obrázekKorea - Poprvé po více než půlstoletí vyjel vlak na železnici spojující Severní a Jižní Koreu. Testovací jízda na obnovených tratích přetínajících střeženou hranici je symbolickým gestem. Usmiřování zemí probíhá navzdory napětí kolem jaderného programu KLDR.

Nehody na železniciNehody - Bohužel i o Velikonocích dochází k nehodám na železnici. V následujícím článku najdete aktuální přehled nehod od pátku 14. do pondělí 17. dubna 2006.

K velmi vážným nehodám došlo v Indonesii, kde došlo ke střetu dvou vlaků (13 mrtvých) a v Řecku, kde došlo ke střetu vlaku Intercity s nákladním autem. Vlak vykolejil a jeden vůz začal hořet (4 mrtví). Další závažnou nehodou byl střet rychlovlaku ICE v Německu nedaleko Frankfurtu. Nehoda se naštěstí obešla bez zranění a obětech na životě.

V České republice, asi jako každý den, došlo k několika střetům na přejezdech, či sražení osob v kolejišti.

infoJaponsko - Největší japonská železniční společnost East Japan Railways chystá testy údajně prvního vlaku na světě poháněného palivovými články. Palivové články vyrábějí elektrickou energii při reakci vodíku a kyslíku, přičemž vedlejším produktem je pouze voda a teplo. Nová technologie, vyzkoušená již v automobilech, je tak ekologicky nezávadná.
První vlak bude tvořit jediný vůz poháněný elektřinou, který by měl být schopen dosahovat rychlosti až 100 kilometrů v hodině. Většinu elektrické energie má vyrábět naftový generátor, asi třetinu by měly zajišťovat dva vodíkové palivové články o výkonu 65 kilowattů.

Zdroj : České noviny (ČTK)

Australská lokomotiva řady 3200Mnichov - 20 nových elektrických nákladních lokomotiv s typovým označením 3800 dodá Siemens australskému dopravci Queensland Rail (QR). Uzavřená smlouva má včetně dodávky náhradních dílů hodnotu téměř 3 miliardy českých korun (97 milionů eur).

Nové lokomotivy vyvine a vyrobí Siemens v Mnichově. Lokomotivy budou dodány v průběhu roku 2008. Jde již o druhou velkou zakázku od Queensland Rail (QR) během tří měsíců. Již v prosinci loňského roku obdržel Siemens od QR zakázku na modernizaci 60 elektrických nákladních lokomotiv typu 3100/3200 v hodnotě 4,5 miliardy českých korun (150 milionů eur).

Queensland Rail je jedním z největších australských železničních dopravců a bude nové lokomotivy používat jako tažná vozidla pro transport uhlí po železnici. Se 157 miliony tun přepraveného uhlí ročně patří QR v této oblasti první příčka na australském trhu. Do roku 2010 QR plánuje zvýšit přepravní kapacitu na 250 milionů tun. V tom by významnou úlohu měly sehrát nové lokomotivy, neboť při jejich trakčním výkonu 4000 kW a vlastní hmotnosti 132 tun bude pro transporty uhlí po železnici nutné nasadit méně lokomotiv než dosud.

Zdroj : Siemens

Lokomotiva třídy 3200 železniční společnosti Queensland Rail - foto : http://locopage.railpage.org.auSiemens - Společnost Siemens zmodernizuje v Austrálii spolu se svým lokálním partnerem United Group Rail 60 elektrických nákladních lokomotiv třídy 3100/3200 (25kV/50 Hz). Celková hodnota zakázky je 150 milionů eur, společnost Siemens, která je hlavním členem konsorcia, získá 85 milionů eur. Modernizaci lokomotiv konsorciu zadala železniční společnost Queensland Rail.

Siemens má na starosti řízení celého projektu a dodávku kompletního elektrického vybavení lokomotiv. Díky modernizaci budou mít lokomotivy vyšší výkon a současně se zvýší jejich spolehlivost. Zmodernizované lokomotivy mají být využity na přepravu uhlí, kdy pět původních lokomotivy nahradí tři modernizované. Životnost šestinápravových lokomotiv se prodlouží o 20 let, jejich hmotnost vzroste ze 110 na 126 tun. Maximální provozní rychlost lokomotiv zůstane na 80 km/h.
První zmodernizovaná lokomotiva by měla být dodána v březnu 2007, ročně pak až 20 lokomotiv až do konce roku 2010. Práce na lokomotivách budou realizovány v Austrálii.
Nákladní lokomotivy budou jezdit ve východní části Austrálie, kde se nachází řada uhelných dolů, odkud budouvozit uhelné vlaky 200 až 300 kilometrů k pobřežních přístavům, kde se uhlí nakládá na zámořské lodě. Vlak s uhlím se většinou skládá ze 120 vagonů a váží okolo 13.000 tun.
Siemens již získal od společnosti Queensland Rail v roce 2003 zakázku na modernizaci tří prototypů lokomotiv třídy 31/32. Tyto jednotky budou dokončeny a předány do provozu v březnu letošního roku.

Zdroj : SIEMENS
Foto : locopage.railpage.org.au/


Bližší informace o lokomotivách 3100/3200 Class

6.1.2006 - 11:14 - Japonsko bojuje se sněhem

ilustrační fotoTokio / Japonsko - Nejen Evropa, ale také Japonsko se potýká s neobvyklými přívaly sněhu. Situaci ještě přitížilo dnešní husté sněžení. V některých oblastech leží téměř čtyři metry sněhu. Nejvíce přívaly sužují prefekturu Niigata. Meteorologové navíc varují, že hlavní srážky roku teprve přijdou. Obvykle se tak děje v lednu a únoru. Japonské televize plní záběry ulic plných sněhu, který na některých místech téměř zakrývá pouliční lampy. Sníh tak komplikuje nejen dopravu na silnicích, ale i na železnici.

Zdroj : České noviny (ČTK)

nehodaIndie / Ándhrapradéš - Nejméně 100 lidských životů si vyžádalo ranní železniční neštěstí v jihoindickém státě Ándhrapradéš, který se potýká se záplavami. Osobní vlak zde vykolejil a převrhl se do vzedmuté řeky poté, co voda strhla most přes řeku a smetla koleje.

Představitelé železnice se obávají, že mrtvých bude zřejmě více. Dalších 30 až 40 lidí totiž podle nich patrně odnesla voda. Do řeky se zřítilo sedm ze 14 vagonů soupravy a v každém mohlo být 50 až 60 cestujících. U jednoho vagonu bylo vidět, že má rozbitá okna a že se cestující z něho pokoušeli dostat ven.
Na místě neštěstí, které je vzdáleno asi 30 kilometrů jižně od hlavního města Haidarábádu, pracují záchranné čety. Vagony, v nichž jsou uvězněni cestující, je třeba nejprve rozřezat. Na vyprošťování vozů z vody byly dovezeny jeřáby. Záchranné čety měly problém se dostat na místo neštěstí, protože přívalové deště zničily mnoho silnic. Zraněné do nemocnic přepravují kromě sanitek také vojenské vrtulníky.

Zdroj : iDnes.cz

6.9.2005 - 10:54 - Tajfun Nabi zasáhl Japonsko

Tajfun Nabi zasáhl Japonsko Japonsko - Tajfun Nabi, který přívalovými dešti a silným větrem zasáhl ostrov Kjúšú v jihozápadním Japonsku, si již vyžádal několik obětí. Smršť způsobovala záplavy a sesuvy půdy, postihla dopravu a evakuace kvůli ní postihla už přes 110.000 lidí.
Japonské letecké společnosti zrušily kvůli silnému větru přes 500 letů z ostrovů Kjúšú a Šikoku. Toto rozhodnutí se podle tamních médií dotklo 20.000 cestujících. Vyplout mezi Kjúšú a Šikoku nemohlo ani množství trajektů, zastavena je i železniční doprava.

Zdroj : České noviny (ČTK)

nehodaIzrael / Jeruzalém - Nejméně osm lidí zahynulo a dalších 189 utrpělo zranění při včerejší srážce vlaku s kamionem v centrální části Izraele. Mezi mrtvými je i dítě, 17 zraněných včetně strojvůdce je v kritickém stavu.
Souprava plná cestujících mířila z Haify přes Tel Aviv do jihoizraelského města Beeršeba. Nedaleko města Kirjat Gat do její zadní části narazil kamion s nákladem uhelného prachu, který jel po polní cestě křižující trať. Řidič vozidla je mezi oběťmi.
Dle médií dva vozy vykolejily a převrátili se na bok. Na místo okamžitě vyjely sanitky, pozemní i letecká záchranná služba. S vyhledáváním uvězněných pasažérů pomáhají i psi.
Zdroj : ČTK

27.2.2005 - 19:58 - Na Srí Lance vyjel první vlak po tsunami zničené trati

Srí LankaSrí Lanka - V neděli 20. února vyrazil z hlavního města Colombo do Galle první vlak po ničivých záplavách. Stalo se tak přesně po dvou měsících, kdy vlny tsunami zničili pobřeží včetně železniční tratě a vlaku plného cestujících. Při tomto největším železničním neštěstí v dějinách Srí Lanky zahynulo na 2000 lidí, kdy kromě cestujících zde zahynuli i lidé hledající na vlaku záchranu před ničivými vlnami.
Úplně zničenou trať opravovali dělníci ve dne i v noci a tak se již po 56 dnech od tragédie vydal na trať slavnostní vlak v čele s lokomotivou řady S9.850. Událost se neobešla bez slavnostní výzdoby a účasti významných politiků. Pravidelná doprava nebude zatím zavedena z důvodu chybějícího zabezpečovacího zařízení a také zbývá dokončit úplnou opravu kolejí.

Tokio - Dnes dopoledne byly v Japonsku proraženy poslední metry nejdelšího suchozemského tunelu na světě. Tunel dlouhý 26.5 km bude součástí železničního spojení mezi Tokiem a Aomorim dlouhého 576 km. Tunel ponese název Hako podle stejnojmenného pohoří.
Nejdelší tunely na světe jsou podmořské, v Japonsku je to železniční tunel Seikan mezi ostrovy Hokkaidó a Honšú, který je v provozu od r.1988 a je dlouhý 53,8 km. Druhý nejdelší tunel je Eurotunnel mezi Francií a Velkou Británií dlouhý 49 km.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11