..: Články - Svět :..

KLDR vlajka Severní Korea - země opředená díky své izolaci mnoha tajemstvími. Přesto se občas objeví zajímavé záběry od turistů, kteří mají možnost tuto zemi navštívit. Tyto návštěvy jsou ale ze severokorejské strany jasně dané a běžný turista nemá šanci se dostat tam, kde si to hostitelé nepřejí. Přesto se občas objeví na internetu zajímavé záběry, které poodkrývají roušku dosud neodhaleného. Přesně to se podařilo skupině německých šotoušů, kteří nejenže dostali možnost se do lidově demokratické Severní Korey podívat, ale bylo jim umožněno alespoň trochu nahlédnout do reality severokorejských železnic. Díky tomu se dostali i do míst, kam se běžný turista jen tak nepodívá. Záběry sice vznikly zhruba před 10 lety, to jim ale nic neubírá na autentičnosti, navíc v zemi, kde čas plyne přecijenom jinak, než ve zbytku světa.

Muromteplovoz SV-10 + VS-5, foto: MuromteplovozHavana — Unie kubánských železnic, zastřešující aktivity státního dopravce Ferrocariles de Cuba (FFCC), podepsala s ruským výrobcem Muromteplovoz smlouvu na dodávku 300 dvouvozových dieselových jednotek s cílem výrazněji obnovit stávající vozový park osobní dopravy na „Ostrově svobody“. Jedná se o kombinaci motorových vozů typu SV-10 a přípojných typu VS-5. Jedno vozidlo je složeno ze dvou dvounápravových vozů. Hnací díl váží 22 tun a disponuje 45 místy k sezení v uspořádání 2+3, přípojný vůz nabídne při 15 tunách 48 míst. O pohon se stará dieselový motor Yamz-238M5 o síle 176 kW a mechanickým přenosem výkonu, který uděluje soupravě maximální rychlost až 100 km/h. První z motorových jednotek již byla doručena lodí na Kubu a v dohledné době by ji mělo následovat dalších šestnáct. Zbývajících 283 souprav by pak mělo být montováno přímo na Kubě. Tyto vlaky představují po desetiletích první nové osobní soupravy pro kubánské dráhy, jež naposledy nová vozidla pořizovaly v roce 1997. Tehdy Havana odkoupila 6 kusů motorových vozů řady Dm11 od španělského konsorcia GEC-Alsthom, původně určených pro finské železnice VR. Původní zákazník však od obchodu odstoupil a místo toho pořídil sérii motorových vozů Dm12 z produkce někdejší Vagónky ve Studénce, nyní Škoda Transportation. Právě nejrozšířenější produkt někdejší moravskoslezské Vagonky – motorové vozy řady 810 a jejich deriváty – teď svou koncepcí nejvíc připomínají nové jednotky pro Kubu. Na druhou stranu, určitá primitivnost vozů z Muromteplovozu může být v kubánských podmínkách spíše výhodou.

4.3.2012 - 14:00 - Astra Vagoane Călători dodá 100 vozů do Brazílie

Astra Vagoane Călători, foto: Astra Vagoane Călători Arad — Rumunský výrobce železničních vozů Astra Vagoane Călători vyhrál kontrakt na dodávku stovky vozů do Brazílie. Odběratelem se stal tamní největší logistický operátor Vale do Rio Doce, který odebere celkem 98 vozů 1. a 2. třídy a k tomu dva poštovní vozy. Celková cena kontraktu přesáhla 100 milionů eur. Součástí smlouvy je také ustanovení, že odběratel může u Astra Vagoane Călători zvýšit svoji poptávku až o 50 procent při zachování finančních podmínek jako u první stovky vozů. Pro rumunského výrobce tak tento kontrakt znamená návrat na brazilský trh, kam naposledy dodal vozy před dvaceti lety.

Zdroj: ActMedia.eu

6.4.2011 - 16:00 - Škoda Electric vyhrála tendr v hodnotě 2 miliard korun

Škoda 109E, foto: HradyPlzeň — Škoda Electric, člen skupiny Škoda Transportation, se stala vítězem kontraktu na dodávku kompletních elektrických a mechanických pohonů včetně řídicí elektroniky pro 80 lokomotiv, které jsou určeny pro turecké dráhy. Smlouvu podepsala s jihokorejsou firmou Hyundai Rotem, která bude provádět finální montáž lokomotiv. Škoda Electric v tendru porazila ostatní světové výrobce jako například Siemens, Bombardier, Toshiba, Ansaldo Breda, ale také několik výrobců z Číny. První lokomotivy o výkonu 5 MW určené především pro nákladní dopravu s maximální rychlostí 140 km/h budou dodány v červnu roku 2012. Poslední pak Turecké státní dráhy TCDD převezmou v červenci roku 2014. Dodávky Škoda budou tvořit zhruba 40 % z ceny lokomotiv. Škoda Electric, jejíž tržby dosáhly loni 2,7 miliardy korun, tak počítá díky uzavření kontraktu se zvýšením počtu zaměstnanců o zhruba desetinu na necelých 800 lidí. V letech 2013 a 2014 by pak měly tržby dosahovat až 5 miliard korun.

Zdroj: Škoda Transportation, Lidové Noviny, ČT24

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:09