Rijád — Království Saúdská Arábie zažívá rozvoj železniční infrastruktury v takové míře, že je velmi těžko srovnatelný i s budováním železnice u nás před sto lety. Během 30 let by mělo být vybudováno 10 tisíc kilometrů nových tratí, tedy ještě o něco více, než dnes spravuje česká SŽDC. V první části jsme představili Severojižní projekt a projekt Landbridge. Nyní se podívejme na výstavbu vysokorychlostní tratě, která spojí dvě nejvýznamnější poutní místa v království.
Rijád — Stavební boom v oblasti Perského zálivu a Arabského poloostrova přetrvává už několik let. Svědčí o tom výstavba mnoha nových budov, komunikací, umělých ostrovů. V jednom momentě bylo v oblasti Perského zálivu soustředěno téměř 21 % celosvětové kapacity věžových jeřábů. Postupně se dostává i na další infrastrukturní projekty. Projekt rozvoje železniční sítě ve Spojených arabských emirátech jsme představili nedávno, co chystají v Kataru se možná dočtete v blízké budoucnosti. Nelze samozřejmě nepředstavit připravované železniční projekty v zemi v daném regionu s největší rozlohou – v Saúdské Arábii.
Johannesburg — Jihoafrický projekt Gautrain, zahrnující rychlé železniční spojení mezi Johannesburgem, Pretorií a mezinárodním letištěm OR Tambo, zřejmě nebude v provozu před začátkem Mistrovství světa ve fotbale 2010, které se bude konat mezi 11. červnem a 11. červencem mimo jiné i v obou těchto městech. Vláda provincie Gauteng totiž odmítla zaplatit konsorciu Bombela, které projekt realizuje, mimořádnou odměnu ve výši 1,3 miliardy randů (asi 3 miliardy korun), která měla zajistit dokončení alespoň části projektu (mezi letištěm a předměstím Johannesburgu) před smluvně dohodnutým datem 27. června. Mluvčí konsorcia odhaduje za současných podmínek zprovoznění až na říjen 2010.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage