..: Aktuality a články - Francie :..

18.8.2005 - 11:48 - SNCF plánují zákaz kouření ve všech vlacích do konce roku

Paris / AFP - Francouzské státní dráhy (SNCF) chtějí do konce roku zakázat kouření ve všech vlacích. „Po testovací fázi na různých tratích, nastal čas pro zákaz právě nyní“, sdělil generální ředitel SNCF Guillaume Pépy. Od prosince 2004 je zakázáno kouření ve vlacích TGV a v 11 regionech Francie dokonce v regionálních vlacích. V blízké době se k zákazu kouření v regionálních vlacích přidá i Německo.

ilustrační obrázek (DB)

5.8.2005 - 11:10 - Údajná bomba ve vlaku z Frankfurtu nad Mohanem do Paříže

Reims / AFP - Údajný výskyt bomby ve vlaku z Frankfurtu nad Mohanem do Paříže ve čtvrtek odpoledne vedl k částečnému přerušení dopravy u SNCF. Jak sdělil mluvčí SNCF, vlak musel kolem 16. hodiny zastavit v Epernay u Remeše. Všichni cestující museli opustit vlak, ten byl poté důkladně prohledán. Vedle EC 54, které vyráželo z Frankfurtu v 10:43, zůstalo stát dalších 7 vlaků v Paříži, Marne a Aisne (správní okrsky). Postiženy byly tratě Paříž – Mnichov, Paříž – Remeš a Paříž – Méty.

20.7.2005 - 11:15 - Eurostar přepravil o 8% více pasažérů

Paris / AFP - V prvních 6 měsících letošního roku, použilo služby Eurostaru z Belgie, resp. Francie do Velké Británie o 8% více zákazníků. Podle sdělení provozovatele spojení, bylo přepraveno vlaky Eurostar celkem 3,68 milionů cestujících. Obrat činil 355 milionů €, což je o 14% více než loni. Zvýšil se také podíl na dopravě v Bruselu a Paříži, což je prý zapříčiněno rostoucími cenami pohonných hmot pro letadla a relativně vysoká dochvilnost (86%).

7.7.2005 - 21:08 - Stavební práce pro provoz TGV-Est již začaly

Paříž (AFP) - Na nadraží Paris Est již začaly první stavební práce nového vysokorychlostního spojení mezi Paris a Strasbourg. Celou akci symbolicky odstartoval v úterý Dominique Perben (ministr dopravy) a Louis Gallois (SNCF). Od roku 2007, kdy má být projekt dokončen, urazí vlaky TGV-Est cestu z Paris do Strasbourg za 2 hodiny a 20 minut, namísto dneších 4 hodin. Na trať mají být napojena i německá města Frankfurt am Main a Stuttgart.

22.6.2005 - 16:32 - Boj o Eurotunnel

Velká Británie - U britského provozovatele Eurotunelu se v současnosti rozhořel spor o budoucnost zadlužené firmy. Šéf společnosti Eurotunnel Jacques Gounon žádal minulý týden od věřitelů odpuštění dluhu ve výši 9 miliard Euro, jinak je dle jeho slov konkurz nevyhnutelný.
Před 11 lety otevřené podmořské spojení mezi Francií (Calais/Coquelles) a Velkou Británií (Folkestone/Dover) nikdy nepřilákalo dostatek zájemců o přepravu. Společnost zatěžují navíc ještě dluhy z doby, kdy byl Eurotunel stavěn. Nepomohla ani kompletní výměna vedení společnosti. Aby věřitelé zabránili krachu, rozhodli se přijmout výplatu v akciích. Touto cestou by mohli převzít kontrolu nad celou společností. O státní podpoře nelze uvažovat, britská vláda se vyjádřila, že záchranu společnosti rozhodně financovat nebude, ani finanční pomoc z druhé strany průlivu se nezdá být reálná.

Eurotunnel Dover - Firma Eurotunnel, která je provozovatelem stejnojmenného tunelu, musela výrazně snížit ceny. Důvodem je celkový pokles přepravy v loňském roce o 7%, autobusů bylo přepraveno o 12% méně a osobních vozů o 8% méně. V současné době dluží firma svým věřitelům 6,4 mld. liber a žádá věřitele o odpuštění 2/3 dluhů. Důvodem poklesů přeprav je konkurence nízkonákladových leteckých společností, které létají do Londýna i Paříže, ale i preference trajektové dopravy u turistů.

1.6.2005 - 1:04 - Stávka železničářů ve Francii

pozorPaříž - Podle aktuálních informací budou zaměstnanci francouzských drah (SNCF) stávkovat. Stávka začne ve středu 1.6.2005 ve 20:00 hod. a skončí v pátek 3.6.2005 v 6:00 hod. Kvůli stávce musí cestující počítat s odřeknutím vlakových spojů a s častými zpožděními ve vnitrostátní i mezinárodní dopravě. Protože se informace o stávce neustále mění, měli by se cestující informovat v zákaznických centrech jednotlivých železničních správ na aktuální situaci.

27.5.2005 - 19:56 - Zvláštní vlak Belgie - Francie

strucnePaříž - Včera byl vypraven zvláštní vlak pro poslance Evropského parlamentu z Bruselu do Paříže. Důvodem je obhajoba Evropské ústavní smlouvy poslanci EP, kterou budou v referendu schvalovat Francouzi v neděli 29.5.2005. Průzkumy ukazují, že odpůrci by mohli získat až 54% hlasů a evropskou ústavu tak Francouzi odmítnou.

5.5.2005 - 14:19 - Časový plán propojení ICE a TGV

Paris-AFP - Německo a Francie sjednotily po dlouhých rozhovorech časový plán pro napojení francouzských vysokorychlostních vlaků TGV na německou ICE síť. Jak oznámili ministři dopravy obou zemí Manfred Stolpe (D) a Gilles de Robien (F), napojení tzv. TGV-Ost, které jezdí mezi Paříží a východní Francií, na německou trasu ICE Basilej – Karlsruhe, má být hotové do roku 2010. Do té doby musí být postaven mezi městy Strasbourg (F) a Kehl (D) dvojkolejný most přes Rýn a trať ICE mezi stanicemi Appenweier a Kehl rekonstruována pro rychlost 200 km/h.

20.4.2005 - 16:28 - Bilance Eurotunelu (Folkestone – Cocquelles)

Provozovatel Eurotunelu pod Lamanšským průlivem zveřejnil 18.04.05 své obchodní výsledky za 1. kvartál tohoto roku. Celkové zisky činily 130,8 milionů britských Liber, to znamená nárůst o 2% v porovnání se stejným obdobím v roce 2004. Provoz vlaků Shuttle zvýšil své tržby z 58,7 milionů Liber o 7%.
Eurotunel přepravil v 1. čtvrtletí roku 2005 dohromady 345 570 nákladních vozů (tzn. nárůst o 6%). Rozhodujícím prvkem pro zvýšení přepravy bylo zavedení nové přepravní strategie na počátku roku, která přetáhla zákazníky z přístavu v Calais na svou stranu (částečně to bylo způsobené také špatným počasím v přístavech). Osobních automobilů přepravily vlaky Eurotunelu 438 804 (zvýšení o 4%) a 17 629 autobusů (nárůst o 49%).
Eurotunelem smí projíždět také jiné vlaky než EUROTUNEL-Shuttle, a to např. vysokorychlostní vlaky Eurostar z Londýna do Paříže / Bruselu či EWS. Eurostar zvýšil účast na dopravě o 5%.
Společnost Eurotunnel přichází také s novou nabídkou. Zavádí tzv. balíčky, které jsou rozděleny do 3 cenových skupin dle času příjezdu a odjezdu:
98£ /auto – nákup nejpozději 14 před použitím, nelze vrátit, zpáteční cesta za 2 a více dní (Folkestone odjezd po 17:00, zpět Calais po 11:00)
118£ /auto – nákup nejpozději 1 den před použitím, nelze vrátit, zpáteční cesta za 2 a více dní (Folkestone odjezd po 17:00, zpět Calais po 11:00)
150£ /auto – nákup nejpozději 1 den před použitím, nelze vrátit, zpáteční cesta za 2 a více dní (Folkestone odjezd po 14:00, zpět Calais po 14:00)
Ceny běžných jízdenek se pohybují od 19£ do 343£ (u nižších cen jsou ovšem velice přísné podmínky, které je obtížné akceptovat). Průměrná cena za zpáteční přepravu se pohybuje kolem 120£ /auto.

7.4.2005 - 11:40 - ALSTOM přestaví francouzské vlaky CORAIL

Francie - Fracouzské státní dráhy udělily společnosti ALSTOM zakázku na přestavbu 48 vozů Regionálních vlaků CORAIL v hodnotě 37 milionů €. Smlouva obsahuje i 18 milionovou opci na přestavbu dalších 30 vozů. Vlaky se skládají z jedné lokomotivy a 4 až 8 osobních vozů. Přestavba zahrnuje také zřízení řídícího stanoviště v koncovém voze, aby se umožnila i jízda úvratí. Zlepší se tak hospodárnost provozu a zvýší kapacita na jednotlivých regionálních tratích. Některé vlaky dosahují rychlosti až 200 km/h. Přestavěné vlaky budou nasazeny v 5 francouzských regionech: Elsass, Rhone-Alpes, Burgund, Franche-Comté a Provence-Alpes-Cote d´Azur. Vozy budou dodány mezi lety 2006 a 2008 a montáž bude provedena ve 3 továrnách ALSTOMU ve Francii.
Vlaky CORAIL jsou nasazovány nejen na regionálních tratích, ale mnohé dosahují kvalit středoevropských vlaků IC/EC. V Evropě můžeme je spatřit například na trati mezi Frakfurtem nad Mohanem a Paříží (EC 56 Goethe).

7.3.2005 - 17:11 - Stávka SNCF

bleskovkaFrancie - Od středy 9. 3. 20:00 hod. do pátku 11. 3. 2005 budou stávkovat zaměstnanci francouzských drah (SNCF). Cestující musí počítat se zpožděními a zrušením vybraných spojů vnitrostátních i mezinárodních vlaků.
Připomeňme, že naposledy se na francouzských železnicích stávkovalo od středy 2. 3. 2005 20:00 hod. do pátku 4. 3. 2005. Uvidíme, zda se stávky od středy do pátku stanou tradicí.

1.3.2005 - 21:51 - Stávka železničářů ve Francii

tgvPaříž - Od středy 2. 3. 2005 20:00 hod. do pátku 4. 3. 2005 budou stávkovat zaměstnanci Francouzských státních drah (SNCF). Cestující musí počítat se zpožděními a zrušením vybraných spojů vnitrostátních i mezinárodních vlaků.

Ilustrační obrázekPaříž - Jistě jste již slyšeli o rychlovlacích TGV, které provozují francouzské dráhy SNCF. Vlaky TGV jezdí nejrychleji v Evropě vůbec a do nedávna držely rychlostní rekord 515 km/h. V současnosti nejrychlejším vlakem je japonský MAGLEV, který nedávno vytvořil rekord 581 km/h úpři jízdě na magnetickém pásu. Vraťme se ale k vlakům francouzským. Kolegové CzechDave, H@WKEY a Michawel se nedávno jeli podívat do Francie na jejich vlaky. Sepsali pěknou a dlouhou reportáž a dodali i fotografie. Ty jsou bohužel trošku horší, neboť jim nepřálo počasí. Za skvělou fotoreportáž jim patří díky.

« Novější zprávy | 1 ... 5 6 7 8 9   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12