..: Aktualitások és cikkek - Rakousko :..

Ilustrační obrázekVídeň - Orkán Emma pustošil nejen Českou republiku, ale i další země střední Evropy. Dle výpovědi jednoho z našich galeristů způsobil přerušení dopravy na tepně spojující Tyrolsko, Bavorsko a Salzbursko, a tím znemožnil na celý den cestování z východu na západ Rakouska a také do Německa. Rakouské dráhy se z tohoto chaosu probíraly jen velmi těžko. Další, trochu kuriózní nehoda se stala přímo uprostřed Vídně. Jeden z jeřábů, které byly umístěny na stavbě Wien Hauptbahnhof, se zřítil přímo na komplex nástupišť Wien Südbahnhof Bahnsteige 11 - 19, odkud odjíždí vlaky na Itálii, do Štýrska a Slovinska, Villachu, a také příměstské linky do Vídeňského Nového Města.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Linz - Tajemství, o kterém na středečním křtu českého fotbalového taura v Brně mluvili zástupci českých i rakouských drah, bylo odhaleno. Tento pátek (22.2. 2008) byli pozvaní zástupci médií a další zájemci v Linci seznámeni s novou podobou lokomotivy 1116.264. Ta v dílnách tamějšího TS Linz obdržela design propagující celý šampionát a všechny účastnické státy společně. Stroj společně prezentovali Josef Halbmayr za ÖBB-Personenverkehr a Michaela Steinacher z ÖBB-Werbecenter. Tím se celá fotbalová série reklamních lokomotiv uzavírá, po stroji UEFA a 16 národních je tento poslední.

Ilustrační obrázekVídeň - Další otřes zaznamenal svět výroby železničních modelů. Zřejmě k 15.2.2008 byla firma Fleischmann prodána firmě Modelleisenbahn Holding GmbH, která už před časem koupila Roco. Ta je členem bavorské skupiny Haselberger, doposud známější výrobou staviv Hasit. Fleischmann přitom patřil až dosud stejnojmenné rodině a na své tradiční vlastnictví kladl velký důraz. K transakci přitom došlo jen několik hodin po ukončení letošního hračkářského veletrnu v Norimberku.

Ilustrační obrázek Brno - Jak jsme již avizovali, křest lokomotivy 1216.226 taurus v českých národních barvách se konal tuto středu (20.2.2008) v Brně. Lokomotiva vznikla v rámci reklamní kampaně Rakouských drah ÖBB k mistrovství Evropy ve fotbale EURO 2008. Každý ze šestnácti účastnických států získal jednu lokomotivu taurus v národních barvách a ty nyní křižují po celém rakouském území. Na křtu byli přítomni redaktoři ŽelPage a proto přinášíme krátkou reportáž a snímky z akce.

Ilustrační obrázekVážení čtenáři, rok 2007 pro někoho více, pro někoho méně úspěšně skončil. Mezi ty šťastnější rozhodně patří i česká železnice, kterou sice postihlo několik nepříjemných nehod, ovšem zřejmě zastavila svůj další propad a rozdělením dominantního dopravce na osobní dopravu a divizi ČD Cargo dostala impuls k perspektivnímu růstu. Při příležitosti sedmého výročí se proto redakce ŽelPage rozhodla připravit pro vás také přehled nejdůležitějších událostí na železnici, které přinesl.

Ilustrační obrázek Vídeň / Brno - Jak jsme již na stránkách ŽelPage informovali, rakouské dráhy nechávají v rámci propagace Mistrovství Evropy ve fotbale EURO 2008 přebarvit 16 lokomotiv do barev účastnických států. V barvách České republiky je vyveden stroj 1216.226. V minulém a tomto týdnu, po roll-outu z dílen v Linci, byl nasazen do turnusu, kde zajišťoval mimo jiné vozbu vlajkových spojů rakouských drah - EC Transalpin a EN Wiener Walzer. Do týdne by měl stroj konečně zavítat také do jihomoravské metropole.

Ilustrační obrázek Vídeň - Letošní fotbalové Mistrovství Evropy pořádají společně Rakousko a Švýcarsko. Pro obě země to je jedna z nejdůležitějších událostí tohoto roku. Náležitě se na něj proto připravují i oba národní železniční dopravci: ÖBB a SBB. Při příležitosti evropského fotbalového svátku se plánuje posílení spojů a nasazení zvláštních vlaků během mistrovství, stejně jako zavedení zvýhodněných "fotbalových“ jízdenek. Vedlejší, ale o to viditelnější akcí jsou speciální nátěry na lokomotivách obou společností.

Ilustrační obrázekPraha - Po rakouských kolejích se bude již za několik týdnů prohánět šestnáct zemí. Tedy, alespoň lokomotiv je reprezentujících. V Rakousku se totiž na přelomu jara a léta uskuteční mistrovství Evropy ve fotbale, a tak tamní spolkové dráhy ÖBB přidělí každé účastnické zemi jednu lokomotivu a natřou ji do národních barev příslušného státu. Do jara proto bude jezdit s národním nátěrem hned šestnáct lokomotiv řad 1016, 1116 a 1216, doplní je další stroje propagující ME jako takové. Česká lokomotiva bude mít podle informací ŽelPage premiéru 6. února.

10.12.2007 - 1:05 - Jízdní řád v pdf už u všech sousedů

Ilustrační obrázekPraha - Máme pro vás ještě jednu dobrou zprávu. Všechny železnice sousedních států letos zveřejnily kompletní tabulky jízdního řádu v pdf na internetu nejpozději v první den platnosti. Nově tak v Polsku a Německu najdete nejen aktualizované tabulky, ale skutečně celý jízdní řád. Najdete je na následujících odkazech:

Odkazy na jízdní řády najdete i v přehledech tratí přímo na ŽelPage.

za upozornění na DB děkujeme Lukášovi Končickému

9.10.2007 - 20:34 - ÖBB Intercitybus

Ilustrační obrázekGraz - Od 1. října 2007 provozují ÖBB i dálkovou autobusovou dopravu, a to mezi Štýrským Hradcem (Graz) a korutanským Celovcem (Klagenfurt). Pod heslem "Rychle, pohodlně a přímo" spojuje 7 párů spojů ÖBB Intercitybus hlavní nádraží obou měst ve dvouhodinovém taktu s jedinou zastávkou na nádraží ve Wolfsbergu. Doba jízdy autobusu je 2:05 h oproti 2:45 h vlakem. Na lince platí železniční tarif ÖBB, ale podle silniční vzdálenosti (141 km místo 228 tarifních km). Klimatizované dvouposchoďové autobusy s WC mají nízkopodlažní část vhodnou pro přepravu cestujících s omezenou pohyblivostí (1 místo pro vozíčkáře). Rozlišuje se dokonce 1. a 2. třída, v první třídě jsou k dispozici bezplatně noviny a dva teplé nebo studené nápoje. Města Graz a Klagenfurt má v budoucnu spojovat rychlé železniční spojení projektu Koralmbahn.

Zdroj: ÖBB Personenverkehr, On Top Magazin

HC Vítkovice diskutují s Popradem, foto: Tomáš Kubovec Mohli jsme sem napsat pouze seznam všech rychlíků, EuroNightů a ÖBB-EC, kterými jsme jeli, stanice, kde jsme vystoupili či přestupovali, a nakonec vyfotit účtenku z nějaké hospody, kde jsme večeřeli. Ale my jsme řekli NE! Když zápis z akce, tak pořádný! Tomáš Kubovec (průvodce zeměmi evropskými), Josef Petrák (plánovač a navigátor) a Sanka Coffie (Pepe v menším, podstupující první lekci v šotoušení) vyrazili na pár dní na Slovensko a do Rakous, s Adamem zdokumentovali přírodní katastrofu v Tatrách a pak projeli Rakousko, co jim InterRail a Sommercard dovolily. A jedem!

Ilustrační obrázekVídeň, Berlín - Po kampaních za nekuřácká nádraží, ve kterých se zdůrazňovalo, že železnice již přestala kouřit před řadou let a je tedy řada na cestujících, dává železnice u našich německy mluvících sousedů další jasný signál. Od 1. září jsou všechny německé a rakouské vlaky nekuřácké. Připojují se tak k iniciativě nastartované v roce 2005 v Itálii. Od loňska se ve vlacích nekouří ve Francii, Švýcarsku, Rumunsku a ještě letos, nejspíše se změnou jízdního řádu, se podle ÖBB připojí kromě českých vlaků i další středoevropské železniční správy a Rusko.

Ilustrační obrázekVídeň - Červen 2008 postaví rakouské železnice i fotbal před velkou výzvu. Mistrovství Evropy ve fotbale přiláká do země stovky tisíc fanoušků a 60 až 80 procent by jich mělo použít prostředky veřejné dopravy. Zejména vlak, který i za normálních podmínek přepraví denně 1,2 milionu cestujících. "Během nejkrizovějších bezmála čtyř týdnů budeme potřebovat všechno, co má kola," prohlásil Manfred Kern z rakouských spolkových drah ÖBB. Bývalý rakouský fotbalový reprezentant u nich vede projekt dopravy během ME 2008. Ve Vídni přibude podle jeho slov každý hrací den 93 zvláštních spojů, které budou zajíždět nejen na vídeňská předměstí, ale i do maďarské Šoproně a slovenské Bratislavy. Jízdní řády prý budou podobné tomu, jak vlaky jezdí během oslav konce kalendářního roku.

10.8.2007 - 11:00 - 19.800 zákazníků ohodnotilo ÖBB známkou „chvalitebně“

Ilustrační obrázekVídeň - V letošním průzkumu, který pořádal Rakouský dopravní klub (VCÖ), by cestující do vysvědčení ÖBB napsali známku „chvalitebně“. Zákazníci pozitivně hodnotí především nové vlaky, do kterých ÖBB investují vysoké částky, zákaznicky orientované nabídky, vyhovující návaznost a nasazení personálu. Následující 3 roky bude investováno 1,2 miliardy € do nákupu nového vozového parku, z čehož 800 milionů € bude směřovat do vozidel pro regionální dopravu a 400 do dálkové dopravy. Do konce roku totiž mají ÖBB získat dalších 47 jednotek Talent (dnes 134), 30 jednotek Desiro (dnes 30) a 63 dvoupodlažních vozů (dnes 249). Do konce letošního roku by navíc měla být dokončena modernizace 800 vozů určených pro dálkovou dopravu. Mimo toto je objednáno 23 jednotek „railjet“. Tyto investice do vozového parku označili respondenti také velmi dobrými známkami.

zdroj: ÖBB

24.7.2007 - 8:00 - Kapsch vybuduje digitální síť GSM-R pro ÖBB

Ilustrační obrázekWien - Rakouské spolkové dráhy vymění svůj telekomunikační systém za moderní síť GSM-R od Nortelu. ÖBB uzavřely se společností Kapsch CarrierCom kontrakt v ceně 40 milionů eur (1,2 miliardy Kč) a již během letošního roku bude GSM-R nasazeno v pilotním projetu na 80 kilometrů dlouhém úseku mezi městy Wels a Passau.

zdroj: Sdělení ÖBB, Tisková zpráva Kapsch

« Újabb hírek | 1 ... 5 6 7 8 9 ... 18 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 06:02
nyugszik: 20:01