..: Aktualitások és cikkek - ČR Plzeňský :..

Ilustrační obrázekPlzeň - Občanské sdružení Plzeňská dráha a Společnost pro veřejnou dopravu vyhlašují soutěž o logo lokální železnice Pňovany – Bezdružice. Logo by mělo být jednoduché, mělo by vystihovat spojení jedné z nejhezčích lokálek v ČR s místní krajinou plnou zajímavých turistických míst a pamětihodností. Návrhy zasílejte poštou na formátu papíru A4 a nebo elektronicky nejlépe ve formátu GIF a nebo JPEG do 5. března 2007 na níže uvedený kontakt. Vítězný návrh loga bude oznámen 2. dubna 2007. Autor vítězného návrhu obdrží hodnotné věcné ceny.

Ilustrační obrázekPlzeň - Nejdříve v květnu začne fungovat nové 140 metrů dlouhé nástupiště s vlakovou zastávkou Zadní Skvrňany, která vyrostla na okrajové části plzeňského sídliště. A to i přesto, že České dráhy původně počítaly s jejím zprovozněním už od zavedení nového jízdního řádu v polovině prosince loňského roku.

8.1.2007 - 21:00 - Hořící vlak

Ilustrační fotoŽelezná Ruda - V zastávce Železná Ruda - centrum hořel vlak. K požáru došlo před 17. hod. Oheň zachvátil soupravu jedoucí z Janovic nad Úhlavou. Nikdo se nezranil, jeden vagon je zcela zničený.

zdroj: www.idnes.cz

Přejezd !!! Chodová Planá - Dnes ve 12.15 hodin nákladní vlak v Chodové Plané na železničním přejezdu se světly a závorami srazil 61letého muže. Muž na přejezd vstoupil v době jeho výstrahy, přešel koleje, ale zůstal stát v průjezdném průřezu. Lokomotiva jej zachytila, aniž by si toho strojvedoucí povšiml. S těžkým zraněním byl transportován do nemocnice. Jedná se o stejný přejezd, kde se v loňském roce opakovaně střetly vlaky s kamionem: Tisková zpráva DIČR

Ilustrační fotoHrádek u Rokycan - Devatenáctiletý mladík za volantem Opelu Corsa ve středu v 19 hod. narazil na železničním přejezdu do motoráku, který se právě rozjížděl ze zastávky. Řidič i jeho o rok starší spolujezdec skončili v nemocnici s lehkými zraněními. Osobní auto narazilo do boku motorového vozu, ve kterém jelo asi 10 cestujících. Ve vlaku nebyl nikdo zraněn. Osádka auta narazila hlavami do čelního skla auta. Svědčí o tom poškození čelního skla. „Při nárazu auta se utrhla nádrž motorového vozu. Hasiči z ní museli odčerpat naftu,“ popsal mluvčí krajských hasičů František Vaško. „Kvůli nehodě byl provoz na trati Rokycany - Mirošov přerušen od 19. hodiny do 22:15 hod.,“ řekl Drozda. Inspektoři odhadli škodu na motoráku na 30 tisíc korun, dvojnásobná škoda je podle policistů na osobním autě. Podle dosavadního vyšetřování je viníkem srážky řidič auta, který nedal vlaku přednost.

zdroj: Mladá fronta DNES

Ilustrační fotoPlzeň - Zchátralá budova části vlakového nádraží Plzeň - Jižní předměstí z roku 1904 bude mít nového majitele. Za částku 4,6 milionu korun ji včera dopoledne vydražil soukromý zájemce. Jaký záměr s budovou má, to odmítl říci. Prozradil pouze, že objekt koupil pro realitní kancelář.

Licitovat se začalo krátce po půl jedenácté. Vyvolávací cena byla 2,95 milionu korun. Do dražby vstoupili 3 zájemci. Mezi Janou Roškotovou z Prahy s číslem jedna a nakonec úspěšným dražitelem s číslem tři se strhl boj. Postupně, zpravidla po padesátitisícové částce, přihodili celkem sedmnáctkrát. „Mým cílem je opravovat staré domy. Kdybych objekt získala, určitě bychom se domluvili se sdružením Johan, které tam pořádalo kulturní akce. Ale bohužel,“ řekla Jana Roškotová. Opravu kulturní památky, která se bude pohybovat v řádech desítek milionů korun, chtěla financovat za pomoci evropských dotací.

Bylo 15 zájemců na dražbu zděné patrové budovy

U Českých drah se informovalo patnáct zájemců. Dráhy už 10 let využívají pouze polovinu nádraží, zbylá část byla pro veřejnost uzavřena. V roce 1997 opravily dráhy levou budovu, na prodávané pravé, která je přes silnici, pouze střechu. Útočiště tu našlo sdružení alternativních umělců Johan. Pořádalo zde kulturní akce. Johanu skončil v září pětiletý pronájem. Licitátor Přemysl Jirák z pražské společnosti Clanroy Sales řekl, že byl výsledkem dražby příjemně překvapen. „My osobně jsme využití tipovali například na galerii, ale mohlo by tam být i ubytování, restaurace nebo luxusní nákupní centrum. Dům je zajímavý polohou v centru města,“ dodal.

Objekt v centru Plzně má ale i své limity. Lze jej obtížně zásobovat, k dispozici nejsou parkovací místa, v blízkosti nepřetržitě projíždějí vlaky a součástí prodeje nejsou žádné okolní pozemky. Do případných úprav budou také mluvit památkáři. Například Pavel Domanický se v minulosti přimlouval za to, aby objekt sloužil nadále kulturním účelům. Zástupci města i kraj se ale od jeho koupě distancovali. Kromě výpravní budovy nádraží se včera dražily i další 2 objekty Českých drah z regionu. Bývalý drážní jednopodlažní domek bez sklepa a bez podkroví se šikmou střechou v obci Plešnice se podařilo udat za vyvolávací cenu 160 tisíc korun. O další nabízený majetek Českých drah, před 4 lety zmodernizovanou administrativní budovu ve Stodě, nikdo zájem neměl. Cenu objektu, který by vyžadoval pouze minimální investici, odhadl znalec na 20 milionů korun.

„České dráhy se snaží prodat nemovitý majetek, který je nepotřebný a navíc svými náklady zatěžuje rozpočet,“ vysvětluje Hana Bednářová z tiskového oddělení. V současné době vzniká internetový portál nabídky a poptávky nemovitého majetku, prostřednictvím kterého budou dráhy majetek nabízet, ať už k pronájmu nebo prodeji.

zdroj: Mladá fronta DNES

Ilustrační fotoPlzeň - Nová třísystémová lokomotiva Škoda 109E, jichž nakoupí do roku 2009 České dráhy celkem dvacet kusů, absolvovala první testy. „Skelet vozu má úspěšně za sebou pevnostní statickou zkoušku podle evropských předpisů,“ uvedla Radka Pistoriusová, mluvčí Škody Holding, do jejíž skupiny patří výrobce lokomotiv Škoda Transportation. Po zpracování zpráv obdrží certifikát podle nových evropských požadavků pro vysokorychlostní vozidla. „Jako první lokomotiva v Evropě,“ dodala. Testy na zkušební trati v Cerhenicích u Prahy zahrnovaly statické namáhání, odzkoušení vzorku materiálu skříně a zkoušku formou simulované situace. Na průběh dohlíželi specialisté z VÚKV Praha - dříve Výzkumný ústav kolejových vozidel, německé DB Systemtechnik i zákazníka Českých drah. První lokomotiva řady 380 opustí brány podniku v příštím roce a další budou dodávány až do roku 2009. Lokomotivy jsou určené pro provoz na tratích koridorů v ČR, Německu, Rakousku, Slovensku, Polsku a Maďarsku. Cena vozu se má pohybovat od 100 do 150 milionů korun.

zdroj: MF Dnes

VT25 - Železná Ruda, foto autoraPlzeň - Nové vozy, nárůst spojů a levné jízdenky mezi vzdálenými krajskými městy budou od 10. prosince hlavními novinkami v cestování vlakem Plzeňským krajem. České dráhy letos v kraji ujely 5,17 milionu kilometrů a svezly 11 milionů lidí. Příští rok to má být o 70 tisíc kilometrů více. Vzhledem k navýšení počtu vlakových spojů bude muset krajský úřad zvýšit své dotace do oblasti základní dopravní obslužnosti.

810 u RadniceChrást u Plzně - V rámci výstavby 3. železničního koridoru v letech 2009 až 2012 proběhne modernizace trati z Plzně do Rokycan. V současné době probíhá příprava projektu, který by měl být hotov v únoru příštího roku. V budoucnu bude trasa Plzeň - Rokycany vedená nově po Ejpovické přeložce měřit 14,1 kilometru (o 6 kilometrů méně než dosud). Cestujícím nová stavba přinese i další změny - obec Chrást na Plzeňsku přijde o přímé vlakové spojení s Plzní. Lokálka, která spojuje obec s Radnicemi na Rokycansku a která se u místních těší velké oblibě, by však ohrožena být neměla.

"Výhody pro Chrást asi převažují nad nevýhodami. Místo trati do Plzně vznikne plánovaná cyklostezka a současně se samozřejmě zklidní i situace na přejezdu v obci a vzroste bezpečnost," prozradil starosta obce Ladislav Bohuslav. Vlaky budou po dokončení modernizace do Plzně jezdit přes Ejpovice. "Podle toho, co jsme se dozvěděli, by ale doba jízdy neměla trvat déle, než je tomu nyní. Dokonce prý bude možná o něco kratší," uvedl Bohuslav. "Jízda vlaků přes Ejpovice opravdu v žádném případě pomalejší nebude, stejná zůstane i cena jízdného. Výhodu vidíme naopak v tom, že vlaky z Plzně do Ejpovic budou moci jezdit rychleji a lidem navíc přibudou nově vzniklé spoje," potvrdil a doplnil jeho slova vedoucí skupiny dopravy regionálního centra řízení provozu Českých drah Jaroslav Voldřich. "Budeme si na to muset zvyknout, když už to jinak nepůjde. Doufám, že dráhy všechny ty sliby o rychlejší cestě a hlavně o stejné ceně dodrží," dodává jedna z pravidelných cestujících.

Doplněno (13.25): Bližší informace o projektu Ejpovické přeložky a modernizaci trati Plzeň - Rokycany naleznete na stránkách SŽDC. Budoucí podoba stavby je zde prezentována například i formou virtuálního průjezdu trasou.

zdroj: Jízdní řád ČD (trať 176), Plzeňský deník, SŽDC

koridoryPlzeň - Zatěžkávací zkouškou končí 14denní nepřetržitá výluka na trati Plzeň - Kozolupy, při které byla před žst. Plzeň-Křimice položena nová mostní ocelová konstrukce o váze 360 tun. V dnešních ranních hodinách vjely na nový most dva kolejové jeřáby spolu s parní lokomotivou. Jedná se trámový ocelový dvojkolejný most vyztužený obloukem - tzv. Langerův nosník. Most má průběžné štěrkové lože v šířce 12,65 m a délku přemostění 49 m. Dnes večer bude rekonstruovaný úsek otevřen pro dopravu. Traťová rychlost na tomto 7 km dlouhém úseku je 120 km/h pro obě koleje. Do budoucna je počítáno s rychlostí 140 km/h.

zdroj: Plzeňský deník

831 186-2 Železná Ruda město

Železná Ruda - Unikátní stanice, kde státní hranice prochází přímo skrz nádražní budovu, ponese od 10. prosince nový název Železná Ruda - Alžbětín. Od září 1953 až do června 1991 zde byl přeshraniční provoz přerušen a vlaky z české strany byly ukončeny ve stanici Železná Ruda město. Jeden metr od státní hranice byla, podobně jako v Berlíně, vystavěna zeď z tvárnic. K 1. červnu 1991 se za velké euforie podařilo přeshraniční dopravu opět obnovit, avšak až do letošního roku přes hranici neprocházely žádné přímé vlaky. Od 28. května 2006 se podařilo zavést nové spoje vedoucí z bavorského Plattlingu až do vrcholové stanice Špičák. Trasa přes Železnou Rudu také představuje nejkratší spojení Prahy s Mnichovem se vzdáleností přibližně přes 400 kilometrů. Nicméně, vzhledem k nepříznivým sklonovým poměrům a skutečnosti, že na německé straně trať provozuje soukromý dopravce, se stále nedaří tudy směřovat dálkový rychlík.

zdroj: Jízdní řád ČD, Železničář

Plzeň - Před čtyřmi lety zmodernizovanou administrativní budovu ve Stodě, drážní domek v Plešnicích a chátrající nádražní budovu Plzeň Jižní předměstí posílají do dražby České dráhy. Podle Hany Bednářové z tiskového oddělení je to vůbec poprvé, kdy se dráhy tímto způsobem zbavují nepotřebného majetku. "České dráhy se takto snaží prodat nemovitý majetek, který je nepotřebný a navíc svými náklady zatěžuje rozpočet", uvádí důvody prodeje Bednářová. V současné době vzniká internetový portál nabídky a poptávky nemovitého majetku, prostřednictvím kterého budou dráhy majetek nabízet, ať už k pronájmu nebo prodeji. Aukce tří drážních objektů se uskuteční 19. prosince.

Vyvolávací cena zchátralé zastávky na Jižním předměstí, kterou mělo dosud v pětiletém pronájmu pro své kulturní a sociální projekty centrum Johan, je necelé tři miliony korun. Náklady na opravy památkově chráněného objektu se ale podle odborníků vyšplhají na desítky milionů korun. Naopak minimálně investovat do rekonstrukce objektu bude muset zájemce, jenž se rozhodne vydražit administrativní budovu ve Stodě. "Jedná se o poměrně nový modernizovaný objekt", potvrdil Zdeněk Zeithaml, zástupce pražské dražební společnosti, která prodej majetku Českých drah zajišťuje. V případě stodského objektu se začne licitovat na částce dvacet milionů korun. Vyvolávací cena zděného jednopodlažního objektu bez sklepa a bez podkroví se šikmou střechou v Plešnicích je stanovena na 160 tisíc korun.

zdroj: MF Dnes

Plzeň - Jediné kolejiště v republice, kde jsou všechny budovy podle skutečnosti vytvořené ručně, si mohou lidé prohlédnout na výstavě železničních modelů. Ta začala v sobotu 11.listopadu v Klubu železničních modelářů Plzeň v ulici Karla Steinera ve Skvrňanech a potrvá do 3. prosince.
Na trase dlouhé 81 metrů se zde prohánějí asi tři desítky vlakových souprav. "Jeden vlak vozí vysavač. Prach je totiž největší nepřítel modelářů. Malé strojky uvnitř modelů jsou na něj hodně citlivé," dodal jednatel klubu Miloš Opial.
Každoroční výstava je pro klub existenční. Z jejího výtěžku hradí členové energie a náklady na provoz budovy. "Také je potřeba doplňovat vozový park, a to je nákladné. Lokomotiva vyjde na pět až osm tisíc korun, vagon stojí přes tisíc korun," podotkl Opial.

Zdroj: Plzeňský deník - 13.11.2006
Foto : KIE

3.11.2006 - 21:20 - Koridor Praha - Cheb za 75 miliard Kč

242 - Ilustrační foto Plzeň - Modernizace a výstavba III. železničního koridoru v úseku mezi Prahou, Plzní a Chebem (cca přes 200 km) má spolknout 75,6 miliardy korun. Nejdražším úsekem se stane část koridoru mezi Plzní a Rokycany. Investice na tento čtrnáctikilometrový úsek bude činit 8,8 mld. Kč, přičemž čtyřkilometrový tunel bude stát zhruba 40-50 % této částky. Výši investic schválila vláda. Poskytne je Státní fond dopravní infrastruktury. Počítá se ale i s významnými dotacemi z fondů EU. O peníze na úsek Plzeň - Rokycany bude investor žádat v roce 2008. Už teď ale může na zpracování projektu čerpat 3 miliony € z fondu TEN-T pro rozvoj transevropské dopravní sítě, což činí přibližně 47 % nákladů na projekt. Jako první se na úseku z Prahy do Chebu začal modernizovat úsek Plzeň Jižní předměstí - Stříbro (27 km). Ten má stát přibližně 4 miliardy korun. Do konce letošního roku proinvestujeme 1,4 mld. Kč. Uvedl to náměstek generálního ředitele SŽDC M. Konečný s tím, že hotový bude tento úsek v roce 2009 a celý úsek Praha - Cheb v roce 2016.

zdroj: Plzeňský deník, autor -oliva-

koridorPlzeň - Vlaky zrychlí výstavba nejdelších železničních tunelů v zemi. Zhruba o šest kilometrů kratší a až o polovinu rychlejší bude od roku 2012 železniční trať č. 170 mezi Plzní a Rokycany. Při včerejším představování projektu modernizace to uvedli představitelé investora Správy dopravní cesty. Součástí stavby bude i nejdelší tunel v zemi.

Nejdůležitější změnou v úseku je zrušení trati mezi Plzní a Chrástem u Plzně kolem vrchu Chlum. Trať z Plzně do Ejpovic se napřímí a zkrátí díky výstavbě tunelů skrze vrch Chlum. Trať z Rokycan do Ejpovic bude kopírovat současnou trajektorii, pouze před Klabavou vybočí zhruba o 30 metrů, aby se napřímila a zmenšil se oblouk, což umožní průjezd vlaků rychlostí až 160 km/h. Touto rychlostí bude pojížděn celý úsek. V tunelech bude trať vybudována na 200 kilometrovou rychlost. Původně se měly stavět 2 kratší tunely, mezi nimiž byla zastávka Újezd. O tu ale Plzeň již nestojí, proto bylo rozhodnuto, že trať povede pod zemí celé 4 kilometry. Tunely budou dva jednokolejné a povedou zhruba 5 metrů od sebe. Cena tunelů se má pohybovat mezi 4 - 5 mld. Kč. Díky této modernizaci tratě se zkrátí i jízdní doby vlaků. U rychlíků ze 17 na 8 - 10 min. U osobních vlaků z půlhodiny na 15 až 20 min. Do Chrástu u Plzně se bude jezdit přes Ejpovice, trať Plzeň - Chrást bude zrušena a využita pro cyklostezku. Pro Deníky Bohemia to uvedl I. Pomykáček ze Sudop Praha a J. Voldřich z regionálního centra řízení provozu ČD.

zdroj: Deníky Bohemia

« Újabb hírek | 1 ... 5 6 7 8 9 ... 11 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 05:52
nyugszik: 20:09