..: Aktuality a články :..

Ilustrační obrázekPraha - V druhé polovině března a na začátku dubna 2008 nepojedou vlaky z Prahy-Braníka dále do Prahy-Krče a Vršovic po trati 210. Přímo ve stanici Praha-Braník budou probíhat rekonstrukční práce na hlavní traťové koleji, dále zde bude zahájena výstavba zvýšeného, moderního nástupiště a v neposlední řadě dojde k opravě přejezdu v kilometru 8,5 v ulici Údolní u Branického pivovaru. Cestující a veřejnost se tak budou muset obrnit proti značným omezením, jak v dopravě železniční, tak i silniční.

Ilustrační obrázekDřísy - Aktualizováno 6.3. - V obci Dřísy na Mělnicku ve Středočeském kraji dnes časně ráno došlo k vykolejení nákladního vlaku směřujícího z Polska s nákladem soli do Neratovic. Dle ČT24 se tak událo před pátou hodinou ranní. Při vjezdu na zhlaví stanice došlo k vykolejení třech vozů. Na trati 072 s převahou nákladní vozby je tuto chvíli zastaven provoz, pro cestující je zavedena náhradní autobusová doprava. Ve čtvrtek se ale provoz na trati opět zastavil. Mohlo za to vykolejení nehodového vlaku při odvozu vykolejených vozů ze Dřís. K nehodě mělo dojít ve stanici Nymburk.

Ilustrační obrázek Plzeň - Od pátku 7.3.2008 do ukončení prací dne 6.6.2008 bude mezi stanicemi Kozolupy a Stříbro na trati 170 namísto vlaků zavedena náhradní autobusová doprava. Nepřetržitá výluka v délce tří měsíců je součástí modernizace a optimalizace tohoto traťového úseku, jakožto III. železničního tranzitního koridoru. Většina vlakových spojů tak bude již z Plzně odřeknuta. Aby se eliminovala a zmenšila případná zpoždění pojedou náhradní autobusy i zbývající osobní vlaky v pozměněných časových polohách. Část vlaků tak bude mezi Plzní a Kozolupy pro snazší výlukový provoz zrušena. Cestující místo nich mohou využít rychlík, který pojede v přibližně stejné časové poloze. Odbavení bude probíhat jako ve spěšném vlaku. Rychlík bude zastavovat ve stanicích a zastávkách jako osobní vlak.

Ilustrační obrázekPolsko - Mistrovství Evropy ve fotbale v Rakousku a Švýcarsku je na spadnutí. Tamější dráhy (ÖBB, SBB) přichystaly cestujícím mnohé zvláštní nabídky pro cesty vlakem. Pořadatelskou štafetu dalšího šampionátu poté převezme Polsko s Ukrajinou. Polsko tak již přemýšlí, jak co nejlépe využít svou železniční síť. Polské dráhy (PLK) by chtěly do roku 2012 pořídit do svého vozového parku nové vysokorychlostní soupravy, čímž by nalákaly veřejnost k cestě na utkání a využití železniční dopravy. Nutné by však byly i mnohé rekonstrukce, modernizace a výstavby tratí.

Ilustrační obrázekPraha - Cestující na trati 173 se po loňských diskusích o rentabilitě dalšího provozu a objednání vlaků středočeským krajem mohli těšit. Společnost Veolia Transport, známá u nás především z autobusové dopravy a provozováním Železnice Desná pod původní značkou Connex, ohlásila v červnu záměr provozovat na „hrbaté“ v roce 2008 na vlastní účet jeden pár sobotních vlaků vedených jednotkou Siemens Desiro Classic. Akce měla podpořit nabídku společnosti na převzetí provozování osobní dopravy na této trati od dalšího roku. Vlak se objevil i v návrhu jízdního řádu, již v létě ale byla zpráva dementována. Co se vlastně stalo?

Ilustrační obrázekKolín nad Rýnem - Zatímco v Česku si letošní zimní období zatím na personálu žádnou výraznější daň nevybralo, na západě Německa dosáhly počátkem týdne potíže s ním spojené svého vrcholu: hlavní roli zde sehrává chřipková epidemie, která tuto oblast zasáhla a negativně se podepsala i na počtu práceschopných zaměstnanců drah. Typické virové onemocnění horních cest dýchacích má na svědomí mnohé problémy v tamní regionální železniční dopravě poté, co nemoc masově zasáhla průvodčí osobních vlaků.

Ilustrační obrázekTibet, Čína - Bývaly doby, kdy Tibet v pohoří Himaláje, známý jako „střecha světa“, patřil k odlehlým a těžko přístupným místům Země, kam se poštěstilo dostat jen málo lidem. To se však změnilo po nedávné výstavbě odvážné vysokohorské železniční tratě, spojující čínské vnitrozemí s hlavním městem Lhasou. Počet cestujících, zvláště pak turistů, se počítá již na miliony. Předseda tibetské regionální vlády odhaduje, že letos Tibet navštíví na pět milionů turistů z Číny. To je řádově o 25 % více než v loňském roce.

Ilustrační obrázekJako malý kluk, když jsem začal zvládat první kroky, mě vždy lákaly vlaky, i když si to osobně moc nepamatuji. Dle rodičů, když to se mnou nebylo doma k vydržení, vzali mě na nádraží. Ze zlobivce se po projetí prvního vlaku stalo v tu ránu nejhodnější dítě na světě. Jako dítě, co mělo jít teprve do školky, jsem si své vláčky i pojmenoval a dokázal je odlišit. Když jel osobák, tak jsem dle mámy vykřikoval „dáč“, ale když se při stokilometrové rychlosti kolem nás prořítil rychlík, tak to byl „dadáč“. To byla dětská léta, která si sám až tak moc nepamatuji. O čem Vám ale rád povím, je současnost. Ta pro mě na zdejším serveru začala roku 2006 nejdříve pod mým celým jménem, později nickem Vítek_V, který používám doteď.

Ilustrační obrázekPraha - Rok 2008 bude pro železniční dopravu na území hlavního města zlomový. V tomto roce budou uvedeny do provozu tunely Nového spojení pod Vítkovem v Praze. Tato stavba nejen ulehčí dopravě „eskovým“ linkám, ale také železniční dopravě v celostátním měřítku. Dvacet sedm kilometrů dlouhé Nové spojení se stane spojnicí pěti důležitých pražských nádraží a dvou celorepublikových koridorů. Tunely pod vrchem Vítkov na Praze 3 výrazně přispějí ke zrychlení dopravy, jelikož budou vlaky do těchto nových tunelů převedeny ze současné nevyhovující jednokolejné tratě. Krom toho umožní i další rozvoj městské a příměstské železniční dopravy, pro který nyní scházejí v centru města dopravní kapacity.

Ilustrační obrázekChodová Planá - V tomto západočeském městě, ležícím na trati 170, místní radnice uvažuje o přesunu zdejšího nádraží blíže ke středu obce. Nynější nádraží je od centra Chodové Plané vzdáleno zhruba kilometr a nachází se na okraji města. Kromě stavby silničního obchvatu a mnohých dalších plánů se radnice snaží navrhnout i tuto myšlenku k realizaci. Přesunem nádraží blíže ke středu města by se tak ulevilo mnohým občanům. Někteří nyní musí na vlak absolvovat cestu prakticky přes celé město. "S přesunem počítáme v rámci optimalizace železniční trati," sdělila pro Deník místostarostka Chodové Plané Jana Batrlová. Obratem dodala: "V našem územním plánu máme dokonce už vyčleněno místo, kam bychom nádraží přesunuli. Nyní nás ale čekají dlouhá jednání."

Ilustrační obrázekTurecko - Aktualizováno ve 20:17 - Dnes v brzkých ranních hodinách došlo v centrálním Turecku k vykolejení osobního vlaku. Místo havárie nedaleko města Kütahya je vzdáleno asi dvěstě kilometrů jihozápadně od tureckého hlavního měta Ankary. Dle dostupných kusých informací, které máme k dispozici, došlo ve vysoké rychlosti k vykolejení a následnému převrácení několika vozů jedenáctikusové soupravy. Turecká média odvysílala záznam, ve kterém je vidět pět převrácených vagonů, jež na místě prohledávali záchranáři. Dle agentury AP, odvolávající se na prohlášení úřadu předsedy turecké vlády, si nehoda vyžádala osm obětí na životech. Dalších čtrnáct cestujících utrpělo zranění.

Ilustrační obrázekČesko, 16.1. 2008 - Nejrychlejší sériově vyráběná lokomotiva světa, Siemens Taurus, prošla zkouškami Drážního úřadu a obdržela doklad o schválení typu, povolující provoz na našem území. Rozhodnutí úřadu navazuje na předběžné povolení k provozu, udělené na omezenou dobu. Pro mnohé mezinárodní vlakové spoje tak ubudou problémy s časově náročným přepřahem v předávacích stanicích. Vybrané vlaky budou moci bez výměny lokomotivy zajet dál do našeho vnitrozemí, což doposud zatím nebylo možné, čímž se urychlí doprava na některých mezistátních osobních i nákladních spojích.

Ilustrační obrázekTemelín - Včera odpoledne dorazil do jihočeské jaderné elektrárny Temelín vlak s pravidelnou dodávkou nového jaderného paliva. Dle informací šlo zhruba o 25 tun palivových souborů, určených pro výměnu jedné čtvrtiny paliva v druhém bloku elektrárny. Dle mluvčího jaderné elektrárny odstávka a výměna paliva začne v květnu letošního roku.

Ilustrační obrázekPraha - Lidé, kteří cestují přes pražské hlavní nádraží, již určitě zaregistrovali mnohá omezení v dopravě a pohybu. Například aktuálně jen jeden průchozí podchod. Na nádraží totiž právě začala rekonstrukce prvních čtyř nástupišť. Náklady se pohybují v cenové hladině okolo 1,6 miliardy korun. Informace o probíhajícím projektu zveřejnila Anna Kodysová ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Ilustrační obrázek Praha, Náchod, Brno - Blížil se konec prosince, na jehož začátku se parta železničních fotografů rozhodla podniknout výpravu k našim slovenským kolegům v následující sestavě: Tomáš Kubovec, Žíža, Míra.H a já. Jenže to byste nevěřili, co dokáže taková "tatranská pra" nad Štrbskou rampou. Přijměte tímto pozvání na výpravu do oblasti Liptovksého Mikuláše a Štrby, kde jsme strávili čtyři dny bez násvitu.

« Novější zprávy | 1 ... 4 5 6 7 8 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:54
zapadá v 20:07