..: Aktualitások és cikkek :..

obrazekTrať Tábor - Bechyně - Oslavy 100 let trati Tábor - Bechyně, které proběhnou v sobotu 21. 6. 2003, budou doprovázet jízdy historických vozidel a oslavy měst Tábor a Bechyně. Jízdy zvláštních vlaků jsou uvedeny v jízdním řádu vydaném pro tento účel. Další doprovodné programy budou na této stránce uveřejňovány postupně jak vejdou ve známost. V každém případě jedna z doprovodných akcí, které proběhnou při oslavách, bude v Táboře výstava hnacích železničních vozidel ze současnosti. Počet a typ jednotlivých lokomotivních řad není zatím přesně znám, neboť ještě probíhá jednání o zapůjčení některých exponátů. Podle předběžných informací zastoupení vozidel historických i současnosných bude na velmi slušné úrovni. Za informace děkuji panu Václavu Daranskému z DKV České Budějovice, PJ Tábor.

obrazekPraha - S téměř tříměsíčním zpožděním byla dne 23.5.2003 zahájena druhá etapa přestavby mostů nad Seifertovou ulicí v Praze. Na místě, kde ještě nedávno byly staré, již nevyhovující konstrukce, bude do konce roku 2004 vybudována druhá část ocelobetonového mostu, který bude napojen na již hotovou západní část. Během stavby této části bude zahájena stavba Nového spojení, takže nová část mostu se bude používat až po dokončení 1.etapy Nového spojení. Tato ocelobetonová konstrukce s průběžným štěrkovým ložem má tu výhodu, že kolejiště může být kdykoliv měněno, čehož bude i využito. V rámci druhé etapy přestavby mostů bude též zahloubena a rozšířena Seifertova ulice a tramvajové těleso bude přemístěno blíže k jižnímu portálu. Přestavba si vyžádá i zastavení provozu jak individuální, tak tramvajové dopravy v této oblasti.

informaceČeské dráhy sníží náklady na svůj autoprovoz - V rámci úsporných opatření přijímaných současným vedením Českých drah dojde také ke snížení nákladů na automobilový provoz. České dráhy, a. s., mají 900 automobilů různého typu a pro různé účely, jejich provoz je spojen s poměrně vysokými fixními náklady. Proto dojde k omezení jejich počtu. Zrušeno bude několik desítek nejstarších vozidel, jejichž stáří je i více než deset let. U těchto automobilů jsou vedle vysokých fixních nákladů také velké náklady na údržbu a samotný provoz. Zároveň se zrušením starých nehospodárných aut dojde k efektivnějšímu využití novějších vozidel. Další změnou bude snížení počtu vozů řízených profesionálními řidiči a podobně jako v jiných podnicích se ve větší míře uplatní tzv. referentské řízení. Další významné úspory přinese v budoucnosti změna nákupu nových vozidel, která nahradí dosluhující a provozně drahá auta. České dráhy budou chtít nakupovat vozy v ucelených sériích za cenově výhodnějších podmínek a se zajištěním nadstandardního servisu. V současné době se však s ohledem na úsporná opatření žádná vozidla nenakupují.

obrazekPraha-Braník - Již po desáté se v Praze Braníku konal v sobotu a v neděli (31.5. a 1.6.2003) den dětí s Posázavským pacifikem. Byla připravena výstava vozidel 141 001, 151 016, 742 317 a 750 330. Také zde bylo "malé lego" které jezdilo po nádraží, aby vozilo děti :). Také bylo připraveno hned několik zvláštních vlaků. Bylo to na trasách Braník - Modřany (310 rybáky), Braník Krč a přední část na vlečku do depa metra Kačerov (434.2186 a rybáky), zadní M240.0 na most Inteligence, a sestava 831+2*Calm na trase hlavní nádraží - Braník. Účast návštěvníků byla veliká a počasí také přálo.

obrazekCzech Raildays 2003 - Včera České dráhy oznámily, že na výstavě Czech Raildays, která se koná v Ostravě 18.-20.6.2003, nebude k vidění jednotka řady 680 ČD. Původní plány počítaly s první prezentací jednotky právě zde, ale z důvodu naplánovaných zkoušek zde nebude. Jako náhradu připravily České dráhy prezentaci této jednotky v Praze na hlavním nádraží dne 24.6.2003.
V Ostravě bude k vidění tedy "jen" "modrá laminátka" (řada 340 - ex 240 ČD), které byla "přidána" soustava 15 kV 16 2/3 Hz. Dále zde bude k vidění nová motorová jednotka řady 840 zssk, což je dieselelektrická jednotka typu GTW 2/6, kterou vyrábí švýcarská firma Stadler.

4.6.2003 - 16:24 - Fotografie jednotky řady 680 ČD ještě v Itálii

obrazekModerní železnice - Na internetu jsme nalezli fotografie jednotky řady 680 ČD, která by již příští rok měla jezdit na vlacích kategorie EuroCity i s cestujícími. První jednotka by měla do České republiky dorazit každým dnem. Poté budou zahájeny první zkoušky v ČR, ale i v Německu a v Rakousku tak, aby byla jednotka schválena pro provoz na těchto územích. Až drážní úřad povolí provoz s cestujícími, bude jednotka jezdit nejdříve na vnitrostátních spojích a poté na současných vlacích EuroCity. Podle ČD na vlacích EC 75, 278, 279, 74. Tedy na trase Praha - Wien - Dresden - Wien - Praha. Další jednotka by měla do ČR dorazit v průběhu září 2003 a poté každý měsíc jedna. Ještě na závěr připomenu, že České dráhy objednaly celkem sedm sedmivozových jednotek za 4, 7 miliardy korun.

Fotografie jednotky ještě z Itálie

Zdroj: Železničář a FSČR

obrazekPraha hlavní nádraží - V obvodu železniční stanice Praha hlavní nádraží bude z důvodu stavebních prací omezen provoz od pátku 6. června 17.20 hodin do neděle 8. června 15.40 hodin. V této době bude omezena jízda některých vlaků nebo budou vlaky vedeny po odklonových trasách. Osobní vlaky jedoucí přes ŽST. Praha-Libeň odklonem (úvratí), zastaví v Praze Libni pro nástup a výstup cestujících. Během výluky bude nahrazena výhybka 99 v Praze hl.n. - bude vložena kolej.

obrazekÖBB Železničáři v Rakousku se rozhodli zítra stávkovat, takže se na ÖBB nemá hnout ani jedno železniční kolo. I ČD budou tímto ovlivněny, protože vlaky, které jednou z/do Rakouska začnou / skončí v poslední stanici před hranicí. V úsecích Břeclav - Wien, Znojmo - Retz/Wien, C. Velenice - Gmünd a Horní Dvořistě - Summerau budou všechny vlaky zrušeny bez náhrady!!!. Vlaky EC 70/71 vůbec nepojedou. Stávka je vyhlášená na 3.6.2003 od 1:00 do 24:00 hodin.

informacePraha - Možná, že to již víte, ale v Praze konečně začala druhá etapa výměny ocelových mostů nad Seifertovou ulicí. Ocelové konstrukce budou nahrazeny novým ocelobetenovým objektem, který bude napojen na most z první etapy. Stavba byla zahájena 23.5. tím, že bylo sneseno trakční vedení nad mostem a okolím a koleje 12b až 30 (4. - 7. nást.) se staly kusými. Po kolejích 32 a 34 je možné posunovat i na straně mostů. Vlaky směr Libeň/Holešovice/Vysočany mohou odjíždět pouze z 9. až 12. koleje (1. až 3. nást.). Mosty byly dnes demontovány takřka za provozu, jen při samotném odstraňování byl na chvíli z bezpečnostních důvodů zastaven provoz pod mostem.

Zdroj: Kubze

obrazekobrazek V sobotu 31.5 dojezdil Hradecký bulík 464.008. Rozloučení proběhlo při neveřejné jízdě z Hradce Králové do Náchoda. Již není způsobilý jízdy ale uvažuje se o navrácení do provozuschopného stavu. Mohly jste ho spatřit na akci TT Víkend kde stál ve stanici Všestary. Doufám že ho nevidíme na kolejích naposled. První snímek je památný list vydávaný u příležitosti prohlídky lokomotivy a druhý dnešní snímek ukazuje jak stojí v PJ Hradec Králové kde asi delší dobu takto zůstane...

obrazekOd 1.6.2003 bude do odvolání s okamžitou platností zastavena přeprava zásilek systémem Inter-kurýr na Slovensko. Na základě vyhodnocení využití tohoto systému tak včera rozhodlo Generální ředitelství Českých drah svou depeší č. 1482 30/05 03 1059 dh

obrazekElinka V pondělí 12.5.2003 byl předán do užívání po generální opravě elektrický vůz M400.001, zvaný Křižík. Nákladnou rekonstrukcí se podařilo tento vůz uchovat i pro budoucnost. V Holdingu ČMKS mu touto rozsáhlou rekonstrukcí vrátili nejen původní vzhled, ale odstranili i něktré starší následky nepovedených rekonstrukcí. Neocenitelnou zásluhu na celé akci má i táborský Klub přátel elektrické dráhy Tábor - Bechyně, který se o exponát v posledních letech staral a de facto jej i v roce 1973 zachránil před fyzickou likvidací. V tom roce totiž vzešel požadavek na šrotaci našeho nejstaršího elektrického motorového vozu. Právě nadšenci z Tábora se postarali o prohození cedulek na trojce a jedničce a tím i o záchranu vozu s inv. číslem 1. Do Vrútek tak ke šrotaci odešla místo jedničky trojka, na což se přišlo až po dlouhých dvaceti letech.Po přdání bude elektrický vůz M400.001 deponován v domovsém depu Tábor, kde bude využíván při zvláštních vyhlídkových jízdách. Široké veřejnosti se toto vozidlo představí při oslavách 100 let elektrické trati Tábor - Bechyně dne 21.6.2003.

bleskovkaČeské Budějovice - Včera kolem páté hodiny odpolední zahynul tragicky cyklista na železničním přejezdu v Jubilejní ulici v Českých Budějovicích. Mladík jel z Hrdějovic do Nemanic, nerespektoval výstražné signalizační zařízení a vjel na koleje, kde ho zachytila lokomotiva rychlíku z Prahy. Cyklista byl na miste mrtev.

Zlín - Dne 27.5.2003 se konala zvláštní jízda moderní elektrické jednotky řady 471 z Pardubic do Zlína střed. Z Otrokovic do Zlína střed není trakční vedení a tak musel jednotku táhnout brejlovec. Tato akce byla jako doprovodná k 43. ročníku Mezinárodního filmového festivalu pro děti a mládež ve Zlíně.

Příjezd vlaku z Pradubic do Otrokovic

informaceAkce - Již zítra vyjede "Vlak plný úsměvů" určený tělesně a mentálně postiženým dětem. Ty se budou moci svézt jednotkou řady 471 na trase Pardubice - Zlín střed. Z Otrokovic bude v čele napojena ještě motorová lokomotiva, protože trať do Zlína není elektrifikována. Tento den budou jezdit také parní vlaky s historickými vozy na trase Otrokovice - Vizovice. Odjezdy z Otrokovic v 8.55 a 17.10 hod., ze stanice Zlín střed ve směru na Vizovice v 11.10 a 13.51 hod., ve směru na Otrokovice v 16.18 a 18.35 hod. a z Vizovic ve 12.40 a 15.35 hod. Jízda vlakem bude zdarma.

Régebbi hírek
« Újabb hírek | 1 ... 502 503 504 505 506 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 06:02
nyugszik: 20:01