..: Aktuality a články - Francie :..

Ilustrační obrázekPaříž - Přesně za 4 měsíce, 10.6.2007, se poprvé rozjedou vlaky na východní větvi francouzské vysokorychlostní sítě nazvané TGV Est Européen (dále TGV EE). Nasazovány budou jak jednotky TGV, tak se nově do Francie podívají i německé vlaky ICE.

Ilustrační obrázekBrusel – Váháte, jak se levně dostat do Bruselu nebo Paříže? Společnost Thalys nabízí levné jízdenky z Kolína nad Rýnem do Bruselu nebo Paříže – Last Minute a Thalys Night.

Logo společnosti EurotunnelPaříž - Obchodní soud v Paříži schválil plán restrukturalizace dluhů společnosti Eurotunnel. Soud tak dal firmě novou šanci uzavřít nepříjemnou kapitolu a začít znovu. Naděje svitla také věřitelům, kteří chtějí získat zpět své vložené peníze.

15.1.2007 - 15:00 - Eurostar zvýšil obrat i počet přepravených cestujících

Ilustrační obrázekLondýn - Obrat společnosti Eurostar se v roce 2006 vyhoupl již na 773 mil.€, což je navýšení o 11%. K nárůstu došlo i v počtu cestujících, kteří tento vlak použili při jízdě pod kanálem La Manche. Bylo to 7,85 mil. pasažérů za rok, což je navýšení o 5,4%. Dalším tahákem pro cestující je dokončení výstavby vysokorychlostního úseku na britském území (plánováno na 14.11.2007).

zdroj: Bahn TV

10.1.2007 - 10:00 - Thalysem v loňském roce cestovalo 6,5 mil. osob

Ilustrační obrázekBrusel - V loňském roce cestovalo na palubě Thalysu 6,5 mil. osob, což představuje nárůst ve výši 6,5% v porovnání s rokem 2005. Obrat společnosti vzrostl od roku 2004 o 21% a v roce 2006 se jednalo o 363 mil.€. Největší nárůst počtu cestujících byl zaznamenán na relaci Paříž - Amsterdam (o 12,5%), přičemž obsazenost 2. třídy (Comfort 2) činila průměrně 81%. Menší spokojenost panuje zejména na německém trhu, i když i zde stoupl počet cestujících o 3,9% na 945.000 osob. 95% spojů na trase Paříž - Brusel přijelo včas a nebo se zpožděním menším než 15 minut. Včas, resp. se zpožděním max. 15 minut přijelo do cílové stanice na všech relacích 93,1% spojů (kvůli stavebním pracím v Německu pouze 90,4% spojů).

zdroj: Thalys International

Logo společnosti ThalysBrusel – Společnost Thalys učinila další pozitivní krok pro cestující. Nově bude společnost informovat své zákazníky o aktuálních polohách vlaku včetně plánovaných a skutečných příjezdů vlaků. Toto umožní satelitní spojení, které porovná plánovaný a skutečný čas a údaje budou zveřejňovány při odchylkách nad 5 minut. Informace bude možné získat na internetu (www.thalys.combi) nebo z mobilního telefonu (http://thalys.mobi). Součástí také budou reporty mapující měsíční zpoždění těchto rychlovlaků. Cestující si tak budou moci optimálněji naplánovat svůj příchod na nádraží nebo třeba vyzvednutí známého.

ThalysBrusel - Dne 10.12.2006 byla oddělena regionální a dálková doprava na nádraží Brusel Midi a bylo zprovozněno nové spojení pro vysokorychlostní jednotky. Jízdní doba spojů Thalys mezi Bruselem a Paříží se zkrátila z 1:25 hod. na 1:22 hod. (o 3 minuty).

Chateau-Thierry - Týden před Vánoci, v pondělí 18.12.2006, dosáhla na nové trati LGV-EST sériová jednotka TGV rychlosti 360,6 km/h. Stalo se tak mezi Chateau-Thierry a novou stanicí Meuse TGV v rámci testování na maximální rychlost 320 km/h (+ 10%), kterou zde budou vlaky od 10.6.2007 běžně jezdit.

24.12.2006 - 22:55 - Eurotunnelu hrozí útok teroristů

Eurotunnel Londýn - Tunel pod kanálem La Manche spojující Velkou Británii s Francií by se mohl státem terčem islámských teroristů. Ti se měli podle francouzských a britských tajných služeb snažit způsobit co největší krveprolití, které by se v nejhorším případě mělo přiblížit tomu newyorskému ze září 2001. Britské bezpečnostní služby jsou v pohotovosti po celou dobu vánočních svátků. Podle francouzských zdrojů byl útok dáván dohromady v Pákistánu. Atentátníky by měli být Angličané s pákistánskými kořeny. Podle americké tajné služby je hrozba útoku nebetyčně vysoká.

EurostarTunel pod kanálem La Manche je se svou délkou 50,5 km druhým nejdelším železničním tunelem na světě. Tunel se skládá ze dvou jednokolejných železničních tunelů a jednoho tunelu služebního. Slavnostně byl otevřen 6.5.1994. V současné době jezdí Eurotunnelem spoje Eurostar a kyvadlové vlaky mezi terminály ve Folkestone a Coquelles.

zdroj: Novinky.cz

23.12.2006 - 10:36 - O 15% více rezervací Eurostaru díky mlze nad Londýnem

EurostarLondýn - Tisíce cestujících uvízly na londýnském letišti Heathrow. Silná mlha značně komplikuje řízení letového provozu, což vede k rušení letů a mnohahodinovým zpoždědním. Této situace se snaží využít železniční dopravci. Společnost Virgin Trains, která zajišťuje vlakové spojení Londýna se Skotskem, zajistila na svých spojích dodatečných 4.800 míst kvůli rekordní poptávce. Společnost Eurostar, která provozuje vysokorychlostní vlaky z Londýna do Paříže a Bruselu zaznamenala o 15% více rezervací. V pátek byly všechny vlaky z Anglie na kontinent vyprodány, v sobotu se očekává podobná situace. Jednotky Eurostar přitom mají kapacitu 544 míst ve 2. třídě a 206 míst v 1. třídě. Denně vypraví Eurostar až 16 vlaků do Paříže a 10 vlaků do Bruselu.

zdroj: Google News, Eurostar

3.12.2006 - 10:00 - Věřitelé Eurotunnelu schválili záchranný plán

Paříž - Klíčoví věřitelé schválili v pondělí 27.11. plán nového rozložení dluhu francouzsko-britské společnosti Eurotunnel, a podpořili tak záchranu zadlužené firmy. Provozovateli železničního tunelu pod kanálem La Manche hrozil bankrot a likvidace, kdyby věřitelé plán vedení firmy odmítli. "Plán podpořilo 72 procent držitelů nadřízeného dluhu, který má při vypořádávání závazků přednost před jinými dluhy," řekl mluvčí firmy John Keefe. Nadřízený dluh tvoří zhruba dvě třetiny celkového dluhu 6,2 miliardy liber (asi 262 miliard Kč). Restrukturalizaci ještě musí schválit držitelé podřízených dluhopisů. "Nadešla doba k tomu, aby se Eurotunnel znovuzrodil a stal se novou společností," řekl po hlasování v Paříži generální ředitel společnosti Jacques Gounon. Ten před měsícem předložil věřitelům plán vytvoření úplně nové společnosti, která by nabídla akcionářům odkoupení akcií nynější firmy. Dosavadním akcionářům, tvořeným především drobnými francouzskými investory, zůstane na firmě pouze 13 procent. Firma je od srpna pod ochranou pařížského bankrotového soudu, aby se mohla dohodnout s věřiteli na restrukturalizaci. Podnik byl vysoce zadlužen již od svého vzniku kvůli vysokým nákladům na stavbu tunelu. Také poptávka po přepravě vlaky Eurostar v tunelu byla po nástupu levných leteckých přepravců slabší, než se předpokládalo.

zdroj: Právo

TGV, DBNancy - Mezi 15.1. a 14.3.2007 pravděpodobně překročí vlak TGV-Est rychlostní rekord konvenční železnice o hodnotě 515,3 km/h, ze dne 18.5.1990, dosažený na trati Paris - Tours. Alstom, SNCF a RFF hodlají dosáhnout rychlosti 540 km/h a možná dokonce i 600 km/h, pokud to podmínky dovolí. Má se tak stát na trati LGV-Est v úseku mezi novými nádražími Meuse a Champagne.

21.11.2006 - 22:30 - Více dopisů a balíků přepravených v budoucnu TGV

Paris - Francouzská pošta a železnice chtějí na střednědlouhých trasách v Evropě přepravovat více dopisů a balíků vysokorychlostně. Zástupci La Poste a SNCF v pondělí 20.11.2006 v Paříži sdělili, že v roce 2008 by měla být zřízena dceřiná společnost a provozovat tuto službu ve Francii. Přeprava zásilek by tak měla být transportována vlaky TGV v okruhu od 300 do 800 km. Od roku 2010 by se služby měly rozšířit i do Amsterdamu, Kolína nad Rýnem, Londýna, Basileje, Turína a dalších cílů v Itálii a Španělsku. Francouzská pošta v současnosti disponuje 3 žlutými vlaky TGV-Post.

zdroj: Bahnnews

6.11.2006 - 17:32 - Ve Francii proběhne stávka železničářů

StručněPaříž - Od úterý 7.11.2006 20:00 hod. do čtvrtku 9.11.2006 8:00 hod. budou stávkovat zaměstnanci SNCF. Cestující musí počítat se zpožděním vlaků i se zrušením vybraných spojů. Stávka neohrozí provoz vlaků TGV na trasách Curych - Bern - Paříž a Lausanne - Vallorbe - Paříž. Naopak nepojedou spoje TGV mezi Ženevou a Paříží či noční vlak Pau Cassals na trase z Curychu do Barcelony, který tentokrát nebude nahrazen ani autobusy.

zdroj: Tisková zpráva SBB

London - Věřitelé společnosti Eurotunnel, která má na strosti tunel po kanálem La Manche, začali podle pondělního vydání britského listu The Guardian uvažovat o likvidaci firmy. Podle listu považují likvidaci za nejvhodnější způsob řešení finanční krize ztrátového Eurotunnelu, který koncem října předložil plán restrukturalizace. V srpnu společnost Eurotunnel požádala soud o ochranu před věřiteli, což znamená, že zbankrotovala.

« Novější zprávy | 1 ... 4 5 6 7 8 9 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:41
zapadá v 20:18