..: Aktuality a články - Česká republika (celá) :..

Počitadlo TopListu, foto: ŽelPageŽelPage - Nezávislý neziskový internetový magazín zůstává i nadále nejčtenějším českým serverem s železniční tématikou. I bez reklamy se počty návštěv za měsíc stabilně drží nad hranicí 300 tisíc návštěv a průměrná denní návštěvnost málokdy klesá pod deset tisíc. K očekávanému dnešnímu významnému jubileu jsme pro vás přichystali malou soutěž.

ikona ŽP, foto: CSPSV Praha, Zürich, Žilina - Dobré jitro, dnes v noci jste se patrně stali majiteli několika set gramů starého papíru, který se kdysi nazýval jízdním řádem. K čemu všemu jej použijete, je už jen na vás (a že toho jde s papírem z jízdního řádu dělat hodně...), možná by ale byla škoda jej vyhodit. Nikde totiž není psáno, že na GVD 2008 a 2009 nebudeme vzpomínat jako na éru největšího kvantitativního rozsahu železniční dopravy v českých dějinách. Tak jako tak, vítejte železničním roce 2009.

14:20 - Každá silvestrovská oslava musí jednou skončit a stejně tak končí i naše zpravodajské oslavy tohoto železničního Nového roku. Přinesli jsme vám více než 24 hodin kontinuálního zpravodajského toku, který se pokusil zprostředkovat nejvýraznější derniéry, premiéry i mimořádnosti tohoto víkendu. Snad jsme vás ani příliš nenudili či nenaštvali případnými nepřesnostmi, které se v takovém objemu textu musí nutně vyskytnout. Za celou redakci se s vámi loučí editoři Juraj Kováč a Jan Beránek, kteří s vámi strávili poslední hodiny tohoto přenosu. Ať je váš železniční rok 2009 minimálně tak bezproblémový, jak se zatím zdá být jeho první den!

Credits: Editorská služba: Juraj Kováč (Georgo), Jan Beránek (JTB), Martin Jarath (340.055). Zpravodajství z terénu: Josef Petrák - Slovensko, Vít Voráček - trať 171, Jan Dvořák - trať 120, Martin Jarath - České Budějovice, Jan Beránek - Praha, Petr Chvátal, Filip Štajner - trať 200, Tomáš Kamenár - Slovensko. Zpravodajství navíc průběžně rozšířila také řada z vás, našich čtenářů, kterým děkujeme. Podklady a časový rozpis: Juraj Kováč, Jan Beránek, Josef Petrák, Vít Voráček, Petr Chvátal. Technical support: Zdeněk Michl, Lukáš Kohout. Autorský text, (c)2008 ŽelPage.

Ilustrační obrázekPraha - Platnost jízdního řádu pro rok 2007 se dnes definitivně naplní. Pro železnici a její fandy to znamená řadu méně i více podstatných změn, a tak se redakce ŽelPage rozhodla je v průběhu soboty a neděle podrobně sledovat situaci a přinášet vám aktuální zprávy i fotografie. V terénu budeme mít řadu zpravodajů, ale ve spolupráci nebráníme ani vám. Víte o něčem zajímavém, co stojí za zmínku? Nechte nám vzkaz v komentářích, pošlete mail či kontaktuje zpravodajský velín, který aktuálně spravuje Juraj Kováč. Vaše redakce.

Aktuálně

Pondělí 0:30 - Krizový víkend je u konce a s ním i náš 36 hodin trvající on-line přenos. Po sobotě plné derniér přišla neděle, která měla přinést řadu novinek a zlepšení, jenže místo toho se takřka celá dálková doprava ponořila do pořádného chaosu. Situace se navíc stále ještě zcela neustálila. Babitron v tuto chvíli registruje na tratích 16 rychlíků, jenže přibližně polovina z nich si veze více než desetiminutové zpoždění, 4 z nich dokonce nad 30 minut. Přesto věřme, že se bouřlivá situace s kořeny v dnešním dopoledni ustálí a zítra již pojede provoz na kolejích i v kolejích zaběhaných a bezproblémových. Stejně bezproblémový začátek nového týdne přejeme i našim čtenářům, kteří se svým zájmem o změnu GVD postarali o nový rekord v návštěvnosti ŽelPage, který ode dneška činí více než 13 tisíc přístupů za den. V jednu chvíli dokonce přetížení nevydržel náš server. Za tuto pozornost i vstřícné reakce děkujeme. Ještě větší díky si potom zaslouží ti, kteří se o tento poměrně odvážný a nezvyklý on-line přenos starali, vedeni takřka nespícím editorem Jurajem Kováčem alias Georgem. Nesmíme ale zapomenout i na řadu z Vás, čtenářů, kteří jste přispěli tu dobrou radou, tu postřehem z terénu, jindy zase fotografií.
Za redakci ŽP,

JTB

Credits: Časový rozpis víkendu: Jan Beránek (JTB), Martin Jarath, Juraj Kováč (Georgo), Samir Lepara, Zdeněk Michl, Ondřej Pauza (Andrew33), Josef Petrák a další. Služba na velínu: Juraj Kováč, Samir Lepara, Jan Beránek. Technická spolupráce a připomínky: Administrátoři a redakce ŽP

Nejčastější otázky k eshopu a odpovědi na ně

5.1.2004 - 22:05 - Petice za obnovení názvu vlaků EC 172/173 Vindobona

obrazek Vindobona — Jsou to již dva týdny, co jsme se rozloučili s dlouholetým názvem vlaku, který spojoval Berlín s Vídní později Hamburg s Vídní a jmenoval se Vindobona. Nám není lhostejné, že by tak tradiční název vlaku měl upadnout v zapomnění a tak jsme se rozhodli, že uspořádáme petici, aby se název Vindobona vrátil tam kam patří – k vlakům EC 172/173.

U petice najdete celou historii tohoto názvu a najdete zde i fotografie vozidel, která se pod tímto jménem představila v pravidelném provozu. Děkuji kolegům, kteří se na přípravě petice podíleli. Petici naleznete zde. Děkujeme Vám za každý podpis.

Зеркало Леон рабочее на сегодня
« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 6   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01