..: Aktuality a články :..

Praha - Ve čtvrtek bude mít v Česku i na Slovensku premiéru nová bondovka přicházející do kin pod názvem Casino Royale. Natáčení významné části filmu přitom probíhalo v České republice – mimo jiné právě ve vlaku pendolino. Natáčení bondovky v pendolinu probíhalo po několik víkendů - především téměř celou sobotu 22.4.2006. Hollywoodské studio Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) si vybralo jednotku pendolino pro ztvárnění scén spojených s cestou jedné z řady atraktivních partnerek Jamese Bonda do italského Terstu.

680Praha - Ve čtvrtek 16.11.2006 přijede na bratislavskou hlavní stanici poprvé pendolino. Vykoná propagační návštěvu v hlavním městě Slovenské republiky předcházející oficiálnímu zahájení provozu této soupravy na spoji SC Slovenská strela od 10.12.2006. V době od 11.00 hodin do 12.00 hodin si soupravu budou moci prohlédnout také zájemci z řad veřejnosti. V neděli 10.12.2006 pak vyjede poprvé z Bratislavy hl. st. spoj SC Slovenská strela, provozovaný společně ŽSSK a ČD - vedený jednotkou řady 680 pendolino. Bratislavu spojí s Prahou za 3 hodiny 49 minut. V opačném směru bude jízdní doba ještě o dvě minuty kratší – 3 hodiny 47 minut. Spoj SC Slovenská strela poskytne ideální způsob dopravy například na jednodenní služební cestu z Bratislavy do Prahy; stejně jako v kombinaci s návazným autobusovým spojem Airport Express rychlý způsob dopravy na pražské mezinárodní letiště.

Meziválečný expres Slovenská strela vedený tzv. sólo motorovým vozem řady M.290 zvládl trasu mezi Bratislavou a Prahou za 4 hodiny 20 minut při tehdejší nejvyšší průměrné rychlosti v síti ČSD – 91 km/hod. Nynější spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou pendolino bude dosahovat na této trase poprvé průměrné rychlosti vyšší než 100 km/hod. - až 105 km/hod., kdy maximální rychlost bude činit 160 km/hod. Ve srovnání s jízdní dobou současného spoje EC Slovenská strela vedeného klasickou soupravou pak bude cesta o 22 minut kratší; ve srovnání s autobusovými spoji to většinou bude o 30 a více minut – nehledě na to, že vlak musí díky vedení železniční trati urazit o cca 60 km delší vzdálenost.

680, 1. třída, ČD Podle serveru Vlaky.net pojede (bez záruky) pendolino ve čtvrtek z Kút v 7:18 hod. a do Bratislavy přijede v 7:54 hod. Zkušební jízda pro pozvané hosty a novináře se uskuteční na trase Bratislava hl. st. (9:40) Kúty (10:16 - 10:26) - Bratislava hl. st. (11:02). Od 11 do 12 hod. bude souprava k dispozici široké veřejnosti na 1. nástupišti žst. Bratislava hl. st. Ve 12:05 hod. by měla jednotka opustit bratislavské nádraží, příjezd do Kút je plánován na 12:41 hod. a odjezd do České republiky z hranic tři minuty po 13. hod.

zdroj: Tisková zpráva ČD, Vlaky.net

Kyjov - Asi 150 metrů železničních kolejí vážících celkem 3.500 kilogramů ukradli za týden na Kyjovsku dva mladíci. Z kolejiště brali nejen samotné koleje, ale také ostatní kovové součástky. „Vše později prodali ve sběrně druhotných surovin,“ řekla mluvčí hodonínské policie. Koleje zmizely z úseku zrušené jednokolejné železniční trati Uhřice u Kyjova - Želetice. Pachatelé podle kriminalistů využili toho, že trasa je nevyužívaná. Ke krádeži, při níž způsobili škodu za 22 tisíc korun, museli používat těžkou techniku. Muži ve věku 21 a 23 let pocházejí z Vyškovska a hrozí jim až dva roky vězení.

zdroj: Dopravní web

Olomouc - Františka Chrástecká, matka malého Matěje, který se zabil při pádu z jedoucího vlaku, půjde před soud. Soud sice trestní stíhání původně zastavil, ale státní zástupce se od verdiktu odvolal. Sedmatřicetiletá Františka Chrástecká je obžalována z ublížení na zdraví z nedbalosti. „Dospěli jsme k závěru, že je vhodné, aby se to před soudem projednalo. Chce to vidět, jak se k případu paní Chrástecká bude stavět. Někdo totiž tvrdí, že se o dítě dobře nestarala, podle jiných jde o neštěstí. Celé by se to mělo projednat a dát možnost všem se před soudem vyjádřit,“ řekl soudce krajského odvolacího soudu Jindřich Bayer.

Policisté ženu obvinili za to, že nechala odejít pětiletého syna samotného na toaletu v jedoucím vlaku a neměla jej tak pod dohledem. Matka syna začala shánět, až se vlak blížil do železniční stanice Olomouc hl. n. Za to, že nechala svého syna pobíhat bez dozoru po vagonech, může Františka Chrástecká strávit ve vězení až pět let. Státní zástupce ji však do vězení posílat nechce. „Nelze očekávat, že budu navrhovat nepodmíněný trest,“ doplnil žalobce. Vinu na straně Českých drah policisté během vyšetřování vyloučili.

Zdroj: MF DNES

Ilustrační fotoOstrava - Již za měsíc vyjede první soukromý dálkový vlak InteCity RT Express. Provozovatel RAILTRANS oznámil další slevy. "Časem představíme i věrnostní karty pro stálé zákazníky," tvrdí jednatel firmy Petr Šimral. RT Express bude mít šest vozů - jeden vůz restaurační, jeden vůz 1. třídy, dva vozy 2. třídy, jeden tichý vůz 1. a 2. třídy a jeden kuřácký vůz 1. a 2. třídy. Railtrans se ale obává problémů s lokomotivami ES64F4 od poolu Siemens Dispolok, které zatím neschválil drážní úřad. "Výrobce zatím neodstranil problém s elektronickou kompatibilitou," uvedl Jiří Pospíšil z DÚ. "Máme připraveno náhradní řešení," tvrdí Šimral, ale toto řešení tají. Spekuluje se o vybraných starších lokomotivách, které by ale měly stíhat nastavené jízdní doby.

Na relaci Praha - Ostrava začíná konkurenční boj mezi Českými drahami a Railtransem. Obě společnosti se začínají předbíhat s výhodnějšími tarifními nabídkami - nejlevnější, ale pouze pro vybrané zákazníky, mají ČD za 140 Kč (a to v R/Ex/IC/EC - eLiška), resp. 226 Kč (SC Pendolino); naopak nejvýhodnější jízdné pro všechny cestující bez určování dalších podmínek nabízí RT za 240 Kč.

Zdroj: MF DNES

Bohumín - Městská knihovna Bohumín uspořádá výstavu fotografky Ivy Mutinové o demolici parní lokomotivy, která byla vystavena v bohumínských bývalých vojenských kasárnách. Akce bude probíhat od 6.11.2006 do 30.11.2006. Půjde o černobílé fotografie umístěné na sedmi panelech o velikosti 1m x 1m. Fotografie bylo možno shlédnout již minulý rok v uměleckém klubu BART. Tato výstava je připravena pro všechny milovníky železnice, ale i pro ty, kterým se po oblíbené parní lokomotivě stýská.
Výstavu můžete shlédnout Po - Út a Čt - Pá 8:00 - 12:00 a 13:00 - 17:00 v prvním patře knihovny.

zdroj: Městská knihovna Bohumín

Již brzy se posunou.Česko - V neděli 29.10.2006 skončí platnost tzv. letního času. Ve tři hodiny ráno letního času se ručičky hodin vrátí zpět o jednu hodinu, tedy na druhou hodinu ranní, kdy začne opět platit standardní středoevropský čas.

Podzimní změna času se i v roce 2006 dotkne pouze několika vlaků Českých drah. V uvedeném časovém rozmezí totiž jezdí pouze minimální počet spojů osobní přepravy, především nočních dálkových spojů. Spoje ČD začínající jízdu mezi druhou a třetí hodinou ranní vyčkají do změny středoevropského času ve výchozí stanici a pojedou již podle zimního středoevropského času. Pokud mají být podle platného jízdního řádu již na své trase, vyčkají rovněž na platnost nového středoevropského času, a to v první stanici, z níž mají odjíždět po druhé hodině ranní.

Podle tiskové zprávy ZSSK se dotkne změna času na Slovensku 5 nočních rychlíků - R 223 Vihorlat, R 337 Báthory, R 612/613 Zemplín a R 381 Cracovia.

zdroj: Tisková zpráva ČD, Tisková zpráva ZSSK

Pejede do Bohumína?Bohumín - Téměř rok starý spor o rychlovlak Pendolino opět vzplál. Satrosta Bohumína Petr Vícha chce, aby bohumínští obyvatelé mohli nastupovat do ranních spojů, které z této stanice vyjíždějí. "Lidé chtějí aby Pendolino mělo konečnou v Bohumíně alespooň u spojů, které z Bohumína ráno vyjíždějí," tvrdí. "Dělali jsme si před spuštěním vlaku velmi detailní průzkum a z něho vyplynulo, že Ostrava je nejideálnějším nástupním místem," opakuje již jednou pronesenou větu Aleš Ondrůj z tiskového oddělení Českých drah. Navíc tvrdí že do Bohumína pojede obnovený IC Manažer.
Do bitvy ovšem vstoupil Moravskoslezský kraj. "Náš kraj je pro dráhy významný partner. Mám příslib vedení, že pokud jde o ranní/večerní Pendolino, bude začínat/končit v Bohumíně, " tvrdí Pavol Lukša, náměstek hejtmana MS kraje.

zdroj: MF DNES

Pojede do Opavy?Opava(Aktualizováno) - Podle serveru dopravni.net by mohlo jezdit do Opavy Pendolino alespoň jednou denně. Někteří opavští manažeři mají zájem o využívání spojů SCP, jenomže přípoje na tyto vlaky jsou špatné. České dráhy o prodlužení trati do Opavy vážně přemýšlejí. „Myslím si, že je skoro jisté, že alespoň jedno Pendolino by mělo jezdit z Opavy,“ uvedl generální ředitel ČD Josef Bazala. Zaměstnanci stanice Opava-východ ovšem nevěří tomu, že by od nich rychlovlak vyjížděl. „O záměru nasadit řadu 680 zatím oficiálně nic nevíme,“ uvedl jeden ze zaměstanců opavského nádraží východ. Podobné snahy měli i obyvatelé Bohumína na Karvinsku, kam dvě soupravy řady 680 zajíždí každý den.
Podle informací z Železničáře se uvažuje o zajíždění pendolin jak do Opavy, tak do Bohumína od začátku nového jízdního řádu, tedy od 9.12.2006.
471I kdyby záměr Opavanů nevyšel, budou na trasu Opava - Český Těšín nasazeny jednotky řady 471. První z jednotek pro Moravskoslezský kraj měla být 471.020, která je právě ve výrobě a měla být dodána do PJ Bohumín.

Aktualizováno- Podle našich informací ovšem bude zítra (28.4.) předána do DKV Praha a do Bohumína půjde až 471.022 již v novém nátěru.

Zdroj: Dopravní web

Pendolino - ilustrační fotoBohumín - Obyvatelé Bohumína mají zájem o nástup do vlaků SC Pendolino. Jedná se hlavně o vlaky SC 500, 502, 509 a 511. Tyto vlaky zajíždějí do Bohumína jako Sv. Městský úřad už napsal kvůli Pendolinu několik žádostí o prodloužení trasy.
"Měli jsme stejný problém i s dnes zrušeným Manažerem, kdy čtyři roky trvalo, než jsme České dráhy přinutili mít konečnou v Bohumíně," tvrdí starosta města Petr Vícha. České dráhy vlaky SCP do Bohumína ale prodloužit nechtějí. "Dělali jsme si před spuštěním vlaku co nejdetailnější průzkum a z něho vyplynulo, že Ostrava je nejideálnějším nástupním místem," oponuje Aleš Ondruj z tiskového oddělení Českých drah.
České dráhy se dále brání tím, že vlaky SuperCity Pendolino zastavují pouze v krajských městech, mezi které Bohumín nepatří.

Zdroj : MF Dnes, TIK Bohumín

Pendolino - ilustrační fotoOstrava - Již před časem probleskla některými médii zpráva o problémech značky "SC Pendolino". První informace přinesl Týden v Regionu z Ostravy. Hlavním problémem je nasazení pendolina na "jižní trati", kde jezdí vlaky jako klasické IC a EC. Podle náměstka generálního ředitele drah Jiřího Koláře je spojení do Ostravy natolik atraktivní, aby byla zavedena zvláštní kategorie vlaků. Nejvíce problémů si ČD nadělaly s ceníkem jízdného, kvůli kterému kauza vznikla. České dráhy odůvodňují zdražení lepšími službami. Dalším odůvodněním kategorie SCP pro ČD jsou expresní pokladny a čekárny "ČD LOUNGE", které ovšem slouží i ostatním cestujícím 1.třídy u vlaků InterCity a EuroCity. SuperCity Pendolino ovšem nedotuje stát narozdíl od jiných spojů, a proto se ČD pokouší přitáhnout zákazníky službami. Hlavní reklamu sázejí na samotnou jednotku 680. Ještě připomeňme, že vlaky jsou vedeny jako IC, protože kategorie SuperCity neexistuje.

Zdroj : Týden v regionu Ostrava

ilustrační fotoPraha - V Praze 2 na Jaromírově ulici si obyvatelé zdejších domů stěžují na hluk z blízké železniční tratě. V poslední době zde jezdí čím dál více vlaků a České dráhy zde navíc uvažují o zvýšení počtu ze současných 250 vlaků denně na 300. Přesto podle hlavního hygienika, ikdyž hluk jednotlivých průjezdů vlaků je vysoký, průměrná hlučnost nepřekračuje zákonem dané limity (70dB).
SŽDC navíc naproti podél trati staví zeď, která hluk odráží zpět do oken domů. Jak uvedla Česká televize v pořadu Černé ovce (Vysíláno 13.9.2005 v 18:30 na ČT1), zeď dle stavebního povolení má být zasypána zemním valem, který by hluk neodrážel, ale tlumil. Nicméně zde vedou drátovody k výhybkám a z těchto důvodů nebude moci být zeď zasypána. Pokud bude prokázáno, že zeď zvyšuje hlučnost, uvažuje se o její pokrytí materiálem absobujícím hluk.
SŽDC připravuje modernizaci tohoto úseku tratě, kdy by měla být nadměrná hlučnost výrazně snížena. Stavební úpravy ovšem nezačnou dříve jak v roce 2010.

Zdroj : Česká televize

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 6   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:00
zapadá v 20:03