..: ZelPage Reports :..

Ilustrační obrázekČesko - Během letošního roku se začaly nebývale množit stížnosti ze strany strojvedoucích na špatně viditelné návěsti u tratí. Na mnoha místech totiž může dojít k jejich přehlédnutí a případné nehodě. Médii dokonce proběhla zpráva, že takto zarostlých tratí je podle Federace strojvůdců (FSČR) na naší železniční síti zhruba 20 %. Mluvčí drah Ondřej Kubala však oponuje: "Není to takový problém, jak o něm mluví strojvůdci. V žádném případě to nemůže nijak ohrozit bezpečnost cestujících. ČD navíc nezodpovídají za drážní infrastrukturu, to je věc SŽDC."

13.11.2008 - 16:17 - Porucha trakčního vedení v Praze způsobila narušení provozu

Aktualizováno 17:00 - Praha - Dnes v odpoledních hodinách došlo na pražském hlavním nádraží k mimořádnosti na trakčním vedení, která částečně ochromila železniční provoz v oblasti centra metropole. Dle dostupných informací došlo ke stržení troleje mezi 2. a 22. kolejí a jejimu následnému prověšení, pravděpodobně ze strany servisního motorového vozu MVTV. Vlaky od Plzně a Berouna končí ve stanici Praha-Smíchov, odkud cestující mohou použít prostředky MHD. Zpoždění většiny vlaků nepřesáhlo 30 minut a v současné době se již situace začíná stabilizovat. Provoz mezi hlavním nádražím a Prahou-Vršovicemi byl omezen jen minimálně, vlaky ve směru na Benešov se převážně držely platného jízdního řádu.

logo ESKOOstrava - V Praze a Středočeském kraji cestující již rok jezdí ve vlacích, provázaných s městskou dopravou. Otázkou je, jak se tento trend uchytí v Moravskoslezském kraji. Řeč je o vytvoření systému vlaků regionální dopravy a jejich integraci do jednotného celku. Od 14. prosince 2008 tak budeme moci na Ostravsku vídávat a hlavně používat vlaky pod označením „S“.

27.10.2008 - 15:38 - Defekt na nápravě: ICE-T staženy z provozu

ICE-TDBerlín - Německé dráhy Deutsche Bahn v pátek 24. října oznámily dočasné stažení téměř celého vozového parku vysokorychlostních vlaků typu ICE-T z pravidelného provozu. Důvodem bylo nalezení praskliny na nápravě na jedné z provozovaných souprav. Již v sobotu tak začala rozsáhlá kontrola většiny ze 70 jednotek, které DB vlastní. Dráhy informovaly cestující, aby sledovali možné změny v dopravě. Prozatím není jasné do kdy budou vlaky odstaveny, resp. kdy se vrátí do pravidelného provozu.

Zdroj: Rynek Kolejowy

EC 176, Nové Spojení, foto: JikPraha - Před několika hodinami se změnil čas, ručičky jsme si posunuli o hodinu zpět. Co se ovšem nezměnilo, jsou problémy v pražském železničním uzlu: po včerejší krádeži kabelů k výměnám u Masarykova nádraží, jejíž vinou vlaky na Nymburk končily jízdu ve Vysočanech, v noci došlo k požáru zabezpečovacího zařízení na Novém Spojení. Pro vlaky ve směru Hradec Králové se tak výchozí i cílovou stanicí stala Praha-Vysočany. Kolem deváté hodiny byl po novém spojení zaveden jednokolejný provoz.

Lysá nad LabemPraha, Lysá nad Labem - Dnes v odpoledních hodinách došlo k další krádeži kabeláže. V tomto případě u výměn v obvodu stanice Praha Masarykovo nádraží. Tím došlo ke značnému narušení vlakové dopravy. A to především ve směru do Vysočan na trati 231 a dále na Nymburk. Vlaky byly operativně ukončeny právě ve stanici Praha-Vysočany, odkud cestující pro další cestu mohli použít prostředky pražské MHD. Výluka provozu z Vysočan na Masarykovo nádraží z důvodu oprav potrvá dle odhadů SŽDC do 8. hodiny večerní.

1216.226, R 273, foto: Tomáš KubovecČesko - Tak, jako každý rok se přiblížila doba, kdy se mění čas a ručičky hodin přesouváme o hodinu zpět na zimní čas. Tato změna se již tradičně dotkne necelých dvou desítek, především dálkových mezinárodních a nočních vlaků. Ty se tak v brzkých ranních hodinách ze soboty 25. října na neděli 26. října zastaví v nejbližších stanicích a vyčkají na pravidelný odjezd dle SEČ. Kdyby k tomuto zastavení nedošlo, vlaky by po zbytek své trasy jely s hodinovým náskokem. Co se v blízké době také změní, jsou i názvy jak vnitrostátních, tak i některých mezinárodních vlakových spojů. Od nového GVD tak na kolejích budeme moci vídávat EC 345 Avala, IC 583 Bohemia, Ex 529 Velehrad, EC 277 František Křižík, R 471 Amicus a další vybrané vlaky pod novými názvy. I o této změně Vás budeme na stránkách ŽelPage zavčasu informovat.

Ilustrační obrázek Praha - 26. září bylo dokončeno šetření mimořádné události srážky dvou vlaků v žst. Moravany, o které jsme již na stránkách magazínu ŽelPage informovali. Drážní inspekce, jakožto nezávislý vyšetřovací orgán, na dnešní tiskové konferenci zveřejnila výsledky šetření události a další podrobnosti týkající se této nehody, stejně jako následného průběhu vyšetřování. Úvodem lze říci, že byly stanoveny dva důvody, které byly hlavní příčinou umožňující vznik nehody. Avšak nebyl a snad ani nemohl být stanoven konkrétní viník. Jak DIČR dále dodává, šetření bylo zcela nezávislé, a to i přes určité politické tlaky ze stran dalších subjektů účastnících se řízení.

Ilustrační obrázekPraha - Dnes v brzkých raních hodinách došlo ke krádeži telekomunikačního vedení v obvodu žst. Praha hlavní nádraží. Přesněji přímo na staveništi nedaleko Vinohradských tunelů, ketré spojují hlavní nádraží s nádražími ve Vršovicích a na Smíchově. Mluvčí SŽDC Pavel Hala uvedl, že se jedná již o druhou krádež podobného typu za uplynulých 24 hodin. Díky stavebním pracím jsou zabezpečovací kabely vedeny provizorně na povrchu, což do značné míry napomohlo samotnému zcizení. Nyní je již provoz obnoven. U postižených spojů se však zpoždění pohybuje v řádu desítek minut. Jedná se spíše o dálkové a mezinárodní vlaky.

Ilustrační obrázekPraha-Radotín - Snad nejčastějším dotazem po nedávném selhání ve Studénce bylo, jaká je bezpečnost staveb, probíhajících v těsné blízkosti železnice? Můžou i na jiných místech existovat určitá rizika? Pražské zhlaví stanice Praha-Radotín, v místě zhruba 20 metrů od vjezdu do stanice ze směru od Prahy Smíchova, probíhají stavební práce na mostní konstrukci a pilířích pražského silničního okruhu, který zde bude veden po estakádě přes údolí řeky Berounky a nad železniční tratí 171 se vnoří do tunelu. Ten, kdo častěji cestuje právě po této páteřní příměstské trati do metropole, si jistě všimne mnoha stavebních úprav, které v Radotíně probíhají. Vlaky ovšem v tomto úseku pořád projíždějí rychlostí až 100 km/h; v nejvytíženějších časech - ranní a odpolední dopravní špičce - tudy navíc projíždějí v intervalu 15 až 20 minut za sebou.

Ilustrační obrázekPraha - Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) od podzimu zavádí novinku v jízdném – bezkontaktní čipové karty Opencard, na které půjde nahrát jak samostatné jízdné, tak i mnoho dalších aplikací, využitelných při pohybu v metropoli. Její zavedení ovšem přináší i určité komplikace při zpracování a kontrole ve vlacích v síti Pražské integrované dopravy (PID). Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení Českých drah informoval veřejnost, že kvůli tomu budou průvodčí na příměstských vlakových linkách od podzimu nosit s sebou hned dvě čtečky. Jeden z přístrojů bude provádět kontrolu jízdních dokladů ČD, zatímco druhý bude sloužit k prověření časových kupónů nahraných na kartu Opencard.

10.8.2008 - 18:15 - České dráhy jsou připraveny odškodnit za nehodu ve Studénce

Studénka/Praha - Od pondělí ráno bude fungovat speciální telefonní linka Českých drah 972 211 111, kde dostanou všichni pozůstalí, zranění i jinak poškození informace, jak dále postupovat. Na uvedeném čísle bude k dispozici speciální tým, který byl přes víkend sestaven.
České dráhy jsou připraveny začít bezodkladně vyplácet odškodnění podle platného občanského zákoníku.

Zdroj: Tisková zpráva ČD, občanský zákoník.

Ilustrační obrázekStudénka (Aktualizace 8:19) - Podle webu Českých drah se na trati 270 přes Studénku opět rozběhl pravidelný provoz. Zatím jen po jedné koleji a s motorovou lokomotivou, ale jezdí. Vlaky SC Pendolino nadále končí ve stanici Suchdol nad Odrou. NAD je pro tyto vlaky zavedena ze Suchdola až do Ostravy. Úsek byl otevřen v 0:05. O několik desítek minut později již postiženým místem projel první vlak R 202 Chopin z Vídně do Varšavy. Podařilo se tak výrazně zmenšit předpokládaný dopad na provoz. Odklízecí a vyprošťovací práce na havarované soupravě a zříceném mostu však dále pokračují. Do Studénky dorazily dva nehodové vlaky, včetně těžké mechanizace, jeřábu EDK 1000 a vyprošťovacího tanku HZS SŽDC, který poškozené vozy a lokomotivu odstraňuje z kolejiště. Dráhy o pomoc požádaly i armádu. Na místě pracuje zhruba 120 lidí. Práci však do značné míry komplikovala nepřízeň počasí i policejní vyšetřování, které neumožňovalo odklízet trosky v epicentru nehody. Na místo byl povolán statik a soudní znalec.

Ilustrační obrázekČesko - Závěr víkendu se nese v duchu několika mimořádností na železnici. Během dne na trati 032, v úseku mezi stanicemi Česká Skalice a Velká Jesenice došlo k požáru lokomotivy v čele spěšného vlaku. Oheň vznikl v zadní části dieselové lokomotivy. S největší pravděpodobností se vznítila elektroinstalace ve strojovně. Nedlouho předtím se na Liberecku srazil projíždějící osobní vlak s automobilem, jehož řidič byl vrtulníkem převezen do nemocnice.

25.7.2008 - 13:00 - Litr nafty pro ČD? Za 28 korun

Ilustrační obrázekPraha - Česká petrochemická společnost Paramo se dohodla na dodávkách nafty za 8 miliard korun pro České dráhy. Během tří let tak na dráhu přiteče až 290 milionů litrů nafty. Paramo, jež spadá pod skupinu Unipetrol, bude bude drahám účtovat přibližně 28 korun za litr. To je v porovnání s koncovými cenami u veřejných čerpacích stanic pro motoristy, kde litr motorové nafty stojí kolem 35 korun, neporovnatelně nižší. Čerpadláři si však na mnoha místech ceny paliv nadsazují ve prospěch zisku. Společnost Paramo distribuuje pohonné hmoty pro národního železničního dopravce již od roku 2003, kdy vyhrála tendr na výhradního dodavatele. Dráhy tak chtějí naftou naplnit všech 52 čerpacích stanic pro lokomotivy a stroje nezávislé trakce.

Zdroj: ČTK/České Noviny, Ilustrační foto Chary

« Newer messages | 1 ... 3 4 5 6 7 8 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2019 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 07:44
sets at 16:01
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...