..: Články :..

ČD Promo, foto: České dráhy, a.s. Praha — České dráhy se snaží nalákat do vlaků i cestující, kteří vlakem pravidelně nejezdí. Právě k tomuto účelu vznikla nabídka ČD Promo, jejíž formou dráhy nabízejí zvýhodněné cestování po omezenou dobu na vybraných relacích. Ceny i spektrum relací se velmi různí – od vlaků vyšší kvality až po vlaky osobní, od jednotek CityElefant po motorové vozy řady 810, od jedné do 160 korun. A podle čeho dráhy relace vybírají? „Primárně se snažíme vybírat tratě, kde došlo nebo dojde ke zlepšení kvality služby. Například byla trať modernizována, nasazujeme na spoje nové nebo modernizované soupravy, zkrátili jsme cestovní časy a podobně,“ vysvětlil tiskový mluvčí drah Radek Joklík. Vůbec první ČD Promo se konalo mezi Milovicemi a Prahou 9. března 2010.

6.5.2011 - 15:00 - Kraje šetří ve velkém – nyní se omezení dotknou tratě na Moldavu

Stanice Osek město se stane pro mnoho vlaků z Mostu konečnou., foto: Andrew33 Moldava — Nejen kvůli nedávnému pozastavení dofinancování regionální železniční dopravy se kraje snaží hledat jakékoliv úspory ve svých rozpočtech. Omezení se tak dotknou další regionální tratě, jejíž provoz je neufinancovatelný z vybraného jízdného. Tentokrát půjde o čtyřicet kilometrů dlouhou trať 135, vedoucí z Mostu do Moldavy v Krušných horách, kde dojde od prosince 2011 k zásadní redukci vlaků jedoucích v pracovní dny, a to v úseku Osek – Moldava. Zde totiž kraj ztrácí za jediný vlak v jednom směru až 2.000 korun. Tomuto rozhodnutí předcházela četná sčítání cestujících, jež nedopadla příznivě — zatímco v pracovní dny jsou spoje využívány spíše jednotlivci a někdy jede motorový vůz dokonce zcela prázdný, o víkendu (zejména pak v turistické sezoně) jsou vlaky zaplněny i více než stovkou cestujících. Dle vedoucího oddělení dopravní obslužnosti Ústeckého kraje Jakuba Jeřábka tak bude návrh provozu přizpůsoben skutečnému charakteru poptávky. Nový koncept dopravy však zdaleka nepřinese jen řadu nepříjemných omezení. Na využívaném úseku Osek – Most dojde k vytvoření hodinového intervalu spojů ve špičce, nasazení motorových jednotek Regionova a propojení vlaků z/do Loun bez přestupu.

Zdroj: Aktuálně.cz

363 086 ve stanici Beroun, foto: Vítek_V Beroun — Nehostinné prostranství v hale berounské nádražní budovy se již brzy změní v příjemnější místo k čekání před příjezdem spoje a odbavení cestujících. Změny totiž chystají nejen České dráhy, ale i současný majitel budovy – otevřena bude nová nádražní restaurace či pekárna Mr. Baker. Prodej čajového pečiva byl totiž dosud v hale zajištěn pouze prostřednictvím omezeného stánkového prodeje. Restaurace cestujícím nabídne hotová jídla, ale i další občerstvení. Prozatím by měla být otevřena vždy do 16 hodin. Současně je vybírána nová bezpečnostní agentura, jež má zajistit v areálu nádraží bezpečí. Ostraha bude proto sídlit přímo v hale, v místech, které dosud sloužily jako informační kancelář. „Pořádek zajistí v denních hodinách jeden pracovník agentury, v noci dva. K dispozici budou mít navíc hlídacího psa,“ dodal Jakub Goliáš, náměstek ředitele Krajského centra osobní dopravy (KCOD) Praha. Díky tomu se už v prostoru nádraží nebudou pohybovat opilci; nedodržení zákazu požívání alkoholických nápojů nebo jakékoliv prohřešky proti zákonu se budou tvrdě trestat. Obměny se dočká i osvětlení všech prostor, které zejména v nočních hodinách příliš nedostačovalo.

Parní lokomotiva 498.022, foto: Petr Lux Beroun(Aktualizováno 11. 5. 2011 14.12) Vážení čtenáři, přišel květen a s ním konečně i pěkné počasí. Po neplánované odmlce vám opět přinášíme souhrn vybraných akcí, jejichž kompletní přehled naleznete také v našem kalendáři výletních a historických jízd. O tom, že je opravdu z čeho vybírat, se můžete přesvědčit sami v následujícím textu. V sobotu 7. května se na mladějovské úzkokolejce uskuteční slavnostní zahájení sezony, spojené s oslavou uvedení parní lokomotivy č. 1 do provozu. Následující měsíc se však ponese také ve znamení významného jubilea, kterým bezesporu je 160. výročí trati Praha – Děčín. O příležitost zúčastnit se nostalgické jízdy nebudou ochuzeni ani Severočeši – na „zubačce“ se uskuteční tradiční Den dětí.

Motorový vůz řady 811 ZSSK na státní hranici, foto: KuTomBratislava — Na základě škrtů Ministerstva dopravy, výstavby a regionálního rozvoje Slovenské republiky došlo ke snížení objemu objednaných dopravních služeb ve veřejném závazku, a dojde tak k řadě omezení. Týká se to zejména regionálních spojů mezi Českou republikou a Slovenskem, jejichž provoz bude na základě rozhodnutí Železniční společnosti Slovensko (ZSSK) ukončen k mimořádné změně jízdního řádu dne 1. května 2011. Tato skutečnost nutí k nezbytným změnám i České dráhy, které řadu vlaků buď zruší, nebo v lepším případě jen omezí. Tam, kde to bude možné, vypraví dopravce náhradní soupravy, které alespoň částečně nahradí zrušené spoje.

Lokomotiva řady 151 na olomouckém hlavním nádraží, foto: Johník Olomouc — Flora Olomouc je nejstarší a zároveň nejvýznamnější tuzemskou zahradnickou výstavou, která každoročně na výstaviště přivádí ve dvou etapách desetitisíce návštěvníků. Není bez zajímavosti, že se název Flora Olomouc v titulu zahradnických výstav poprvé objevil již v roce 1967 a během uplynulých let si získal mezinárodní uznání. Ani letos tomu nebude jinak a tak se můžete ve dnech 28. dubna – 1. května 2011 opět vydat do hanácké metropole. České dráhy navíc již poněkolikáté připravily pro cestující zvláštní tarifní nabídky spojené s návštěvou veletrhu. Mezi olomouckým hlavním nádražím a areálem výstaviště bude jezdit zvláštní vlak vedený historickým motorovým vozem M 131.1.

Motorový vůz řady 854 na lince R5 u Hl. Rynholec, foto: Netopýr Praha — Pokračující výstavba městského silničního okruhu si vyžádá další výluku provozu na linkách pražského Eska. Od 23. dubna do 9. května 2011 bude opět zcela přerušen provoz na trati 120 (linky S5 a R5) v úseku Praha–Dejvice až Praha Masarykovo nádraží. Způsob organizace dopravy během výluky bude podobný jako v předcházejících výlukách v tomto úseku – cestujícím bude znovu sloužit provizorní zastávka Praha–Gymnasijní. Rychlíky a spěšné vlaky z/do Kladna budou mimořádně zastavovat ve stanici Praha–Veleslavín, mimo území hlavního města ale pojedou v nezměněných časech. Osobní vlaky směrem z Prahy do Kladna pojedou o zhruba 10 až 15 minut dříve, směrem do Prahy naopak o 10 až 15 minut později, než obvykle. Všichni cestující na této trase by tak měli věnovat dočasným změnám v jízdním řádě zvýšenou pozornost.

ČD 163.257, nový nátěr, foto: Javy Praha/Bratislava — V souvislosti s příchodem Velikonočních svátků plánují národní dopravci v Česku i na Slovensku již tradičně posílení řady dálkových vlaků na nejdůležitějších relacích. Počet míst tak u spojů Českých drah naroste o šestnáct tisíc, u ZSSK pak o přibližně třináct tisíc. Kapacita spojů bude navýšena nejen ve středu 20. dubna a v pátek 22. dubna, kdy je obvykle zaznamenána největší frekvence cestujících, ale také na Velikonoční pondělí, kdy se bude většina lidí vracet po prodlouženém víkendu zpět domů.

První zkušební jízda hybridní jednotky, foto: Tomáš Poslušný/Matouš Vinš Praha — Rychlíky Českých drah z Prahy do Českých Budějovic přes Příbram se dočkají technicky odpovídajících vozidel. Poté, co byly do provozu nasazeny všechny modernizované dieselové lokomotivy řady 750.7 plánované pro nasazení na této relaci, ČD oznámily, že byl dokončen vývoj nové řady 652.7/752.7. Jedná se o čtyřdílnou hybridní jednotku s maximální rychlostí 100 km/h, schopnou jízdy jak pod napětím 25 kV AC, tak 3 kV DC. Jednotka vznikla spojením osvědčené lokomotivy řady 749 a elektrické jednotky řady 452 CityFrog. Prototyp vyrobila společnost MOVO ze skupiny Škoda Transportation. Na svou první zkušební jízdu z Plzně do Prahy tajně vyjel 25. března. Další důležité zkoušky proběhnou během měsíce dubna.

Setkání řady M262 ve Výtopně Zdice, foto: bazala68Zdice(Aktualizace 26. března 3.45) V souvislosti s příchodem turistické sezony 2011 se již pošesté otevřou dveře muzea historické železniční a silniční techniky Výtopny Zdice. Zahájení se uskuteční o víkendu 2. – 3. dubna. Z Prahy do Březnice bude vypraven historický motorový expres v čele s motorovým vozem řady M 262.0. Na sobotní den je pro návštěvníky nachystán od deseti hodin bohatý program nejen v samotném areálu Výtopny, ale také v místním kulturním domě Zdice, kde se uskuteční soutěž s výstavou modelů, jež je známá jako Zdická padesátka. Příznivce válečné techniky pak jistě potěší možnost navštívit místní vojenské muzeum.

Lokomotiva 163 ČD Cargo, Všenory-Černošice, foto: Vítek_V BerounTrať 171, vedoucí z Prahy do Berouna podél řeky přes Karlštejn, je vskutku nedůstojnou součástí 3. tranzitního železničního koridoru. Do povědomí široké veřejnosti se dostala především kvůli tragickému stavu a četným mimořádnostem, jež jsou zde na denním pořádku. Ať již jde o stržené trakční vedení, velmi častý lom kolejnice nebo jinou závadu, dojde téměř vždy k úplnému ochromení provozu. Zpoždění tu nevznikají jen při mimořádnostech, které se předvídat nedají (avšak dá se jim předcházet odpovídající údržbou tratě), ale i při plánovaných výlukách. Ani ty se však občas nedaří správně organizovat. Trať s přehledem vede také v počtu odřeknutých vlaků. Uvažovaný „supertunel“ má být k dispozici později než v roce 2025; rekonstrukce stávající tratě se nedočkáme dříve než za osm let. Co bude dál? „Nějak se to vyjezdí…“

Nehoda Srbsko, 25.2.2011, foto: Drážní inspekce ČR Srbsko(Aktualizováno 17.34) Provoz na trati 171 Praha – Beroun byl zcela ochromen. V 10.30 došlo u zastávky Srbsko (km 37) k vážné srážce Ex 351 Jan Hus s nákladním automobilem. Nehoda se přitom stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami; podle prvotních šetření k závadě na zařízení nedošlo a bylo tudíž v provozu. Strojvedoucí vlaku utrpěl šok a byl proto odvezen rychlou záchrannou službou na ošetření. Škody byly předběžně vyčísleny na částku přesahující hodnotu 3 miliony korun – 2,1 mil. korun souprava vlaku, 1 mil. korun nákladní automobil. V úseku Beroun až Karlštejn je zavedena náhradní autobusová doprava, dále mohou cestující využít vlaky regionální linky S7. České dráhy navíc doporučují využít běžných autobusových linek. Rychlíky z Českých Budějovic do Prahy a opačně jsou vedeny odklonem přes Rudnou u Prahy (trať 173). Situaci rozhodně nezlepšila ani stávka strojvedoucích v Německu, kvůli níž vyjely expresy s citelným zpožděním a z/do Plzně je proto vystavována náhradní souprava jedoucí včas dle JŘ.

Parní lokomotiva U 37.002 na jindřichohradecké úzkokolejce, foto: Raven Česká republika — Máme tu rok 2011 a spolu s ním spoustu nových, ale i tradičních výletních akcí. Přestože počasí je v posledních dnech takříkajíc pod psa, mnohé z nás však ani to zpravidla neodradí od úmyslu zúčastnit se nějaké události, zejména jde–li o železnici. Po novoroční lednové odmlce vám proto opět přinášíme souhrn vybraných akcí, jejichž kompletní přehled naleznete také v našem kalendáři výletních a historických jízd. Na začátku měsíce se uskuteční například zimní jízda Českou Kanadou pořádaná Jindřichohradeckými místními drahami (JHMD) nebo zajímavé výstavy železničních modelů pražského klubu železničních modelářů v Ostravě a Prostějově.

28.1.2011 - 13:00 - Přejezdy v městské části Beroun-Závodí možná projdou rekonstrukcí

Železniční přejezd, foto: Hostivař 442 Beroun — Čtyři frekventované železniční přejezdy v městské části Beroun–Závodí jsou doslova trnem v oku pro místní obyvatele – chybí zde totiž chodníky, které by výrazně zvýšily bezpečnost při přecházení jedné ze silnic s největším provozem ve městě, a navíc v blízkosti mateřské a základní školy. Malé děti jsou nuceny tudy denně procházet a riskovat tak své zdraví. To, že přejezdy nezbytně vyžadují rekonstrukci, už ví i berounská radnice, jež v posledních dnech kontaktovala zástupce Automatizace železniční dopravy (AŽD) a Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Město by stavební práce, jejichž realizační náklady jsou předběžně vyčísleny na 10 milionů korun, zároveň využilo k propojení městských cyklostezek. Dle tiskového mluvčího SŽDC, Pavla Hally, je projekt reálný. Na závěr však dodal, že zůstává otázkou, zda se ještě podaří investici zařadit do finančního plánu pro letošní rok.

Zdroj: Týdeník Sedmička, ŽelPage

Remíza DKV Olomouc, foto: Bertovec Praha — Každý milovník železnice jistě toužil již jako malý stát se strojvedoucím. Někomu se sen splnil, někomu z nějakého důvodu ne, jiného rozhodnutí teprve čeká. Již třetí rok běží Stipendijní program ČéDés dopravce České dráhy, který finančně i materiálně podporuje zejména žáky devátých ročníků základních škol. Stačí podat řádně vyplněnou přihlášku spolu s motivačním dopisem na níže uvedenou adresu a absolvovat pohovor včetně zdravotních prohlídek, které uchazeče dostatečně prověří jak fyzicky, tak i psychicky. V případě úspěchu se žák zaváže pracovat u Českých drah nejméně po dobu pěti let – dříve není možno rozvázat pracovní poměr.

Starší zprávy
« Novější zprávy | 1 ... 3 4 5 6 7 ... 11 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:09