..: Články :..

31.10.2017 - 16:00 - Atény – Pireas elektricky

OSE 460, foto: Atomista Atény — Elektrizace desetikilometrového úseku Atény – Pireas byla slavnostně ukončena. 27. října projel po takřka městské trati v aténské aglomeraci první elektrický vlak, jednalo se o elektrickou jednotku Siemens Desiro, kterých mají řecké železnice pro zajištění provozu v aglomeracích okolo Atén a Soluně celkem dvacet. Pravidelný elektrický provoz do jednoho z nejvýznamnějších řeckých přístavů bude zahájen od prosince letošního roku, kdy dojde k prodloužení současných spojů severojižní trasy příměstské železnice Chalkida – Inoi – Atény – Pireas a opačně. Stavební práce byly zahájeny v roce 2015 a součástí byla mimo jiné elektrizace hlavního nádraží v Aténách, k jejímu dokončení došlo v létě letošního roku.

Zdroj: RailJournal

121.012, EC 108 Comenius, foto: JohníkPraha — V novém jízdním řádu, platném od druhé prosincové neděle letošního roku, čeká cestující v denní mezinárodní přepravě nemálo pozitivních změn. Loni byl zahájen provoz rychlé linky Ex7, která měla za cíl spojit Prahu a České Budějovice se zastavením pouze v Táboře, jejíž součástí byly i spoje z a do Lince, čímž urychlila spojení mezi Prahou a Lincem o téměř hodinu. Letos dojde k zahájení provozu rychlé linky Ex6, která bude vedena z Prahy na západ Čech bez zastávky a v hodinovém intervalu propojí Prahu s Plzní, přičemž na střídačku budou vlaky dále pokračovat do Mnichova a Chebu, čímž se o téměř polovinu navýší počet vlaků mezi Prahou a Mnichovem. Výrazné redukce se pak dočká noční doprava, ačkoliv zájem o ni nijak neklesá.

Česko — Silné poryvy větru způsobovaly po celý včerejší den řadu mimořádných událostí, které měly různé vlivy na chod železniční dopravy v rámci Česka i Evropy. Zatímco někde se jednalo pouze o popadané stromy na trati, k jejichž uklizení došlo v průběhu několika hodin, jinde pády stromů na trať paralyzovaly veškerý provoz a spolu s poruchami trakčního vedení znemožnily jízdu vlaků na několika bodech tranzitních koridorů v ČR. Větrná smršť způsobila zastavení provozu na trati Praha - České Budějovice, kde popadané stromy v průběhu dne zcela znemožnily provozování drážní dopravy v úseku z Prahy do Veselí nad Lužnicí. Náhradní doprava za vlaky nebyla po velkou část dne zavedena, situace se zlepšila až ve večerních hodinách.

EN57 KM Sluneční Varšava — Po nedávném ohlášení nákupu 71 jednotek Stadler Flirt a s tím souvisejícího vyřazování nemodernizovaných jednotek řady EN57 začal polský dopravce Koleje Mazowieckie, operující v Mazovském vojvodství, nabízet první jednotky k prodeji. Prozatím se jedná o patnáct souprav – v případě čtrnácti jednotek se jedná o typ EN57-1900, tedy poslední sérii, která se vyznačuje především odlišným tvarem skříně, která je oproti předchozím sériím hranatá. Patnáctá souprava, určená k prodeji, pak nese označení EN57-1000, jedná se tedy o klasickou soupravu EN57, kterých vzniklo v letech 1962 až 1990 přes 1350. Inovované jednotky EN57-1900 byly vyrobeny v letech 1990 až 1992 a souprava EN57-1000 pochází z roku 1974. 

Lokomotiva řady 151 a rakouský vůz Bmz, foto: JirkaŠ Praha — Postupně se na veřejnosti začínají objevovat první oficiální informace o grafikonu vlakové dopravy pro rok 2018, který začne platit druhou prosincovou neděli letošního roku. Ačkoliv například německé železnice přišly s kompletní zprávou o novinkách v dálkové dopravě o něco dříve, České dráhy s touto informací vyčkávají na přelom října a listopadu, s regionální dopravou dokonce až na přelom listopadu a prosince. První uveřejněná informace jsou však změny názvů vlaků, které jsou v příštím jízdním řádu poměrně rozsáhlé – dojde k jednotnému pojmenování celých linek.

27.10.2017 - 6:00 - SKM Varšava kupuje nové elektrické jednotky

Elf pro SKM Warszawa, foto: EveryPicture Varšava — Polský dopravce Szybka Kolej Miejska Varšava, zajišťující varšavskou městskou železnici, vypsal výběrové řízení na 13 nových elektrických jednotek. Tento dopravce se mj. může pyšnit jedním z nejmodernějších vozových parků v Polsku – k zajištění provozu na čtyřech linkách disponuje dvěma jednotkami Newag 14WE, čtyřmi jednotkami Newag 19WE, šesti jednotkami 27WE (známými pod obchodním názvem Pesa Elf) a devíti jednotkami 35WE (známými pod obchodním názvem Newag Impuls). Zmíněný vozový park doplní osm pětivozových a pět čtyřvozových souprav, termín dodání však zatím není znám. Jisté však je, že nabídky na dodávku vozidel lze podávat až do 30. listopadu letošního roku.

Zdroje: Rynek Kolejowy, Wikipedia

Štrba, R 423 Cassovia, foto: Josef Petrák Evropa — Vyjma Islandu, Ruska, Běloruska, části Grónska a dvou norských ostrovů se již několik desetiletí v rámci Evropy zavádí od konce března do konce října letní čas. Úprava času z letního na běžný středoevropský čas (GMT+1) probíhá poslední neděli v říjnu, kdy dochází k posunu času ve 3:00 o hodinu zpět. Zatímco na regionální vlaky v rámci Česka a Slovenska tato změna nemá vliv, protože v tomto časovém období, alespoň letos, žádný regionální vlak nejede, celkem sedm nočních vlaků v Česku a tři noční vlaky na Slovensku budou ve vybraných stanicích čekat na svůj pravidelný odjezd podle středoevropského času.

25.10.2017 - 6:00 - Druhá série litevských jednotek EJ575 je kompletní

Elektrická jednotka ř. 575 LG, foto: Škoda Vagonka Vilnius — Litevské železnice převzaly poslední dvoupodlažní jednotku řady 575 od výrobce Škoda Transportation. Ve dvou sériích zakoupily litevské železnice celkem třináct třívozových jednotek, podobajících se soupravám City Elefant (řada 471) Českých drah. Deset jednotek bylo dodáváno v průběhu let 2008 až 2013 a pro nově elektrifikovanou trať Vilnius - Minsk byly v roce 2014 objednány další tři třívozové soupravy. Ty jsou oproti předchozím jednotkám vybaveny novými komfortnějšími sedadly, prostorem pro objemná zavazadla či informačním systémem s monitory, na kterých může být zobrazena jak reklama, tak informace o jízdě vlaku. Velmi praktická je také možnost on-line sledovat různé údaje o stavu soupravy během jízdy. Poslední jednotka s označením EJ575-013 putovala do Vilniusu přes Ukrajinu a Bělorusko a aktuálně prochází nezbytnými zkouškami, aby byla předána do pravidelného provozu ještě před začátkem platnosti nového jízdního řádu.

Zdroj: TZ Škoda

Melbet зеркало

22.10.2017 - 13:13 - Výroba nových souprav pro berlínský S-Bahn zahájena

Stadler S-Bahn Berlin, foto: DB Berlín — První hotová skříň vozu řady 484, určeného pro berlínskou síť městské železnice (S-Bahn), dorazila do berlínských dílen výrobce Stadler, kde dojde k finální kompletaci. Hliníková skříň byla vyrobena v maďarském Szolnoku a jedná se o řídicí vůz čtyřvozové soupravy. Těch si, včetně vložených vozů, objednaly německé dráhy v rámcovém kontraktu až 1380, přičemž první objednávka čítá 382 vozů, ze kterých vznikne celkem 85 čtyřvozových souprav řady 484 a 21 dvouvozových souprav řady 483. Prvních deset předsériových vlaků bude uvedeno do provozu v lednu roku 2021 na lince S47, spojující po okružní trati Berliner Ringbahn stanice Südkreuz a Spindlersfeld. Dodávky dalších souprav by pak měly probíhat do konce roku 2023. Pro úplnost uveďme, že kontakt vyhrálo v prosinci 2015 konsorcium výrobců Stadler Pankow a Siemens.

Zdroj: RailJournal

22.10.2017 - 10:03 - Koleje Mazowieckie objednaly 71 jednotek Stadler Flirt

EN57 KM Sluneční Varšava — Polsko již dávno není síť nefunkčních železnic a množství archivních kousků v řadách kolejových vozidel. Alespoň tedy ne v okolí Varšavy, kde operující dopravce Koleje Mazowieckie objednal 71 jednotek Stadler Flirt. Ty zcela nahradí nerekonstruované vlaky EN57, které jsou i přes rozsáhlý a velmi moderní park kolejových vozidel tohoto dopravce ještě stále v provozu v okolí varšavské aglomerace. Ve výběrovém řízení vyhrál Stadler nad výrobci Pesa či Newag a dodávky budou probíhat od konce roku 2018 po rok 2022. Šest pětivozových souprav dopravce obdrží jako první, následovat bude deset dvouvozových a poté dojde na zbývajících 55 pětivozových souprav. Koleje Mazowieckie jsou ve stoprocentním vlastnictví Mazovského vojvodství a vozový park tohoto dopravce, působícího na většině tratí v tomto vojvodství, čítá krom 236 jednotek také 19 motorových vozů, 26 elektrických lokomotiv a 59 dvoupodlažních vozů.

Zdroj: Railjournal, Wikipedia

NS_SNG, foto: Quintus Vosman Nizozemsko — Do masivní obnovy železničního parku se nedávno pustily nizozemské železnice, známé pod zkratkou NS. Zatímco předchozí objednávky na moderní soupravy čítaly 58 jednotek Stadler Flirt a 79 souprav pro vlaky IC, poslední objednávka byla poněkud obsáhlejší - hned 118 souprav od španělského výrobce CAF, typové řady Civity. Přibližně po měsíci od dodání poslední soupravy Stadler Flirt byla před několika dny představena první jednotka od výrobce CAF, zvaná Sprinter New Generation.

21.10.2017 - 6:00 - PolRegio si chce pronajmout jednu lokomotivu

EU07-533 s Os 2910 v Bohumíně, foto: samlep Terespol — Polský dopravce PolRegio, který vznikl nedávným přejmenováním z původního názvu Przewozy Regionalne, poptává pronájem jedné elektrické lokomotivy. Jejím účelem bude nasazení na mezistátní relaci z polského Terespolu do běloruského Brestu a zpět, kde stane v čele tří párů osobních vlaků, včetně zajištění posunu a vytápění souprav. Dopravce preferuje polské lokomotivy řady EU07 či EP07, nutnou podmínkou však musí být povolení k provozu přes tento hraniční přechod, čímž mj. odpadá pravděpodobnost, že by se opětovného pronájmu dočkala nějaká česká lokomotiva řady 163. Nabídky na pronájem lokomotivy jsou očekávány do konce října letošního roku.

Zdroj: Rynek kolejowy

20.10.2017 - 18:00 - Hyundai dodá jednotky do Jižní Koreje

Hyundai Rotem Korail, foto: Hyundai Rotem Soul — Jihokorejský výrobce železničních vozidel Hyundai Rotem dodá dopravci Korail celkem 14 elektrických jednotek pro příměstské vlaky v okolí Soulu. Jednotky budou dosahovat rychlosti až 110 km/h a výrobce se zavazuje dodat všechny soupravy do konce roku 2019. Soupravy budou dodány v různých kombinacích na tratě v okolí Soulu – čtyři desetivozové jednotky budou nasazeny na expresní spoje na příměstské trati Gyeongin, tři šestivozové soupravy vyjedou na zrychlené spoje na trať Gyeongwon, jež jsou obě vedeny v části trasy linky příměstské železnice č. 1. Dalších sedm desetivozových jednotek pak poputuje tratě Ansan a Gwacheon, které jsou součástí linky č. 4 příměstské železnice v aglomeraci Soulu.

Zdroj: Railway Gazette

Bmz a ABmz RegioJet od ÖBB, Břeclav, foto: Josef PetrákVídeň — Výběrové řízení na dodávku sto šedesáti osobních vozů pro rakouské dráhy po stažení námitek firmy Siemens opět pokračuje. ÖBB se rozhodly vypsat tendr na dodání vozů pro rychlost 200 km/h, ze kterých vznikne osm denních a třináct nočních souprav s plánovaným nasazením na současné vlaky EuroCity a EuroNight (Nightjet). Důvodem jsou především požární předpisy pro provoz vlaků v Itálii chystané na rok 2021, které současný vozový park rakouských drah splnit nedokáže. Rakouské železnice ale nedlouho po zahájení výběrového řízení změnily specifikaci rámcové smlouvy, což se nelíbilo konstrukčnímu gigantu Siemens, který svými námitkami zastavil celý proces.

Rail Baltica, spojující Helsinky - Tallin - Rigu - Kaunas - Varšavu; návazně by měla pokračovat do Berlína, foto: Ministerstvo dopravy a spojů Lotyšské republiky Vilnius — Po hlasování v litevském parlamentu se dočkala dohoda o známé a doposud stále velmi pomalu budované spojnici Pobaltí se střední Evropou, zvané Rail Baltica, ratifikace všemi pobaltskými státy. Ty společně budují spojení s normálněrozchodnými železnicemi střední a západní Evropy, ačkoliv doposud bylo stále nejisté, kudy přesně má být tato trať vedena. Mezivládní dohoda konečně definuje zásady včetně vedení trasy, technických parametrů, časové osy, podmínek financování a vlastnictví plánované trasy z Tallinnu přes Pärnu, Rigu, Panevezys a Kaunas na polskou hranici s odbočkou z Kaunasu do Vilniusu. Ačkoliv již v lednu podepsali dohodu o definitivní podobě tratě premiéři všech tří pobaltských zemí, v estonském a lotyšském parlamentu proběhlo hlasování o ratifikaci až červnu.

« Novější zprávy | 1 ... 3 4 5 6 7 ... 10 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01