..: Články :..

Ilustrační obrázekPraha, Kladno - Modernizovaná železniční trať mezi Prahou a Kladnem zřejmě povede v trase nynější takzvané buštěhradské dráhy a končit bude na Masarykově nádraží. Minulý týden to posvětila i radnice Prahy 6, která se dosud k této možnosti stavěla záporně. Její souhlas se studií ministerstva dopravy, zpracovávanou odborníky z pražského ČVUT, odboural jednu z největších překážek k realizaci rychlodráhy na letiště i k přestavbě spojení na Kladno.

Ilustrační obrázek Praha - České dráhy zveřejnily konečnou podobu změn v jízdním řádu, které vstoupí v platnost 3. března. Změn je mnoho. Od téměř bezvýznamné opravy chybného jména vlaku EC 147 Olše přes legalizace ad-hoc změn v řazení, které nastaly v důsledku optimalizace oběhů, až po rušení garanci služeb na palubě (zásuvky 230 V). U některých spojů se ale dočkáme i krácení jízdních tras či jejich změn, které by měly vyřešit nelogičnosti a rizika v obězích, jež se krátce po zavedení nového grafikonu několikrát spolupodílely na kolapsu dálkové dopravy. Vina za kolaps padla především na bedra náměstka GŘ Jiřího Koláře, byť zřejmě velkou část zodpovědnosti měli nést i špatně připravení dispečeři ČD. Jízdní řád se tak mění v době, kdy se jej už daří s přehledem plnit.

ŽelPage se pokusila shrnout hlavní změny a zároveň dát svým čtenářům možnost najít další, o něž se prostřednictvím komentářů podělí s ostatními. K tomu Vám postačí si otevřít link pod článkem, prostudovat první změnu a porovnat ji s tištěným JŘ.

Praha - Aktualizováno 3:50. Stržená trolej na pražském Hlavním nádraží v pondělí večer výrazně zkomplikovala dopravu v celé Praze. Okolo 18. hodiny byla stržena trolej na vršovickém zhlaví, kousek od portálu Vinohradského tunelu. Všechny vlaky od Plzně obracely na Smíchově, kam byly odkloněny i další vlaky z východu. Zpoždění vznikala na trati 171 i na dalším místě v Černošicích, kde došlo podle dostupných zdrojů k odcizení několika kabelů, což vyřadilo přejezdová zabezpečovací zařízení na třech přejezdech.

11.2.2008 - 15:12 - Kolejnice u Běchovic naříznutá nebyla, řekla policie

Ilustrační obrázekPraha - Prosincové vykolejení pendolina u stanice Praha-Běchovice nemá na svědomí třetí osoba. Dnes to potvrdil policejní mluvčí Ladislav Bernášek a definitivně tak vyvrátil výroky mluvčího ČD Ondřeje Kubaly, který v den nehody mluvil o naříznuté kolejnici. Policie dnes definitivně konstatovala, že bezprostřední příčinou byl únavový lom kolejnice. Je to už druhý případ během krátké doby, kdy byl Kubalovi prokázán nepravdivý výrok. Krátce po nehodě u Běchovic vyvrátila Drážní inspekce Kubalovo tvrzení o tom, že bývalí piloti Formule 1 Tomáš Enge a Emerson Fittipaldi pendolino neřídili.

zdroj: ceskenoviny.cz

Ilustrační obrázekPraha - Novým ředitelem Českých drah se opravdu stane dvaačtyřicetiletý Petr Žaluda. Příchod dosavadního ředitele pojišťovny Axa posvětila dozorčí rada v posledních lednových dnech. Žaluda se od prvního únorového dne ujímá postu předsedy představenstva i generálního ředitele. O jeho příchodu se mluvilo již od listopadu, punc definitivnosti dostal ale až nyní.

Ilustrační obrázekPraha - Zákazníci Českých drah by se mohli dočkat německých vozů řady Bimz a Bimdz již na podzim. ČD totiž definitivně schválily podobu výběrového řízení na nákup ojetých německých vozů z přelomu 80. a 90. let, které bude vypsáno na jaře a očekává se, že bude vzhledem k zadání spíše formalitou. ČD vozy následně odkoupí 100 vozů, podrobí úpravám interiérů a na podzim nasadí do provozu. Právě kvůli optimalizaci vozů se náklady nyní odhadují na 1,2 až 1,4 miliardy korun, tedy o něco více, než tomu bylo původně.

Ilustrační obrázekRokycany - Obyvatelé rokycanské čtvrti Borek by se mohli dočkat nové železniční zastávky. Celý návrh inicioval spolek SPVD, jehož nápad vzbudil na rokycanské radnici nečekanou odezvu. Město chce nyní prozkoumat detaily a už v únoru rozhodnout, zda zastávku opravdu postaví. Stát by měla okolo pěti milionů, přičemž až 85 procent z této částky by město chtělo hradit z prostředků EU.

Ilustrační obrázekPraha - Když vloni v září odvolávalo vedení odborů OSŽ svého předsedu Jaromíra Duška, hovořilo tajemně o jakési ztrátě důvěry. Teprve nyní se ale začíná ukazovat, o co šlo. Vedení si nechalo udělat audit projektu na rekonstrukci dvou rekreačních hotelů pro železničáře, načež se zjistilo, že v projektu za asi 160 milionů korun se hned deset milionů někam ztratilo. O celé zakázce rozhodoval právě předseda Dušek. O případu ve čtvrtek večer informoval zpravodajský portál Týden.cz.

Ilustrační obrázekPraha - Po rakouských kolejích se bude již za několik týdnů prohánět šestnáct zemí. Tedy, alespoň lokomotiv je reprezentujících. V Rakousku se totiž na přelomu jara a léta uskuteční mistrovství Evropy ve fotbale, a tak tamní spolkové dráhy ÖBB přidělí každé účastnické zemi jednu lokomotivu a natřou ji do národních barev příslušného státu. Do jara proto bude jezdit s národním nátěrem hned šestnáct lokomotiv řad 1016, 1116 a 1216, doplní je další stroje propagující ME jako takové. Česká lokomotiva bude mít podle informací ŽelPage premiéru 6. února.

Ilustrační obrázek Brno - Jihomoravský kraj podle všeho ztrácí trpělivost s ČD a bude je trestat pokutami. Výluková činnost a neúměrná zpoždění totiž během listopadu a prosince způsobila četná nedodržení jízdního řádu, a tak kraj požaduje dodatek ke smlouvě o zajišťování regionální dopravní obslužnosti na železnici. Ten by razantně zvýšil pokuty za nedodržení jízdního řádu, které by kraj mohl dopravci udělit. Na podzim tak již učinil Olomoucký kraj, jenž po drahách požaduje pokutu ve výši 5,5 milionu korun. Podobně se chce nyní zachovat i kraj středočeský. Generální ředitel drah Josef Bazala již podle vlastních slov v souvislosti s tímto případem vyvodil osobní odpovědnost v rámci managementu ČD.

Ilustrační obrázek Ostrava - Aktualizováno 20:00. Nový rok začal na českých kolejích nevesele. Dnes krátce po poledni totiž na nádraží Ostrava-Svinov vykolejil rychlík R 883 z Jeseníku do Ostravy, vedený motorovým vozem řady 843. Strojvedoucí podle prvních informací z místa projel návěst "stůj", najel na kusou kolej a na jejím konci narazil do zarážedla.

Ilustrační obrázekPraha - České dráhy lhaly, když ústy svého mluvčího Ondřeje Kubaly popíraly řízení pendolina automobilovými závodníky Emersonem Fittipaldim a Tomášem Engem. Drážní inspekce totiž včera odpoledne ukončila šetření případu z počátku října a dospěla k jednoznačnému závěru - oba zmínění už svým vstupem na stanoviště porušili předpisy, navíc pendolino skutečně sami řídili. ČD tak nesplnily svůj veřejný slib o tom, že kdykoli prokáží, že k žádnému provinění nedošlo. DI žádný trest vynést ze své podstaty nemohla, přesto bude zajímavé sledovat další vývoj.

Ilustrační obrázekJe to zvláštní, bilancovat rok počátkem prosince. My všichni, kteří se nějakým způsobem motáme kolem kolejí, už to ale tak prostě děláme. Končí totiž jízdní řád, který záhy nahradí nový a přinese s sebou jako obvykle řadu změn. Budeme nad nimi lamentovat, nadávat a poslední týdny před změnou až hystericky fotografovat všechno končící. Přitom nám už dávno ta správná každodennost utekla. A není to špatně. Prostě jsme šotouši.

Ve svém domovském prostoru na severozápad od Prahy jsem se zachoval podobně. Snažil jsem se zachytit několik tehdy stále všedních zálěžitostí, které záhy zamířily do historie. Šly tiše, bez velkého nářku zúčastněných. Jednu část svého ohlédnutí proto věnuji březenské přeložce či konci motorových vozů řady 830 v pravidelném provozu. Dostane se i na několik snímků ze zatím běžného provozu, jimž ale souhra okolností dopřála pořádný nášup efektnosti. Přijměte proto prosím pozvání na krátkou cestu uplynulým rokem i mým archivem.

Ilustrační obrázekPraha - Sobotní nehoda pendolina 680.003 poblíž žst. Praha-Běchovice podnítila řadu spekulací o tom, co že vlastně zapříčinilo vykolejení vlajkové lodi ČD. Pondělní noviny nastínily řadu možností. Nad některými stojí za to se zamyslet, jiné vzbuzují spíše úsměv. Pokaždé je ale zřejmé, že vykolejení "rychlovlaku" přikládají média, potažmo veřejnost, značný význam. Titulní strana deníku Mladá Fronta DNES zjevně citovala informaci ŽelPage o možném podílu "obutých" dvojkolí Pendolina na celé nehodě, deník Právo pro změnu přinesl zajímavý názor jednoho z železničářů. Byl ale pohříchu spíše sám, většina ostatních deníků se spolehla na slova mluvčího ČD Ondřeje Kubaly o naříznuté kolejnici, v lepším případě alespoň přebrala zpravodajství ČTK, které přineslo i nesouhlasný názor Drážní inspekce.

Roudnice n.L. - Aktualizovnáno 18:30 - České dráhy dnes postihla další nepříjemnost. Na pražském zhlaví žst. Roudnice n. L. dnes vykolejila pantografová jednotka řady 452. Na koncích soupravy by měly být elektrické vozy 452.001 a 452.002, které jely na vlaku Os 9608. Podle prvních kusých informací nebyl nikdo zraněn, vyšinuly poslední dva vozy jednotky, které následně zablokovaly i druhou dopravní kolej. K nehodě došlo jen dva dny poté, co poblíž žst. Praha-Běchovice vykolejila jednotka 680.003.

Starší zprávy
« Novější zprávy | 1 ... 3 4 5 6 7 ... 9 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11