..: All news and reports - Rusko :..

6.9.2005 - 14:48 - Siemens si musí na potvrzení zakázky RŽD počkat

Petrohrad / DPA - Po změně vedení RŽD musí společnost Siemens s realizací nové miliardové zakázky na výrobu vysokorychlostních vlaků posečkat. Ruská strana uvedla, že musí po změně vedení nejprve prověřit všechny investiční projekty. RŽD objednaly na hannoverském veletrhu za přítomnosti prezidenta Putina 60 vysokorychlostních vlaků v celkové hodnotě 1,5 miliardy €. Putin propustil v červnu šéfa RŽD a na jeho místo dosadil svého známého Vladimíra Jakunina.

28.8.2005 - 19:42 - Rusko: „Stoličnyj Expres“ Moskva – Kyjev

Moskva - Od 1. srpna spojuje ruskou a ukrajinskou metropoli nový noční vlak „Stoličnyj Expres“. Prvním krokem ke zvýšení atraktivity tohoto spoje je doba jízdy, která byla snížena z 13-15 hodin na 9. Jeden pár vlaku bude složen z ruských vozů a druhý z ukrajinských. Ruské vozy byly konstruovány v Tvěri a můžeme zde najít uzavřený systém odpadních vod, který je v Rusku vzácností. Řazen je i jídelní vůz a celková kvalita vnitřního vybavení dokonce převyšuje některé západoevropské vozy. Nové odjezdy vlaků:

R1 Moskva Kyjevské nádr. (23:23) – Kyjev Pass. (8:00)

R2 Kyjev Pass (20:09) – Moskva Kyjevské nádr. (6:39)

28.8.2005 - 19:37 - Rusko: Příměstská doprava

Moskva - Na začátku srpna se v Moskvě konalo slavnostní otevření nádraží podzemní příměstské dráhy na letišti Vnukovo. Modernizované vlaky již dnes spojují Kyjevské nádraží v Moskvě s letištěm v 30 minutovém taktu. V hodinovém taktu jezdí mezi 12. a 16. hodinou, kdy je letiště nejméně vytížené. Vedle této trati byla také vystavěna „rychlodráha“ na moskevské předměstí Ramenskoje. Tento systém rychlodráhy byl pojmenován Sputnik. Vlaky jezdí od rána do večera v taktu 15 minut. Důvod, proč byl projekt slavnostně dokončen v srpnu, je výročí ruských železnic (7. srpna). Krátce po slavnostním otevření ovšem musely být provedeny první opravy.

4.8.2005 - 11:52 - Nový luxusní noční vlak na trati Moskva – Petrohrad

Moskva / AFP - Mezi Moskvou a Petrohradem má začít jezdit nový luxusní noční vlak. Cílovou skupinou mají být zámožní Rusové a zahraniční turisté. Vlak se jménem "Velký Expres" urazí trasu za 9 hodin. Všechny oddíly jsou vybaveny televizí s plochou obrazovkou či přístupem na internet. Za luxusní kupé se sprchou a WC musí zájemce zaplatit 350 €. V sedadlovém oddílu 1. třídy zaplatí cestující 89 €.

13.7.2005 - 16:18 - RŽD chtějí postavit trať v tundře na Sibiři

Ruské železnice (RŽD) zadaly k vypracování studii pro proveditelnost stavby tratě severní Sibiří. Podle údajů RŽD nestojí výstavbě žádné velké technické překážky. Do začátku 50. let již jednou byla železnice severosibiřskou tundrou stavěna. Na stavbě se podílely tisíce vězňů z gulagů. Po Stalinově smrti byl projekt ukončen. Dosavadní traťové úseky ovšem již nejsou použitelné.

16.6.2005 - 21:11 - V Rusku vykolejil cisternový vlak

cisterny - ilustrační fotoMoskva - Asi 250km od Moskvy vykolejil ve středu večer nákladní vlak s cca 60 cisternami. Stalo se to večer kolem osmé hodiny místního času mezi stanicemi Zubcov a Aristovo a vykolejilo celkem 26 vozů. Dle médií vlak jel z Moskvy do Rigy a z poškozených cisteren vyteklo na 300 tun mazutu (nafty). Ropné látky se dostaly do nedalekého přítoku Volhy - řeky Vazuzy, která je údajně zdrojem pitné vody pro Moskvu.
Na místě zasahují hasiči a specialisté na odstraňování následků podobných havárií. Podle odhadů by mohl mít na nehodě nákladního vlaku podíl déšť, který podemlel trať.

12.6.2005 - 20:35 - Teroristé zaútočili v Rusku na vlak

Moskva - Dnes ráno v 7 hodin (5hod.SELČ) došlo k výbuchu a následnému vykolejení osobního vlaku jedoucího z Grozného do Moskvy. Podle ruských úřadů se jedná o teroristický čin. Jak vypověděl strojvedoucí vlaku, nálož vybuchla těsně před lokomotivou. Výbuch vytvořil kráter o metrovém průměru a půlmetrové hloubce. Přibližně 50 metrů od kolejiště byl nalezen podomácku vyrobený odpalovací pult.
Výbuch vykolejil vlakovou soupravu asi 150 kilometrů jižně před Moskvou. Bylo zraněno kolem 15 lidí, včetně dvou dětí. Několik osob muselo být přepraveno k ošetření do nemocnice. Z kolejí sjely dva vagony, dalších pět částečně. Většímu počtu zraněných zabránila pomalá rychlost, kterou souprava v tu chvíli jela.
Železniční spojení mezi Moskvou a Grozným bylo obnoveno teprve před rokem po pětileté přestávce zaviněné válkou v Čečensku. Vlak, jehož jízda trvá mezi oběma městy dva dny, je vypravován dvakrát týdně a jezdí za přísných bezpečnostních opatření.

Zdroj : ČTK

ICEMinden - Ruské dráhy (RZD) oslovily Německé dráhy (DB), aby jim pomohly s přípravami vysokorychlostní tratě. DB Systemtechnik bude radit při přípravách zavádění budoucího vysokorychlostního vlaku v úseku Petrohrad - Moskva a předávat zkušenosti z provozu německých rychlovlaků ICE. V Moskvě byla zřízena skupina, která by měla dovést projekt do konečné podoby. V současné době se uzavírá rámcová smlouva o předávání know-how.

9.4.2005 - 16:50 - Před 100 lety jel první vlak po souši po Transsibiřské magistrále

kolejeMoskva - Na jediné železniční trati světa lze projet tarifní vzdálenost 9.298 km jedním vlakem. Jedná se o Transsibiřskou magistrálu z Moskvy do Vladivostoku. Ve vlaku stráví cestující 164 hodin, projedou napříč 2 kontinenty, 89 městy a překročí 16 velkých řek.
Stavba magistrály byla zahájena 31.5.1891 ve Vladivostoku. Většina prací se dělala ručně za vydatné pomoci ruského vojska, vězňů a různých dobrodruhů. Každoročně bylo položeno 500 - 600 km tratě a proto je magistrála označována za jedno z největších technických děl 20.století. První vlak k Tichému oceánu přijel již v roce 1903, ale zpočátku byly vagony přes Bajkal přepravovány na parníku. Technicky velmi náročná trať v okolí Bajkalu byla zprovozněna až v roce 1905. V letošním roce slaví celá trasa Transsibiřské magistrály 100 let svého provozu. I když oficiálně byla trať otevřena až v roce 1916.
Skutečná délka magistrály začínající na moskevském Jaroslavském nádraží a končící u břehu Japonského moře je 9.288,2 km, z toho 1.777 km vede po evropském kontinentu a 7.512 km v Asii. Během cesty projedete 89 měst, z nichž 5 má více než 1 mil. obyvatel, pojedete po nejdelším mostě o délce 2.568 m přes Amur. Na vybraných úsecích pojedete rychlostí až 140 km/h (zejména v úseku Omsk - Novosibirsk), kde je více než 600 km tratě bez jediné zatáčky či náročného stoupání. Pomník stavitelům magistrály byl vybudován ve Sljudjance, kde je jediné nádraží na světě postavené celé z mramoru. Cesta z Moskvy do Vladivostoku trvá 8 dní a 7 nocí (+ 8hodinový časový posun).

18.1.2005 - 8:01 - V Rusku bude jezdit ICE

Rusko - Německý koncern Siemens získal zakázku na vývoj a výrobu rychlovlaku pro Rusko na bázi ICE. Předběžná smlouva hovoří o 60 soupravách s výhledem na dalších 90.

Vlaky budou dosahovat rychlosti 250 km/h a poprvé vyjedou v roce 2007 z Moskvy do Petrohradu. Později budou zajíždět až do Helsinek, neboť ve Finsku se používá stejný rozchod kolejí (1524 mm) jako v Rusku. Ve výhledu se počítá s nasazením expresu na tratích Moskva - Rostov na Donu a do Nižního Novgorodu.

Rusko již dříve pracovalo na projektu vlastního rychlovlaku Sokol, který se však nepodařilo zrealizovat.

Zpracováno podle: Hospodářské noviny, 23. 12. 2004, str. 19

« Newer messages | 1 2 3 4 5   
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2020 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 05:03
sets at 20:55
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...