..: Aktualitások és cikkek - Itálie :..

13.10.2005 - 10:44 - Impregilo postaví most mezi Itálii a Sicílií

Impregilo SpA Itálie / Řím - Konsorcium vedené italskou stavební společností Impregilo SpA získalo kontrakt na výstavbu mostu, který spojí pevninskou Itálii s ostrovem Sicílie. Projekt v hodnotě 4,6 miliardy eur bude největším projektem veřejných pracích v italské historii a bude nejdelším visutým mostem na světě, oznámila státní společnost, která dohlíží na projekt.
Most závěsného typu dlouhý 3,7 kilometru a široký 60 metrů bude mít deset dopravních pruhů pro auta, vlaky a vozidla záchranné služby. Stavba bude zahájena v příštím roce a dokončena má být do roku 2012. Jeho délka bude téměř trojnásobná ve srovnání s Golden Gate v San Francisku. Dvě věže budou měřit 383 metrů, více než Eiffelova věž. Celý most bude vážit 300.000 tun.
V současnosti se přeprava z italské pevniny na Sicílii uskutečňuje prostřednictvím trajektů. Cestujícím vlakem může zabrat až dvě hodiny kvůli pracnému překládání zavazadel. Přes most by se mělo za hodinu přepravit 6000 aut a 200 vlaků denně.

Zdroj : České noviny (ČTK)

italieŘím - Od 1. do 31.10.2005 probíhá v Itálii nová marketingová kampaň, kdy mají cestující možnost zakoupit si výhodné jízdenky v supermarketech potravin. Jízdenka platí 1 den ve 2. vozové třídě po celé Itálii a stojí 19€. Nelze ji využít v nočních rychlících a v expresech Eurostar, pro které je nutno zakoupit místenku.

6.9.2005 - 14:46 - Hmyz obtěžoval cestující v nočním vlaku z Itálie do Francie

Marseille / AFP - Kvůli hmyzu v nočním vlaku z italského Vintimille do Paříže museli pasažéři přetrpět nucenou přestávku v Marseille. Štěnice, klíšťata a blechy údajně rušily ve spánku několik pasažérů. V Marseille byl vlak do ranních hodin prohledán experty a následně postižený vůz zapečetěn. 80 cestujících se ovšem zdráhalo opět nastoupit do stejného vlaku a raději přestoupili na rychlovlak TGV. Cestujícím byla doporučena dezinfekce zavazadel.

traťEvropa - Ministerstvo zahraničí upozorňuje na zhoršený průjezd Německem, Rakouskem, Švýcarskem a severní Itálií kvůli záplavám. Vydalo proto seznam nejzasaženějších železničních tratí a silničních úseků.

Společnost CISLAPINO byla založena 23. listopadu 1993 italskými (FS Trenitalia) a švýcarskými (SBB) dráhami. Cílem společnosti je zajištění mezinárodní přepravy na železnici, s novou generací italských rychlovlaků ETR 470. Pendolina zajíždějí do 3 zemí – Itálie, Švýcarska a Německa. Vedení společnosti se nachází v Bernu. Opravy jsou prováděny italskými dráhami v Miláně. Vlakový personál pochází z řad FS, SBB a DB. Jízdenky se vydávají ustálenými kanály, tedy na přepážkách FS, DB a SBB či v cestovních kancelářích. V případě zpoždění nad 30 minut vrací společnost plnou výši příplatků. Provoz jídelního vozu zajišťuje firma Cremonini S.p.A z Říma.

23.6.2005 - 14:30 - Od roku 2007 rychleji na severojižní ose

Bern - Společnost Cisalpino AG, dceřiná společnost švýcarských drah (SBB) a italské Trenitalia, investuje 500 milionů CHF do 14 nových vlaků (Cisalpino Due). Ty by měly být nasazeny na Lötschbergskou osu v roce 2007, současně s otevřením nové vysokorychlostní trati. Jízdní doba by se tak měla silně redukovat. Nový design těchto naklápěcích vlaků byl médiím představen včera v Turíně. Vlaky jsou složeny z celkem 7 vozů (1. a 2. třída, Bordbistro, oddíly pro postižené), dodá je Alstom, návrh vytvořila italská firma Italdesign-Giugiaro S.P.A. Společnost Cisalpino rozšiřuje postupně svoje služby – minulý rok převzala odpovědnost za provoz 2 vlaků kategorie EuroCity (Zürich/Genova-La Spezia), modernizovaných jednotek Cinquterre a Canaletto, dále zajišťuje kompletní provoz na Simplonské a Lötschberské ose. Navíc se plánuje nový vlak „San Marco“, který by měl spojovat Benátky s Rýnem.

22.6.2005 - 20:24 - Cisalpino AG zavádí NAD během stávky v Itálii

Švýcarsko - Během 24-hodinové stávky nahradí společnost Cisalpino AG své rychlovlaky autobusy (do a z Itálie), to umožní pokračování v cestě z Brigu a Chiassa, ačkoli budou v Itálii všechny vlaky zastaveny. Stávka by měla začít zítra přesně ve 21:00 hod. Všechny mezinárodní vlaky jedoucí přes Švýcarsko začánají a končí ve stanicích Brig a Chiasso. Přednost na přepravu v autobusech budou mít cestující, kteří si zakoupili rezervaci míst. Více informací na stránkách www.cisalpino.ch.

11.5.2005 - 14:13 - Stávka italských železničářů

strucneŘím - Podle dostupných informací budou zaměstnanci Italských drah (FS) stávkovat od čtvrtka 12.5.2005 21.00 hod. do pátku 13.5.2005 21.00 hod. Cestující musí počítat se zrušením vlaků a s častými zpožděními na železničních tratích v Itálii i na mezinárodních spojích, které jsou vypravovány z/do Itálie.

8.4.2005 - 22:38 - Nádraží v Římě bude přejmenováno

italie-logoŘím - Zatímco se speciální vlaky vypravené na pohřeb papeže Jana Pavla II. vrací zpět do výchozích zemí, navrhl prezident Italských státních drah (FS) římskému primátorovi Waltru Veltroni, aby bylo přejmenováno římské nádraží Roma Termini. Termín přejmenování železniční stanice nebyl zatím stanoven.
V budoucnosti již nebudou cestující vlakem přijíždět na nádraží Roma Termini, ale na stanici Roma Giovanni Paolo II., tedy stanice Řím Jana Pavla II.

8.4.2005 - 16:03 - Nízkonákladová železniční společnost TrenOK

italie-logo Řím — V Itálii jezdí na tratích Milano Lambrate - Roma Tiburtina a Roma Tiburtina - Bari Centrale nízkonákladová železniční společnost TrenOK, která je stoprocentní dceřinou společností italských státních drah (Ferrovie dello Stato - FS). Od prosince 2004 zavedla společnost jeden pár přímých vlaků mezi Římem a Milánem se 3 zastávkami (Milano Rogoredo, Bologna Centrale, Firenze Campo di Marte). Jízdenka na tomto úseku stojí 9 eur v případě, že je zakoupena v dostatečném časovém předstihu přes internet a ihned zaplacena embosovanou platební kartou. Od 15. března 2005 rozšířila společnost svou nabídku o nový pár vlaků, který jezdí na trase z Říma do Bari na pobřeží Jaderského moře. Vlak vyjíždí z nádraží Roma Tiburtina v 18.30 a do Bari přijíždí ve 23.40. Zpět se vrací v 5.19 a do Říma přijíždí v 10.28. Během své jízdy zastavuje v 8 železničních stanicích. Cena jízdenky je v nejlevnější variantě také 9 eur. Vzdálenost z Milána do Bari přes Řím měří 1.090 km. Bližší informace o jízdě vlaku a cenách lze najít na www.trenok.it.

tauruspragotronEvropa - Na páteční pohřeb Jana Pavla II. pojedou zvláštní vlaky. Pohřeb Jana Pavla II. se koná ve Vatikánu v pátek 8.4.2005 od 10:00 hod. na Svatopetrském náměstí. Metro jezdí až do páteční půlnoci zdarma. Očekává se návštěva až 4 mil. poutníků.

logo FS Itálie - V pondělí 21. března 2005 budou stávkovat italští železničáři. Stávka by měla trvat od 9:00 do 17:00 hodin.

16.2.2005 - 21:56 - Podvozky ze Škodovky pro Itálii

logo Škoda PlzeňPlzeň - Škoda Transportation, s.r.o., dceřinná společnost Škody Holding podepsala kontrakt s italskou společností Officine Ferroviarie Veronesi na dodávku trakčních podvozků pro příměstské vlakové jednotky. První dodávka byla podespána již loni v srpnu a s touto daší smlouvou přesáhl celý kontrakt 150 miliónů korun.
Škoda dodá celkem do Itálie 21 podvozků osazených trakčními motory, sedm běžných podvozků bez motorů a deset kompletů elektrické trakční výzbroje. Konečnou montáž souprav provede italská společnost OFV pro konečného zákazníka, který provozuje úzkorozchodnou horskou trať Domodossola - Locarno. Dodávky budou realizovány v průběhu roku 2006, kdy pak první úzkorozchodná jednotka by měla vyjet v první polovině roku 2007.

13.2.2005 - 18:35 - Další stávka železničářů v Itálii

Řím - V pátek proběhla již druhá 24 hodinová stávka železničářů v Itálii. Stejně jako u první lednové stávky byla i tato reakcí na železniční tragédii nedaleko stanice Bolognina di Crevalcore, kdy 7. ledna 2005 zemřelo při srážce nákladního a osobního vlaku 17 lidí.
Odbory požadují po italských drahách - Ferrovie dello Stato vyšší investice do železniční infrastruktury a jejího zabezpečení, které by zabránily dalším nehodám. FS se brání tím, že loni do bezpečnosti a technologií investovala částku 2,5 miliardy eur, což představuje nárůst o dvě třetiny proti roku 1999.
Páteční stávka ochromila asi 60% italských spojů, včetně mezinárodních.

17.1.2005 - 14:04 - Italští železničáři stávkují

Itálie / Řím - V neděli 16.1. ve 21 hodin započala čtyřiadvacetihodinová stávka italských železničářů, která tak zastavila železniční dopravu v celé Itálii. Touto stávkou si chtějí zaměstananci drah vymoci zlepšení bezpečnosti v dopravě, zejména na jednokolejných tratích. Stávka je reakcí na tragickou srážku osobního a nákladního vlaku ze dne 7. ledna tohoto roku, kdy zahynulo 17 lidí včetně pěti železničářů.

Zdroj : www.ceskenoviny.cz

« Újabb hírek | 1 2 3 4 5 6 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2019 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Az E-Shop kínálataopen/close
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 05:57
nyugszik: 20:13
:. újdonságok a VLAKY.NET oldalán
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...