..: Aktualitások és cikkek - ČR Vysočina :..

Čelákovice-Jiřina, říjen 2006, ŽelPage Brno - V Jihomoravském kraji byl v pátek 15.12.2006 v 11:00 hod. zahájen provoz na zastávce Brno-Lesná na trati 250. První vlaky, které zde zastavily, byly Os 4944 do Tišnova, pravidelný odjezd v 11:07 hod. a Os 4949 do Brna hl. n. v 11:08 hod.
Vítanov - Od 10.12.2006 zastavují vlaky v Pardubickém kraji na nové zastávce Vítanov u Hlinska (trať č. 238). Slavnostní otevření zastávky proběhlo již před 10 dny a při této příležitosti byl vypraven zvláštní valk z Hlinska vedený Regionovou, s jejímž nasazením se počítá na přelomu ledna a února 2007 na trati mezi Pardubicemi a Havlíčkovým Brodem.
Čelákovice - Od neděle 10.12.2006 slouží cestujícím také nová železniční zastávka na trati 231 Čelákovice-Jiřina ve Středočeském kraji. Jako první na ní zastavil Os 9441 z Prahy hl. n. do Poděbrad v 00:41 hod., ze směru od Lysé nad Labem se jednalo o Os 9442 do Prahy Masarykova nádraží ve 4:58 hod. Zastávka ještě není dokončena, zatím zde probíhá zkušební provoz a slavnostní otevření je plánováno na květen příštího roku.

zdroj: Informace městské části Brno-sever, Jízdní řád ČD, Železničář

Ilustrační foto, ÖBBŽdírec nad Doubravou - Pila Stora Enso Timber ve Ždírci nad Doubravou na Havlíčkobrodsku v těchto dnech převádí další díl své dopravy ze silnice na koleje. Umožnila to modernizace železniční vlečky u podniku, již zaplatily České dráhy (ČD). Největší domácí pila převážela dosud ve vagonech asi pětinu materiálu, nyní to bude více než polovina. Na silnicích v zemi díky tomu v příštím roce ubude přibližně 18.000 kamionů.

České dráhy zaplatily za přestavbu vlečky 53 milionů korun, a to bez daně z přidané hodnoty. Mluvčí ČD Aleš Ondrůj řekl, že díky investici se objem přepravované kulatiny, řeziva a dřevní štěpky může zvýšit až na dvojnásobek. Ročně by mohlo být naloženo a vyloženo až 600.000 tun nákladu. Investice se týkala rekonstrukce a rozšíření kolejiště ve ždírecké stanici a také zlepšení jeho propojení s vlečkou u pily. Stavbaři opravili a přistavěli nákladové rampy a vybudovali nákladiště pro manipulaci se surovou kulatinou. Uvedl to Milan Hyliš z firmy Chládek a Tintěra, která zakázku prováděla.

Stora letos ve Ždírci pořeže přes jeden milion metrů krychlových kulatiny. Díky nedávné modernizaci výrobních technologií se objem zpracovaného dřeva meziročně zvýší zhruba o čtvrtinu. Do vlaku se speciálními kontejnery se štěpka nakládá od loňského července. Vlak s 18 vagony jezdil mezi Ždírcem a Planou jednou týdně. Po přebudování vlečky se štěpka nakládá šestkrát týdně. Zvyšuje se i množství kulatiny přepravované po železnici.

zdroj: Mladá fronta DNES

Ilustrační fotoŽďár nad Sázavou - Škoda zatím ve výši 20 tisíc korun a zraněný strojvedoucí, který se nadýchal zplodin. To způsobil čtvrteční požár lokomotivy ve Žďáru nad Sázavou. „Nákladní vlak s uhlím hlásil na příjezdu problém, zřejmě půjde o poruchu na elektroinstalaci. Plameny ale ve strojovně lokomotivy nebyly, jen hustý kouř. Lokomotiva je v depu,“ řekl přednosta žďárské železniční stanice Jiří Vítek.

zdroj: MF Dnes

BleskovkaTřebíč - V posledních dnech si po setmění lehá neznámý vtipálek v okolí Třebíče do kolejiště v době, kdy daným místem projíždí vlak. Strojvedoucí pak zastaví a hledá pod vlakem "sebevraha", ale ten nepozorovaně uteče. Touto nezodpovědnou činností vznikají na trati v průměru půlhodinová zpoždění.

Zdroj: Pracovníci ČD

cdHavlíčkův Brod/Žďár nad Sázavou - Početné tlupy bezdomovců stále více obtěžují cestující v nádražní hale ve Žďáře nad Sázavou. "V červnu jsme na základě neustálých stížností cestujících zaměstnali v nádražní hale bezpečnostní agenturu. Podařilo se tak aspoň na měsíc zajistit pořádek," říká Lenka Horáková, vrchní přednostka uzlové železniční stanice Havlíčkův Brod. Jenže práce agentury už skončila a daleko početnější, drzejší a agresivnější bezdomovci jsou zpět. Okupují už nejen halu, ale nocují i v odstavených vlakových soupravách, znečisťují je a ničí. Bezdomovci neustále naloženi v alkoholu svým neurvalým a drzým chováním otravují jak drážní personál, tak i cestující čekající na vlakové a autobusové spoje. Ti jsou pobouřeni a stěžují si. Proto se železničáři opět rozhodli zaměstnat bezpečnostní agenturu, která bude prostory haly hlídat. Pro dráhu to bude znamenat samozřejmě vysoké výdaje. Přednostka doufala,že tento problém vyřeší i za pomocí žďárské radnice, ale ta to odmítá s tím, že problém na nádraží ČD je problémem a vizitkou Českých drah. Naopak radnice oponuje tím, že na nádraží až čtyřikrát denně posílá městskou policii,což jindy nebývalo zvykem. Naopak v Jihlavě i Havlíčkově Brodě jsou s osobami bez přístřeší jen minimální problémy.

zdroj: Vysočina

Aktualizace v 15 hod.:
Přítrž řádění bezdomovců na nádraží ve Žďáru nad Sázavou má nakonec učinit bezpečnostní agentura. Na ostrahu nádraží její pracovníci již nastoupili. Navíc se chystá i otevření čekárny pro cestující.

zdroj: Právo

Ilustrační fotoJihlava - Železniční trať mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem bude během jednoho roku bezpečnější. Za modernizaci zabezpečovacích zařízení Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vydá skoro 400 milionů korun. „Cestujícím během přestavby nehrozí dlouhodobé výluky, protože se rekonstrukce netýká kolejí,“ informoval Jiří Šťastný ze SŽDC. Po dokončení prací bude provoz plynulejší; úsek bude patřit k nejmodernějším v kraji. Trať byla postavena už před 136 lety. Spojuje krajské město Jihlavu s Havlíčkovým Brodem, který je nejdůležitějším železničním uzlem kraje.

„Staniční zabezpečovací zařízení je zastaralé, elektromechanické. Traťové zabezpečovací zařízení zde není vůbec,“ uvedl Šťastný. Provoz je řízen výpravčím telefonicky. Moderní technologie zastanou práci asi 47 železničářů. „Velká část z nich dostane nabídku pracovat ve stejné kvalifikaci, ale v jiném místě,“ řekl jihlavský vrchní přednosta Miroslav Novotný. Nové zařízení umístěné ve stanici Jihlava se postará také o provoz dalších dvou stanic na trati. Nahradí pracovníky, kteří nyní přestavují výhybky v Jihlavě, Dobroníně a ve Šlapanově. V těchto dvou menších stanicích nebudou po dokončení modernizace ani výpravčí. V Kamenné skončí zaměstnanec, který stahuje závory. Podobná modernizace se již realizuje na Pelhřimovsku, a to mezi Horní Cerekví a Táborem. Systémy řízené počítačem na trati nahrazují i 100 let stará zařízení. Podle starších údajů SŽDC se náklady na přestavbu pohybují kolem 230 milionů korun.

Výhledově SŽDC v kraji plánuje vybudování nové zastávky u masokombinátu Kostelecké uzeniny v Kostelci u Jihlavy. Na této trati, která vede z jihočeských Slavonic a Telče, by také měla být u Kostelce vybudována krátká kolejová spojka, která umožní přímé spojení do Jihlavy. Investice by se měly týkat i železničních nádraží v Jihlavě.

zdroj: Mladá fronta DNES, Českomoravská vrchovina

810Jemnice - Čekárna na vlakovém nádraží v Jemnici bude pro cestující přes zimu otevřená. Radnice se na tom dohodla s Českými drahami. Provozovatel sice uzavřel pokladnu, ale čekárnu pro potřeby cestujících otevřenou ponechal. Tu otevře vždy ráno železniční četa, která ji na noc zase uzamkne. U ní si také lidé požádají o klíč od toalet. České dráhy ale město varovaly, že místnost nesmí být terčem vandalů. Podle starosty města je jisté, že pokud pracovníci drah zjistí nějaké "umění" na stěnách nebo poškozený nábytek, čekárnu okamžitě a nadobro uzavřou.

zdroj: Třebíčský deník

Vysočina - Jednotky Regionova, které byly nedávno předány budou v kraji Vysočina nasazeny primárně na tratích mezi Jihlavou a Slavonicemi, Kralicemi nad Oslavou, Velkým Meziříčím a o víkendech budou zajíždět až do Znojma. Tyto tratě byly vyhodnoceny jako nejlépe odpovídající využitelnosti nových vozidel. Na trati 240 Brno – Jihlava dojde k záměně nyní používaných motorových vozů ČD řady 843 modernizovanými vozy 854 s odpovídajícími přívěsnými vozy. Tyto vozy budou vést i rychlíky v trati Jihlava – Havlíčkův Brod – Pardubice. Vzhledem k připravované rozsáhlé přestavbě železničního uzlu Kolín a s tím souvisejících výluk mezi Kutnou Horou a Kolínem je naprostá většina osobních vlaků od Havlíčkova Brodu vedena jen do Kutné Hory a dál s přestupem na jednotky pražské příměstské dopravy v relaci Kutná Hora – Kolín – Nymburk – Praha a rychlíky.

zdroj a foto: Tisková zpráva

RegioNovaJihlava - Cestování vlakem po Vysočině je od včerejška o něco příjemnější. České dráhy slavnostně nasadily do provozu dvě moderní vlakové soupravy Regionova. Poprvé vyrazily z hlavního nádraží v Jihlavě 23. listopadu krátce před polednem. Nejčastěji do nich budou nasedat cestující mezi Jihlavou, Telčí a Slavonicemi. Kvalitní svezení čeká i na obyvatele Velkého Meziříčí, Kralic nad Oslavou a dalších míst. Vysočina je pátým krajem v republice, kde se tyto nízkopodlažní vlaky objevily. "ČD chtějí těmito vozy napravit léty pošramocenou image a přitáhnou nové zákazníky do vlaků," vysvětlil Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD. Vozy pokřtili šampaňským hejtman kraje Miloš Vystrčil (ODS) a primátor Jaroslav Vymazal. "Jsem rád, že České dráhy nastoupily trend zvyšující se kvality," pochválil aktivitu partnera hejtman kraje Miloš Vystrčil (ODS). Připomněl, že kraj vyplácí podporu na dopravní obslužnost zhruba stejně vysokou drahám i provozovatelům autobusů, na jednoho cestujícího po železnici však částka v přepočtu znamená doplatek ve výši 50 korun, zatímco pasažér autobusu potřebuje dotaci jen jednu korunu. "Tak extrémní rozdíl je ale zčásti způsoben rozdílným započítáváním nákladů," připomněl hejtman, že u autobusů se nezapočítávají na rozdíl od vlaků náklady na opravu silnic.

Větší kvalitu cestování po železnici přivítal i jihlavský primátor Jaroslav Vymazal (ODS). "Jsem rád, že se současný management chce poprat s dluhem z minulosti. Ve světle toho, co se děje na silnicích, je krok Českých drah vedle velké výzvy i značnou šancí, jak se prosadit na trhu," poznamenal Vymazal. Soupravy Regionova vznikly přestavbou starých motorových lokálek, z nichž zbyly jen některé rámy. Do konce roku bude jezdit po republice 17 podobných vlaků. "A do dvou až tří let až sto kusů," uvedl Tomáš Ignačák ze šumperské firmy Pars nova, která Regionovy pro ČD vyrábí. "Věřím, že postupně budou takto vypadat všechny vlaky. Tedy že budou čisté, krásné a bezpečné," poznamenal Vystrčil. Přímo na Vysočině by jich mělo jezdit v dohledné době až sedm. Komfortnější jízdy se dočkají i cestující v Havlíčkově Brodě, Novém Městě a Žďáru nad Sázavou. Vysočina by výhledově potřebovala sedm elektrických a 12 motorových vlaků. Další obnovu by dráhy chtěly financovat z evropských fondů. Vozy, které včera poprvé vyjely směrem na Kostelec, jsou označeny logem kraje Vysočina a jeho internetovou adresou. Cena každé soupravy je 20 milionů korun. Dieselové motory do nich dodává společnost Tedom, která sídlí na Třebíčsku.

Na Vysočině v příštím roce najedou vlaky méně

Zástupci ČD také včera představili nový jízdní řád, který začne platit 10. prosince. Bude v něm například nový spoj, který ráno před šestou vyrazí z Havlíčkova Brodu do Brna, kde skončí krátce před půl osmou. "Jinak se jízdní řád v podstatě nemění," podotkl ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah Miroslav Havel. Se změnou v jízdním řádu najedou vlaky v příštím roce o více než dvacet osm tisíc kilometrů méně. "Jedná se zhruba o půl procenta, což je k rozsahu kilometrů, které vlaky najedou ročně, zanedbatelné číslo. Cestující to téměř nepoznají," řekl Havel. Potíže čekají cestující v příštím roce na trati mezi Havlíčkovým Brodem a Prahou kvůli rozsáhlé přestavbě nádraží v Kolíně. "Osobní vlaky tak budou končit v Kutné Hoře, kde budou muset cestující přestupovat na Středočeskou regionální dopravu," upozornil Miroslav Havel. Zrušeny budou některé málo využívané spoje, které České dráhy vytipovaly na základě sčítání cestujících. Vzhledem ke zrušení posilových pátečních a nedělních rychlíků R 1519 a R 1518 zůstane trať Okříšky - Znojmo po mnoha letech zcela bez dálkové dopravy. Od prosince tak již nebudou nadále jezdit například poslední nedělní vlaky na trati 243 mezi Moravskými Budějovicemi a Jemnicí na Třebíčsku.

zdroj: Vysočina, MF Dnes, Právo

814002, MilošJihlava - Ve čtvrtek 23.11.2006 nasadí České dráhy do pravidelného provozu v kraji Vysočina dvě jednotky Regionova. Ty už dokončila společnost Pars Nova v Šumperku a nyní jedna z jednotek vykonává zkušební jízdy s cestujícími na trati 227 Kostelec u Jihlavy - Telč - Slavonice. Druhou jednotku převezme depo v Havlíčkově Brodě v tomto týdnu. Vysočina se stane 6. krajem v pořadí, kde začnou tyto částečně nízkopodlažní motorové jednotky jezdit.

Memorandum o spolupráci v železniční dopravě podepsáno

Generální ředitel ČD Josef Bazala, hejtman kraje Vysočina Miloš Vystrčil, náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek a generální ředitel SŽDC Jan Komárek podepsali dnes memorandum o spolupráci v železniční dopravě v kraji Vysočina. Společným cílem zúčastněných subjektů je zajistit využití kapacit železnice v regionu a dosažení jejich účelného rozvoje. Proto se zúčastněné strany dohodly na aktivní spolupráci a koordinaci společného postupu při zajištění dopravní obslužnosti, využití a rozvoji železniční infrastruktury v rámci územního obvodu kraje Vysočina.

810102, Jakub Císař V dopravní infrastruktuře se bude zejména jednat o zajištění interoperability evropského železničního systému především na trati Brno - Havlíčkův Brod - Kolín, plánovaná elektrizace trati Brno - Okříšky - Jihlava, zprovoznění přeshraničního spojení mezi Slavonicemi a Waldkirchenem, příprava revitalizace trati Kostelec u Jihlavy - Slavonice včetně posouzení přímého napojení trati na Jihlavu vybudováním bezúvraťového spojení (trianglu) v železniční stanici Kostelec u Jihlavy nebo podpora revitalizace uzlu Jihlava spočívající v přesunu části osobní dopravy ze železniční stanice Jihlava do železniční stanice Jihlava město, včetně posouzení přímého napojení tratí vybudováním bezúvraťového spojení tratí Brno – Okříšky – Jihlava a Jihlava – Veselí nad Lužnicí.

zdroj: Tisková zpráva ČD

Slavonice - Váznoucí projekt obnovy jednokolejné neelektrifikované železnice mezi příhraniční dolnorakouskou obcí Fratres a jihomoravskými Slavonicemi zatím nemá dořešeno financování. Sdělil to Mario Brunnmayr z tiskového oddělení Rakouských spolkových drah (ÖBB).

V současné době se vyjasňuje financování mezi spolkovou zemí Dolní Rakousy, vládou a spolkovými drahami,“ uvedl Brunnmayr.

Na rakouský úsek tratě má navazovat rekonstruovaná železnice mezi obcí Fratres, Slavonicemi a Kostelcem u Jihlavy. Její obnova se ale odkládá, údajně kvůli Rakousku, které na trať musí vydat podstatně více peněz.

Podle dřívějších prohlášení politiků a Správy železniční dopravní cesty, investora projektu na české straně, měl první vlak přejet hranice již letos. Ministerstvo dopravy ve středu informovalo, že se zahájení prací opět posunulo, a to z letošního podzimu na příští rok. Podle ministerstva je zprůjezdnění trati závislé na postupu prací na rakouské straně. Samotný postup prací k dokončení zbývajících úseků příslušné tratě z dolnorakouského Waldkirchenu však byl podle Brunnmayra projednán spolu s příslušnými českými subjekty.

Hraniční úsek železnice je mimo provoz od roku 1945. Obce u trati požadují jeho obnovení od první poloviny devadesátých let; slibují si od toho i další rozvoj turistického ruchu.

zdroj: Mladá fronta DNES - českomoravska vrchovina

Ilustrační fotoKraj Vysočina - Příprava územního plánu kraje Vysočina stále vázne kvůli záměru na stavbu vysokorychlostní železniční trati. O vymezení jejího koridoru v regionu se krajská samospráva s ministerstvem dopravy nemůže dohodnout již asi dva roky. Krajští politici chtěli schválit koncept rozvojového dokumentu letos, protože od ledna začne platit nový stavební zákon a některé přípravné práce se pak budou muset opakovat. Hejtman Miloš Vystrčil dnes novinářům řekl, že se územní plán možná nepodaří dokončit ani v příštím roce. „Všechna jednání se dostala do bodu nula, protože se mění parametry, na něž má být trať konstruována,“ vysvětlil hejtman.

Podle něj ministerstvo nyní zvažuje stavbu trati pro vlaky s podstatně nižší rychlostí, než původně předpokládaných více než tři sta kilometrů v hodině. Ochranný koridor kolem trati by se pak namísto dosud požadovaných šesti set metrů mohl snížit třeba na desetinu. „Co bude dál, lze těžko předjímat. Stát nám situaci nijak neusnadňuje,“ konstatoval Vystrčil. K vybudování moderní dráhy, která by měla urychlit mezinárodní dopravu v Evropě, se vláda zavázala koncem devadesátých let. Obě z dosud navrhovaných tras na Vysočině vedou přes Havlíčkobrodsko, Jihlavsko a Žďársko. Se zastávkami v kraji se nepočítalo.

Podle původního požadavku měl kraj pro trať zablokovat šedesát kilometrů čtverečních, tedy asi sto kilometrů dlouhý pás. Tím by se podle krajských politiků zastavil rozvoj tohoto území, aniž by bylo jasné, kdy by se trať mohla skutečně stavět. Při předloňském projednávání konceptu územního plánu se proti dráze vyslovilo i pětapadesát obcí Vysočiny, kterých se záměr dotýká. Přes tyto rozpory se kraj nyní s ministerstvem dopravy, Českými dráhami a Správou železniční dopravní cesty dohodl na společném memorandu o spolupráci v železniční dopravě na Vysočině. Podle hejtmana spolupráce pomůže zajistit lepší dopravní obslužnost pro občany. Na ztráty v osobní dopravě letos České dráhy z krajské pokladny dostaly 240 milionů korun; v příštím roce se má příspěvek zvýšit o šest milionů.

zdroj: Mladá fronta DNES - Českomoravská vrchovina

Horní Cerekev, Dobrá Voda - Na železniční trati mezi Horní Cerekví a Pelhřimovem vykolejil včera odpoledne osobní motorový vlak. Nehodu nedaleko Dobré Vody zavinil spadlý strom, který zasahoval do tratě. Vykolejení se obešlo bez zranění. „Provoz na trati byl přerušen,“ uvedl Zdeněk Neusar z drážní inspekce. Nehoda se stala deset minut po čtrnácté hodině. České dráhy zajistily náhradní dopravu autobusy. „Na odstranění následků nehody se pracuje, provoz by měl být obnoven během večera,“ předpokládal mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Před půl šestou večer byla trať stále ještě zablokována a čekalo se na vyprošťovací techniku. „Pak odjede vlak po vlastní ose dál,“ doplnil mluvčí Ondrůj s tím, že pád stromu zřejmě ovlivnilo počasí. „To jsou meteorologické vlivy, nikdo jiný se na tom nepodílí.“ Podle Ondrůje nebylo nutné, aby k vykolejenému vlaku vyjeli hasiči Českých drah. „Vyrazila tam technika z depa,“ doplnil. Ani krajští profesionální hasiči z Vysočiny na místě nezasahovali. Škoda se bude počítat v desítkách tisíc korun. Včerejší vykolejení není jediné. Vlak se dostal mimo trať i loni v dubnu u Nedvědice. A v únoru roku 2003 vypadla z kolejí souprava mezi Řikonínem a Vlkovem na Žďársku. Cestující vyvázli bez šrámů.

zdroj: Mladá fronta DNES - českomoravska vrchovina

Ilustrační obrázek Přibyslav - Stoletá železniční trať mezi Přibyslaví a Sázavou je zachráněna. Při včerejší avizované poslední jízdě se starostové okolních obcí dohodli na odkoupení trati od strojírenské společnosti SaZ. V každém případě byla včerejší jízda letošní poslední. Až dojde k formálnímu sestavení sdružení, nastanou jednání o kupní ceně. Pokud by trať SaZ prodalo pouze za cenu šrotu, stála by obce zhruba osm až deset milionů korun. Během letošního roku chtějí obce sehnat další peníze, mimo jiné i z evropských fondů, na splnění veškerých bezpečnostních požadavků pro veřejnou přepravu. Pokud se vše podaří, mohla by být už za rok na trati obnovena výletní veřejná doprava.
Na starost by si ji opět vzal Klub přátel kolejových vozidel z Brna. K zásadnímu zvratu došlo doslova za minutu dvanáct. Včerejší jízda byla dlouho dopředu avizována jako rozlučková, vlak měl na starou trať vyjet naposledy. Určitě i ojedinělý zájem o tuto atrakci neúspěšná jednání zvrátil. Projet se historickým vláčkem s parní lokomotivou a šesti vagony chtěly stovky lidí. Někteří se dokonce do vlaku už nevešli, a jen smutně sledovali odjíždějící soupravu. Lidí bylo opravdu mnoho. Právě jako atrakci pro turisty chce sdružení obcí starou trať pojmout.

Zdroj a více informací: www.dopravni.web

Ilustrační fotoLhotice u Jemnice - Ve Lhotici u Jemnice na Třebíčsku se dnes ve 12:17 hodin střetl na chráněném železničním přejezdu v činnosti osobní vlak 24859 s osobním automobilem značky Škoda Felicia. Vlak jel rychlostí kolem 50 km/h. V automobilu byly dvě ženy a jedno dítě. Jedna žena (34) byla na místě usmrcena, druhá žena (31) těžce zraněna a její dítě (5) lehce zraněno. Ve vlaku nebyl nikdo zraněn. Osobní vlak byl veden motorovým vozem 810.144-6. V době výluky byla přeprava cestujících zajištěna náhradní autobusovou dopravou mezi stanicemi Moravské Budějovice a Jemnice.

« Újabb hírek | 1 2 3 4 5 6 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 06:02
nyugszik: 20:01