..: Nachrichten und Artikel - ČR Středočeský :..

Exponáty v depozitáři, foto: Jiří Randa, JRtrain Chomutov / Lužná u Rakovníka — O víkendu 10. a 11. září 2011 bude veřejnosti opět zpřístupněn železniční depozitář Národního technického muzea. Po oba dny může široká veřejnost navštívit běžně nepřístupné prostory, ve kterých jsou deponována historická kolejová vozidla Národního technického muzea. V sobotu 10. září bude navíc vypraven z Železničního muzea Českých drah v Lužné u Rakovníka zvláštní historický vlak v čele s parní lokomotivou 464.008 bulík, který návštěvníky zaveze přímo do depozitáře, bývalého chomutovského depa kolejových vozidel.

Trhání původní výhybky č. 3 strojem Valditera TLP 550, Poříčany, foto: Louis Armstrong Úvaly — Modernizace tranzitního koridoru mezi pražskými Běchovicemi a Úvaly může konečně začít. Po dvanácti letech totiž nečekaný zvrat vyřešil zdlouhavý spor mezi SŽDC a rodinou Brzákových, která nechtěla na svém pozemku připustit výstavbu betonové protihlukové zdi. Podle nejnovějšího posudku Agentury pro posuzování vlivů na životní prostředí přítomnost pětimetrové stěny nebude nutná, a rekonstrukce posledního zbývajícího traťového úseku mezi Prahou a Pardubicemi tak může začít již příští rok. Nejnovější vývoj by tak mohl být nejen zásadním precedentem pro další železniční stavby, ale také impulsem k zásadnímu přehodnocení postoje k protihlukovým opatřením, který v konečném důsledku může státu ušetřit ročně až miliardu korun za desítky kilometrů často nechtěných ochranných bariér.

T 334.0087 při jízdě fotovlaku, foto: Radim Říha Zdice — Vážení čtenáři, jistě není železničního nadšence, který by neznal legendární motorové lokomotivy tehdejší řady T 334.0, dnes známé pod číselným označením 710. Právě tyto lokomotivy si díky svému, většinou zelenému, barevnému kabátu vysloužily přezdívku Rosnička. Ačkoliv byly navrženy pro lehkou a střední posunovací službu, používaly se i pro lehkou, zejména nákladní dopravu na vedlejších tratích. Značný útlum jejich provozu přišel v devadesátých letech, k 1. lednu 1993 nezůstala v provozu, bohužel, ani polovina z dodaných strojů. Vzhledem k tomu, že letos to je již padesát let od zahájení jejich sériové výroby, pořádá Výtopna Zdice slavnostní setkání této lokomotivní řady včetně několika zvláštních jízd.

Legios, 1263.003-6, Opočno pod Orlickými horami - Očelice, foto: RavenNymburk — Výrobce lokomotiv a nákladních vozů LEGIOS, někdejší LOSTR Louny, pokračuje v expanzi svých výrobních aktivit v Česku. Poté, co firma v uplynulých čtyřech letech prakticky ztrojnásobila svůj roční obrat, teď plánuje rozšíření činnosti do nových prostor ve středních Čechách. Umožňuje jí to akvizice opravárenského podniku ŽOS Nymburk, který od roku 2005 vlastnila slovenská společnost ŽOS Vrútky. „Po loňském rozběhu výroby v novém závodě v Horním Slavkově Legios opět významně posílil výrobní kapacity a strukturu nabízených výrobků a služeb. V Nymburku se bude nadále rozvíjet především opravárenství lokomotiv, ale závod se postupně zaměří i na výrobu nákladních vagonů a komponentů pro železniční vozidla,“ cituje týdeník Euro generálního ředitele Legiosu Radka Rybáčka.

Vlak na snímku míjí hradlo Kazín se blíží k zastávce Černošice-Mokropsy na trati 171, foto: Vítek_V Beroun — Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zanedlouho přistoupí k neodkladné opravě železničního svršku v úseku Praha–Radotín – Dobřichovice na trati 171. Právě tato trať a úsek je přitom již dlouho nechvalně proslulý svým neakceptovatelným stavem. Nepřetržitá výluka bude zahájena v pondělí 11. července a potrvá až do 5. srpna. Ve zmíněném období by mělo dojít k souvislé výměně pražců, kolejnic a v neposlední řadě také ke strojnímu čištění štěrkového lože včetně úpravy příkopů. V několika kilometrech trati bude položena také bezstyková kolej. Výluka na „berounské“ se dotkne také trati 173, kde bude několik spojů kvůli zavedeným odklonovým rychlíkům z Prahy odřeknuto nebo nahrazeno náhradní autobusovou dopravou. Souběžně proběhne také výluka na trati 200 v úseku Zdice – Březnice.

14.6.2011 - 16:00 - Řepařská drážka je prodloužena

Parní vlak na dočasné konečné Mlýnek, foto: Vojtěch Beran Sendražice — Výstavba Kolínské řepařské drážky i nadále pokračuje. Do oficiálního provozu byl totiž uveden nový úsek, ukončený na provizorní výhybně Mlýnek, z níž by se měla po prodloužení trati k obci Býchory stát zastávka. Nový úsek byl po kolaudaci, která proběhla 20. května, prohlášen kolaudačním komisionářem za sjízdný. První vlak vyjíždí ze stanice Sendražice v 10.00, v sudé hodiny se jezdí do stanice Výrovna, kam trvá cesta tam i zpět přibližně 30 minut. V liché hodiny pak na Mlýnek, celková doba jízdy je asi 45 minut. Poslední vlak mimo sezonu vyjíždí v 16.00, v době letních prázdnin jede také v 17.00. Vlaky jezdí během sezóny každý víkend, mimo ni pak během akcí na drážce. Kompletní jízdní řád, ceník jízdného i program akcí je k dispozici na internetových stránkách drážky. V současné době probíhá výstavba železniční naučné stezky Za historií řepařské drážky a okolí, jejíž slavnostní otevření je naplánováno na víkend 25. – 26. června, necelé čtyři roky od slavnostního zahájení provozu drážky.

Zdroj: Klub pro obnovu Kolínské řepařské drážky

464.102 Žvahov, foto: Jakuza Pardubice/Praha — Aktualizováno 13. května v 8.30 - Národní technické muzeum (NTM) pořádá ve dnech 13. až 15. května oslavy 100 let prvního dálkového letu v Čechách. Ráno dne 13. května 1911 zdolal Ing. Jan Kašpar trasu z pardubického letiště na pražské chuchelské závodiště vzdálené přibližně 120 kilometrů za jednu hodinu a třicet dva minut s novým letounem Kašpar JK systému Blériot. Tento výkon se zařadil mezi nejlepší v Rakousku–Uhersku a použitý letoun věnoval následně do sbírek NTM přímo majitel Jan Kašpar. Program oslav započne v Pardubicích vzletem repliky letounu Blériot a podobně jako před sto lety poletí do Velké Chuchle, kde návštěvníky čeká další program. Stroj bude instalován před budovu NTM na Letné. Při letu se Jan Kašpar orientoval podle dnešní koridorové trati 010 Česká Třebová – Praha. Nejen proto bude následující den vypraven parní vlak z Masarykova nádraží v Praze do Pardubic. V čele bude lokomotiva 464.102 přezdívaná ušatá a v soupravě řazen salonní vůz Ferdinanda d'Este, který prošel renovací v Krnově. Po příjezdu vlaku se bude v Pardubicích konat Aviatický den Ing. Jana Kašpara na letišti Kunětice. Odpoledne se vlak vrátí zpět do Prahy. Po celý tento sobotní den akci rozšíří doprovodný program v prostorách NTM s leteckou tematiku, jehož část - program pro děti ve výtvarných dílnách proběhne také v neděli.

363 086 ve stanici Beroun, foto: Vítek_V Beroun — Nehostinné prostranství v hale berounské nádražní budovy se již brzy změní v příjemnější místo k čekání před příjezdem spoje a odbavení cestujících. Změny totiž chystají nejen České dráhy, ale i současný majitel budovy – otevřena bude nová nádražní restaurace či pekárna Mr. Baker. Prodej čajového pečiva byl totiž dosud v hale zajištěn pouze prostřednictvím omezeného stánkového prodeje. Restaurace cestujícím nabídne hotová jídla, ale i další občerstvení. Prozatím by měla být otevřena vždy do 16 hodin. Současně je vybírána nová bezpečnostní agentura, jež má zajistit v areálu nádraží bezpečí. Ostraha bude proto sídlit přímo v hale, v místech, které dosud sloužily jako informační kancelář. „Pořádek zajistí v denních hodinách jeden pracovník agentury, v noci dva. K dispozici budou mít navíc hlídacího psa,“ dodal Jakub Goliáš, náměstek ředitele Krajského centra osobní dopravy (KCOD) Praha. Díky tomu se už v prostoru nádraží nebudou pohybovat opilci; nedodržení zákazu požívání alkoholických nápojů nebo jakékoliv prohřešky proti zákonu se budou tvrdě trestat. Obměny se dočká i osvětlení všech prostor, které zejména v nočních hodinách příliš nedostačovalo.

Motorový vůz řady 854 na lince R5 u Hl. Rynholec, foto: Netopýr Praha — Pokračující výstavba městského silničního okruhu si vyžádá další výluku provozu na linkách pražského Eska. Od 23. dubna do 9. května 2011 bude opět zcela přerušen provoz na trati 120 (linky S5 a R5) v úseku Praha–Dejvice až Praha Masarykovo nádraží. Způsob organizace dopravy během výluky bude podobný jako v předcházejících výlukách v tomto úseku – cestujícím bude znovu sloužit provizorní zastávka Praha–Gymnasijní. Rychlíky a spěšné vlaky z/do Kladna budou mimořádně zastavovat ve stanici Praha–Veleslavín, mimo území hlavního města ale pojedou v nezměněných časech. Osobní vlaky směrem z Prahy do Kladna pojedou o zhruba 10 až 15 minut dříve, směrem do Prahy naopak o 10 až 15 minut později, než obvykle. Všichni cestující na této trase by tak měli věnovat dočasným změnám v jízdním řádě zvýšenou pozornost.

T435.0108 Sp1655, foto: MirKo Sázava — Posázavský pacifik opět zahajuje po dlouhé zimní pauze v sobotu 2. dubna 2011 sezónu výletních nostalgických vlaků. Jako již tradičně vyjede spěšný vlak z Prahy-Smíchova přes Vršovice, Strašnice, Hostivař a Čerčany do Sázavy, Českého Šternberka a Kácova. Vlak poveze historická motorová lokomotiva T 435.0108 se soupravou přípojných vozů bývalé řady Balm. Nebude chybět oblíbený barový vůz a také vůz pro přepravu jízdních kol a kočárků. K tomuto vlaku jede jako přípoj z Kolína motorový vůz M 131.1549, který bude letos nově jezdit vždy až do Sázavy. Pokud budete mít zájem, přijďte se svézt vlakem ve stylu šedesátých let minulého století.

Setkání řady M262 ve Výtopně Zdice, foto: bazala68Zdice(Aktualizace 26. března 3.45) V souvislosti s příchodem turistické sezony 2011 se již pošesté otevřou dveře muzea historické železniční a silniční techniky Výtopny Zdice. Zahájení se uskuteční o víkendu 2. – 3. dubna. Z Prahy do Březnice bude vypraven historický motorový expres v čele s motorovým vozem řady M 262.0. Na sobotní den je pro návštěvníky nachystán od deseti hodin bohatý program nejen v samotném areálu Výtopny, ale také v místním kulturním domě Zdice, kde se uskuteční soutěž s výstavou modelů, jež je známá jako Zdická padesátka. Příznivce válečné techniky pak jistě potěší možnost navštívit místní vojenské muzeum.

Lokomotiva 163 ČD Cargo, Všenory-Černošice, foto: Vítek_V BerounTrať 171, vedoucí z Prahy do Berouna podél řeky přes Karlštejn, je vskutku nedůstojnou součástí 3. tranzitního železničního koridoru. Do povědomí široké veřejnosti se dostala především kvůli tragickému stavu a četným mimořádnostem, jež jsou zde na denním pořádku. Ať již jde o stržené trakční vedení, velmi častý lom kolejnice nebo jinou závadu, dojde téměř vždy k úplnému ochromení provozu. Zpoždění tu nevznikají jen při mimořádnostech, které se předvídat nedají (avšak dá se jim předcházet odpovídající údržbou tratě), ale i při plánovaných výlukách. Ani ty se však občas nedaří správně organizovat. Trať s přehledem vede také v počtu odřeknutých vlaků. Uvažovaný „supertunel“ má být k dispozici později než v roce 2025; rekonstrukce stávající tratě se nedočkáme dříve než za osm let. Co bude dál? „Nějak se to vyjezdí…“

Nehoda Srbsko, 25.2.2011, foto: Drážní inspekce ČR Srbsko(Aktualizováno 17.34) Provoz na trati 171 Praha – Beroun byl zcela ochromen. V 10.30 došlo u zastávky Srbsko (km 37) k vážné srážce Ex 351 Jan Hus s nákladním automobilem. Nehoda se přitom stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami; podle prvotních šetření k závadě na zařízení nedošlo a bylo tudíž v provozu. Strojvedoucí vlaku utrpěl šok a byl proto odvezen rychlou záchrannou službou na ošetření. Škody byly předběžně vyčísleny na částku přesahující hodnotu 3 miliony korun – 2,1 mil. korun souprava vlaku, 1 mil. korun nákladní automobil. V úseku Beroun až Karlštejn je zavedena náhradní autobusová doprava, dále mohou cestující využít vlaky regionální linky S7. České dráhy navíc doporučují využít běžných autobusových linek. Rychlíky z Českých Budějovic do Prahy a opačně jsou vedeny odklonem přes Rudnou u Prahy (trať 173). Situaci rozhodně nezlepšila ani stávka strojvedoucích v Německu, kvůli níž vyjely expresy s citelným zpožděním a z/do Plzně je proto vystavována náhradní souprava jedoucí včas dle JŘ.

28.1.2011 - 13:00 - Přejezdy v městské části Beroun-Závodí možná projdou rekonstrukcí

Železniční přejezd, foto: Hostivař 442 Beroun — Čtyři frekventované železniční přejezdy v městské části Beroun–Závodí jsou doslova trnem v oku pro místní obyvatele – chybí zde totiž chodníky, které by výrazně zvýšily bezpečnost při přecházení jedné ze silnic s největším provozem ve městě, a navíc v blízkosti mateřské a základní školy. Malé děti jsou nuceny tudy denně procházet a riskovat tak své zdraví. To, že přejezdy nezbytně vyžadují rekonstrukci, už ví i berounská radnice, jež v posledních dnech kontaktovala zástupce Automatizace železniční dopravy (AŽD) a Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Město by stavební práce, jejichž realizační náklady jsou předběžně vyčísleny na 10 milionů korun, zároveň využilo k propojení městských cyklostezek. Dle tiskového mluvčího SŽDC, Pavla Hally, je projekt reálný. Na závěr však dodal, že zůstává otázkou, zda se ještě podaří investici zařadit do finančního plánu pro letošní rok.

Zdroj: Týdeník Sedmička, ŽelPage

25.1.2011 - 7:00 - České dráhy objednaly posledních 8 jednotek CityElefant

ČD 971.061 v schématu Najbrt, Lipník nad Bečvou, foto: Dennis Hübsch Praha — Přesně dle očekávání skončilo další výběrové řízení Českých drah na pořízení nových vozidel. V tendru na dodávku osmi patrových souprav pro Moravskoslezský a Středočeský kraj uspěla ostravská Škoda Vagonka. Ta do jara 2013 dodá po čtyřech kusech CityElefantů do jednotlivých krajů, kde budou obsluhovat tratě Praha – Benešov u Prahy a Ostrava – Mosty u Jablunkova (– Čadca). Celková cena zakázky činí 1,75 miliardy korun a bude z 40 % spolufinancována Evropskou unií z regionálních operačních programů. Celková cena je tak sice vyšší, než byl původní předpoklad, na druhou stranu je pořizovací cena jedné soupravy nižší, než při posledním kontraktu na patnáct jednotek tohoto typu. Celkem by měly České dráhy nakonec vlastnit 83 souprav CityElefant, postupně objednaných ve čtyřech sériích. Součástí tohoto kontraktu budou i sankce za provozní neschopnost strojů – ta je na místě vzhledem k dlouhodobým problémům dopravce udržet větší množství strojů v provozu, což připustil pro iDnes i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Výrobce se ohrazuje; dle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda jsou elefanty bezproblémové. „Vezměte si jako příklad poslední sněhovou kalamitu, to nebyla odstavená jediná jednotka,“ brání Bernard vítkovický výrobek.

Zdroj: České dráhy

Autor: JiříK.
« Neuere Nachrichten | 1 ... 3 4 5 6 7 ... 31 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 06:02
geht unter um 20:01