..: Aktuality a články :..

Bmee248.074 ČD v designu Najbrt, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy po více než roce od vyhlášení (a téměř po dvou letech od oficiálního oznámení záměru) uzavřely výběrové řízení na modernizaci 40 vozů řady Bmee. Nové označení vozů, které by se měly stát těmi nejlepšími velkoprostory druhé třídy klasické stavby (s výjimkou souprav Siemens Viaggio Comfort, které jsou ale napevno spojeny), by mělo být Bdmpee. Vítězem soutěže, do které se přihlásili 4 zájemci, na modernizaci těchto vozů se stala firma Pars nova, která zvítězila s cenou 695,6 milionů korun (17,39 milionů na vůz). Tato cena je tak o téměř 185 milionů nižší, než byl původní předpoklad Českých drah a jeden vůz tak vyjde o více než 4,5 milionu levněji, než byl původní záměr. Všechny vozy by měly být zmodernizovány do 32 měsíců od podpisu smlouvy.

7.1.2012 - 15:00 - ZSSK připravují soutěže na další nová regionální vozidla

071 ZSSK, podvozek, foto: Josef PetrákBratislava — Železničná spoločnosť Slovensko těsně před koncem roku vyvěsila v evropském věstníku veřejných zakázek dvě předběžná oznámení o připravovaných soutěžích na nová vozidla pro regionální dopravu. Obě zakázky mají být spolufinancovány z fondů Evropské unie, konkrétně z Operačního programu Doprava 2007-2013. První poptávka by se měla týkat celkem 25 motorových jednotek pro meziregionální dopravu a druhá 10 patrových elektrických jednotek pro dopravu příměstskou. Kapacita, ani vybavení souprav doposud nebylo nijak specifikováno. Přesto lze předpokládat, že minimálně požadované vybavení souprav se nebude lišit od nyní dodávaných vozidel. V současnosti již Železničná spoločnosť Slovensko odebírá obdobný typ vozidel z předchozích soutěží. Slovenská společnost ŽOS Vrútky dodává 12 třívozových motorových jednotek řady 861 a česká Škoda vagonka 10 třívozových patrových jednotek řady 671.

Zdroj: TED 1, 2

Vizualizace jednotky Stadler FLIRT na spoji LeoExpress dopravce Rapid Express, foto: Rapid Express Praha — Když se dva perou, třetí se směje. Tak by se dala ve zkratce popsat situace na trhu železniční dopravy v Česku. Po personálních změnách roku u RegioJetu i Českých drah oznamuje také třetí z hráčů - LEO Express - svůj plán personálního obsazení na nejvyšších postech. Na rozdíl od předchozích dvou dopravců na to jde LEO Express se zcela opačnou filosofií. „Jdeme do toho ryze investičně,“ popisuje během rozhovoru v LEO Clubu ředitel Novotný. Na dotaz, co tím myslí, se dále rozpovídává o svých plánech. „Alfou a omegou je nejen akvizice kolejového vozidla, ale také manažerského týmu. My jsme se snažili pořídit manažerský tým relativně jednoduchý a lehký, z čehož plynou nízké náklady na platy i nízké náklady na energii. Konkurence přitom používá několik desítek let starý manažerský park, při jehož náboru a výběru se nehledělo na ekonomiku lidských zdrojů.“

České dráhy Praha — Jen před několika okamžiky poskytly České dráhy vyjádření k prohlášení RegioJetu. Ke změnám ve vedení došlo dnes v dopoledních hodinách také u modrého dopravce. ČD si chtěly novinku nechat až na řádnou tiskovou konferenci, ale vyzvání k boji si žádá okamžitou reakci. Stejně jako brněnský dopravce i pražská firma sáhla po talentech v zahraničí. Novým náměstkem generálního ředitele pro osobní dopravu Českých drah neměl být nikdo jiný než mistr Bruce Lee. Tiskové oddělení státem vlastněného dopravce odmítlo informaci prvně potvrdit. "V boji není důležité to, kdo dá soupeři více úderů, ale to, kdo dá úder poslední," vymlouvají se mluvčí, když odmítají Leeho akvizici potvrdit. Co tím bylo myšleno, dosud ale nevíme. Zkusíme zjistit podrobnosti a o všem co nejdříve informovat.

Chuck Norris u vozu RegioJet, foto: Josef Petrák Praha — Společnost RegioJet dnes v brzkých ranních hodinách oznámila, že získala novou personální posilu do svých řad. "Ano, mohu potvrdit, že jsme získali významnou posilu do našeho týmu," vykecal magazínu ŽelPage majitel společnosti Radim Jančura. Identita nové posily v manažerském týmu YTNP je více než překvapující - nejde o nikoho menšího než o amerického všeuměla Chucka Norrise. Dopravce se rozhodoval mezi Chuckem a MacGyverem. Ve testech ale zvítězil všeuměl z Texasu. "Usiloval jsem o něj snad 5 let. Vypadalo to téměř beznadějně, když mi jednoho dne přišla esemeska: ´pokud tvůj zájem trvá, jsem tvůj´. V září jsme slibovali, že boj o Ostravu bude v roce 2012 masakr a s Chuckem získáváme zbraň doslova smrtonosnou," prozrazuje s šibalským úsměvem Jančura. Zjišťovali jsme, co vše bude mít Chuck Norris u RegioJetu na starosti. Není toho málo…

ČT 1435, foto: JRtrain Praha — Česká televize plánuje v době příchodu letní změny jízdního řádu 2011/2012 spustit nový kanál, který se bude věnovat jen a pouze železnici, stejně jako všemu, co s tím nějak souvisí. Česká televize tak reaguje na průzkumy trhu, které jednoznačně potvrzují rostoucí trend diváků zajímajících se o železnici. Navíc tuto mezeru na českém trhu dosud nevyplnila žádná z komerčních stanic. Kanál, který by se podle všech informací měl jmenovat ČT1435, podle neověřených informací nahradí také komerční kanály ČD TV, slovenskou Rail TV i německou Bahn TV; do těchto jazyků bude program simultálně tlumočen. Součástí vysílacího schématu mají být nejen zpravodajské relace ze světa železnic, ale také dokumenty či seriály z prostředí železnice. ŽelPage se podařilo sehnat ukázku programového schématu, jak by vysílání mělo probíhat v prvních dnech.

Rýžové nudle s ledovým salátem, rajčaty a kuřecími prsíčky, foto: JLV, a.s. Praha — Začátek platnosti nového jízdního řádu nemusí být nutně jen o zavádění či rušení spojů, ale může být také spojen se změnou cen či nabízených služeb. Prosincový víkend využila společnost JLV ke sjednocení a často i snížení cen ve všech jídelních vozech a bistrovozech Českých drah, kde provozuje své služby. České dráhy pak navíc v průběhu roku 2012 plánují v oblasti cateringu další výrazné změny. Ty povedou jednak k dalšímu snížení cen, ale i k rozšíření poskytovaných služeb, které pocítí cestující nejen v první, ale i v druhé vozové třídě.

CZ-ČD 50 54 21-08 062-1 Bdt279 v nátěru Najbrt, foto: Vladimír Belan Praha — Po výběrovém řízení na modernizaci 62 vozů řady Bp pokračují České dráhy v zadávání veřejných zakázek na modernizace dalších řad osobních vozů. Tentokrát se jedná o 26 vozů řady Bdt. Oproti modernizaci vozů Bp bude řešení u vozů Bdt o poznání skromnější. O tom vypovídá již odhadovaná cena 182 milionů korun (7 milionů na vůz). Spolu s menším rozsahem prací a menším počtem vozů by měla být také celá zakázka realizována podstatně rychleji - a to do 15 měsíců od podepsání smlouvy s vítězem tohoto výběrového řízení. Cestující se v těchto vozech sice nedočkají například klimatizace, ale podle původních plánů budou dosazena nová sedadla a spolu s CZE i zásuvky na 230 V. Dále budou například upraveny podvozky na zvýšenou rychlost 140 km/h, osazeny nové vstupní dveře s blokováním a centrálním zavíráním.

16.12.2011 - 17:00 - PESA dodá 12 jednotek LINK pro německý Regentalbahn

PESA LINK II Regentalbahn/Oberpfalzbahn, foto: Länderbahn Bydgoszcz — Polská společnost PESA Bydgoszcz získala druhý kontrakt na svou novou řadu motorových vozů a jednotek LINK. Po 31 soupravách LINK II pro České dráhy vyhrála soutěž na dodávku 12 dvoudílných jednotek LINK II pro německého dopravce Regentalbahn patřící do italsko-německé skupiny Netinera Deutschalnd vlastněné Italskými státními drahami (FS). Regentalbahn bude jednotky nasazovat od prosince 2014 na trase Regensburg - Marktredwitz - Schirnding vysoutěžené v rámci tendru o regionální vlaky východní Bavorsko, na které oficiálně nahradí dopravce DB Regio, kterému však provoz smluvně zajišťovala. Smlouva na dodávku těchto souprav má být podepsána 20. prosince v Mnichově. Celková cena dodávky je při současném kurzu zhruba 790 milionů korun, tedy necelých 66 milionů korun za soupravu.

Zdroj: Rynek Kolejowy, NETINERA Deutschland, Länderbahn

14.12.2011 - 14:00 - ČD vypsaly výběrové řízení na modernizaci 62 vozů Bp

Bp najbrt, foto: Aleš PetrovskýPraha — České dráhy znovu vypsaly výběrové řízení na komplexní modernizaci 62 vozů řady Bp. Tento tendr byl již jednou vypsán, ale později došlo k jeho zrušení ze strany Českých drah. Jako důvod ČD uvedly přehodnocení požadavků na rozsah modernizace vozů. Původně se počítalo pouze s revitalizací interiéru, dosazením centrálního zdroje energie (CZE) a zásuvek na 230 V, výměnou zalamovacích dveří za předsuvné a zvýšením provozní rychlosti ze 120 km/h na 140 km/h. Současné požadavky jsou daleko rozsáhlejší. Vozy dostanou navíc klimatizaci, uzavřený systém WC a audiovizuální informační systém. Odhadovaná cena celé zakázky dosahuje 1,1 miliardy korun (18 milionů za vůz). Její součástí je nejen modernizace vozů, ale také dodávka jedné sady náhradních dílů pro každý vagon. Všechny vozy by měly být zmodernizovány do 22 měsíců od podpisu smlouvy. Původní tendr počítal s dokončením modernizace do 30 měsíců. Zkrácení termínu realizace o 8 měsíců by tak mohlo částečně kompenzovat 11 měsíců od vyhlášení původního výběrového řízení. Nově zrekonstrované vozy, jež budou pravděpodobně přeznačeny na řadu Bpee či Bdpee, se nasadí zejména do garnitur s řídicími vozy Sysel řady Bfhpvee a vozy ABpee s oddíly 1. třídy, na jejichž realizaci právě probíhá výběrové řízení.

Zdroj: IS VZ US

CZ LOKOČeská Třebová — Společnost CZ LOKO patří mezi nejvýznamnější středoevropské strojírenské společnosti, které se zabývají výrobou, modernizacemi a opravami lokomotiv. Firma příští týden otevře v České Třebové novou výrobní halu za téměř 200 milionů korun, určenou k výrobě elektrických točivých strojů. Firma sice elektromotory již vyrábí a opravuje, dosud k tomu ale neměla odpovídající zázemí. V nové hale navíc najde práci 70 zaměstnanců; momentálně jich společnost zaměstnává asi 650. V posledních letech tak CZ LOKO významně rozšiřuje svoji působnost na trhu a nejen díky uplatnění produktů i za hranicemi České republiky se její obrat za poslední tři roky ztrojnásobil na loňských 1,8 miliardy korun.

681.001-4, Polom - Jeseník nad Odrou, foto: Duhy Praha — Nasazení všech pendolin z Prahy na Ostravsko, doplnění zásuvek na 230 V a zavedení Wi-Fi připojení. To jsou jen některé z novinek, které České dráhy postupně zavádějí ve vlacích provozovaných pod značkou SC Pendolino. Český majoritní dopravce se tak snaží dále zatraktivnit svoji vlajkovou loď, které na trase z Prahy přes Ostravu až do Havířova postupně od září přibývá konkurence v podobě spojů společnosti RegioJet. Dráhy chtějí kromě rychlosti konkurovat také v oblasti nabízených služeb, ceny či četnosti spojů, které od poloviny prosince nabídnou.

Logo společnosti Keller Elettromeccanica SPA, foto: Keller Elettromeccanica SPA Villacidra/Plzeň — Je to jen několik měsíců, co se společnost Škoda Transportation ve sporu s Českými drahami o nákup jednotek Siemens Viaggio Comfort zmiňovala, že je schopna dodat vlakové soupravy pro rychlost 200 km/h, které sama nemá v nabídce. Pomoci ji v tom měl zahraniční partner, kterého ale Škoda Transportation nechtěla prozradit ani zástupcům Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Nedávno však časopis Italsko-české obchodní a průmyslové komory Progetto Repubblica Ceca informoval, že Škoda Transportation jedná o možné spolupráci s italským výrobcem kolejových vozidel Keller Elettromeccanica ve Villacidra na Sardinii. „Žádná dohoda mezi firmou Keller a společností Škoda Transportation podepsána nebyla. Mohu pouze potvrdit, že s touto firmou o určité spolupráci jednáme. Ale do doby, než se transakce uskuteční, nemůžeme obchod komentovat,“ vyjádřila se pro deník E15 tisková mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá.

koridor Praha — Správa železniční dopravní cesty v současnosti vybírá dodavatele pro instalaci jednotného evropského zabezpečovacího zařízení na první železniční tranzitní koridor v úseku Kolín - Břeclav státní hranice Rakousko/Slovensko. Vítězná nabídka, která musí být podána do 1. listopadu 2011, pak bude realizována od 1. prosince letošního roku a dokončena nejpozději na konci ledna roku 2015. Celá realizace, odhadovaná na více než 892 milionů korun, by poté měla zajistit nejen výrazně lepší bezpečnost a rychlost provozu, ale také zkapacitnit příslušný úsek.

30.9.2011 - 20:00 - České dráhy podepsaly smlouvu na soupravy Siemens Viaggio Comfort

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhy Praha/Vídeň — České dráhy dnes, po vleklém obchodním sporu se společností Škoda Transportation, definitivně objednaly 16 netrakčních souprav Siemens Viaggio Comfort známějších pod obchodním označením Rakouských spolkových drah jako railjet. Soupravy, za které České dráhy zaplatí 200 465 900 eur, budou dodány v letech 2013 a 2014. České dráhy je plánují nasazovat zejména na vlaky EuroCity jedoucí z Prahy do Hamburgu a z Prahy přes Vídeň do Grazu. Smlouva s výrobcem ale obsahuje ustanovení, která poskytují Českým drahám ochranu a umožňují jim příslušné jednotky neodebrat, pokud by se ukázalo nemožným jejich plnohodnotné nasazení na plánovaných trasách do Německa a Rakouska. Stejně tak si České dráhy vyhrazují právo soupravy neodebrat, pokud by jejich nasazení do provozu bránily technické požadavky úřadů, které se objeví po podpisu kontraktu. Na rozhodnutí soupravy neodebrat mají České dráhy 6 měsíců od podpisu smlouvy. Spolu s nákupem těchto netrakčních jednotek České dráhy také připravují výběrové řízení na 10 nových třísystémových lokomotiv, schopných jízdy rychlostí až 230 km/h.

Souprava Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, foto: České dráhy

Zdroj: České dráhy

« Novější zprávy | 1 ... 3 4 5 6 7 ... 15 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01