..: Aktuality a články :..

18.6.2004 - 12:42 - Tento víkend v Lomu u Mostu modelářská výstava Modell Show 2004

obrazek Modelářská výstava - Klub železničních modelářů Moldaváček Lom spolu s městem Lom a železničními modeláři z DDM Most zvou všechny malé i velké na výstavu železničních modelů nazvanou Modell Show 2004 do kulturního domu v Lomu. Výstava se koná spolu s Lomskou poutí o víkendu 19. a 20. června a přístupna je po oba dny od 9 do 17 hodin.
Ve velkém sále kulturního domu tak budou moci návštěvníci shlédnout několik různých modelových kolejišť v provozu a přes sto nejrůznějších modelů lokomotiv a vagónů. Zajímavostí určitě bude velké modulové kolejiště H0 z Domu dětí a mládeže v Mostě, které je dlouhé 25 m. Celková délka použitých kolejí je pak přes 60 m, kdy vlak objíždí celé kolejiště při modelové rychlosti 80 km/h necelých 5 minut. Mezi dalšími kolejišti je určitě zajímavý model úzkorozchodné švýcarské Rhétské dráhy v modelové velikosti H0m (há nula em) lomských modelářů. Mezi vláčky pak návštěvníci mohou vidět modely českých i zahraničních lokomotiv a vagónů a to jak zahraniční tovární výroby, tak i od tuzemských výrobců včetně ručně dělaných modelů.
Výstavu doplní modely rádiem řízených letadel janovských modelářů a modely automobilů. Také zde bude prodej modelů a modelářských potřeb a drobné občerstvení. Vstupné činí pouhých 20,- Kč, jedno dítě v doprovodu jednoho dospělého má pak vstup zdarma.
Všichni jsou srdečně zváni.
Podrobnosti také na moldavacek-kzm.wz.cz, odkud pochází i přiložené foto.

obrazekŽelezniční muzeum Zlonice - V sobotu 8. května proběhne ve Zlonicích slavnostní zahájení již 8. sezóny zdejšího Železničního muzea.
Za hlavní téma programu oslav bylo zvoleno 100. výročí dnes již dávno zrušené cukrovarské úzkokolejky Slaný - Smečno - Kačice, připomenuté dvěma tématickými jízdami historického autobusu Škoda 706 RTO Lux. Celkem budou dvě jízdy, první s odjezdem od kladenského nádraží v 9 hod., odjezd druhé jízdy bude od nádraží ve Zlonicích ve 13:20. V obou jízdách autobusu je zahrnuto putování po zrušené drážce a návštěva Železničního muzea. Cena za jednu jízdu činí 120, - Kč, děti 6 - 15 let platí polovic.
Novinkou je také zprovoznění vlastní přenosné "dopravní cesty", úzkokolejné drážky s rozchodem 650 mm pojížděné vůbec první provozní lokomotivou ŽMZ, typu MD 2 Š (BN 30).
Muzeum je otevřeno každou sobotu od 8.5. do 25.9.2004, vždy od 9 do 15 hodin. Vstupné do muzea činí 30,- Kč, děti 6-15 let 10,- Kč.
Železniční stanice Zlonice leží na trati č.110 Most - Kralupy n/V (-Praha). Návštěvníci z Mostecka mohou využít osobního vlaku s odjezdem z Mostu ve 12:08, který do Zlonic přijíždí ve 13:18 a autobus s odjezdem ve 13:20, jedoucí po stopách úzkokolejky, který na tento vlak čeká. Pro zpáteční jízdu mohou využít osobního vlaku s odjezdem ze Zlonic v 15:46 (příjezd do Mostu v 17:14). Cestující z Prahy mohou jet osobním vlakem z Masarykova nádraží v 8:14 s příjezdem do Kladna v 8:56, kde mohou využít historický autobus.
Cestující jedoucí vlakem mohou využít slevy - síťové jízdenky ČD SONE+ v ceně 130, - Kč, na kterou může jet až pět cestujících, z toho max. dva dospělí. (bližší info o slevě na www.cd.cz nebo u pokladen ČD).
Další podrobnosti o Železničním muzeu ve Zlonicích a zahájení najdete na internetových stránkách www.sweb.cz/zmzlonice.

obrazekChomutovsko - V sobotu 24. dubna 2004 byl vypraven na Chomutovské slavnosti zvláštní parní vlak. Parní lokomotiva řady 423.009 - Velký Bejček - z depa Lysá nad Labem s osobními vozy řady Btx vozila po celý den návštěvníky Chomutovských slavností mezi Chomutovem a Jirkovem a odpoledne také mezi Chomutovem a Kláštercem nad Ohří. Na fotografiích je zachycena poslední jízda z Klášterce n/O do Chomutova. Na záběrech si nelze nevšimnout postupné elektrizace části tratě č.140 z Kadaně do Karlových Varů, kde se v úseku Kadaň - K.Vary staví sloupy trolejového vedení.
Fotografie najdete zde (stránky JRtrain) ...

obrazekElektrizace trati 140 ČD - O víkendu 16. - 18. dubna 2004 jsem po delší době jel vlakem po trati č. 140 (Chomutov - Karlovy vary) a nemohl jsem nezaznamenat aktuální stav elektrizace úseku tratě mezi Kadaní a Karlovými Vary. Provoz na trati je zachován, pouze s částečným omezením (jízda po jedné koleji) či občasným přerušením určitých úseků o víkendech. Po celé trati se po úsecích betonují patky a montují sloupy pro trolejové vedení. Ve vybraných místech se mění kolejový svršek, rekonstruují zhlaví nebo opravují mosty.
Nejdále s elektrizačními pracemi je úsek z Kadaně, kde asi do úrovně zast. Vernéřov stojí kompletně vybavené sloupy s držáky a izolátory. V Kadani jsou dokonce již nataženy částečně nové troleje, a to od zhlaví přibližně do úrovně vjezdových návěstidel.
V Klášterci nad Ohří stojí několik spojených sloupů (portály). Mezi Perštejnem a Stráží nad Ohří byl jednokolejný provoz z důvodu rekonstrukce propustku u zast. Boč. Za Stráží (ve směru na K.Vary) je na levé koleji již nový ocelo-betonový most (ocelové nosníky, betonová mostovka). Pravou kolej výměna starého ocelového příhradového mostu s dolní mostovkou teprve čeká. Žst. Vojkovice nad Ohří je jedno velké staveniště. Zde bylo přestavěno celé ostrovské zhlaví a opraven přejezd. Ze zhlaví je též částečně vyměněna kolej vedoucí do Kyselky (Mattoni), kde by se též měli dělat předelektrizační úpravy. Vlečka je ale zatím zarostlá dřevinami bez nejmenší známky jakýchkoli prací. V Dalovicích se pak montují nová kolejová pole, odkud se pak vozí na místa stavby.
Na stavbě se podílí několik firem. Vidět tu můžete firmy Elektrizace Železnic Praha, Skanska, Chládek-Tintěra a Viamont DSP. Na trati můžeme také vidět několik pracovních vlaků s různými lokomotivami, či stroji (EŽ: 720 541-2, 702 015, 797 704-4, 730 632-7, 703 ?, 740 619-2 GJW, 725 605-0 ChT, podbíječka Skanska a další).
Při cestě jsem si také všiml několika nadšenců - fotografů, jež využívají posledních možností fotografování na této trati bez sloupů s trolejovým vedením. Zde je nutno podotknout, že právě na této trati jsou ještě stále funkční mechanická návěstidla (Hájek, Ostrov n/O, Perštejn) a také mechanické závory (Klášterec n/O), jež zanedlouho budou nahrazeny moderním zabezpečovacím zařízením.

ŠlechtičnaJaroměř - Doplněno o nová fakta: Společnost železniční výtopna Jaroměř má možnost zajistit provoz dvou Šlechtičen u příležitosti oslav trati Liberec - Pardubice, které jsou plánovány 5. a 6. června 2004.
Provoz 475.111 hradí partneři IMC z Plzně, provoz 354.1217 hradí Společnost železniční a její partneři.
Část nákladů se také uhradí z jízdného, ale na provoz 475.179 vyhlašujeme výzvu pro všechny fotiče a videotočiče na průzkum závazného zájmu o úhradu podílu provozu 475.179 ve výši 320, - Kč pro tuzemské fandy na osobu, pro zahraniční pak 10 EUR (ekv. 320,-Kč). V ceně je i noční fotografování v muzeu Výtopna Jaroměř. Pokud bude možné uhradit 475.179, pojede v úseku Stará Paka - Hradec Králové 475.111 na postrku, v úseku Hradec Králové - Stará Paka (možná Turnov) pak přípřež obou lokomotiv. Výchozí stanicí 475.111 budou Pardubice, 475.179 Liberec. Cílem je připravit zajímavou akci jednak pro veřejnost, tak i pro fotiče. Podrobnosti zde:jrtrain.zelpage.cz/2004_slechticny.html nebo na stránkách Společnosti železničníwww.spolecnost-zeleznicni.cz. Případné dotazy a závazné registrace přijímám na e-mailu:skoda.bohuslav@seznam.cz. Uzávěrka je 10.5.2004. Díky všem za pomoc.
Bohuslav Škoda, Společnost železniční výtopna Jaroměř

obrazekDoplněno 13.4. - Křivoklát - O víkendu - 10.4. a 11.4. se konala nostalgická jízda zvláštního vlaku vedeného libeňským Albatrosem 498.022. Kapacita vlaku v průběhu plánování jízdy stále nestačila a proto k vozům třetí třídy Ce3 přibyly ještě vozy Bam - celkem vlak vezl 20 vozů (v sobotu a zřejmě i v neděli). V sobotu jela na přípřeži vlaku zamračená z Braníka na Smíchov; v neděli jela stejný úsek na postrku.
Trasa vlaku vedla ze stanice Praha - Braník přes Prahu - Smíchov, Karlštejn a Beroun, kde byla provedena úvrať - Albatros jel do Berouna tendrem napřed.
Z Berouna vlak pokračoval přes Nižbor do Křivoklátu, kde vystoupili cestující, kteří pokračovali na Jarmark, který se konal na hradě.
V odpoledních hodinách se vlak vrátil z Rakovníka a na nástupišti v Křivoklátu byl v sobotu takový dav, že odjezd vlaku se zpozdil téměř o 25 minut.
Po provedení další úvratě v Berouně se vlak vydal zpět do Prahy - tentokrát už čelem napřed.
Fotografie najdete zde. Děkujeme za upřesnění.

ŠlechtičnaJaroměř - Společnost železniční výtopna Jaroměř má možnost zajistit provoz dvou Šlechtičen u příležitosti oslav trati Liberec - Pardubice, které jsou plánovány 5. a 6. června 2004.
Provoz 475.111 hradí partneři IMC z Plzně, provoz 354.1217 hradí Společnost železniční a její partneři.
Část nákladů se také uhradí z jízdného, ale na provoz 475.179 vyhlašujeme výzvu pro všechny fotiče a videotočiče na průzkum závazného zájmu o úhradu podílu provozu 475.179 ve výši 500, - Kč pro tuzemské fandy na osobu, pro zahraniční pak 50 EUR (ekv. 1600, -Kč). V ceně je i noční fotografování v muzeu Výtopna Jaroměř. Pokud bude možné uhradit 475.179, pojede v úseku Stará Paka - Hradec Králové 475.111 na postrku, v úseku Hradec Králové - Stará Paka (možná Turnov) pak přípřež obou lokomotiv. Výchozí stanicí 475.111 budou Pardubice, 475.179 Liberec. Cílem je připravit zajímavou akci jednak pro veřejnost, tak i pro fotiče. Podrobnosti zde: jrtrain.zelpage.cz/2004_slechticny.html nebo na stránkách Společnosti železniční www.spolecnost-zeleznicni.cz . Případné dotazy a závazné registrace přijímám na e-mailu: skoda.bohuslav@seznam.cz . Uzávěrka je 10.5.2004. Díky všem za pomoc.
Bohuslav Škoda, Společnost železniční výtopna Jaroměř"

obrazekPraha NTM - Od 6. dubna do 30. května 2004 potrvá v Národním technickém muzeu výstava celoživotní tvorby akademického malíře Jiřího Boudy.
Tuto výstavu připravilo Národní technické muzeum při příležitosti jeho 70. narozenin, které oslaví 5. května.
Bude zde vystaveno na sto litografických děl, několik olejomaleb, mědirytin a ukázky knižních ilustrací, vše se zaměřením na železnici.
Výstavu doplní ve čtvrtek 15. dubna v 17 hod. přednáška o železnicích v ČR a v sobotu 1. května od 14 hod. setkání s malířem.
Otevírací doba NTM: út - pá 9 - 17 hod., so, ne a svátky 10 - 18 hod.
Pokračování zde, další info na www.ntm.cz

obrazekDesira i do Chomutova - Od soboty 3. dubna začnou jezdit po další trati v ČR moderní jednotky Desiro německého dopravce Erzgebirgsbahn. Německé jednotky budou jezdit každý víkend mezi saským městem Chemnitz a Chomutovem.
Červená Desira dceřiné společnosti Deutsche Bahn AG jezdí od prosince minulého roku pravidelně o víkendech na trati z Johanngeorgenstadtu do Karlových Varů a po celý týden z Chemnitz do Vejprt. Od dubna jeden pár víkendových vlaků jezdí až do Chomutova. Přímé spoje jezdí každou sobotu a neděli, o velikonočním pondělí 12. dubna a ve svátek 17. listopadu. Vlak z Chemnitz odjíždí v 8:02, z Vejprt v 9:48 a do Chomutova přijíždí v 11:14. Zpět z Chomutova jede ve 14:07, z Vejprt v 16:06 a do Chemnitz přijíždí v 17:45.
Vozidla Desiro zastupují generaci moderních jednotek pro regionální dopravu. Dvoudílné soupravy mají nízkopodlažní provedení v prostorech dveří a jsou vybavena klimatizací. Další německé jednotky společnosti Vogtlandbahn můžete také spatřit na Chebsku a Karlovarsku. Přímé víkendové vlaky RegioSprinter VT39 jezdí např. ze Zwickau přes Kraslice a Sokolov do Karlových Varů d.n., kde jezdí ve spolupráci s českým dopravcem, společností Viamont.
Na přiloženém snímku je Desiro DB Erzgebirgsbahn ve stanici Křimov při Česko-saském železničním festivalu dne 13.9.2003.

obrazekNěmecko - Dnes dopoledne okolo půl desáté se v Německu nedaleko města Efringen-Kirchen srazil rychlovlak ICE s traktorem. ICE 600 jedoucí s Basileje do Dortmundu narazil rychlostí 80km/h do traktoru, který se při obdělávání vinice na strmém svahu podél trati zřítil do kolejí. Po srážce vykolejily první dva vozy. Dle zpráv jsou dva těžce zranění, strojvedoucí a traktorista. Lehce zraněna byla ještě jedna cestující, ostatním se údajně nic nestalo. Zbylá část soupravy byla spolu s cestujícími odtažena dieselovou lokomotivou do nejbližší stanice, kde cestující přestoupili do autobusů. Na trati mezi stanicemi Efringen-Kirchen a Müllheim (Baden) byl zastaven železniční provoz a doprava cestujících byla nahrazena autobusy. Po 15 hodině byl obnoven provoz na jedné koleji. Druhá kolej by měla být uvolněna během pátku. Zdroje: iDnes, Reuters, Deutsche Bahn

« Novější zprávy | 1 ... 28 29 30 31 32   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01