..: Články :..

NC_01Ostrava - Nedávno jsem z nudy listoval starými čísly ABC, a natrefil jsem na tento zajímavý dobový článeček o Čmelácích. Rozhodl jsem se s Vámi o něj podělit... Je to docela zajímavé čtení, hlavně dobové fráze Vás určitě vesele naladí. Ale hlavně je to z doby, kdy těchto krasavců jezdily po kolejích tehdejší ČSD stovky, a v exportních zemích další tisíce. Takovýchto archivních kusů ještě pár mám, čili je v případě zájmu opět rád nabídnu. A zde je již samotný článek v nezměněné podobě.

Model EMU Railjet Wien - Rakouský železniční dopravce objednal dalších 44 elektrických jednotek Railjet společnosti Siemens, které doplní 23 souprav objednaných v loňském roce. Nový kontrakt má hodnotu téměř 500 milionů €, dozorčí rada ÖBB jedná o termínu dodání do konce roku 2013. Dlouhodobý plán dopravce počítá s nasazením jednotek Railjet na vlacích InterCity, kde nahradí klasické soupravy.

3.4.2007 - 17:00 - EZOP - nový informační systém pro cestující se zrakovým postižením

Ilustrační fotoZábřeh na Moravě - Od 5.3.2007 mají cestující se zrakovým postižením usnadněno cestování. Na zábřežském nádraží byl instalován elektronický systém EZOP, první svého druhu v České republice.

Hlasové rozhraní a použití zvětšeného písma umožňuje slabozrakým a nevidomým cestujícím získat informace o nejbližších spojích (a to včetně nástupiště), zpoždění a posléze bude obsahovat i stručný plán stanice či informace o historii a památkách města. Projekt financoval Olomoucký kraj, organizaci zaštiťovalo TyfloCentrum Olomouc ve spolupráci se SŽDC Olomouc. Zařízení vyvinula a nainstalovala firma Starmon z Chocně.

zdroj: TyfloCentrum Olomouc

Ilustrační obrázekOstrava - V neděli 11.3.2007 došlo v žst. Ostrava - Svinov u "opavského" nástupiště k vykolejení elektrické jednotky 460 003. Strojvedoucí tohoto vlaku pravděpodobně nezvládnul brždění soupravy při vjezdu na kusou kolej, projel zarážedlo a poté strhnul i návěstidlo. Na místo byl povolán vyprošťovací jeřáb, který po odpojení zbytku soupravy nakolejil hnací vozidlo zpět na koleje. V tuto chvíli nemáme bližší informace o rozsahu škod jak na vozidle, tak i na železničním svršku a zabezpečovacím zařízení, avšak ihned po zjištění aktuálních zpráv budeme čtenáře ŽP dále informovat.

Křest loga Moravskoslezského krajeNový Jičín - Dnes byl zástupcům Moravskoslezského kraje oficíálně předán pár jednotek Regionova, konkrétně čísla 814 020-4 a 814 021-2. Od tohoto okamžiku budou nasazovány na osobních vlacích na tratích 278 a 279, kde by měly nahradit své předchůdce - motorové vozy řady 810. Poprvé také byla odhalena loga, jež jsou součástí projektu "Regionovou Vaším krajem" - ten má za úkol propagaci kraje, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy.

Nepředpisové zastavení vozu bílým kapesníkemTovačov - V sobotu 24.2.2007 se konala jízda zvláštního vlaku po trati z Kojetína do Tovačova, po které od GVD 1981/82 nevyjely pravidelné osobní spoje. Zvláštní vlak byl veden motorovým vozem 842 011-9 ostravského DKV, který byl k dispozici od 9:00 hod., kdy skončil svou jízdu s osobním vlakem 3100 z Ostravy, do 10 hodin, kdy byl připojen coby hnací vozidlo na Sp 1649 do Rožnova pod Radhoštěm. Akce se zúčastnilo kolem 60 osob, což dosvědčuje zájem o "Tovačovku", která byla před 27 lety k nalezení v jízdním řádu coby trať 33d.

Ilustrační obrázekMníšek pod Brdy - Aktualizováno v 18:45 hod.: Dnes dopoledne vykolejil u Mníšku pod Brdy manipulační nákladní vlak Mn 85956. Podle posledních zpráv se mimo koleje nachází celá souprava. Příčiny nehody se vyšetřují. Jedna varianta hovoří o tom, že na trati pracující dělníci dostatečně nepřitáhli pražce, zatímco druhá možnost spekuluje o přetížené soupravě. Zranění jsou dva zaměstnanci Českých drah, kteří doprovázeli soupravu ve služebním voze. Z televizních záběrů je patrné, že vykolejená lokomotiva je řady 749.

Ilustrační obrázekOstrava - Od pátku 16.2.2007 můžete spatřit tuto soupravu také na kolejích severomoravských tratí. Po několik následujících týdnů na ní bude probíhat zácvik strojvedoucích.

Soutěž - Na začátku letošního ledna jsme odstartovali soutěž o nejlepší snímky z těch, které jste v průběhu roku 2006 pořídili a umístili na ŽelPage. V první půli ledna dostali autoři příležitost nominovat svá díla do deseti kategorií (elektrické lokomotivy, motorové lokomotivy, elektrické jednotky, motorové vozy, řídící vozy, historická vozidla, cizí železnice, umělecká fotografie, noční fotografie a pracovní stroje). Následujících pět týdnů jste měli možnost z oněch fotek zvolit ty, které Vás nejvíce zaujaly. Desátého února anketa skončila, sečetly se hlasy, a pokud Vás zajímá, jak to celé dopadlo, pokračujte ve čtení tohoto článku.

Ilustrační obrázekPraha - Aktualizováno 18.2.2007 v 19:45 hod.: Vykolejený vlak EuroCity 107 Praha zablokoval důležitou trať mezi pražským Hlavním nádražím a Libní. Lokomotiva a pět vagonů se dostaly mimo koleje na výhybce, která zřejmě praskla.

soutez Fotosoutěž - K dnešnímu dni byly uzavřeny nominace autorů do naší soutěže, a tak přichází na řadu další její část, ve které se můžete vyjádřit i Vy, návštěvníci našeho serveru, a sice hlasování. Jak to provést?

soutěžSoutěž - Všichni fotografové, kteří přispívají na ŽelPage svými díly, by nyní měli zbystřit smysly. Připravili jsme pro Vás soutěž o "fotografie roku 2006". Proč množné číslo? Vzhledem k faktu, že fotogalerie nabízí docela úctyhodné kvantum kvalitních fotek, bylo by škoda tuto anketu nerozdělit na více kategorií.

zsskBratislava - Motorový osobní vlak ze Štúrova do Levic se dne 14.7.2006 v 6.40 ráno srazil s nákladním automobilem. Ke srážce došlo na chráněném železničním přejezdu bez světelné signalizace mezi obcemi Štúrovo a Kamenný Most. Vykolejily oba vozy soupravy, nehoda si vyžádala celkem 25 zraněných, přičemž jeden na následky zranění zemřel. Čtyři osoby jsou zraněny těžce, zbylých dvacet lehce.

Poslední nehoda vlaku, která si vyžádala lidské životy z řad cestujících, se stala 12. listopadu 1987 ve Zlatnej na Ostrove - tehdy zahynulo 9 lidí. I tenkrát nehodu způsobil řidič nákladního automobilu, který vjel i přes výstrahu na železniční přejezd.

zdroj: ZSSK

« Novější zprávy | 1 2 3 4   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:04
zapadá v 20:00