..: All news and reports - Rakousko :..

Bombardier TWINDEXX Dosto pro DB Bahn (vizualizace), foto: Deutsche Bahn Berlín — Německé dráhy (DB Bahn) donedávna hledaly řešení pro náhradu stárnoucích vagonů na vlacích InterCity. V době, kdy standardem německé dálkové dopravy jsou jednotky ICE čtyř verzí, jsou vozy IC tím starším a méně komfortním, co v dálkové dopravě můžete potkat. Ještě počátkem roku 2010 byl hledaným řešením koncept ICx, tedy ucelených souprav s provozní rychlostí až 250 km/h. Preferovaný Siemens zatím kontrakt na ICx nezískává a začátkem tohoto roku podepisuje DB kontrakt se společností Bombardier. Namísto ucelených jednotek přichází netrakční soupravy a konvenční lokomotivy TRAXX. Také rychlost překvapí – namísto ambiciózních 250 km/h budou patrové soupravy provozovány rychlostí 160 km/h. První z 27 vratných souprav budou nasazeny v dálkové dopravě koncem roku 2013.

16.12.2010 - 21:00 - ÖBB posledních šestnáct railjetů definitivně nepřevezme

Souprava ÖBB railjet při testech na ZŽO Cerhenice, foto: Richard WeberVídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) definitivně oznámily, že nepřevezmou 16 z celkem 67 objednaných souprav Siemens Viaggio Comfort, které provozují pod obchodním názvem railjet. Již dvakrát odložená akvizice těchto souprav je tak nakonec zrušena, ačkoliv dle ředitele ÖBB Christiana Kerna není vyloučen jejich nákup v budoucnosti. V této souvislosti se již v minulosti objevily zprávy, že o převzetí těchto souprav s ÖBB jednají České dráhy tak, aby ÖBB nemusely platit nemalé storno poplatky za neodebrání vlaků. O záměru jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek ostatně informoval v březnu letošního roku sám generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. V každém případě by takový nákup musel projít regulérním výběrovým řízením, aby vyhověl všem požadavkům zákona. To zatím vyhlášeno nebylo.

Zdroj: Kurier.at

Pohled z vyhlídkové plošiny, foto: Hauptbahnhof-wien.at Vídeň — Výstavba hlavního nádraží je ve Vídni největší stavební investicí. Po počátečních komplikacích s údajně chybně vypsaným výběrovým řízením nebo s nevybuchlou municí z druhé světové války nyní stavba zdárně pokračuje. Postaveno bylo i infocentrum, kde se lze dozvědět vše o tomto obrovském projektu a také jaký vliv na cestující bude mít nádraží po dokončení. Nyní centru dominuje téměř 67 metrů vysoká dřevěná rozhledna. Zhruba 150 tun vážící konstrukce z masivního smrkového dřeva je umístěna na pevném betonovém základu stovkami pevných šroubů. Realizace rozhledny byla velmi náročná nejen proto, že se nachází v hustě zastavěné městské čtvrti. Dva panoramatické výtahy vás vyvezou až na vyhlídkovou plošinu, z níž se vám naskytne jedinečný pohled na rakouskou metropoli.

ÖBB SommerTicket 2010, foto: Richard Weber Bratislava — Podobne ako minulé leto, aj v tomto roku majú záujemcovia o cestovanie vlakom možnosť využiť zvýhodnené sezónne sieťové lístky na Slovensku a v Rakúsku. Zatiaľ čo sieťové doklady ZSSK sa budú ponúkať v troch variantoch pre všetky vekové skupiny zákazníkov, rakúske železnice už tradične ponúknu svoj Sommerticket pre mládež do 26 rokov. Obe akcie bude možné využiť od 3. 7. do 12. 9. 2010 – slovenskú počas jedného mesiaca, rakúsku na celú dobu platnosti ponuky. Odlišné sú aj podmienky pre získanie dokladu: u ZSSK je to niektorá zo zákazníckych kariet dopravcu, u ÖBB ľubovoľný preukaz s medzinárodnou zľavou RailPlus.

22.4.2010 - 7:00 - ÖBB plánují expanzi - koupí 200 jednotek Desiro Mainline

Siemens Desiro ML pro ÖBB (vizualizace), foto: Siemens Mobility Vídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) a Siemens Mobility podepsaly dohodu na dodávku celkem 200 elektrických vícevozových jednotek Desiro Mainline. Celá série v hodnotě 1 mld. eur má být dodána do pěti let a počítá s možností opce. Objednána byla základní třívozová varianta poskytující 217 míst k sezení ve 2. vozové třídě a maximální rychlost 160 km/h. Kromě nasazení na domácích linkách si ÖBB od těchto vozidel slibují zejména možnost získání kontraktů za hranicemi, přičemž hned prvním pokusem je výběrové řízení na linky Werdenfels–Takt v jižním Bavorsku, v němž budou přímými konkurenty DB Regio, Veolia Transport a BeNEX. Veřejnosti bylo Desiro Mainline poprvé představeno na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2008 v Berlíně. Jako první dopravce tuto řadu do provozu nasadila firma TransRegio na lince Köln – Koblenz – Mainz v počtu 17 jednotek, načež si podobné jednotky v 300 exemplářích objednaly také Belgické dráhy (SNCB), a to v jedno- i dvousystémové verzi s termínem dodání mezi lety 2011 a 2014.

Zdroj: Railway Gazette; foto: Siemens Mobility

Album Pendolino, foto: BahnoramaTV Viedeň/Praha — Vo vydavateľstve Bahnorama vyšiel nový videoalbum o jednej z posledných jázd pendolina medzi stanicami Wien Südbhf a Praha hl.n. Film bol natočený na stanovisku pendolina 13. novembra 2009 a dokumentuje včetne názvu staníc celú trasu medzi dvomi hlavnými mestami. Dnes už stanica Wien Südbhf neexistuje a na jej mieste stavajú nové centrálne viedenské nádražie. Film je natočený v neskrátenej forme.

Wien Praterstern (Nord), EC do Prahy, 1216.2 ÖBB, foto: Juraj Kováč Vídeň — Stavební práce na novém nádraží Wien Hauptbahnhof si v období od 13. března do 12. dubna 2010 vyžádají odklonění českých vlaků EuroCity na trase Břeclav – Vídeň. Žádný ze spojů nebude zastavovat v železniční stanici Wien Simmering, budou odkláněny po tzv. Schnellbahn Stammstrecke, vídeňské městské dráze. Končit tak budou v nejnovější stanici regionální dopravy - Wien Praterstern(Nord), popř. pokračovat přes podzemní nástupiště bouraného nádraží Wien Südbf. na Wien Meidling. Vlaky budou ve stanici zastavovat dle níže uvedeného výlukového jízdního řádu.

R 361 a Sp 1760 v Gmündu, foto: Michal Šimek Jižní Čechy — Od 13. června 2010 se předpokládá zahájení pravidelného elektrického provozu na trati České Budějovice – České Velenice – Gmünd NÖ. Tato poměrně diskutabilní investice do železniční infrastruktury byla zahájena s příslibem zlepšení regionální a mezistátní dopravní obslužnosti zavedením mezistátních spěšných vlaků ihned po jejím dokončení, ovšem pohled do aktuálního jízdního řádu naznačuje, že v brzké době tyto proklamace nejspíše naplněny nebudou. V následujících řádcích se zamyslíme nad elektrizací tratě 199 a zauvažujeme o její ekonomické opodstatněnosti, stejně jako o dopadech úprav na současný i budoucí provoz.

EC 100 Jóže Plečnik, Freistadt, foto: Josef Petrák Praha / Linec / Salcburk – V říjnu do Rakouska levněji, s takovou nabídkou aktuálně přichází České dráhy ve svém e–shopu. Po úspěšné sérii low–cost jízdních dokladů do Vídně, Berlína či vnitrostátních spojů SuperCity Pendolino, které byly vesměs zcela vykoupeny, přichází dráhy s další nabídkou. Na druhou polovinu října nabízí víkendové levné lístky vhodné pro návštěvu hornorakouského Lince a Salcburku. Kontingent ČD Tip–ů se prodává od pátku 16. října do čtvrtka 22. října 2009; cestovat budete moci o víkendech 24. – 25. 10 2009, 31. 10. – 1. 11. 2009 a 7. – 8. 11. 2009 za cenu 19 eur. K cestě je určen pár spojů EC 101 / EC 100 Jože Plečnik spojující Prahu se Salzburgem přes České Budějovice.

Osobní vlak ve spící stanici Twimberg, foto: Tomáš KrausWolfsberg — Pojďme se podívat do východních Korutan na téměř zapomenutou železniční trať, která kdysi fungovala jako důležité spojení do Celje, města ležícího v centrální části dnešního Slovinska. Právě rozpůlení tratě novou státní hranicí předznamenalo rozpad této dopravní cesty, a mimo jiné iniciovalo výstavbu velmi zajímavé spojovací tratě, známé pod označením Jauntalbahn. Ačkoliv z původní linie Zeltweg – Celje, a z čilé osobní dopravy na ní, zbylo dnes už jen torzo, stále se můžeme projet po jedné z nejkrásnějších rakouských tratí – Lavanttalbahn.

19.4.2008, Gesäusebahn, foto: Tomáš KubovecŠtýrsko — 6. září prozatím na základě mimořádné změny jízdního řádu vyvolané prohlášením ÖBB o velké nehospodárnosti spojů naposledy vyjely osobní vlaky po trase tzv. Gesäusebahn, rakouské trati v údolí Enže (Enns) v úseku Kleinreifling - Hieflau - Admont - Selzthal. Trať v tomto úseku prochází dnes jakoby zapomenutým regionem Xeis (Gesäuse) se značným turistickým potenciálem a projíždí napříč jediným parkem Rakouska, do jehož jádrové oblasti existovalo pravidelné vlakové spojení divokou soutěskou Gesäuse.

Bratislava / Marchegg — Z dôvodu rekonštrukčných prác na železničnej trati bude vo štvrtok 27. 8. 2009 čiastočne prerušená premávka cez hraničný priechod Marchegg (ŽSR/ÖBB). Počas uzávierky budú pravidelné vlaky odrieknuté v celej dĺžke trasy a bez náhradnej autobusovej dopravy. Dopravca ZSSK cestujúcim odporúča využiť spoje v smere Wien Südbf. cez Kittsee a Bruck an der Leitha, vychádzajúce zo stanice Bratislava-Petržalka. Tá je s hlavnou železničnou stanicou spojená linkou MHD č. 93 (postačuje 15-minútový neprestupný lístok v cene 0,50 €, hlavne v exponovaných časoch však treba rátať s extrémne nepohodlným presunom).

Pendolino u Poříčan Praha/Vídeň — Obyvatelé České republiky, kteří žádají o kanadská víza, mohou zvolit několik způsobů podání žádosti. Nejrychlejší je učinit tak osobně ve Vídni na ambasádě. České dráhy pro tyto zájemce připravily na měsíc srpen nabídku „eTiket VÍZA“. Národní dopravce se společně s Velvyslanectvím Kanady v České republice a Rakouskými spolkovými drahami (ÖBB) dohodli na této nabídce, kterou začnou nabízet od pondělí 3. srpna 2009. Jedná se o jednodenní jízdenku Praha - Vídeň a zpět spoji SuperCity Pendolino za konečnou cenu 35 eur. Platnost jízdenky bude uznána potvrzením na kanadském velvyslanectví ve Vídni.

ÖBB Rakousko — Všichni zákazníci Českých drah, kteří vlastní In-kartu/Rail plus a jsou mladší 26 let, mohou i letos využít výhodnou nabídku levného cestování po celém území Rakouska zakoupením jízdenky Sommerticket. Jízdenku lze zakoupit u všech mezinárodních pokladen, nejpozději 13. září 2009 s platností do půlnoci tohoto dne. V současné době již probíhá předprodej těchto cestovních dokladů. Při kontrole ve vlaku je nutno kromě samotné jízdenky předložit také In-kartu/Rail plus. Jízdenka se vydává na jméno držitele, je tedy nepřenosná. Její platnost je od 4. července do 13. září 2009. Cena se liší podle věku cestujícího:

EC 104 Sobieski odkloněný na vídeňské Stammstrecke, Nordbahnbrücke, foto: Christoph Kasparovsky Vídeň - Na konci května došlo na okraji Vídně ke kuriózní přírodní havárii, která nyní komplikuje a destabilizuje jak příměstskou dopravu ve vídeňském uzlu, tak mezinárodní vozbu vlaků EuroCity do České republiky, Polska a Německa. 28. května ve večerních hodinách uhodil blesk do stromu poblíž stanice Wien Süßenbrunn na severní dráze do Břeclavi. Ten však při svém pádu strhl vjezdové návěstidlo, dráty trakčního vedení a následný zkrat vyvolal přepětí v systému zabezpečení stanice a požár v řídicí místnosti. Škody jsou rozsáhlé a vliv na dopravu také není zanedbatelný.

« Newer messages | 1 2 3 4 5 6 ... 18 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 05:52
sets at 20:09