..: Aktuality a články - Německo Bavorsko /Bayern :..

Slavnostní příjezd ICE 3Mnichov - Minulou sobotu (13.5.2006) se uskutečnila prezentační jízda jednotky ICE 3 na částečně zmodernizované a částečně nově postavené bavorské trati Mnichov - Ingolstadt - Norimberk. Akce se zúčastnila řada hostů, mezi nimi i spolkový ministr dopravy Wolfgang Tiefensee, bavorský premiér Edmund Stoiber a předseda představenstva DB Hartmut Mehdorn.
Souprava ICE 3 vyjela ze stanice München Hauptbahnhof v 11:34 hod. Maximální rychlosti 300 km/h dosáhla v úseku Ingolstadt - Nürnberg. Do stanice Nürnberg Hauptbahnhof přijely 2 paralelně jedoucí soupravy ICE 3 s více než 800 hosty na palubě.
Paralelní jízda dvou ICE 3 Stavba stála 3,6 mld.€, přičemž úsek dlouhý 89 km mezi Norimberkem a Ingolstadtem byl nově postaven (rychlost až 300 km/h), zbývajících 82 km do Mnichova bylo rekonstruováno (rychlost do 200 km/h).
Od 28.5.2006 se zkrátí jízdní doba ICE o 25 minut, od 10.12. pak budou mezi bavorskou metropolí a Norimberkem jezdit jednotky ICE v 30 minutovém taktu a trasu ujedou za zhruba 60 minut.

Zdroj a foto: Tisková zpráva DB

München - V neděli 28. května bude slavnostně otevřena vysokorychlostní trať z Norimberku přes Inglostadt do Mnichova. Výstavba byla započata v roce 1998, 1/3 tratě probíhá pod zemí a muselo být proraženo celkem 9 tunelů. První ostré testovací jízdy začaly v roce 2005 a měřící jednotka (ICE-S) musela trať projet rychlostí 330 km/h (o 10% více, než je nejvyšší povolená rychlost).

Zdroj: BahnTV

15.4.2006 - 22:10 - Euregio Egrensis protestuje proti rušení dálkových spojů

Euregio EgrensisCheb - Euregio Egrensis - sdružení měst a obcí a dalších subjektů z části Čech, Bavorska a Saska - protestuje proti chystanému zrušení dálkových železničních spojů, které zastavují v Chebu či bavorském Marktredwitz. Na jednání prezídia Euregia Egrensis, které se sešlo opět po čtvrtroce, tentokrát v Chebu, se na společném Ne! dohodli představitelé všech tří pracovních sdružení.
„Chceme vyvíjet tlak zejména na české ministerstvo dopravy, aby tudy dálkové spoje dál jezdily a zastavovaly zde. Zatím se tak děje v případě dvou mezinárodních vlaků, kterými jsou ´Karlštejn´ z Prahy do Frankfurtu a noční spoj z Norimberku do Prahy. Od dalšího jízdního řádu se však již ani s nimi nepočítá, když vlaky by měly jezdit z Prahy do Frankfurtu jen severní cestou, přes Sasko,“ vysvětluje prezident české části Euregia Egrensis, chebský místostarosta Václav Jakl.

Zdroj : Cheb - Radniční listy

Poznámka autora:
V článku v Radničních listech došlo k drobným nepřesnostem. V současnosti jezdí jeden pár mezinárodního spoje Praha (21:46) - Cheb (0:49-1:12) - Nürnberg (3:10-3:33) - Frankfurt (6:21), zpět Frankfurt (23:38) - Nürnberg (2:05-2:24) - Cheb (4:35-5:04) - Praha (8:15). Ani jeden spoj nestaví ve stanici Marktredwitz. V připravovaném jízdním řádu platném pro rok 2007 se s nimi opravdu nepočítá, v severní trase (Praha - Děčín ...) ovšem žádný přímý spoj do Frankfurtu nefiguruje.

Ilustrační foto - UrlaubsExpressMnichov - S blížící se letní sezónou přibývá i zvýhodněných jízdenek. Jednou z nich je Adria Sommernacht, která bude uznávána ve spojích UrlaubsExpress mezi Mnichovem a italskou Anconou. Zpáteční jízdenka pro max. 5 osob v lehátkovém voze Mnichov - Ancona je poskytována za globální cenu 150€. Jízdenku je možné objednávat výhradně přes internet (Abteilpreis 150) od 1.3.2006 a cestovat na ni lze v termínu od 12.5. do 1.10.2006. Jízdenku nelze vyměnit, vrátit, není možné uplatňovat další slevy a počet jízdenek je omezen. Jízda z Mnichova je možná vždy v neděli a ve středu z žst. München Hbf, München Ost a Rosenheim, vystoupit lze v žst. Bologna, Forli, Cesena, Rimini, Riccione, Cattolica S.G., Pesaro, Fano, Senigallia a Ancona. Zpátky lze cestovat v pondělí či ve čtvrtek.

Zdroj a foto: Tisková zpráva DB Nachtzug

Australská lokomotiva řady 3200Mnichov - 20 nových elektrických nákladních lokomotiv s typovým označením 3800 dodá Siemens australskému dopravci Queensland Rail (QR). Uzavřená smlouva má včetně dodávky náhradních dílů hodnotu téměř 3 miliardy českých korun (97 milionů eur).

Nové lokomotivy vyvine a vyrobí Siemens v Mnichově. Lokomotivy budou dodány v průběhu roku 2008. Jde již o druhou velkou zakázku od Queensland Rail (QR) během tří měsíců. Již v prosinci loňského roku obdržel Siemens od QR zakázku na modernizaci 60 elektrických nákladních lokomotiv typu 3100/3200 v hodnotě 4,5 miliardy českých korun (150 milionů eur).

Queensland Rail je jedním z největších australských železničních dopravců a bude nové lokomotivy používat jako tažná vozidla pro transport uhlí po železnici. Se 157 miliony tun přepraveného uhlí ročně patří QR v této oblasti první příčka na australském trhu. Do roku 2010 QR plánuje zvýšit přepravní kapacitu na 250 milionů tun. V tom by významnou úlohu měly sehrát nové lokomotivy, neboť při jejich trakčním výkonu 4000 kW a vlastní hmotnosti 132 tun bude pro transporty uhlí po železnici nutné nasadit méně lokomotiv než dosud.

Zdroj : Siemens

Transport lokomotivy v MnichověMnichov - Ve dnech 1.-2.4.2006 probíhal transport parní lokomotivy S3/6 No.3634 (později 18 451) z Německého muzea na Ostrov muzeí. Transport městem začal v neděli v 10 hod. ráno. Celou cestu pozorovalo více než 18.000 zájemců za dohledu policie a přeprava lokomotivy způsobila dopravní kolaps na některých místech v Mnichově.

Zdroj, Foto: LokReport, Aktuálně.cz

Bamberg - DB chtějí vylepšit nynější spojení mezi Drážďany a Norimberkem. Mezi těmito městy jezdí v současnosti 4 páry vlaků InterCity po magistrále Franky – Sasko. K prosincové změně jízdního řádu je plánován provoz 8 párů vlaků, aby tak vznikl 2-hodinový takt; jízdní doba má být zkrácena o 40 minut. Jednotka VT 612, která je na Franken-Sachsen Express nasazena dosahuje identických jízdních časů jako vlaky ICE-TD. Ve vlaku lze použít akční nabídky „LänderTicket“ a „SchöneswochenendeTicket“ již nyní.

Zdroj: DB

München - Mnichovský vrchní starosta Christian Ude (SPD) představil první výsledky průzkumu k zavedení expresního S-Bahnu na letiště, jako alternativu k Transrapidu. Projekt s S-Bahnem by stál 860 milionů €, naproti tomu Transrapid by vyšel na 1,6 miliardy €, což je cena skoro dvojnásobná. Jízdní dobu odhadují experti na 25 minut, což by bylo poloviční zkrácení, oproti dosavadnímu spojení a Transrapid by trasu zvládnul za 10 minut.

Zdroj: Bahnnews

regioMnichov - DB Regio upozorňuje cestující, že na mnoha silničních tazích i na železničních tratích je přerušen provoz z důvodu silného sněžení. Předpokládá se, že provoz bude alespoň částečně obnoven na většině tratí v průběhu zítřejšího dne. Velké množství vlaků má zpoždění, některé spoje jsou nahrazeny autobusy či zabezpečují dopravu pouze na vybraných úsecích.
Mezi tratě, kde je přerušen provoz, patří Tutzing - Kochel, Murna - Oberammergau, Buchloe - Memmingen a Günzburg - Midelheim. Náhradní autobusová doprava je zavedena například v úsecích Schongau - Peisenberg, Buchloe - Füssen a Immenstadt - Oberstdorf.
Aktuální stav na železnici zveřejní DB Regio Bayern v pondělí 6.3.2006 v 5:00 hod. Na některých tratích byl provoz obnoven před několika minutami (např. Garmisch - Reutte i. T.).

Zdroj: Aktuální upozornění DB Regio

dbMnichov - Dnes byly představeny nové vozy, které budou jezdit z Mnichova do Garmisch-Partenkirchenu (GaPa). 59 zmodernizovaných vozů bude nasazováno zejména na Zugspitz-Expressu, který bude jezdit vždy v sobotu přímo z hlavního města Bavorska do GaPa, kde bude přípoj až na nejvyšší horu Německa Zugspitze. Jízdenka za 41€ zahrnuje zpáteční jízdenku, jednodenní skipas a při ranní cestě snídani. Modernizace vagonů přišla na 10 mil.€.

Zdroj: Tisková zpráva DB AG

adlerAktualizace - 12:00 hod
Norimberk - Dne 17. 10. 2005 před 20 hodinou byl na dispečink centrály hasičů v Norimberku nahlášen velký požár v areálu dopravního muzea v ulici Georg Hench ve čtvrti Eberhardshof. V plamenech se ocitla několikapatrová budova (80 x 60 m - 1500 m2)a venkovní výstavní plochy muzea(Betriebswerk Nürnberg West). Záchranářské práce byly ztíženy, protože některé lokomotivy byly nazbrojeny naftou a explodovalo 8 acetylenových lahví, což mělo za následek obrovský výbuch. Hasiči museli evakuovat několik obyvatel přilehlých domů. Budova muzea je zcela zničena spolu s vystavenými vozidly. Kvůli požáru byl zastaven provoz na přilehlých tratích. První zprávy hovoří o 25 zničených historických vozidlech, mezi kterými je i „Adler“, 4 lokomotivy řady 218 a 2 modernizované lokomotivy řady 234. Některá vozidla byla pohřbena pod střechou, která se na ně zhroutila. Škody se vyšplhají do desítek miliónů eur, ale přesnou hodnotu škody na historických vozidlech nelze stanovit. Příčiny vzniku požáru ještě nejsou známy. Celkem zasahovalo u požáru 5 hasičských jednotek se 120 záchranáři. Hadicemi protékalo 8 000 litrů vody a 1 500 litrů pěny za minutu, i přesto ale se již nepodařilo zachránit vystavené exponáty. Záchranářské práce trvaly do ranních hodin. Zraněni byli 2 hasiči a jedna žena se nadýchala zplodin.

Dopravní muzeum je se 160 exponáty největším dopravním muzeem v Německu. Muzeum nabízí několik expozicí rozložených na jednotlivých patrech doplněné v letním období o venkovní expozici. K vidění je toho zde opravdu mnoho, od miniaturního modelu železnice, na kterém je simulován a široké veřejnosti předváděn provoz jako na skutečné železnici až po skutečné lokomotivy a vagony.
Poměrně rozlehlý model železnice od norimberské firmy Fleischmann slouží k vzdělávání o provozu na železnici, jejím zabezpečení, návěstidlech, tvorbě vlaků, seřadištích či o jejím zázemí. Prohlédnout si lze, jak se vyvíjely koleje a železniční svršek v průběhu času od kamenných a dřevěných kolejí až po moderní kolejivo na betonovém podloží pro vlaky ICE. Lze si prohlédnout napájecí trolej pro rychlovlaky ICE, či výstavu fotografií a soudobých dokumentů o dráze ve službách národně-socialistického režimu. Výstava je zaměřena i na důlní železnici a je rovněž zachycen na modelech vývoj pozemní železnice v různých obdobích a její role ve společnosti.
Nezapomnělo se ani koutek pro děti. V nejvyšším patře budovy muzea se nachází muzeum komunikací a zmenšené modely lokomotiv a vagonů, které byly nasazovány DB a jejími předchůdci.

Zjišťujeme další podrobnosti.

Ilustrační foto : Martin Nožička - parní lokomotiva Adler

Související odkazy :
Fotografie muzea po požáru (diskuzní fórum)
DB Verkehrsmuseum Nürnberg
Tisková zpráva DB k události


Další fotografie : DPA
pozar depo

München - Transrapid, spojka mezi letišt?m a centrem Mnichova, by m?l být veden ?áste?n? pod zemí. Hlavním d?vodem pro zm?nu projektu je problém s výhybkami. V provozu by m?ly být 4 vlaky na 2 dráhách, s možností zm?ny sm?ru pouze v koncových stanicích. Na Hlavním nádražní v Mnichov? by toto bylo možné pouze se ?ty?mi výhybkami - jejich vytvo?ení je ovšem extrémn? náro?né. DB tedy cht?jí tra? Transrapidu prodloužit o 100 metr? za koncovou stanici, kde cht?jí zm?nu sm?ru umožnit pomocí oto?ného kotou?e.

(v kone?ném plánu se uvažuje pouze se západní tratí, viz. mapa)

Berlin - Minulý pátek se sešel Mehdorn (DB) a Oswald (předseda výboru dopravy německého Bundestagu) v Berlíně, kde jednali o dopravních projektech v Bavorsku. Hlavním bodem rozhovoru byla výstavba vysokorychlostních tratí Nürnberg – Ingolstadt (Vmax 300kmh), Ingolstadt – München (Vmax 200kmh), která má být dokončena ke změně JŘ 2006/2007. Oswald se zajímal především o Augsburg, který byl stavbou této nové tratě odsunut „na druhou kolej“. Mehdorn ujistil, že bude Augsburgu zajištěno odpovídající spojení v regionální i dálkové dopravě. Přesnou představu bude interpretovat společně s uvedením nového JŘ 2005/2006.

Nürnberg - Od minulé soboty smí opět německé regionální vlaky řady VT 610 „Pendolino“ využívat naklápění. Spolkový železniční úřad povolil použití nového softwaru, který umožňuje rychlé projíždění oblouků. Německá „Pendolina“ jezdila od 18. února bez možnosti naklápění, což zapříčinilo zpoždění 10 minut. Vlaky jezdí na trati Nürnberg – Bayreuth – Hof.

BUGAMünchen - Od 28.4. do 9.10.2005 probíhá v bavorské metropoli Mnichově zahradnická výstava BUGA, kterou navštíví miliony návštěvníků. Vlaky DB NachtZug odjíždějí z Hamburku, Brém a Hannoveru, z Berlína, Braniborska a Meklenburska-Předních Pomořan a do Mnichova přijíždějí brzy ráno. Nejlevnější jízdenky lze zakoupit za 29€. Turistické centrum v Mnichově nabízí balíček služeb od 89€/1 osoba, který zahrnuje 2 ubytování se snídaní, 3denní jízdenku na MHD a vstupenku na výstavu. Tento balíček je ideální v kombinaci s jízdenkou DB NachtZug v lůžkovém či lehátkovém voze. Speciální slevy poskytují DB AG i na denní vlakové spoje, kde je cena odstupňována podle vzdálenosti.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:00
zapadá v 20:03