..: Aktualitások és cikkek - ČR Ústecký :..

LOSTR Maxima 30CC, foto: Dominik Jaroš Louny — Již na jaře tohoto roku začne v Lounech výroba nové nákladní diesel–hydraulické lokomotivy. O výrobu se postará tamní společnost Legios (s původním názvem LOSTR Louny), která pod názvem General bude vyrábět v licenci společnosti Voith jejich lokomotivu Maxima 30CC. V rámci licence je pak bude nabízet různým dopravcům středoevropského regionu. Společnost Legios bude kromě motorů a hydraulické převodovky zajišťovat všechny díly a zbytek montáže. Již v prvním čtvrtletí letošního roku by měl první stroj procházet zkouškami. První vyrobené lokomotivy nebudou dodávány dopravcům přímo, ale budou v rámci zkušebního provozu jednotlivým zájemcům pronajímány.

15.1.2011 - 10:00 - V Děčíně je pro rychlou lékařskou pomoc přistaven vlak

810.340-0, Jiříkov - Jiříkov-Filipov, foto: HANZ Děčín — Tající sníh a déšť způsobují zvednutí hladin nemalé části našich vodních toků. Většina majitelů nemovitostí blízko řek s obavami sleduje postupné zvyšování hladin řek. Na některých místech začíná být problém i na železnici. Na trati 140 Chomutov – Cheb v úseku Vojkovice nad Ohří – Stráž nad Ohří došlo k sesuvu zeminy na trať, probíhají odklízecí práce a provoz je veden jen po jedné koleji. Na trati 137 Chomutov – Vejprty je zastavena doprava; osobní vlaky tu sice jezdí jen ve víkendové dny, ale ty jsou právě před námi. Na trati 098 v úseku Děčín hlavní nádraží – Dolní Žleb je rovněž snížena rychlost a všechny vlaky mohou v tomto úseku nabrat zpoždění. Je zatopena přilehlá komunikace a dochází k evakuaci osob. To zcela znemožňuje i případný dojezd vozů záchranné služby do lokalit Dolní, Horní a Prostřední Žleb. Pro vysoký stav vody není možno použít ani člun. Z tohoto důvodu statutární město Děčín požádalo 14. ledna o pomoc České dráhy a od 13 hodin je k dispozici motorový vůz 810.340, který by do dané lokality v případě potřeby prioritně přepravil lékaře se sestrou. Je vidět, že šukafon je věru univerzální stroj – může nahradit i sanitku.

Zdroj: statutární město Děčín, České dráhy

ČD Cargo 753.754, Neratovice, foto: Honzinus Praha/Malá Morávka — V úterních večerních hodinách 4. ledna 2010 uvedl Dopravní web, že nákladní dopravce ČD Cargo vyhlásil tzv. zákaz nakládky (ZAN) na tratích, kterým v současnosti hrozí zrušení a následná fyzická likvidace na základě běžících nebo pozastavených správních řízení ministerstva dopravy. „Je to tak, nepoptali jsme tam nákladní dopravu. Ale kdyby tam byl nějaký obchodní případ, pro který se vyplatí dojet, můžeme tam pořád podle potřeby zajet,“ potvrdil nepřímo existenci takového nařízení tiskový mluvčí ČD Cargo Roman Jandík ve čtvrtek 6. ledna pro ČTK. Agentura dále cituje anonymní zdroje, které z celé situace viní Správu železniční dopravní cesty a její snahy tyto tratě zrušit. Takové rozhodnutí je zajímavé v kontrastu se snahou ministra dopravy Víta Bárty podpořit nákladní železniční dopravu. Právě kvůli této iniciativě byly v listopadu 2010 sníženy poplatky SŽDC za dopravní cestu pro některé druhy nákladních vlaků.

Stanice Kurort Altenberg, foto: WikipediaDolní Poustevna/Sebnitz — V saské Sebnici se konala demonstrace, spojená s pochodem k dosud neopravenému přeshraničnímu úseku. Místní aktivisté ve spolupráci s českými fanoušky železnice tak dávali najevo nesouhlas, že zatímco na české straně je příprava obnovy železničního hraničního přechodu již hotová, na saské straně se dosud ani nekoplo do země. Prezentována byla mj. petice „Hände weg vom Sächsische–Schweiz–Ring“ (Ruce pryč od Sasko–švýcarského okruhu), kterou podepsalo přes 1500 lidí z obou stran hranice.

M 131.1280 ZMŽ, foto: karlosltZubrnice — Po chmurných zprávách o chystaném rušení tratí přichází prozměnu jedna šťastná. Na státní svátek, ve čtvrtek 28. října 2010, bude slavnostně zahájen provoz s cestujícími na muzejní železnici Velké Březno – Zubrnice–Týniště, která se nachází nedaleko Ústí nad Labem. V tento den a o následujícím víkendu, 30. – 31. října 2010, budou po dlouhých sedmnácti letech vypraveny tři páry motorových vlaků vedených motorovým vozem M 131.1 "hurvínek". Vlaky pojedou ze stanice Ústí nad Labem západ přes Ústí nad Labem-Střekov a Velké Březno do Zubrnic a zpět. Zpáteční jízdenka stojí 90 Kč, jednosměrná 50 Kč; pro dílčí úseky, děti či důchodce platí slevy. Jízdenka platí současně také jako vstupenka do muzea v Zubrnicích. Vlastnímu otevření bude předcházet jízda protokolárního vlaku z nádraží Ústí nad Labem–Střekov do Zubrnic, která se uskuteční ve středu 27. října 2010.

Nádražní budova v Klášterci nad Ohří před rekonstrukcí, foto: Lukáš Vrobel / www.spvd.cz Klášterec nad Ohří — České dráhy pokračují v rekonstrukci nádražních budov. Tentokrát prošla komplexní rekonstrukcí budova v železniční stanici Klášterec nad Ohří. Nachází se v Ústeckém kraji, na trati 140 Chomutov – Cheb a je jednou ze zastávek rychlíků z Prahy přes Ústí nad Labem do Chebu. Objekt pochází z 2. pol. 19. století a před rekonstrukcí byl ve velmi špatném stavu. Zejména čekárna pro cestující pak zdaleka neodpovídala požadavkům současného století. Stavební práce za 13,8 milionu korun začaly v prosinci loňského roku, kolaudace stavby proběhla v úterý 14. září 2010. Součástí byly i úpravy bezprostředního okolí budovy. Kromě nové fasády a střechy byla vyměněna také okna a dveře. První nástupiště doznalo celkového zpevnění, byla vybudována nová kanalizace. Rekonstrukcí haly vznikl bezbariérový vstup a nové toalety pro cestující, které byly zařazeny do systému euroklíč pro handicapované.

18.8.2010 - 12:23 - Zvláštní jízda Straškov – Libochovice (akce zrušena)

Důležité upozornění: Z výpočtu jízdních dob vyplynulo, že vlak může ve vyhrazeném čase dojet "jen" do Budyně nad Ohří. Jelikož se nyní jízdy po celé trati chystají v horizontu jednoho měsíce, dohodli jsme se s organizátorem na zrušení akce. Za komplikace se omlouváme.
Dne 4.ledna 2008, foto: sběratel Straškov/Libochovice — Ze soukromé iniciativy pana Víta Patráka byla připravena na pátek 27. srpna 2010 od 11.15 do 12.45 zvláštní jízda motorovým vlakem po v současnosti nepoužívaném úseku trati 096 Straškov – Libochovice, na kterou je zvána široká veřejnost. Dopravcem mimořádného vlaku jsou České dráhy. Nasazen bude motorový vůz řady 809. Pojede v trase Straškov – Mšené Lázně – Budyně nad Ohří – Libochovice (mimo, k lichoběžníkové tabulce) a zpět, tedy po trati, jíž se všemožné železniční akce vyhýbají. Pravidelný provoz zde byl zastaven v roce 2006, to znamená že jde o jedinečnou příležitost projet si 21 nepoužívaných kilometrů. Zvláštní vlak bude veden jako pokračování vlaku Os 12314 z Vraňan a motorový vůz bude po zvláštní jízdě pokračovat do Vraňan jako Os 12303. Cena byla stanovena na 150 korun v případě platby předem na účet ŽelPage, zbylá místa budou na místě doprodávána za 200 korun. Rezervaci míst a platby zprostředkovává portál ŽelPage.

Zdroj: pořadatel

Prostor starého mostu v Ústí nad Labem, foto: Railfort Ústí nad Labem — Toto severočeské město je důležitým železničním uzlem. Šestice do něj vstupujících frekventovaných dvoukolejných tratí neprochází jedním centrálním nádražím, ale je mezi sebou propojena četnými spojkami. Když k tomu připočteme velké množství vleček, pozůstatků po přeložených tratích, velké lokomotivní depo a seřaďovací a odstavná nádraží, má zde železniční fanoušek stále co objevovat. O mně je známo, že se zabývám spojovacími body mezi drážní a vojenskou historií, tak bych rád v následujícím spíše turisticky laděném článku představil tři lokality ústeckého uzlu tak trochu ze svého pohledu.

Stanice Kurort Altenberg, foto: Wikipedia Sebnitz — Saské Ministerstvo hospodářství se usneslo, že je nutné snížit příspěvky všem dopravním svazům o 7,5 %. Pro Verkehrsverbund Oberelbe (VVO) to znamená ušetřit 8,4 mil. eur ročně, které se má odehrát zejména v železniční dopravě. Hrozí tak zastavení provozu na všech třech vedlejších tratích v okrese Pirna, tj. na Müglitztalbahn, Weisseritztalbahn a Sächsischen Schweiz Ring - včetně opětovného propojení trati ze Sebnitz do Dolní Poustevny.

Brtniky, foto: NIcKON Rumburk — Letní prázdniny jsou již v plném proudu a zájem o turistiku v těchto měsících výrazně stoupá. Při této příležitosti byly obecně prospěšnou společností České Švýcarsko objednány dva páry vlaků na pohraniční trati Rumburk – Panský – Mikulášovice a zpět. Zatímco spoje pravidelné osobní dopravy jsou zde zavedeny pouze o víkendu, tyto vlaky pojedou v pracovní dny, a to až do 31. srpna 2010. Cílem cesty mohou být turisticky velmi zajímavá místa Národního parku České Švýcarsko: Brtníky, Kyjovské údolí, rozhledny Vlčí Hora, Tanečnice — s naší nejseverněji položenou rozhlednou, Weifberg a další. Cykloturisté si mohou projet i čtyři nově otevřené cyklotrasy o délce 15 km. Cestující mohou na tyto vlaky využít nabídky REGIONet pro Ústecký kraj, pro víkendové pravidelné spoje pak například jízdenku SoNe+ za 150 korun.

Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Ústí nad Labem (aktualizováno 1.30) — Dnes v 16.47 hodin vykolejil ve stanici Ústí nad Labem jih osobní vlak 2316 jedoucí z Prahy Masarykova nádraží do Ústí nad Labem hl.n. Podle již potvrzených informací při nehodě zemřel strojvedoucí vlaku a bylo zraněno 11 cestujících. Čelní řídící vůz 971.005 (jednotka jela v řazení 971.005 + 071.005 + 471.005) je zcela zdemolován, část vlaku se při nehodě převrátila na bok a poškodila čtyři sloupy trolejového vedení. Na místě zasahují záchranáři, kteří dočasně uzavřeli i silnici na Prahu. Podvozek řídícího vozu se zastavil daleko před soupravou. Osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, dálkové vlaky byly vedeny po odklonové trase přes Lysou nad Labem, Mělník a Ústí nad Labem-Střekov. Od 19 hodin se pracuje na odklizení následků nehody tak, aby byla alespoň jedna z traťových kolejí průjezdná v nezávislé trakci. To se krátce po půlnoci podařilo, vlak EN 477 Metropol jel již ve své pravidelné trase, byť s 1,5hodinovým zpožděním. Předběžně také byla vyčíslena škoda na trati ve výši 15 miliónů korun a na vlaku 50 miliónů korun. Dle prvotního prozkoumání záznamových zařízení z vlaku i ze zabezpečovacího zařízení ve stanici, měl vlak povolenu maximální rychlost 50 km/h, v okamžiku nehody se však pohyboval rychlostí 108 km/h.

Dny otevřených dveří NTM, foto: ŽelPage Chomutov — Depozitář Železničního muzea NTM v Chomutově se pro širokou veřejnost otevře ve dnech 24. – 27. června. Slavnostního zahájení v první uvedený den se zúčastní i hejtmanka Ústeckého kraje Jana Vaňhová. Vystaveno bude více než 80 exponátů: parní lokomotivy, salonní vozy, historické drezíny či kolejový sněhový pluh z roku 1980. K vidění budou ale i novější kolejová vozidla, která nedávno dosloužila v pravidelném provozu u Českých drah a nyní jsou připravena pro zachování ve sbírce NTM. Vystavena bude také parní lokomotiva 498.106 albatros, která v srpnu 1964 dosáhla rychlostního rekordu 162 km/h a je zde deponována od propadnutí revize kotle. Národní technické muzeum má k dispozici polovinu rotundy bývalého chomutovského depa. Přístupová cesta bude značena z Černovické ulice, od hypermarketu Globus. Akci pořádá NTM ve spolupráci s Českými drahami a s podporou ČD Cargo.

Jednotka 642 Desiro Classic, RegioJet, Děčín hl.n., foto: Juraj Kováč Děčín — Co se stane, když propagační vlak hned při své první jízdě nabere 45 minut zpoždění, a ani dvě spojené jednotky přitom neposkytnou dostatek místa, aby lidé nemuseli stát? Pokud tipujete otrávené a rozhořčené cestující, mýlíte se. Ukazuje se totiž, že i některé problémy, které dosud ve vlaku řešit nešlo, najednou řešení mají. Stačí přitom, aby ten vlak byl žlutý a nesl kód dopravce CZ-RJ. Po uplynulé sobotě zkrátka nemůže být pochyb: RegioJet umí – nejenže na sebe už týden strhává pozornost médií a plní diskusní fóra, ale v průběhu několika málo dní předvedl něco, co si se vší vážností dovoluji nazvat malou revolucí na české železnici. Již ve čtvrtek žlutý dopravce předvedl, že dokáže jezdit; tři dny nato vytáhl do vlaku lidi, kteří po kolejích cestovali naposled před lety, a naplnit jimi soupravu s kapacitou 220 míst. To vše navíc na lokálce, na niž byl osobní provoz zastaven z důvodu nízké vytíženosti. Dvě žlutá Desira stačila rozhýbat státního dopravce k nevídaným manévrům na severu Čech a za pár dní dosáhla toho, že pod pojmem „žlutý vlak“ si už nikdy nikdo nevybaví regionovu. Na první veřejné jízdě po Kozí dráze jsme nemohli chybět, a tak jsem v pátek převzal redakční štafetu po Josefu Petrákovi a zamířil na sever získat odpovědi na otázky, které plnily i zdejší diskuse: Dokáže RegioJet oslovit? Jaké jsou služby na palubě? A jak rychlý je vůbec ten palubní internet?

Desiro Classic, RegioJet - vizualizace, foto: RegioJet Praha/Děčín — Mediální kampaň podpořenou reálným provozem vlakových spojů představí dopravce RegioJet, dceřiná společnost Student Agency Radima Jančury. Začne tento čtvrtek v Praze a o den později se přesune do Děčína, čímž započne „turné“ prezentačních jízd s jízdným v symbolické výši. Zveřejněny jsou změněné jízdní řády pro vlaky, které po dva pracovní týdny budou vypravovány mezi Litvínovem a Ústím nad Labem. Přeprava vozidel do Prahy a prezentační jízdy tento čtvrtek a pátek však budou rovněž otevřeny pro veřejnost, přičemž nasazena zde bude dvojice motorových jednotek Siemens Desiro Classic. Provozní ředitel RegioJetu Jan Paroubek potvrdil, že do Děčína budou od pronajímatele přivezeny právě dnes.

Desiro Classic, RegioJet - vizualizace, foto: RegioJet Děčín — (Aktualizováno 17.50) Trať 132 na severu Čech, známá jako Kozí dráha, na přelomu dubna a května na několik dní ožije pravidelným provozem, a to rovnou ve velkém stylu. Dopravce RegioJet, dceřiná společnost brněnské Student Agency podnikatele Radima Jančury, se po více než dvou letech mediální pozornosti rozhodla předvést reálné provozování osobní železniční dopravy, a tak v sobotu 24. dubna poprvé vypraví šest párů regionálních vlaků v úseku Děčín hl.n. - Krupka za symbolickou cenu 5 Kč. V následujících dnech se pak žluté vlaky, vedené jednotkou Siemens Desiro Classic, podívají ještě do Ústí nad Labem a Litvínova. RegioJet tuto akci využije zejména pro vlastní propagaci ve snaze upoutat více pozornosti na svůj pokračující boj o otevření českého trhu s osobní železniční dopravou.

Régebbi hírek
« Újabb hírek | 1 2 3 4 5 6 ... 17 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 06:02
nyugszik: 20:01