..: Aktuality a články :..

Ilustrační obrázekEvropa - Nákladní vlak ložený dvěma vrstvami kontejnerů na sobě - obrázek známý především z železnic v Severní Americe - se již brzy možná projede i po evropských tratích. K úvahám o tomto řešení přivádí odborníky a politiky starého kontinentu hned několik faktorů, které mezi sebou velmi úzce souvisí. Jednak snaha snížit energetickou náročnost dopravy získává v poslední době stále větší popularitu, jednak se zvětšuje objem přepravovaného zboží. Obojí dohromady znamená zvýšení poptávky po přepravě kombinující cestu lodí, kamionem, letadlem i vlakem dohromady. Evropské tratě jsou ale přetížené, a proto je zde potřeba zvyšovat kapacitu jednotlivých vlaků, což lze řešit pouze dvěma způsoby; buď prodloužením nákladních souprav, nebo ložením kontejnerů ve dvou vrstvách na speciálně upravené vozy, splňující nejpřísnější kritéria. Zvláště z těchto důvodů začala na projektu nového dopravního systému využívajícího technologie k ložení vozů dvěma vrstvami pracovat wiesbadenská firma Trans Care.

Ilustrační obrázek Praha - Vlak přejíždí státní hranice. Zastavuje na malém zapadlém nádražíčku, aby zde proběhla pasová kontrola a výměna lokomotivy. Tento scénář již brzy nebude samozřejmostí. Alespoň podle tvrzení představitelů Českých drah, majoritního železničního dopravce v naší zemi. Již od začátku tohoto jízdního řádu nezastavují dálkové spoje ve stanici Petrovice u Karviné sousedící s Polskem. ČD navrhly podobný krok i našim sousedům. Pokud by byla dohoda úspěšná, následovaly by v roce příštím například slovenské Kúty, rakouské Hohenau, či německé Bad Schandau. V Čechách se toto omezení dotkne pouze jedné obce, a to Horního Dvořiště na Českobudějovicku.

Ilustrační obrázekPraha - Železnice v celé Evropě čeká v nejbližších dnech zvýšený nápor cestujících. České dráhy se proto rozhodly posílit desítky dálkových spojů. Spolu s tím bude vypraveno i několik vlaků mimořádných jedoucích převážně ve směru z Prahy na Moravu a Slovensko. Některé z nich jsou ale podle našich zdrojů vyprodány už teď. Tyto informace nám potvrdila i Luďka Hnulíková, ředitelka Odboru osobní dopravy Českých drah. „V pátečních pendolinech do Ostravy už je jen několik volných míst. Ve spoji 507 bylo dnes v noci ve druhé třídě už jen jedno jediné volné místo, ve spojích 505 a 509 byla ve druhé třídě jen 3 volná místa. Zároveň je zcela vyprodána na pátek kapacita lehátkových a lůžkových vozů na Slovensko, včetně vlaku EN 377 Galileo Galilei z Františkových Lázní a Prahy do Budapešti,“ prohlásila Hnulíková. Z toho důvodu doporučilo tiskové oddělení ČD cestujícím, aby využili možnosti rezervace místa u pokladen či nákupu jízdního dokladu přes internet.

logo ŽelPageVážení čtenáři, děkujeme vám za váš zájem o zpravodajský železniční server ŽelPage.cz. Jeho úspěch by nebyl možný bez mnoha dobrovolníků, kteří přispívají k tvorbě jeho obsahu. Pokud si i vy říkáte, že by nebylo špatné přiložit jednou za čas také ruku k dílu, chtěli bychom vám - podobně jako před časem kolegové z Fotogalerie - přiblížit fungování zpravodajství ŽelPage a poskytnout vám několik užitečných informací, jak se do jeho tvorby zapojit. Nejjednodušším způsobem je napsání aktuality nebo článku o zajímavé události na české i zahraniční železnici. Zde přinášíme jednoduchý návod, jak napsat zprávu, podle jakých pravidel se řídit a jak se zorientovat v editoru určeném pro psaní aktualit.

Ilustrační obrázekPraha - Pod pojmem nádražní restaurace si většina obyvatel České Republiky představí nevábnou hospodu 4. cenové kategorie plnou opilých zapáchajících bezdomovců. České dráhy chtějí názor veřejnosti na stravovací zařízení v železničních stanicích změnit. V pondělí 17. prosince proto otevřou první dva podniky nové sítě La Rocket obsluhované svými zaměstnanci nacházející se v Pardubicích a Praze-Libni nesoucí název podle slavné lokomotivy britského inženýra Roberta Stephensona.

12.12.2007 - 16:27 - Mimořádná změna jízního řádu

Praha - Rekonstrukce pražského hlavního nádraží neúprosně pokračuje. Z toho důvodu dojde v těchto dnech k první dlouhodobější mimořádnosti v novém jízdním řádu. Od dnešního rána do nedělní půlnoci budou vybrané rychlíky do/z Brna přes Havlíčkův Brod odkloněny z Prahy-Vršovic do Prahy-Smíchova. Cestující do stanice Praha hlavní nádraží využíjí MHD nebo osobní vlaky ČD z Prahy-Vršovic nebo Prahy-Smíchova. Omezení se dotkne na příjezdu do Prahy vlaků: R 673, R 677, R 679, R 681, R 607, R 683, R 685 a na odjezdu z Prahy vlaků: R 670, R 672, R 674, R 676, R 678, R 680 a R 682. Podrobný výpis navazujících osobních vlaků je k dispozici na webových stránkách Českých drah. Cestující mohou v době výluky získat informace o jízdě těchto spojů 24 hodin denně na infolince 840 112 113.

Zdroj: České dráhy

Ilustrační obrázekPraha - Podíl železnice v přepravě zboží patří v Česku k nejvyšším v celé Evropě. ČR se se svou jednou pětinou zařadila těsně za železniční velmoci jako Švýcarsko s Rakouskem. "Ve většině zemí západní Evropy je tento podíl od nuly do 15 %," prohlásil tiskový mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Dle jeho názoru je železnice oproti silnici v dnešním globalizovaném světě diskriminována hned z několika aspektů. Mezi ně prý patří vysoká cena za užití dopravní cesty. "Železniční dopravci mají ve srovnání se silničními nerovné podmínky při platbách za užití dopravní cesty", řekl Kubala.

Ilustrační obrázekPetrov nad Desnou - Motorová jednotka 814-914.501 v majetku Svazu obcí údolí Desné je již v provozu. Stala se tak prvním vozidlem tohoto typu v majetku soukromého vlastníka. Cestující se s ní mohou setkat na trati 293 z Šumperka do Koutů nad Desnou a na její odbočce z Petrova nad Desnou do Sobotína. Souprava nenese název "Regionova", jako je tomu u těchto vlaků dodávaných Českým drahám, ale "Desná". "Od Regionovy se liší pouze několika drobnostmi. Regionova je ale obchodní značkou, kterou používají ČD. Po dohodě s vlastníkem Železnice Desná nová souprava dostala název Desná," řekl generální ředitel firmy Pars nova, jež soupravy vyrábí, Tomáš Ignačák. Jednotka 814-914 ŽD vznikla rekonstrukcí z jednoho motorového vozu řady 810 a přípojného vozu řady 010. Stejně tomu je i u dvouvozových jednotek pro České Dráhy. Cena rekonstrukce se pohybuje okolo 21 miliónů Kč.

Ilustrační obrázekPraha, Bratislava - Plán současného českého ministra dopravy Aleše Řebíčka na spojení společností ČD Cargo a Železničná spoločnosť Cargo Slovakia naráží na odpor českých i slovenských politiků. Podle českých odpůrců tohoto plánu ještě nová dceřiná společnost státních železnic ČD Cargo nevyzrála natolik, aby mohla kupovat zahraničního dopravce, jehož ztráty se navíc pohybují okolo 266,2 miliónů slovenských korun. Slovenským odpůrcům zase vadí plán české vlády na následnou privatizaci celého konsorcia. „ČR předpokládá prodej svého podílu carga. Pokud by Slovenská republika na ČR převedla svůj podíl, tak ČR vlastně předá slovenský podíl jinému uživateli a není v zájmu tohoto státu, aby cargo přestalo být státní,“ tvrdí předseda HZDS Vladimír Mečiar.

Ilustrační obrázekÚstí nad Labem - V poslední době se na nádražích v Česku množí počet kapesních krádeží. Z toho důvodu by měla od nového roku některé železniční stanice hlídat najatá soukromá bezpečnostní agentura posilující nedostačující počet železničních policistů. „Chceme změnit image a pověst Českých drah,“ tvrdí Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele společnosti. „Zloději, ale i bezdomovci polehávající na nádražích odrazují cestující od jízdy vlakem. Pokud tento obraz změníme, mohlo by to přitáhnout lidi zpátky na železnici,“ prohlašuje hrdě Kolář.

Ilustrační obrázekMnichov - Evropská komise chce do budoucna podporovat rozvoj infrastruktury pro vysokorychlostní vlaky jezdící na magnetickém polštáři. Výstavba trati pro vlak Transrapid v Mnichově mezi centrem města a letištěm bude zahájena v polovině příštího roku a nedávno zveřejněná studie EU hovoří i o novém spojení z Mnichova přes Řezno, Děčín, Prahu, Brno a území Slovenska do maďarského hlavního města Budapešti.

Ilustrační obrázekÚstí nad Labem - Metody zlodějů barevných kovů, zaměřujících své aktivity na okolí železničních tratí, se neustále zdokonalují. V uplynulých dnech policie zadržela občana, který se převlékal za zaměstnance ČD a v tomto "maskování" kradl kovy z prostorů železničních stanic a tratí. Svou kořist pak prodával ve sběrně surovin, kde se vydával za pověřeného pracovníka Českých Drah. Tvrdil, že všechny utržené peníze odevzdá do podnikové kasy. Postupem času odcizil až půl druhé tuny kovů všeho druhu.

Ilustrační obrázekCerhenice - V průběhu měsíce října se na české koleje dostalo díky zkušebnímu okruhu v Cerhenicích další unikátní železniční vozidlo. Tentokrát jde o první prototyp nákladní lokomotivy Maxima 40 CC, vyráběné firmou Voith Turbo, sídlící v Německu. Stalo se tak díky probíhajícímu schvalovacímu řízení pro německý drážní úřad EBA a přípravám pro případné schválení pro provoz na české železniční síti.

Ilustrační obrázekLiberec - Se začínající zimou přibylo i množství nehod způsobených stromy spadlými na koleje. Dle mínění zástupců Českých drah jsou na vině někteří nezodpovědní majitelé lesů a polí nacházejících se v okolí tratí ve správě SŽDC, kteří svým jednáním porušují předpisy. Vlastníci pozemků v blízkosti železnice totiž musí podle zákona vytvořit šedesátimetrové ochranné pásmo a zlikvidovat jakýkoliv porost snižující bezpečnost provozu a ohrožující zdraví a životy cestujících i zaměstnanců Českých Drah. V opačném případě hrozí majiteli inkriminovaného pozemku stíhání za trestný čin ublížení na zdraví.

Ilustrační obrázekPraha - Jízdenky prodávané po telefonu pod obchodním názvem TeleTiket slaví úspěch. Alespoň to tvrdí vedení Českých Drah. V průběhu tohoto týdne si jeden z cestujících zakoupil 1000. jízdenku prodanou tímto způsobem. Stalo se tak po čtvrtroce od zahájení provozu této služby, kterou ČD zavedly v rámci programu zvaného Komplexní strategie odbavení cestujících.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 6 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11