..: Aktuality a články :..

24.1.2012 - 22:00 - PIKO jede, Siemens brzdí

Model firmy PIKO: Siemens nedical, foto: PIKO Spielwaren Ltd. Sonnenberg/Mnichov — Známý výrobce modelových železnic PIKO ze Sonnebergu zvýšil meziročně 2010 - 2011 obrat o 17 procent. Dosáhl tak nejlepšího výsledku za 19 let od privatizace. Je to potěšitelné i proto, že jde o jednu z nemnoha úspěšných firem z tzv. nových spolkových zemí, firmu, s jejímiž výrobky nejeden z nás doslova vyrůstal a někteří již i stárnou. Zprávu uvedla dnes, 24. ledna 2012 regionální média ve spolkové zemi Thüringen, jakož i veřejnoprávní televize MDR. Přesně v opačné pozici se nachází jeden z největších německých koncernů - Siemens. Jeho výsledky jsou často brány jako "barometr" německého trhu, ale za poslední období nedokázal splnit ani ty nejpesimističtější odhady, s nimiž trh počítal. Zisk 1,6 miliardy eur za první čtvrtletí fiskálního roku je meziroční propad o 23 procent.

Zdroje: ČTK/Finanční noviny, PIKO

S Bahn BerlínBerlín — Dnem 8. září od 04:00 opět utichl provoz na páteřní trase (Stadtbahn) středem Berlína, mezi stanicí Ostbahnhof přes hlavní nádraží po Westkreuz i dále. K dispozici v rámci městské sítě je pouze asi 25 až 30 % vozidel. Neočekávaně byla objevena blíže zatím nepopsaná opakující se závada brzdového systému, v obecném tisku formulovaná jako závada na brzdových válcích. Situace je o to nepříjemnější, že poté, co bylo v provozu již cca 70 % vozidel celkového stavu, byl o víkendu ukončen posilový provoz regionálních vlaků v souběžné trase.

S-Bahn Berlín, Friedrichstrasse – Hackescher Markt, Klasse 481, foto: SedlikBerlín — Berlínský S–Bahn a jeho četní zákazníci zažívají v těchto dnech a týdnech bez nadsázky nejsložitější období za dobu jeho dlouholeté existence, pokud nepočítáme války. Výpadky vlaků, výluky tratí, zpoždění a prodloužení jízdních dob i intervalů, cestující zalití potem, bezradní turisté… — to všechno od sklonku června s výhledem do konce léta. Na druhé straně pak fungující náhradní řešení, fungující nouzová informační služba, po analýze příčin a způsobu jejich prvotního „neřešení“ rázný zásah do vedení firmy, náročné nutné opravy vozidel i zařízení a, zdá se, zájem „to vyřešit“ napříč politickým spektrem. Chci věřit, že nejde jen o slova, ale opravdu celospolečenský zájem. Berlín má „jen“ 3.5 milionu obyvatel, spoustu dojíždějících i turistů a v neposlední řadě je S-Bahn již po stovku let příkladným dopravním systémem. Navíc skutečné příčiny a jejich odstranění, budou-li vzaty v potaz a bude-li vůle, mohou sloužit jako precedens pro obecné nahlížení na současnou komercializaci některých veřejných služeb, skrytou pod pojmem liberalizace.

185 002-3 DB, foto: BombardierBerlín - Na lince EuroCity, která spojuje několikrát denně německou a polskou metropoli, budeme zřejmě již brzy vídat lokomotivou DB řady 186. Deutsche Bahn zahájily výcvik strojvedoucích na strojích této řady a seznání s příslušnou tratí. Jako důvod tisk uvádí vysoký věk stávajících lokomotivních řad, údajný vysoký správkový stav řady 180 a brzké "propadnutí technického průkazu" (periodické prohlídky) u přidělených "ludmil". Jiné zdroje tvrdí, že DB má zájem nahradit řadu 180 právě stroji 186 i na vozebním rameni Drážďany - Děčín a dále, chybí však stále souhlas a schválení české strany.

Ilustrační obrázekVídeň - Další otřes zaznamenal svět výroby železničních modelů. Zřejmě k 15.2.2008 byla firma Fleischmann prodána firmě Modelleisenbahn Holding GmbH, která už před časem koupila Roco. Ta je členem bavorské skupiny Haselberger, doposud známější výrobou staviv Hasit. Fleischmann přitom patřil až dosud stejnojmenné rodině a na své tradiční vlastnictví kladl velký důraz. K transakci přitom došlo jen několik hodin po ukončení letošního hračkářského veletrnu v Norimberku.

7.2.2008 - 14:33 - Rumunský strojvůdce zahynul pod vlastním strojem

Ilustrační obrázekOdorheiu Secuiesc - V železniční stanici Odorheiu Secuiesc v rumunských Transylvánských Alpách došlo 6.2.2008 ke kuriózní nehodě. Padesátipětiletý strojvedoucí Ioan Colceriu nezajistil dostatečně lokomotivu a odešel k dopravní kanceláři pro zapomenuté dokumenty. Stroj se poté rozjel samospádem a strojvůdce, který to zahlédl, se neprodleně pustil do pronásledování stroje taxíkem, na který si mávl před nádražní budovou. Po šesti kilometrech se mu skutečně podařilo poměrně pomalu jedoucí stroj dohnat. Pokusil se naskočit, při tom však uklouzl, spadl pod kola a zahynul. Lokomotivu se podařilo zastavit až po dalších 26 kilometrech jízdy.

zdroj: ČT1, Teletext, strana 163, 7.2.2008

« Novější zprávy | 1 2 3 4   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:08
zapadá v 19:57