..: Aktuality a články :..

Sedadla Borcad Regio, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák Praha — Zatímco na ostatní kategorie vlaků od osobních po vlaky EuroCity jsou v poslední době čím dál víc nasazovány klimatizované vozy, rychlíkům Českých drah se až na výjimky takovéto vozy víceméně vyhýbaly. To by se ale mělo v nejbližší době začít měnit. Jednak bude klimatizaci požadovat Ministerstvo dopravy v postupně vypisovaných tendrech na dálkovou dopravu v České republice bez ohledu na to, kdo ji bude nakonec zajišťovat, jednak se v nejbližší době ve vozovém parku Českých drah objeví několik nových řad vozidel, které umožní nabídnout moderní klimatizované vozy i na mnoha rychlíkových ramenech. Přinášíme proto stručný přehled co mohou cestující v nejbližší době na svých cestách očekávat.

ČD 844.001 - PESA LINK II před dodáním, foto: České dráhyPraha — Ačkoliv bývalý ředitel pražské ZOO Petr Fejk u Českých drah již nějaký pátek nepracuje, zvířecí rodinka u národního dopravce se dočká dalšího přírůstku. A to nejen neoficiálního, jako jsou krysy, krokodýli či syslové (ty už ale tiskové oddělení nejednou zmiňuje ve svých tiskových zprávách), ale dočká se i pavilon, ve kterém jsou ustájeni oficiální zvířecí představitelé Českých drah. Nově se tak vedle slonů (CityElefant) a panterů (RegioPanter) objeví první zástupce vodní říše - RegioShark. Toto pojmenování zvolily České dráhy jako oficiální jméno pro novou rodinu motorových jednotek LINK od polské Pesy. Je to reakce na přezdívku žralok, kterou tyto soupravy díky svému designu získaly mezi veřejností krátce po jejich představení.

Radim Jančura, Student AgencyBrusel/Praha — Generální ředitelství pro hospodářskou soutěž Evropské komise (EK) se přestala zabývat oběma stížnostmi, které u ní podal Radim Jančura. S touto informací dnes přišly Hospodářské noviny, kterým to přímo potvrdila mluvčí Olga Leszczynska-Varginová. V prvním případě se jednalo o stížnost na převod majetku Českých drah na Správu železniční dopravní cesty v roce 2008. Druhá se pak týkala uzavření dlouhodobých smluv na provozování regionální dopravy, kterou kraje podepsaly s Českými drahami v roce 2009.

Lokomotiva 151.012 v čele EC 120 Košičan, foto: Johník Praha — Zatímco u služby ČD TAXI se v tabulkách přepisovaly čísla nižšími hodnotami, u autovlaků Českých drah dochází k opačné změně. V reakci na zvýšenou poptávku po přepravě vyšších automobilů (kategorie SUV, VAN, off–road s výškou do dvou metrů) přistoupily České dráhy ve spolupráci s Železničnou spoločností Slovensko ke zkušební přepravě těchto vozidel, a to s platností od 16. července ve vlaku EC 120/121 Košičan, který spojuje Prahu s Košicemi.

ČD Taxi, foto: České dráhy, a.s.Praha — České dráhy od 1. května sjednocují ceny své relativně nové služby ČD Taxi, kterou zavedly 1. září loňského roku. Sjednocení všech sazeb (kromě kilometrické, která je v Praze o 10 haléřů vyšší) navíc znamená u některých položek výrazné snížení sazeb až o 33 procent. České dráhy tak reagovaly na oprávněnou kritiku, kdy služba nebyla nějak výrazněji výhodnější oproti klasické sazbě. Službu ČD Taxi, která pomáhá odstraňovat největší nevýhodu cestování veřejnou dopravou a nabízí možnost cestovat "ode dveří ke dveřím", lze v současnosti využít ve stanicích Praha hl.n., Brno hl.n., Ostrava hl.n. a Ostrava-Svinov.

24.5.2012 - 23:00 - Pars provede opravy a modernizace 40 lokomotiv ČD řad 363 a 362

362.120-8, Polanka nad Odrou - Jistebník (Jistebník), foto: Samir LeparaŠumperk — Šumperská společnost Pars Nova, patřící do holdingu Škoda Transportation, získala od Českých drah zakázku na hlavní opravy a částečnou modernizaci celkem 40 lokomotiv řad 362 a 363. Soutěž byla Českými drahami vyhlášena loni v srpnu a Pars uspěl v konkurenci celkem čtyř uchazečů. Během příštích tří let by tak měl za celkem 630 milionů korun u všech lokomotiv kromě hlavní opravy provést i opravy strojoven a stanovišť strojvedoucího a aplikovat nový lak v korporátních barvách. U 20 lokomotiv řady 363 dojde k instalaci vybavení potřebného pro komunikaci pomocí WTB protokolu, který umožní provozování těchto strojů s řídicími vozy řady Bfhpvee. U 10 lokomotiv řady 363 navíc dojde ke zvýšení rychlosti ze 120 km/h na 140 km/h, a tedy i přeznačení na řadu 362.

Zdroj: Škoda Transportation

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhyPraha — Anabáze kolem nákupu jednotek Siemens Viaggio Comfort, o nichž se hojně diskutuje mezi odbornou i laickou veřejností již přes dva roky, stále není u konce. Nedávno se sice objevila informace, že České dráhy odstupují od nákupu všech patnácti souprav Viaggio Comfort, kde 8 osmivozových bylo určeno pro provoz z Prahy do Hamburku a 7 sedmivozových pak z Prahy směrem na Vídeň; včera však vše upřesnil v pořadu Impulsy Václava Moravce samotný generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.

ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Praha - České dráhy v úterý na tiskové konferenci oficiálně představily své hospodářské výsledky za minulý rok. Skupina České dráhy za rok 2011 zvýšila své provozní výnosy téměř o dvě miliardy korun (asi o 5%) a skončila s čistým ziskem ve výši 491 milionů. Jak uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský, podílelo se na tom jak zvýšení tržeb a meziroční nárůst cestujících téměř o dvě procenta, tak hlavně vnitřní úspory, snížení mzdových nákladů a prodej majetku. Stovky milionů také dráhy získaly v souvislosti s převodem tzv. živé dopravní cesty (tj. výpravčích, signalistů aj.) pod státní organizaci Správa železniční dopravní cesty. Pokud se podíváme na hospodářské výsledky odděleně podle jednotlivých částí skupiny ČD, samotný osobní dopravce České dráhy vydělal 314 milionů korun (oproti roku předtím, kdy byla 50 milionů ztráta), nákladní dopravce ČD Cargo pak i letos skončil ve ztrátě téměř 60 milionů (předminulý rok ztráta 860 milionů). I v nákladní dopravě však došlo ke zvýšení tržeb, a to rovněž o dva procentní body.

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj KováčBrno — České dráhy minulý týden vyhlásily výběrové řízení na výrobu nových elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj. Jak jsme již dříve informovali, mělo by se jednat o celkem sedm jednopodlažních dvousystémových elektrických souprav, z toho pět v třívozovém a dvě ve dvouvozovém provedení. Předpokládaná cena všech sedmi klimatizovaných jednotek je zhruba 950 milionů korun a mají být dodány do dvou let od podpisu smlouvy, který se očekává do konce tohoto roku. Všech sedm kusů by tedy mělo být nasazeno do konce roku 2014, a to na vytíženou linku S2 IDS JMK Křenovice – Brno – Letovice.

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhy Praha — České dráhy minulou středu podepsaly se společností Siemens dodatek ke smlouvě na pořízení netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort na rekonfiguraci těchto souprav. O snaze Českých drah na pořízení těchto souprav informovala ŽelPage poprvé již před dvěma lety. Státem vlastěný dopravce v pátek zveřejnil v Informačním systému o veřejných zakázkách zadání výše zmiňovaného dodatku, který řeší změnu konfigurace souprav na 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Celkem tedy má jít o 113 vozů v celkem 15 ucelených netrakčních soupravách, u nichž se v provozu do budoucna mimo jiné počítá s lokomotivami řady 380 ze Škody Transportation. Samotná smlouva na pořízení souprav zatím nebyla uzavřena.

EN 57 PKP reko Gdynia — Polský dopravce SKM Trójmiasto vybral vítěze soutěže na modernizaci celkem 21 z 43 jím vlastněných elektrických jednotek EN57. Nejnižší nabídku podalo konsorcium TS Opole a polské pobočky Škody Transportation s nabídkou 128,86 milionu zlotých (36,44 milionů korun za soupravu). Další nabídky podalo konsorcium firem PESA Bydgozcz a ZNTK Mińsk Mazowiecki (141 milionů zlotých) a Newag (175 milionů zlotých.) Vítězné uskupení musí všech 21 souprav zmodernizovat do 14 měsíců od podpisu smlouvy.

4.3.2012 - 14:00 - Astra Vagoane Călători dodá 100 vozů do Brazílie

Astra Vagoane Călători, foto: Astra Vagoane Călători Arad — Rumunský výrobce železničních vozů Astra Vagoane Călători vyhrál kontrakt na dodávku stovky vozů do Brazílie. Odběratelem se stal tamní největší logistický operátor Vale do Rio Doce, který odebere celkem 98 vozů 1. a 2. třídy a k tomu dva poštovní vozy. Celková cena kontraktu přesáhla 100 milionů eur. Součástí smlouvy je také ustanovení, že odběratel může u Astra Vagoane Călători zvýšit svoji poptávku až o 50 procent při zachování finančních podmínek jako u první stovky vozů. Pro rumunského výrobce tak tento kontrakt znamená návrat na brazilský trh, kam naposledy dodal vozy před dvaceti lety.

Zdroj: ActMedia.eu

IDS JMK Brno — Rada Jihomoravského kraje schválila na svém jednání dne 28. února 2012 podobu přípravy prvního nabídkového řízení na drážního dopravce v Integrovaném dopravním systému Jihomoravského kraje (IDS JMK). Schválený záměr počítá se soutěží o dopravu na linkách S6 a R6 Brno – Šlapanice – Slavkov u Brna – Bučovice – Kyjov – Veselí nad Moravou – Zlínský kraj. Kraj tak bude tendrovat jednu z páteřních linek, která je provozována v nezávislé trakci a která přepravuje zhruba 18 procent ze všech cestujících v železniční dopravě Jihomoravského kraje. Na tratě obsluhované kapacitními elektrickými jednotkami se, na rozdíl od nezávazné poptávky v roce 2009, nedostalo.

560.025, Babice nad Svitavou - Adamov, foto: Puly Praha — České dráhy v minulých týdnech vyhlásily dvě výběrová řízení na modernizace stávajícího vozového parku. První se týká dvou elektrických jednotek řady 560, které se kromě modernizace dočkají spolu s ostatními jednotkami řady 560 změny uspořádání. Druhé se týká revitalizace všech 32 vozů řady Bmz odkoupených v minulém roce od Rakouských spolkových drah. Kromě toho přibyly do flotily vozů Českých drah také první autovozy. Díky jejich parametrům budou moci České dráhy rozšířit nejen nabídku autovlaků českého dopravce, rozšířit typy vozidel, které budou moci být převáženy a zlepší ekonomiku této služby.

Budoucnost dálkové dopravy Českých drah?, foto: Dennis Hűbsch Praha — České dráhy upravily své plány pro pořízení souprav Siemens Viaggio Comfort, známějších pod jménem produktu ÖBB railjet. Původní záměr na pořízení 16 sedmivozových souprav s celkem 112 vozy byl upraven ve prospěch lepší využitelnosti souprav. Nově by tak mělo jít celkem o 113 vozů rozdělených do 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Potvrzena byla i dřívější informace výraznější změně vnitřního uspořádání oproti verzi dodávané Rakouským spolkovým drahám. Úpravy navýší původní objednávku o asi 400 milionů korun.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 6 ... 15 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01