..: Aktuality a články :..

RegionovaPardubice - Od zítřka budou jezdit z Pardubic každý víkend dva nové spěšné vlaky, které usnadní turistům spojení s atraktivními oblastmi Králicka a Českomoravské vrchoviny. „Lidé z centrální části kraje budou mít snazší cestování ke sjezdovkám v Dolní Moravě a Čenkovicích nebo k běžkařským trasám v okolí Čachnova. V létě se zase budou moci dostat k cyklistickým trasám do krásné přírody s řadou památek,“ uvedla mluvčí Pardubického kraje Kateřina Nohavová.

Jako spěšný vlak Sněžník bude od neděle jezdit moderní žlutozelená souprava Regionova, která podle jízdního řádu odjíždí z Pardubic v 6:56 a kterou je možné se do krajského města vrátit v 18:01. „Spoj se podařilo naplánovat tak, že cestující za hodinu a půl mohou v Červeném Potoce přestupovat do skibusů, které je odvezou rovnou ke sjezdovkám. V soupravě se navíc počítá s místem pro pohodlnou přepravu lyží a jízdních kol,“ řekl Michal Štěpán z Českých drah. Druhému víkendovému spěšnému vlaku dali železničáři jméno Vysočina. Z Pardubic vyjíždí v 8:26 do Poličky a je možné se jím zase vrátil v 17:40. Železničáři slibují na této lince soupravu Regionova zhruba od poloviny února 2007. Speciální víkendové vlaky pro lyžaře, cyklisty a turisty si u dráhy objednal Pardubický kraj, který tak chce přilákat do turistických center více lidí.

zdroj: Mladá fronta DNES

Ilustrační fotoNymburk - Jako tažní ptáci se každoročně vrací s příchodem zimy. Neomylně je charakterizuje vizáž i zápach. O kom je řeč? O bezdomovcích, kteří hledají útočiště před zimou na nymburském hlavním nádraží. I letos přes relativně teplé počasí popíjejí z "petek" a pokuřují startky na lavičkách perónu, v pozdějších nočních a časných ranních hodinách si pak ustelou přímo ve vestibulu hlavní haly. "Je to hrozné. Nejvíc mi vadí smrad, když si jdu koupit lístek do vlaku. Měl by se o ně někdo postarat,"´stěžuje si jedna z pravidelných cestujících.

Jenže jak se o takové lidi postarat? Policisté ve spolupráci s železničáři několikrát denně na nádraží jezdí a podezřelé osoby kontrolují. "Poprvé už ve čtyři ráno, kdy se nádraží otevírá. Pokud nemá platný lístek, je za naší asistence vyveden," uvedl zástupce vedoucího železničních policistů Luděk Nechánský. Jenže za 15 minut je bezdomovec zpátky v hale nebo v čekárně. "My už v takovou chvíli více dělat nemůžeme," krčí rameny policista. Podle samotných bezdomovců je Nymburk poměrně vyhlášeným městem, kde mohou celkem spokojeně přečkat zimu. Jeden z nich si minulý týden "ustlal" svůj pelíšek přímo pod nadjezdem na Mladou Boleslav. "Přijel jsem z Moravy. Prý se tu dá dobře přebýt. Jdu si dát kafe na nádraží,"¨řekl po probuzení před osmou ranní a zamířil mezi kumpány, s kterými se na nymburském hlaváku už pár dní pravidelně potkává. Podle jeho slov jim zatím naštěstí přeje počasí, podstatně hůř začne být terpve tehdy, až uhodí mrazíky, hlavně přes den. V minulosti přespávali bezdomovci také ve vytápěných vlacích na odstavných kolejích. V poslední době se však už vlaky přes noc nevytápějí. Jiná místa na Nymbursku zatím podobné problémy neřeší. Železničáře v Lysé daleko více trápí sprejeři, v Poděbradech je ve večerních hodinách nádraží opuštěné.

zdroj: Nymburský deník

Ilustrační fotoRychnov nad Kněžnou - Se vzrůstající inflací i cenou nafty přistoupil krajský organizátor dopravy společnost Oredo ke zvýšení jízdného v rámci integrovaného dopravního systému Iredo na Rychnovsku. „Ke zvýšení dochází od nového jízdního řádu, tedy od neděle, poprvé po šesti letech. Navíc se nejedná o dramatické zdražení. Ve většině případů činí nárůst pouze jednu korunu. Například mezi Rychnovem nad Kněžnou a Kostelcem nad Orlicí bude stát jízdné 16 korun místo současných 15, z Rychnova do Vamberka nebo do Kvasin zaplatí cestující 12 korun na místo dnešních 11,“ uvedl Vladimír Záleský, jednatel společnosti Oredo. U delších vzdáleností může být jízdné vyšší o 2 nebo 3 koruny, například jízdenka Iredo z Rychnova nad Kněžnou do Hradce Králové, kterou využívají lidé cestující vlakem, bude stát 45 korun místo současných třiačtyřiceti. „Přesto se nabízí možnost, jak ušetřit - každému, kdo cestuje pravidelně, se vyplatí sedmidenní nebo třicetidenní jízdenky, které nabízejí slevu až 25 % oproti platbě jízdného v autobuse každý den,“ dodal Záleský.

zdroj: Právo

Ilustrační fotoPlzeň - Nová třísystémová lokomotiva Škoda 109E, jichž nakoupí do roku 2009 České dráhy celkem dvacet kusů, absolvovala první testy. „Skelet vozu má úspěšně za sebou pevnostní statickou zkoušku podle evropských předpisů,“ uvedla Radka Pistoriusová, mluvčí Škody Holding, do jejíž skupiny patří výrobce lokomotiv Škoda Transportation. Po zpracování zpráv obdrží certifikát podle nových evropských požadavků pro vysokorychlostní vozidla. „Jako první lokomotiva v Evropě,“ dodala. Testy na zkušební trati v Cerhenicích u Prahy zahrnovaly statické namáhání, odzkoušení vzorku materiálu skříně a zkoušku formou simulované situace. Na průběh dohlíželi specialisté z VÚKV Praha - dříve Výzkumný ústav kolejových vozidel, německé DB Systemtechnik i zákazníka Českých drah. První lokomotiva řady 380 opustí brány podniku v příštím roce a další budou dodávány až do roku 2009. Lokomotivy jsou určené pro provoz na tratích koridorů v ČR, Německu, Rakousku, Slovensku, Polsku a Maďarsku. Cena vozu se má pohybovat od 100 do 150 milionů korun.

zdroj: MF Dnes

Ilustrační foto, ÖBB Šatov - Vídeň je sice stále stejně velká a leží pořád na stejném místě, přesto je jižní Moravě zase o kousek blíž. Hranice Česka a Rakouska totiž ode dneška protíná nová moderní tepna. Obec Šatov u Znojma se propojila elektrifikovanou železnicí s rakouským Retzem. „Z Rakouska do Šatova tak již mohou zajíždět plně elektrifikované vlaky,“ uvedl ředitel Správy železniční dopravní cesty Olomouc Jiří Mlynář. Práce na trati jsou hotovy a dnes na ni vyjedou první zkušební vlaky. Veřejnosti se nástupiště v Šatově otevře v neděli. Několikakilometrová trať je součástí důležitého železničního spojení Znojma s Vídní. Elektrifikace zbývajícího úseku z Šatova do Znojma začne příští rok. Už za dva roky má na trase Znojmo - Vídeň projet v každém směru patnáct přímých vlaků denně. Doposud jezdily pouze čtyři motorové. Jakákoli jiná cesta ze Znojma do hlavního města Rakouska po železnici byla spojena s komplikací - s přesedáním v Retzu. Kvalitní vlakové spojení na zhruba 100 km úseku mezi Vídní a Znojmem zkrátí dobu jízdy na této trase až o 15 minut v obou směrech.

Trasa propojí i Vídeň s Prahou

Ilustrační foto, ÖBB I když přímo ze Znojma nevyjíždí denně do Vídně příliš cestujících, osobní vlaky, které mají do rakouského hlavního města řadu zastávek, se na trase vždy zaplní. Podobně z Vídně směrem na Znojmo vyráží denně zástupy lidí. Plně elektrifikovaná trasa se navíc nezastaví ve Znojmě, ale bude pokračovat na Jihlavu. Doplnění železniční trasy Jihlava - Znojmo elektrickým vedením pak přinese lidem alternativu pro cestování z Prahy do Vídně po železnici, což dnes zajišťuje koridor přes Brno a Břeclav. To však nelze očekávat dříve než za 10 let. „Hlavní rychlíková doprava mezi Prahou a Vídní však poté zůstane i nadále přes Brno a Břeclav. Trať přes Znojmo totiž nebude upravována na to, aby se po ní jezdilo 160 km rychlostí,“ upozornil přednosta železniční stanice Znojmo Pavel Karšulín. Elektrifikace trati do Znojma přinese i nutnou rekonstrukci znojemského viaduktu. „Opravit tento objekt bude po stránce technické i projekční výstavby nejsložitější,“ popsal Mlynář. Znojemský viadukt je dodnes nejvyšším mostem kraje a jedním z nejvyšších mostů v zemi vůbec. Viadukt získá novou ocelovou konstrukci, protože stávající provizorium dosluhuje a nedá se na něj umístit trolej. Elektrifikace tratě ze Šatova do Znojma se právě kvůli náročné opravě viaduktu značně prodraží. „Vyžádá si až jednu a čtvrt miliardy.“

zdroj: Mladá fronta DNES

Boskovice – Hlasité houkání vlaku budí každý den již ve čtyři hodiny ráno lidi žijící v blízkosti nechráněného železničního přejezdu na Janáčkově ulici v Boskovicích. Pavel Musil z Mánesovy ulice už to nechce dále snášet, proto inicioval petici, ke které se přihlásilo na sto padesát lidí. Stěžující se však nápravy v nejbližší době asi nedočkají.

Moravskoslezský kraj Ostrava - Po rekonstrukci nádražní budovy v Ostravě-Přívoze přijde na řadu i prostor přednádražní. Zcela novou podobu bude mít již za rok ostravské hlavní nádraží. V současnosti prochází rekonstrukcí budova Českých drah a začíná se jednat i o nové podobě přednádražního prostoru. „České dráhy provádí postupnou rekonstrukci nádražní budovy. Práce by měly skončit v příštím roce. Prováděla se tam modernizace interiéru, a nyní se bude ještě opravovat fasáda,“ řekl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj s tím, že náklady na rekonstrukci nádraží určitě přesáhnou deset miliónů korun. Ondrůj potvrdil, že je připravena i studie na novou podobu přednádražního prostoru. „Cílem je úprava míst, kde cestující čekají na trolejbusy i na tramvaje, aby vypadala hezky a doplňovala v té době již podobu nově zrekonstruované nádražní budovy. Studii jsme předložili vedení města,“ doplnil Ondrůj s tím, že České dráhy očekávají, že město jako vlastník přednádražního prostoru by mohlo s rekonstrukcí pomoci. To je podle něj ale otázkou dalších jednání.

Kdo to bude platit?

Ilustrační foto Dráhy se ale netají tím, že peníze potřebují i na rekonstrukce dalších nádraží, takže nepočítají, že na přednádražní prostor nějak výrazněji přispějí, pokud vůbec. „Předpokládáme, že diskuse s městem začne v nejbližších týdnech,“ dodal Ondrůj. Podle odhadů si rekonstrukce plochy před nádražní budovou vyžádá zhruba 30 miliónů korun. „Určitě je možné, že budeme chtít s rekonstrukcí pomoci. Vnímám, že je to potřebné, stávající přednádražní prostor nevypadá moc hezky,“ reagoval na to primátor Petr Kajnar a dodal, že o tom bude s ČD jednat. Pomoci s rekonstrukcí je připraven i městský obvod Moravská Ostrava a Přívoz. „Naší snahou je udělat z hlavního nádraží důstojnou bránu do města,“ tvrdí starosta Miroslav Svozil. Potvrdil, že obvod je připraven pomoci s rekonstrukcí kovového přístřešku zhruba za 3,5 miliónu korun. S novými povrchy podle něj ale musí pomoci město. „Musí tam být více hráčů, sami celou rekonstrukci přednádražního prostoru nezvládneme.“ Kolik peněz na to obvod bude moci uvolnit, bude jasnější až po zastupitelstvu v polovině prosince.

zdroj: Právo

Brno - Cena síťových jízdenek SONE+ pro výhodné víkendové cestování se nemění. Od neděle bude možné cestovat za cenu 160 Kč v sobotu nebo v neděli společně ve skupině až 5 spolucestujících (nejvýše dva z nich mohou být starší 15 let) po celé síti ČD, na dalších vybraných tratích v ČR a v příhraničí všemi osobními i spěšnými vlaky. Za 360 Kč bude možné cestovat navíc rychlíky, expresy a nově i vlaky vyšší kvality InterCity, EuroCity a SuperCity. Na vlaky IC, EC a SC je však třeba zakoupit si navíc místenku. A navíc na Den železnice (poslední zářijovou sobotu) bude moci s jízdenkou SONE+ cestovat až 5 spolucestujících bez nutnosti prokazování jejich věku.

zdroj: Tiskové centrum ČD

Ilustrační fotoŽdírec nad Doubravou - Dvojnásobně větší vykládku kulatiny a nakládku řeziva a dřevní štěpky umožní investice Českých drah ve Ždírci nad Doubravou. Ta směřovala do rozšíření kapacity kolejiště ve stanici Ždírec nad Doubravou, optimalizace jeho propojení s vlečkou pily společnosti Stora Enso Timber, a výstavby nového nákladiště přiléhajícího k vlečkovému areálu. Samotná stavba začala 7.9.2006 a dnes byl zahájen v areálu zkušební provoz. Celkem tak ročně bude moci být naloženo a vyloženo až 600 tisíc tun nákladu. To znamená možnost odlehčení okolním obcím a komunikacím v regionu až o 30 tisíc kamionů ročně, s tím, že na dnes představenou investici připadá poloviční podíl uvedeného množství kamionů. Celková investice ČD činí 53 mil. Kč. Z nakladiště vypraví dráhy denně 6 vlaků převážejících tzv. dřevní štěpku. Vlaky zamíří do papíren ve Štětí, v Rakousku a výhledově i na severní Moravu.

zdroj: Tisková zpráva ČD

« Novější zprávy | 1 ... 20 21 22 23 24   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:00
zapadá v 20:03