..: Články :..

Ilustrační obrázek Evropa - Jaká je budoucnost rychlé dálkové železniční dopravy v Evropě? Rychlé vlaky budou jezdit pod zemí - alespoň to tvrdí příznivci projektu Swissmetro, který prezentuje vizi dálkových magnetických rychlovlaků, jezdících ve speciálních vákuových tunelech. Průměr jednoho tubusu by činil pouhých 5 metrů, soupravy by byly poháněné vlastním lineárním elektromotorem. Připravované "metro" by pak ve vzdálené budoucnosti podle optimistických odhadů propojilo všechna významná města ve Švýcarsku i dalších zemích.

Ilustrační obrázekPraha - Sporných dvanáct miliard, kvůli kterým ředitel Student Agency Radim Jančura hrozí přesunem svého plánovaného projektu luxusních spojů HighJet na Slovensko, pravděpodobně České dráhy definitivně dostanou. Změnu rozpočtu ministerstva dopravy, jež tento krok umožní, dnes schválili poslanci. Největším trnem v oku kritiků transakce je způsob, jakým dráhy peníze dostanou. ČD tyto finance obdrží z odprodeje části svého majetku státní firmě SŽDC, která dostane prostředky k nákupu ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Díru v jeho rozpočtu zalepí ministerstvo financí příjmy z různých privatizací.

Ilustrační obrázekIlustrační obrázek Bohumín, Ostrava - Pátek jedenáctého dubna se nepochybně zapíše mezi nešťastnější dny kolejové dopravy v ČR. Kromě staminutových zpoždění hned na několika místech se bohužel neobešel ani bez tragických následků. V průběhu několika hodin se tak zaměstnanci dopravců i cestující na českých kolejích setkali s nebývalým množstvím potíží.

Krize na Ostravsku

Kvůli pádu drátů vedení vysokého napětí mezi Bohumínem a Ostravou byla dnes odpoledne zastavena vlaková doprava v tomto frekventovaném úseku trati 270. Přímo v Bohumíně i okolních stanicích uvízlo na deset vlaků; maximální zpoždění dosahují skoro dvou hodin. Tuto nepatrnou událost však zastínil problém mnohem závažnější. V Ostravě se totiž čelně srazily dvě tramvaje na lince číslo 5 ze stanice Vřesinská směrem na Zátiší. Podle aktuálních informací nehodu nepřežili čtyřletý chlapec, devětasedmdesátiletý muž a později v nemocnici osmašedesátiletá žena. Proti jednomu z řidičů již bylo zahájeno trestní stíhání, ale důkazy se stále shromažďují. Desítky těžce i lehce zraněných bylo převezeno do ostravských nemocnic, poslední osobu z tramvají hasiči vyprostili po 21. hodině. Okolí místa nehody je zatím neprodyšně uzavřeno. Redakce ŽelPage tímto vyslovuje upřímnou soustrast pozůstalým všech obětí této tristní záležitosti.

Komplikace u Kolína

Potížím se dnes nevyhnul ani první koridor: výpadek zabezpečovacího zařízení v úseku Kolín - Záboří dnes v průběhu páteční dopravní špičky paralyzoval vlakové spoje mezi Prahou a východem republiky. Na přejezdu nedaleko dopravny Kolín zastávka navíc uvízl kamion z Bruntálu, jehož řidič neodhadnul reálnou možnost průjezdu úzkou silnicí. Návěs tak zůstal stát v kolejišti na velmi špatně přístupném místě. Vyproštění kamionu trvalo více než hodinu a půl, což jen dále blokovalo již tak obtížnou dopravní situaci v kolínském uzlu, který navíc v současnosti podstupuje rozsáhlou rekonstrukci.

Den v přehledu

23:00 - Nehoda tramvají u Ostravy si vyžádala třetí oběť. Stala se jí žena, která před malou chvíli zemřela v jedné z nemocnic. O této smutné záležitostí informovala před malou chvílí zpravodajská stanice ČT24.

22:30 - Ostravský dopravní podnik zřídil společně s hasičským záchranným sborem speciální telefonní linku pro příbuzné zraněných a obětí. Její číslo je 974 723 202.

21:15 - Podle Idnesu došlo ke srážce při rychlosti 70 km/h. Policie místo nehody neprodyšně uzavřela.

21:05 - Podle zpravodajského televizního kanálu ČT24 odletěl z místa nehody poslední vrtulník. Všichni zranění jsou tak již v péči lékařů. Záchranné práce by však i tak měly trvat až do zítřejšího rána.

Ilustrační obrázekPraha, Bratislava - Jednání o fúzi českého nákladního dopravce ČD Cargo se slovenskou Cargo Slovakia vrcholí. Ale dosud nejsou všechny spory mezi českou a slovenskou stranou vyřešeny. Již v loňském prosinci se proti tomuto plánu ozvali někteří významní slovenští politici. V současné době se staly největšími brzdami projektu spory ohledně podílu jednotlivých vlastníků a ceny. Zástupci obou stran projednají další osud návrhu již na konci letošního dubna. „Podle mých informací je konec dubna termínem, kdy se má česká strana rozhodnout, zda v projektu bude pokračovat, nebo ne,“ řekl generální ředitel ČD-C Ing. Josef Bazala. Tuto informaci potvrdil i ministr dopravy Aleš Řebíček.

Ilustrační obrázekPraha - Anabáze Českých drah způsobená neuváženým reklamním tahem pokračuje. Drážní uřad totiž udělil tomuto železničnímu dopravci pokutu za to, že loni v říjnu nechal brazilského formulového závodníka Emersona Fittipaldiho řídit elektrickou jednotku řady 680 Pendolino. Zprávu přinesl internetový server iDnes.cz a potvrdil ji i tiskový mluvčí ČD Radek Joklík. Právě iDnes na případ upozornil Drážní inspekci po anonci od jednoho ze svých čtenářů.

Ilustrační obrázek Čerčany - Před několika hodinami vynesl soud rozsudek týkající se tragické srážky odstaveného osobního vlaku a jedoucího rychlíku ve stanici Čerčany, při které zahynul strojvedoucí prvního jmenovaného vlaku. Soudkyně přiřkla vinu výpravčímu a dalším dvěma železničářům. "Přehlédl jsem, že osobní vlak stojí na první koleji. Zdálo se mi, že je na třetí, jako obvykle," přiznal své závažné pochybení výpravčí.

Ilustrační obrázekPraha - Nový vítr ve vedení Českých drah vane dál. V nedávné době totiž přišlo jejich generální ředitelství s dalším revolučním návrhem. Podle něj sestaví ČD speciální expertní komisi, která bude sledovat vytíženost jednotlivých spojů a hledat ty nejztrátovější. Výsledky by měly být podle aktuálních zpráv hotovy do konce tohoto roku, aby je mohly dráhy využít při projednávání krytí prokazatelné ztráty z provozování osobní dopravy pro GVD 2010.

Ilustrační obrázekBerlín - Od doby, kdy ŽelPage informovala o dohodě mezi odboráři německých železničářů se svým zaměstnavatelem, a tedy o ukončení stávek strojvedoucích v této zemi, neuplynula příliš dlouhá doba. Ale i za to málo času došlo k radikální změně situace. Bohužel k horšímu. Strojvůdcovská odborová organizace GDL totiž opět vyhrožuje obnovením stávkové pohotovosti. Pokud nedojde v nejbližších dnech k dohodě mezi odboráři a DB, němečtí strojvedoucí své vlaky na časově neomezenou dobu opět zastaví. Začátek protestu je ohlášen na pondělí 10. března.

Ilustrační obrázekLukavice na Moravě - Vykolejení nákladního ve stanici Lukavice na Moravě vlaku dnes v poledne paralyzovalo dopravu na trati 270. Podle dosavadních informací byly poškozeny dva nákladní autovozy směřující z Děčína do Horní Lidče. Ty pak pokračovaly po traťovém svršku další kilometr, než se úplně zastavily. Další škodu si odnesla lokomotiva vlaku EC 108 Comenius směřujícího z Krakova do Prahy, kde mělo dojít k poškození okna.

"Proti směru nákladu jel po druhé traťové koleji EC 108. Strojvedoucí rychlíku stačil před vykolejeným vlakem zabrzdit, rozbilo se pouze okno na lokomotivě, zatím nevíme od jakého předmětu," řekl dnes mluvčí Českých drah Radek Joklík. Podle všeho poškození způsobilo odletující kamení od vykolejené soupravy.

22:15 - R 623 Bečva před malou chvílí dorazil do své cílové stanice ve Vsetíně a definitivně tak ukončil patálie způsobené polední nehodou. I my proto tento dnešní "on-line přenos" z českých kolejí ukončujeme. Během dne se o vaši informovanost starali samlep a NIcKON. Děkujeme vám za vaši přízeň. Redakce.

21:10 - Asi poslední dnešní obětí je R 623 Bečva, který přibral další čtvrthodinu a z Dluhonic odjel zpožděný o 62 minuty.

19:30 - Uživatel tony nám zaslal fotografii z místa nehody. Tímto mu veřejně děkujeme.

17:50 - Od vsacanu zdědil zpoždění obratový R 623 Bečva, který odjel z pražského hlavního nádraží zpět na východ se zpožděním 47 minut. Janáček stáhl zpoždění do Chocně na 29 minut.

Ilustrační obrázekDoksy - Prapodivnou situaci museli řešit policisté a zaměstnanci Českých drah v železniční stanici v obci Doksy na Českolipsku. Zatímco běžně jsou cíli různých zlodějů převážně měděné součástky železničních zabezpečovačů, tentokrát tomu bylo jinak. Došlo totiž k odcizení samotných dvou bezpečnostních kamer, které mají před vandaly drážní prostory chránit. To ovšem nebyl jediný případ dokazující neustále vzrůstající drzost a aktivitu zlodějů. V pondělí 18.2. odpoledne totiž dosud neznámí pachatelé odcizili měděné kabely zabezpečovacího zařízení v prostorách přejezdu u vlakové stanice Černošice ve Středočeském kraji. Jejich chování způsobilo dlouhodobou nefunkčnost závor, a to až do po dobu dvou dní.

Ilustrační obrázekLiberec - V průběhu nejbližších dní vyjede už podruhé v historii preventivní vlak Českých drah, Drážní inspekce a spolku BESIP. Jeho hlavní náplní bude osvěta před riskováním v prostoru železničních tratí. „Nehody na přejezdech, úrazy elektrickým proudem z troleje pod napětím až 25 000 voltů nebo zachycení člověka vlakem na širé trati i přímo v železniční stanici; to jsou neštěstí, kterých poslední dobou přibývá. Statistiky hovoří jednoznačně: velmi rizikovou skupinou jsou mladí lidé ve věku od 13 do 19 let, proto jsme tuto akci v rámci zvyšování bezpečnosti dětí a mládeže podpořili", uvedl Vladimír Richter. Hlavně z tohoto důvodu zaměřilo pořádající sdružení akci právě na mládež.

Ilustrační obrázekPraha - Jsou to již dva měsíce, co došlo k účetnímu oddělení nákladní dopravy Českých drah do samostatného podniku známého jako ČD Cargo. Podle oficiálního tvrzení drah hospodaří tato divize úspěšně. V poslední době navíc dochází k neustálému nárůstu poptávky po přepravě zboží právě po železnici. Situace se v kvantitě transportovaných produktů se tak vrací do stavu před prudkým poklesem v devadesátých letech minulého století. Současně s tím dochází ke změně povahy přepravovaných komodit. Zatímco dříve šlo především o hromadné substráty, dnes vedou produkty automobilek.

Ilustrační obrázek Berlín - Po nekonečných deseti měsících plných stávek a nejistoty přichází na německé železniční síti období klidu. Zdejší strojvedoucí se totiž po tvrdém vyjednávání konečně dohodli se svým zaměstnavatelem na nové kolektivní smlouvě, která jim přinese kratší pracovní doby a vyšší platy. Do 1. března tohoto roku se jejich platy pravděpodobně zvýší o osm procent. Mezi 1. zářím 2008 a 1. únorem roku 2009 pak dojde k růstu o další tři procenta. Dále dostane každý ze strojvedoucích přibližně 800 € (téměř 21.000 korun), a to za již odpracované přesčasy.

Ilustrační obrázekZábřeh na Moravě - V Zábřehu na Moravě vzniká v posledních dnech velice zajímavá situace. Vzhledem k připravované elektrifikaci trati do Šumperka by mělo dojít také k její celkové modernizaci, a proto by měla v místech sousedících s obytnými částmi obce vyrůst protihluková stěna. Na rozdíl od jiných případů zde proti jejímu vybudování sepsali někteří místní obyvatelé petici. Tvrdí, že si na hluk projíždějících vlaků již zvykli. Připravovaná zeď by jim prý navíc kazila výhled na okolní krajinu. "Tam to bude dva a půl metru, ale tady už vidíte, je to metr a půl a když budou ještě dva a půl, tak budem jak udušení," prohlásila obyvatelka jednoho z místních domů. "Nám by to tady omezovalo výhled a shodli jsme se všichni, že se tady budou promenádovat různí sprejeři, takže nechceme," dodala jedna z jejích sousedek.

Ilustrační obrázekPraha - Lidé, využívající osobní vlaky integrované do PID pro svou cestu po hlavním městě České republiky Praze, se možná dočkají další nabídky zpříjemňující jejich cestování. České dráhy jim totiž chtějí umožnit použití SMS jízdenky, která již v současné době platí pro metro, tramvaje a autobusy. Podle tiskového mluvčího ČD Ondřeje Kubaly padne konečné rozhodnutí o připojení se do tohoto projektu v prvním čtvrtletí letošního roku. Od kdy by pak upravený systém plně fungoval, není jasné. "Střílel bych od boku, zatím jsme se nerozhodli, jestli do toho vůbec půjdeme nebo ne," řekl Kubala.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 6 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01