..: Články :..

Chateau-Thierry - Týden před Vánoci, v pondělí 18.12.2006, dosáhla na nové trati LGV-EST sériová jednotka TGV rychlosti 360,6 km/h. Stalo se tak mezi Chateau-Thierry a novou stanicí Meuse TGV v rámci testování na maximální rychlost 320 km/h (+ 10%), kterou zde budou vlaky od 10.6.2007 běžně jezdit.

TGV, DBNancy - Mezi 15.1. a 14.3.2007 pravděpodobně překročí vlak TGV-Est rychlostní rekord konvenční železnice o hodnotě 515,3 km/h, ze dne 18.5.1990, dosažený na trati Paris - Tours. Alstom, SNCF a RFF hodlají dosáhnout rychlosti 540 km/h a možná dokonce i 600 km/h, pokud to podmínky dovolí. Má se tak stát na trati LGV-Est v úseku mezi novými nádražími Meuse a Champagne.

Nürnberg - Magické datum 10. června 2007 se pomalu, ale jistě blíží. Zatímco cestující si budou muset ještě nějaký ten čas počkat, zkoušky jednotek TGV POS běží na plné obrátky. V rámci homologace TGV POS pro síť DB zavítala v druhé polovině července jedna jednotka na zbrusu novou NBS Nürnberg - Ingolstadt. Dne 21. července 2006, probíhaly jízdy na ověřování aerodynamiky jednotky při velmi vysokých rychlostech. Speciální důraz byl kladen především na chování sběrače pod německým trakčním vedením 15 kV 16,7 Hz. Dva vozy byly upraveny na pojízdnou laboratoř doprovázenou smíšeným francouzsko-německým týmem odborníků. Pro zajištění vyšší bezpečnosti byli v kabině přítomni i strojvedoucí DB. Během testování na této trati dosáhla jednotka TGV POS maximální rychlosti 331 km/h.

TGV

Paříž/SNCF - Při inauguraci technického centra na pařížském předměstí Ourcq-Pantin oznámil prezident SNCF Louis Gallois, že první jednotky TGV-EST vyjedou do pravidelného provozu s cestujícími od 26. června 2006. Stane se tak na lince Paříž - Metz - Luxembourg. Jednotky TGV-EST zde nahradí 4 páry vlaků Corail. Jízdní doba zůstane nezměněna a tarif bude totožný s Corail Téoz, tedy s povinnou rezervací. Na konci srpna 2006 začnou rovněž jezdit na lince Paříž - Nancy. Od prosince 2006 se objeví i na 4 párech vlaků Paříž - Strasbourg.

Ilustrační foto - Cisalpino ETR 470RFI-TAV - Trať je od ledna 2006 pojížděna rychlostí 300 km/h s výjimkou městských zón Říma a Neapole, kde je (bude) rychlost omezena na 160 km/h. Je elektrifikována soustavou 25 kV 50 Hz, ve spojkách a městských zónách 3000 V SS. Nápravové zatížení je 25 t. Na trati je instalován zebezpečovací systém ETCS level 2. Na trati je možno díky tomuto zabezpečovacímu zařízení dosahnout minimální teoretický interval 2 min 30 sec mezi vlaky při rychlosti 300 km/h.

TGV estTGV Est européenne - V červnu příštího roku bude uvedena ve Francii do provozu nová VRT trať TGV Est européenne. Jen pro připomenutí, tato trať bude jako vůbec první ve Francii pojížděna komerční rychlostí 320 km/h. Projekt spojující Paris a východ Francie zahrnuje výstavbu 300 km nové VRT tratě, včetně 3 nových nádraží (zastávek) Champagne-Ardenne, Meuse a Lorraine. Dalším pozitivem je elektrifikace vedlejších tratí napojených na tuto VRT a zahuštení sítě TER, tak aby byly výhodné vazby na TGV. Ačkoliv stavební práce jsou neustále v plném proudu, vedou se již jednání o budoucím jízdním řádu, který začne platit od června 2007. Ten bude znamenat obrovské změny v organizaci nejen místní, ale i dálkové dopravy. Velmi pozitivní dopad bude znát dokonce v místech vzdálených i přes 1000 km od Štrasburgu.

Nová tramvaj Škoda 14T pro Prahu - foto ŠKODAPraha - Škoda Plzeň dle návrhu firmy Porsche nepřipravuje jen novou elektrickou lokomotivu, ale také vyrobila dva prototypy pětičlánkové tramvaje typu 14T, které jsou již od prosince loňského roku k vidění v pražských ulicích. Zatím se jedná o zkušební jízdy.

Po ukončení homologačního procesu budou moci Pražané i návštěvníci hlavního města využívat všech výhod tohoto vozu. Cena nové tramvaje je 56 480 000 korun a v blízké budoucnosti přibudou další vozy. V současné době probíhají homologační zkoušky prvních dvou tramvají typu 14T a od roku 2006 budou zahájeny pravidelné dodávky těchto tramvají. Bude tak nastoupena cesta zásadní obnovy vozového parku tramvají v hlavním městě Praze.

Zdroj : DP Kontakt 1/2006 (soubor PDF)
Foto : ŠKODA


Popis tramvaje na webu Škoda

infoZábřeh na Moravě - Modernizace posledního z šesti úseků železniční trati mezi Přerovem a Českou Třebovou začala 29. září 2005 symbolickým povolením šroubu u kolejnice na nádraží v Mohelnici. Jakmile bude v říjnu 2008 dokončena, vlakové soupravy mohou na celé trati projíždět rychlostí 130 až 160 kilometrů v hodině. Práce za 4,6 miliardy korun financuje ze tří čtvrtin Evropská unie, přičemž bude poskytnuto více než sto milionů eur.
Projekt na pětadvaceti kilometrech trati zahrnuje i rekonstrukci stanic v Července, Moravičanech, Mohelnici a Lukavici včetně výpravních budov. Větší bezpečnosti cestujících budou sloužit mimoúrovňové podchody a nástupiště. Součástí projektu je rekonstrukce devatenácti mostů, čtyři kilometry protihlukových stěn, jeden nový most a pět nadjezdů, které budou železniční trať křížit. V úseku, který prochází Litovelským Pomoravím, použijí stavbaři speciální šetrné technologie. Všechny práce budou probíhat za plného provozu na železnici. Grafikon dopravy už počítá s určitou časovou rezervou na výluky.

Celý článek na webu MD ČR

Zdroj : Ministerstvo dopravy

27.9.2005 - 11:18 - Francouzské dráhy pokračují v modernizaci vozového parku

nullFrancie / Corail Téoz - Francouzské dráhy pokračují v modernizaci vozového parku a s platností od 5.9.2005 jsou na trase Nice - Marseille - Toulouse - Bordeaux zaváděny povinně místenkové vlaky Corail Téoz. Jedná se o významné zvýšení komfortu.

Vozy dostaly úplně nový vnitřní design, zvláště uspořádání vozu a nová sedadla. V 1.třídě je možné vybrat si z několika variant - nalézají se tu mini oddíly pro jednoho, dva, čtyři nebo šest cestujících. Samozřejmostí je více prostoru pro zavazadla, novinkou je nový prostor uprostřed vozu. Dále je každý vlak vybaven barovým vozem, což bylo doposud zvykem pouze v TGV. Cyklisté mají možnost přepravovat svůj stroj za povinný rezervační poplatek 10 EUR. Samotná povinná rezervace místa k sezení stojí paušálně 4 EUR + příslušný tarif.
Nabídka spojů bude v následujících měsících rozšiřována až dosáhne 4.4.2006 cílového stavu 7 spojů denně v každém směru v relaci Bordeaux - Marseille z nichž 2 pojedou až do/z Nice.

« Novější zprávy | 1 2 3   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:09