..: Články :..

obrazekPlzeň - Dne 17.07.2004 se po zhruba měsíční přípravě uskutečnila jízda historickým vozem Bam, upraveným jako Bistro. Podnětem k uspořádání této jízdy bylo hned několik úspěšných ukončení vysoké školy a jedno ukončení školy vyšší odborné. Konkrétněji pánové Ing. Zdeněk Michl, Ing. Jiří Pospíšil, Ing. Karel Zíka a Michal Doležal, DiS. (tedy moje maličkost) - se vzájemně dohodli, že pozvou své známé a kamarády na absolventskou jízdu historickým vozem.

Vůz Bam (Bnp) patří DKV Plzeň a je ve správě občanského sdružení Plzeňská dráha.

obrazekRokycany Poslední doplnění 14.7. - Dle aktuální informace našeho kolegy Hawkeyho byla nahlášena bomba ve vlaku R352 Praha Stuttgart (Mnichov). Vlak má poslední známou polohu v železniční stanici Rokycany. Na místo míří pyrotechnik z Prahy. Trať 170 je v inkriminovaném úseku uzavřena. Další informace přineseme.
Doplněno Provoz na trati se podařilo obnovit až v 1:37, hlášení se díky bohu nepotvrdilo. Můžeme jen doufat, že se vtipálka, který umístil imitaci nálože do vlaku, podaří vypátrat. Až do půl druhé ráno bylo okolí nádraží v Rokycanech hermeticky uzavřeno a lidé evakuováni.
Vlak R 352 si odvezl 157 minut, dva osobní vlaky každy přes dvě a půl hodiny.Část informací převzata ze serveru iDNES.

obrazekOstrava - Pokud nevíte, zda se jet podívat na probíhající veletrh Czech Raildays, máme pro Vás informaci, co tam najdete zajímavého. Poté, co vloni v Ostravě nebyla jednotka řady 680, letos tam již opravdu je. Z českých vozidel je zastoupena řada 854 vozem 854.212 (ex 852.012) - vůz ze zatím poslední 3. série rekonstrukcí vozů 852, 853 na řadu 854 a lokomotiva pro zkušební účely 124.601 (Lokomotiva je jako jediná z vozidel v ČR vybavena evropským zabezpečovacím zařízením ETCS). Ze Slovenska dorazila jednotka 840, která byla vyrobena v ŽOS Vrútky (zde byla provedena montáž, licenci na jednotky GTW 2/6 má firma Stadler). Dále je zde zastoupen i městský provoz. Pouze ve středu v době od 12:00 do 15:00 bude v zadní části areálu vystaven motorový vůz Dm12 pro finské železnice VR - vůz bude stažen ze zkoušek.

Veletrh můžete navštívit až do čtvrtka. Otevírací doba je 9:00 - 18:00.Vstupenka stojí 40 Kč, děti a důchodci mají slevu.

Ze slíbených vozidel se veletrhu neúčastní nové metro ze Škody DT Plzeň Mt6 - z důvodu problémů s přepravou do Ostravy.

Na snímku z loňské akce je stroj 340.055. Foto: Tomáš Novotný.

obrazekobrazekŠlechtična vezla děti
BRNO/PRUDKÁ - Z Brna do Prudké na "staré tišnovce" vyjel v sobotu parní vlak s lokomotivou 475.101, který vezl děti na oslavu dětský den v rekreačním a školícím zařízení. Jízda už má za sebou několikaletou tradici a ani letos si pořadatelé nemohli stěžovat na malý zájem.
830 018-8 vozí výletníky do Lednice
BŘECLAV - Na dobu školních výletů bude jezdit osobní vlak do Lednice ne jen o víkendech ale denně. Pouze namísto víkendového motorového vozu M 131.1463 s přívěsem stejné konstrukce jezdí pro školní výlety motorový vůz 830 018 obdobné věkove kategorie, také s přívěsem. Na snímku je souprava zachycena před zastávkou Charvátská Nová Ves. Obrázek vlevo - motorový vůz 830 018-8 jede do Lednice s přípojným vozem Bix.
Vykolejení na vlečce OTISu
BŘECLAV - Teprve vyšetřování má určit přesnou příčinu vykolejení posunující lokomotivy ČD 742 079-7 na vlečce společnosti OTIS v Břeclavi. Možný podíl ale na vzniku nehody mohli mít zahradníci firmy, kterým zřejmě překáželo při sečení závaží přestavníku. Na nedovřené výhybce potom lokomotiva 27. května jedním podvozkem vykolejila. K nakolejení musel přijet z DKV Brno Maloměřice nehodový vlak.
Situaci po vykolejení přibližuje snímek vpravo.

obrazekPřelouč - Dle aktuálně zveřejněných informací internetového deníku IDNES se dnes 22.5.2004 stala nehoda na trati mezi Řečany nad Labem a Přeloučí. Osobní vlak zde narazil do špatně odstaveného bagru. Zranění hlášena nejsou. Dopad na provoz to ale bude mít značný. V daném úseku je díky stavebním pracem vyloučena kolej. Osobní vlaky jsou v postiženém úseku nahrazeny autobusy, rychlíky a vlaky vyšší kvality jsou vedeny odklonem. V inkriminovaném úseku podle dostupných informací stojí vlaky EC 133 Slovenská strela, IC 501 Ostravan a R 623 Bečva, v opačném směru na Prahu žádný vlak před místem nehody nestojí. Vlaky od Ostravy a od Brna jsou vedeny odklonem ve směru Hradec Králové přes odbočku Plačice a Velký Osek. (IC 120, EC 278, R 708, EC 106) Vlak EC 72 veden pravděpodobně odklonem přes Havlíčkův Brod (neověřeno). Vlaky z Prahy na Ostravu vedeny přes Velký Osek do Pardubic (IC 505 a Ex 507??). Vlak EC 71 Antonín Dvořák veden přes Havlíčkův Brod.
Aktuálně k 20:48 Trať se podařilo zprovoznit. Navzdory předchozím informacím odklony nejely: EC106, R708 a Ex507 a IC120. Vlak IC120 ukončil jízdu ve stanici Pardubice, cestující přepravil EC278. Malá statistika některých zpoždění: IC501 - 200 minut, EC133 - 176 minut, EC278 - 69 minut, EC106 - 68 minut. Jedna se o zpoždění průběžná a platná k 20:48.
Aktuálně k 23:17 Jak se zdá nejvíce celý problém odnesl R623 Bečva, který nabral 230 minut zpoždění na odjezdu z Řečan, dále si velký bonus odvezly IC501 Ostravan 200 minut, IC505 Jan Perner 64 minut, EC106 Praha 70 minut, EC133 Slovenska Strela 186 minut, R701 146 minut, R708 Galán 115 minut, EC 278 60 minut, Ex507 Hutník 90 minut. Díky odklonům se podařilo zachovat přijatelnou míru zpoždění u vlaků EC71 Antonín Dvořák a EC72 Smetana, které tak nabraly zpoždění do 30 minut.

obrazek
Břeclav 735.007 - Nový kabát dostala v lakovně břeclavského depa lokomotiva 735.007, neboli původním označením pielstick T 466.0007.
Pokud jsou informace pracovníků depa správné, pak by měl být stroj zachován jako historické vozidlo. Předpoklad, aby tuto roli zaujal jiný pielstick 735 013 vzal za své, když utrpěl poškození klikové hřídele. V Břeclavi jsou nyní vozidla 830 018, 735 007 a M 131.1463, která mají historickou cenu. Na snímku pielstick v novém kabátě na točně břeclavského depa při akci Pálavský okruh.

obrazekPálavský okruh - Sobotní jízda brněnské parní lokomotivy 475. 101 s konvojem jedenácti vozů pod názvem Pálavský okruh se stala skutečně povedenou akcí, kterou neznehodnotil ani odpolední déšť. Pořadatelé nabídli tři alternativní cíle cesty, cykloturistiku v okolí Mikulova, vinné trhy ve Valticích a památky v Lednici. Vlak byl víc než jen slušně využit. Přestože ryze účelově sestavená souprava (příčinou byla snaha umožnit i přepravu jízdních kol) nebyla fotograficky příliš atraktivní, bylo možné na cestě vlaku pořídit i zajímavé záběry.

obrazekBřeclav/Lednice - Mimořádná jízda lokomotivy 475.101 na sobotní akci Pálavský okruh ovlivnila i výkony historického břeclavského motorového vozu M 131.1463. Ten v sobotu musel na posledním spoji z Lednice odvézt i některé cestující z parního vlaku. Proto na poslední spoj oproti všem předchozím dostal místo jednoho hned dva přívěsné vozy. Navzdory dešti a vysoké obsazenosti (což potvrzuje i přiložený snímek), si hurvínek se zátěží poradil. Na závěr ještě připomeneme, že hurvínek M131.1463 jezdí na trati Břeclav - Lednice pravidelně každý víkend a ve svátky až do 26.9.

obrazekBřeclav/Wien - Oba víkendové dny 1. a 2.5.2004 umožnily ČD a ÖBB lidem z České republiky nezvykle levnou cestu do Vídně.
Vlaky z Břeclavi do rakouské metropole, tedy s výjimkou spojů EuroCity, vozily cestující zadarmo. Není divu, že o prohlídku rakouského hlavního města byl velký zájem. Jen v neděli večer se vlakem s příjezdem do Břeclavi před devatenáctou hodinou vrátilo z metropole na Dunaji asi tři sta cestujících. Za jediný den tak spoj do Vídně využilo více lidí, než jindy za celý týden. Naposledy se podobná akce uskutečnila po pádu komunistického režimu na přelomu let 1989 a 1990. Na snímku je zachycena souprava 1116.081 s patrovou příměstskou jednotkou City Shuttle ve stanici Wien Nord dne 2.5.2004. Právě tato jednotka jezdí na osobních vlacích na trase Wiener Neustadt - Břeclav a zpět.

strucneJižní Morava - V pátek se zásluhou stupidního vtipálka na čtyři hodiny zastavil provoz na II. železničním koridoru. Neznámý anonym v 15.40 hodin oznámil bombu mezi stanicemi Hrušky a Moravská Nová Ves Na Břeclavsku. Několik spojů nejelo, rychlíky musely jet odklonem. Prohlídka skončila klasickým negativním výsledkem. Provoz byl obnoven v 19.35.

obrazekJižní Morava - Pro zahraniční turisty byla určena Velikonoční akce s 310.23. Rakouská chlouba stroj řady 310.23, odpovídající našim lokomotivám 375.0 dorazila v sobotu asi v 10.35 hodin na nádraží v Břeclavi. Po obratu a doplnění vody (pitné, Rakušané odmítli užitkovou vodu z depa a dojednali od hasičů pitnou vodu) vyjela parní lokomotiva na trať do Hrušovan nad Jevišovkou a odtud do Brna. V Brně stroj přenocoval a v neděli jede do Veselí nad Moravou a zpět. Reportáž pokračuje zde."

obrazekLednice - V sobotu začal turistický provoz na železniční trati z Břeclavi do Lednice. První cestu do Lednice sice využilo jen osm cestujících, další spoje už byly využity podstatně lépe. Po celou sezónu má provoz zajišťovat motorový vůz M 131.1463. Několik snímků přibližuje atmosféru prvního dne provozu. Napoví také, že souprava byla před odjezdem z Lednice skutečně vyhlížena cestujícími.
Vlaky na této trati budou jezdit až do do 26.9.2004 vždy jen v SO, NE a ve svátky. Na trati jsou zavedeny 4 páry vlaků.

obrazekWolsztyn - Když jsme před časem hostili našeho polského kamaráda Wingera na vydařené TOUR de 810, domluvili jsme se, že zase na oplátku někdy pojedeme za ním do Polska. Neuplynul ani měsíc a neurčitá myšlenka dostala reálnou podobu: v druhé polovině února se pojede do polského Wolsztyna. Termín odjezdu se několikrát měnil, až se nakonec ustálil na 20. únor 2004.

obrazek IV. koridor - V souvislosti se stavbou IV. traťového koridoru mezi Prahou Hostivaří a Horním Dvořištěm padlo jedno z mediálně nejdiskutovanějších rozhodnutí. Jak jste se již mohli v médiích dočíst, jednou z největších překážek při plánování průchodu IV.TK byla obec Hrdějovice. Tato obec se, věrna svému názvu, hrdě postavila proti původnímu plánu, který počítal s průběhem nové vysokorychlostní tratě na okraji obce v místech stávajícící tratě. Největšími protiargumenty byly hlučnost, zásah do vzhledu obce a terénu a v neposlední řadě rovněž stavební práce po relativně dlouhou dobu. Nepomáhala ani intenzivní snaha ČD přesvědčit občany Hrdějovic o prospěšnosti a výhodách tohoto řešení. Mimo jiné byly přislíbeny protihlukové bariéry a pokud mne paměť neklame, bylo obecní zastupitelstvo přímo v místech již dostavěného koridoru a mohlo posoudit úroveň hluku. Ani to nepomohlo zviklat názor představitelů obce a České dráhy musely nakonec ustoupit. Během minulého roku si ČD nechaly zpracovat studii možností alternativního vedení tratě těmito místy. Jako nejvýhodnější se jevila varianta, podle které TK vede daleko přímější a tím i rychlejší trasou: obchvat Hrdějovic z východu a tunel pod Hošínek, odkud bude trasa pokračovat dále na Chotýčany. Dle ČD je nutné ještě provést geologický průzkum lokality Orty. Protože však oblast Orty je chráněným územím, je nutné překonat mnoho administrativních překážek. Podle posledních neověřených informací se však na celé záležitosti intenzívně pracuje. Vyvstává ještě problém s obcí Borek, která dle médií o tunelu pod Hosínem neměla ani tušení. Starosta Borku navíc poukazuje na to, že nikdo doposud nepředložil návrh, jak vyřešit situaci místních komunikací, kterých by se stavba Hosínského tunelu dotkla. Problémů kolem IV.TK je ovšem ještě daleko více, asi největší komplikace plynou z rozporných názorů některých obcí na umístění zastávek na trati. Jedni (Hrdějovice) odmítají vedení tratě v těsné blízkosti obce, druzí zase poukazují na příliš vzdálené zastávky od vlastních obcí (Roudná). Tyto problémy je však nutné ještě takříkajíc "doleštit." V každém případě je bezpodmínečně nutné tak učinit co nejdříve, dokud stále existuje vůle koridor dostavět a dokud Unie rozdává peníze. Mohlo by se také stát, že penízky dojdou a pak budeme stále jezdit po staré trati, kde jsou rychlosti do 100 km/h. A může se stát taky další věc. Postaví se dálnice z Prahy přes Dvořiště s napojením na Linz a ČD spláčou nad výdělkem. Poslední dobou se ukazuje, že je podstatně snazší a průchodnější vybudovat rychlostní komunikaci než trať. Proto nechápu zejména ekologické organizace a jejich odpor k železničním tratím. Protože ruku na srdce, co je horší, elektrifikovaná dráha, nebo dálnice přeplněná kamiony? A kde umírá víc lidí? Na železnici, nebo na silnici? Ale to jen tak mimochodem. Nezbývá než popřát ČD ať mají IV. koridor postaven co nejrychleji, bez velkých zpoždění a ať tímto krokem získají větší oblibu, než jakou mají doposud.

informaceMoravský Písek - O druhých narozeninách může po sobotním večeru mluvit osmatřicetiletý muž z Bzence. Na nádraží v Moravském Písku se pokoušel nastoupit do rozjíždějícího se osobního vlaku. Hazardní manévr skončil klopýtnutím a pádem mezi nástupiště a vozy vlaku. Štěstím pro kaskadéra bylo, že se v úzkém prostoru nepohnul a vlak nad ním bez vážnějšího zranění přejel. Lékař při obhlídce muže konstatoval, že při pádu utrpěl pouze lehká zranění. Zásluhou události byl vlak opožděn o 72 min. Dobíhat vlak se nevyplácí, lepší je přijít dříve nebo počkat na další.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:04
zapadá v 20:00