..: Články :..

Slapy 2002Povodně 2006 - Velká voda je naštěstí snad již na ústupu, ale stále částečně omezuje provoz na železnici.
Rozbouřená řeka Dyje, která přetekla přes Vranovskou přehradu, vytvořila spolu s řekou Jevišovkou obrovské jezero u obce Jevišovka, které bylo obraničeno železniční tratí Hrušovany nad Jevišovkou - Břeclav. Voda prosakovala skrz železniční násep, kde vytvářela druhé jezero. Jedinou bariérou byla železniční trať, která nápor vody v pátek dopoledne nevydržela a voda si prorazila cestu skrz, čímž došlo k podemletí části trati v úseku Hrušovany n. J. - Novosedly. Mezi jmenovanými stanicemi je zavedena NAD (náhradní autobusová doprava). Dnes ráno byl z důvodu velké vody vyloučen i navazující úsek Novosedly - Mikulov na Moravě a prodloužena NAD na úsek z Hrušovan až do Mikulova (od 4.4.2006 provoz přerušen a zavedena NAD opět pouze v úseku Hrušovany n.J. - Novosedly).

Druhá poškozená trať je Vranovice - Pohořelice, konkrétně v úseku Přibice - Pohořelice je zastaven provoz, NAD není zavedena.

Mezi stanicemi Stará Paka a Košťálov byl v sobotu ráno zastaven provoz z důvodu sesuvu půdy, po půl třetí odpoledne téhož dne byl provoz obnoven, ale pouze pro řadu 810 a v místě sesuvu byla snížena rychlost na 5 km/h.
Některá místa zasáhla velká voda jen částečně. Například ve stanici Hoštejn (na zastávce v obvodu stanice) byl zaplaven podchod pro cestující a zastavující vlaky jezdí jen po 2.TK mezi Krasíkovem a Hoštejnem.
Podobně to vypadá v zastávce Bílovice nad Svitavou, kde je snížena rychlost na 30 km/h, protože cestující musejí přecházet po úrovňovém přechodu.
Také od pátku je zaplaven podchod na zastávce Luková u Rudoltic v Čechách (trať Česká Třebová - Přerov - Ostrava) a zastavující vlaky mohou jezdit jen po 1.TK.

Na spoustě míst je kvůli velké vodě mimo provoz zabezpečovací zařízení, což ale na jízdu vlaků nemá větší vliv.

logo ŽelPageŽelPage - Je tomu právě pět let, co se na síti objevila první ŽelPage jako školní cvičení. Trvalo ale dlouho, než se dobrovolnou prací řady lidí dostala do dnešní podoby. Mnohé se změnilo, náš tým zaznamenal cenné přírůstky i bolestné ztráty. Pojďme si zavzpomínat a zrekapitulovat, jak to celé vzniklo, jak si dnes stojíme a kam chceme jít dál.

logo ČDMalá Hraštice - V noci z 25. na 26.2.2006 bude zahájena trvalá výluka služby dopravního zaměstnance (VSDZ) v železniční stanici Malá Hraštice,  která leží na trati 210 (Dobříš - Praha). Železniční stanice je nyní v provozu každý den cca od 7.15 do 16.45 a mimo tuto dobu je stanice neobsazená (VSDZ) a vlaky jezdí v mezistaničním úseku Dobříš - Mníšek pod Brdy.
Se stanicí se ale i nadále počítá, protože při letošních nostalgických akcích, které jsou plánovány na 6.5., 20.5. a 22.7.2006, bude stanice v provozu kvůli křižování a v některých případech i k objíždění zvláštních vlaků Dobříš - Malá Hraštice - Dobříš.
Stanice byla v provozu od zahájení provozu na trati v roce 1897.

363Soběslav - Dne 15.2.2006 v 11.23 Eso 363.067 v čele rychlíku 633 (Praha - České Budějovice strhlo mezi stanicemi Roudná a Soběslav asi 400 metrů trakčního vedení a lokomotivě se poškodily oba sběrače. Provoz v tomto úseku byl přerušen až do téměř desáté hodiny večerní a vlaky v té době nahradily autobusy. Původně měl být provoz obnoven již po páté hodině odpolední.

Jako by jedna závada na trati 220 nestačila, odpoledne strhlo trakční vedení Eso 363.083 v čele rychlíku 644 mezi st anicemi Střezimíř a Ješetice. Lokomotiva si sběrače nepoškodila.

Brodek 3.1.2006Brodek u Přerova - Aktualizace 21:45 - Dnes v 10.45 hod. vykolejila lokomotiva a první dva ze čtyř vozů osobního vlaku 3759 (Olomouc - Přerov) v Brodku u Přerova. Vlak odjížděl ze stanice a na přerovském zhlaví jel do odbočky, ale překročil povolenou rychlost o 70km/h. V současné době se šetří, zda selhala technika, či lidský faktor.
Lokomotiva vypadla úplně mimo koleje do svahu, kde se položila na bok. Oba strojvedoucí, vlakvedoucí a devět cestujících bylo ošetřeno s lehkým zraněním.
Na místě je poškozený svršek a trakční vedení. Výše škody na lokomotivě byla odhadnuta na 15 milionů, na osobních vozech 5 milionů a na trati 3,5 mil. Kč.
Vlaky SC PENDOLINO jsou v úseku Olomouc hl. n. - Přerov nahrazeny autobusy. Rychlíky jezdí odklonem přes Nezamyslice. Osobní vlaky nahrazují autobusy. Obnovení provozu v uvedeném úseku se předpokládá zítra dopoledne.
Na snímku je nehoda ze 3.1.2006. Tehdy vykolejil vlak ve směru na Olomouc, nyní v opačném směru.

Aktualizace 15.2. 8:36: V 5:21 byl obnoven provoz v elektrické trakci, SC Pendolino 502 již jede v celé trase.

Koridorový svršekŽelezniční stavby a projekty - SŽDC předběžně vyhlásila několik zajímavých výběrových řízení, ty nejzajímavější Vám v krátkém přehledu představím:

Modernizace Praha-Libeň - Praha-Běchovice

Tato stavební akce zahrnuje stanice Praha-Libeň, Praha-Běchovice, zastávky Praha-Kyje a Praha-Dolní Počernice.
Traťový úsek bude nově trojkolejný. Rekonstrukce se týká 33 423 metrů kolejí, asi 70 výhybek, železničního spodku, 15 mostů, 5 nástupišť, trakčního vedení, osvětlovacích věží, staniční zab.zař., bude zřízen obousměrný automatický blok a kolem trati bude několik kilometrů protihlukových stěn.
Předpoklad realizace 15.8.2006 - 30.9.2009. Celkové náklady: 1 936 252 000 Kč

Optimalizace Strančice - Benešov u Prahy
Zahrnuje stanice Senohraby, Čerčany a Benešov u Prahy
Celkem bude rekonstruováno 52 886 metrů kolejí, 56 výhybek, železniční spodek, 46 mostů, 9 nástupišť, 3 přejezdy, trakční vedení, sdělovací a zabezpečovací zařízení a silnoproudé vedení.
Předpoklad realizace: 15.8.2006 - 28.2.2010. Celkové náklady: 3 792 584 000 Kč

Projektové dokumentace:
-Rekonstrukce žst. Přerov
-Mosty u Jablunkova st.hr. - Bystřice nad Olší
-Bystřice nad Olší - Český Těšín
-Český Těšín - Dětmarovice
-Rekonstrukce uzlu Břeclav, 1.stavba
-Stříbro - Planá u Mariánských Lázní

Přípravné dokumentace:
- Elektrizace Otrokovice - Zlín střed - Vizovice

Ilustrační fotoChotoviny - Dnes krátce po půlnoci vykolejily ve stanici Chotoviny u Tábora na pražském zhlaví čtyři vozy nákladního vlaku Vn 58670 (prázdné německé cisterny) jedoucího z Tábora směrem na Prahu. Konkrétně při rychlosti cca 30km/h vykolejily 9. - 12. vůz, zoraly asi 100 metrů svršku, poškodily trakční vedení i stožáry a vnější prvky zab.zař. Celková škoda je odhadnuta na 1,1 milionu korun, největší škoda je na vykolejených cisternách.
Provoz na trati bude přerušen minimálně do dnešní půlnoci.
Odklizovací a vyprošťovací práce komplikuje velké množství navátého sněhu v okolí. Na místě budou zasahovat nehodové prostředky z Prahy i z Českých Budějovic.
Příčiny nehody se šetří.

Až do obnovení provozu budou rychlíky a osobní vlaky nahrazeny autobusy mezi Táborem a Sudoměřicemi u Tábora.
Vlaky 101/100, 206/207 a 533 byly, jsou a budou odkloněny přes Plzeň. V trati Praha-Tábor-České Budějovice je za odkloněné vlaky vystavena náhradní souprava, která odveze vnitrostátní frekvenci.

Jelikož je většina souprav, které jezdí na trati Praha-České Budějovice, v Českých Budějovicích nasazuje DKV Praha náhradní soupravy ve všech možných kombinacích. K vidění jsou i patrové vozy Bmto.

Aktualizováno - Ex533 Budvar jel nakonec přes Prahu-Krč a Plzeň, z Tábora byla vyslána náhradní souprava. Cestující do Tábora byli přepraveni následným R 641. Odkloněny Budvar přijel do Českých Budějovic s více než hodnou zpoždění. R 207 byl odkloněn přes Plzeň. Aby nemusela jet náhradní souprava v trase R 207, byl v Praze pozdržen R 643 do času odjezdu R 207.

Před nedělní osmou hodinou večerní byl provoz v místě obnoven. Zatím jen pro osobní dopravu a sníženou rychlostí - 10 km/h.

Hněvkov IIŽelezniční koridory - Pomalu, ale jistě se blíží začátek stavební sezony 2006, která začíná ve středu 1.3.2006 a ten den začne naplno letošní výluková činnost na českých železničních koridorech. Tak jako již tradičně pro vás mám přehled staveb na českých koridorech, kde najdete jaké výluky se budou konat a v jakých termínech. V tuto chvíli ještě nejsou známy přesné termíny a úseky, které budou modernizovány resp. optimalizovány. Přehled naleznete zde a také v menu "Stavby na koridorech"
I. Koridor - Na prvním koridoru nás letos čeká zřejmě "jen" průjezd uzlem Ústí nad Labem. Hovořilo se i o modernizaci úseku Úvaly - odb. Blatov - Praha-Běchovice, ale zatím to vypadá na odklad do budoucna.
II.koridor - Bude pokračovat optimalizace úseku Břeclav - Lanžhot, konkrétně úsek lanžhotské záhlaví Břeclav až břeclavské záhlaví Lanžhot.
III.koridor - Budou pokračovat rozsáhlé výluky mezi Českou Třebovou a Přerovem. Do poloviny roku se předpokládá dokončení úseku Hoštejn - Zábřeh n.M. a tím celého úseku Česká Třebová - Krasíkov - Zábřeh na Moravě. Dále se bude intenzivně pracovat mezi Zábřehem na Moravě a Červenkou a mezi Brodkem u Přerova a výh. Dluhonice.
IV.koridor - Konečně se začalo pracovat na 1.stavbě IV.koridoru. V posledním čtvrtletí loňského roku byl optimalizován úsek Praha-Hostivař - Praha-Uhříněves a nyní se pracuje na novém napojení vlečky Metrans. Pokud tudy pojedete, můžete si všimnout nových světelných návěstidel na trati. Je tam zneplatněné oddílové návěstidlo autobloku (směr Hostivař) a těsně před Měcholupskou zastávkou směr Uhříněves je zneplatněné nové vjezdové návěstidlo do Uhříněvsi, protože hned za zastávkou bude krajní výhybka žst. Praha-Uhříněves.
Ve stanici Praha-Uhříněves se intenzivně pracuje na provizorním zapojení výhybek, světelných návěstidel a kolejových obvodů do dopravní kanceláře, kde bude zřejmě již 12.4.2006 aktivováno zabezpečovací zařízení - zřejmě ESA 11. Stávající staniční zabezpečovací zařízení a stavědla budou zrušena.
V traťových úsecích Praha-Hostivař - Uhříněves a Uhříněves - Říčany je hradlový poloautomatický blok (HPB), který bude nahrazen v prvé fázi reléovým poloautomatickým blokem (RPB), hradlo Kolovraty-Rybník zůstane zatím zachováno, jen bude upraveno z HPB na RPB, a v konečné fázi bude v obou úsecích aktivován automatický blok.
V dalším úseku Říčany - Strančice se budou optimalizovat obě traťové koleje a celá stanice Strančice. Zatímco 2.TK bude realizována téměř celá (jen 430 metrů trati se bude dokončovat v roce 2008), 1.TK bude realizována jen v délce 2 km z celkových 6,5 km. Zbytek 1.TK bude realizován v příštím roce.
Na přiloženém snímku je tunel Hněvkov II (462m) směrem od zastávky Lupěné. Snímek byl pořízen z R 622 Bečva dne 28.6.2005.

bleskovkaLibčice nad Vltavou - 16.1. doplněno o nově získané informace - 13.1.2006 krátce po půl páté odpoledne byla nahlášena bomba ve vlaku R 862, která měla být aktivována v Kralupech n.Vlt. Vlak byl zastaven a vyklizen v Libčicích n.Vlt. a provoz ve stanici byl přerušen až do třičtvrtě na deset večer. Některé dálkové vlaky byly odkláněny přes Neratovice, osobní vlaky jezdily mezi Roudnicí a Kralupy a mezi Masarykovým nádražím a Roztoky u Prahy. Místní poměry nedovolily zavést NAD, protože kolem trati nevede žádná souběžná silnice.

24.12.2005 - 9:39 - Veselé Vánoce a šťastný nový rok 2006

PF2006Praha - Jménem celé redakce ŽelPage Vám přeji šťastné a veselé vánoce a do nového roku hodně štěstí, zdraví a hodně pracovních, školních a osobních úspěchů.

Děkujeme Vám za Vaši přízeň a těšíme se na Vás i v příštím roce.

Na stránkách JRtrain se opět připravuje Galerie PF 2006.

Proto tvůrci železničních PéeFek - svá PF 2006 můžete zasílat na adresu jrtrain@seznam.cz. K uveřejnění je nutný souhlas autora!

498.022 v Lužné u Rakovníka 2004Zvláštní vlak/PMD - Doplněno 11.12.2005 - V noci ze soboty na neděli byl ukončen provoz na hrabovské spojce mezi Prahou hl.n. a Praha Masarykovo nádraží-Hrabovka.
Od 11.12.2005 není přes Hrabovskou spojku trasován žádný vlak, ale jeden tudy ještě pojede - v pondělí. Abych byl přesný, nebude to vlak, ale posun mezi dopravnami.
Společnost SKANSKA si na 12.12.2005 objednala zvláštní vlak/PMD z Prahy-Libně (odj. cca. 11.20) přes Hrabovku do Prahy hl.n. (příj. cca. 11.40).
Po této jízdě pojede Albatros rovnou do Velenic a pozor, pojede vlastní silou.
Přibližné časy:
Praha hl.n. (odj. 12.08), Čerčany (12:58 - 13:50 zbrojení vodou), Votice (14:44 - 15:00), Tábor (15:50 - 16:13), Veselí n.L. (16:52 - 17:30 zbrojení vodou + otočení na točně), České Velenice (příj. 18.40).

680.001 I když České dráhy ve své tiskové zprávě ze dne 27.11. tvrdí, že pendolina vyjedou na obou trasách - tj. Praha - Ostrava a Praha - Brno, na druhé jmenované trase se pendolin od nového jízdního řádu nedočkáte.
Zastánci jednotek jsou zřejmě zklamáni, jejich odpůrci jsou potěšeni, ale zklamu i je, protože náhradní soupravy budou mít nemalá zpoždění.
Vlaky EC 70/71, 74/75 mají velmi krátkou jízdní dobu a v Břeclavi mají pobyt jen dvě minuty. Jenže od 11.12.2005 budou na tyto spoje (toto se týká i vlaku 135/134, 571/570) nasazeny místo pendolin klasické soupravy, jejichž lokomotivy budou v Břeclavi přepřahat. Vlaky 71 a 74 budou vedeny řadou 350 ZSSK a tak nebude zpoždění tak velké (jen přepřah je zdrží), ale vlaky 75/70 budou vedeny řadou 362 ČD a tak se dá očekávat ještě větší zpoždění, protože řada 362 má maximální rychlost 140km/h a kvůli tomu nebude stíhat jízdní doby. Ostatní vlaky - 135/134, 571/570 budou vedeny též řadou 362 ČD, zpoždění proto čeká zřejmě i je. Jaká bude realita uvidíme od příští neděle.

Jako malou "náplast" za tuto dodatečnou změnu ČD připravily zvláštní nabídku a sice, že 11.12.2005 - 8.1.2006 nebude nutné platit příplatek EC/IC 60 Kč ve vlacích 70/71, 74/75. Stejně ale klesne počet cestujících mezi Prahou a Brnem, protože je rozdíl platit cca 140 Kč v autobuse nebo 294/182 Kč (obyč.j./zák.j.) ve vlaku. Relační sleva je totiž od 11.12.2005 zrušená.

Cestující R 876/877 jezdí od 29.11.2005 pendolinem 680.004, ale moc radost nemají, protože ve vlaku je běžně 318 míst ve druhé třídě, ale pendolino jich má jen 228 míst. Pak se není čemu divit, že lidé stáli a také nadávali.
Uvidíme, zda podobné překvapení nečeká i na cestující na ostravské trase.

stará_zast._TateniceZábřeh na Moravě - Mezi Českou Třebovou a Přerovem (část 3.koridoru) pokračuje rychlým tempem modernizace.

20.listopadu byl oficiálně otevřen modernizovaný úsek Česká Třebová - Krasíkov, poslední velké stavební práce byly ukončeny 18.10.2005 mezi Třebovicemi a Rudolticemi. Od tohoto data se konaly jen krátké výluky (případně bez vlivu na dopravu), během kterých se dolaďovaly poslední detaily. V současnosti by mělo být možné jezdit plnou traťovou rychlostí mezi stanicemi Rudoltice v Čechách - Krasíkov - bývalá odb. Tatenice. Zbývající úsek si ještě musí "sednout", poté bude následovat 3.podbití a zvýšení rychlosti na plnou traťovou - Třebovice - Rudoltice 140 km/h, Rudoltice - Krasíkov 160 km/h, Krasíkov 130 - 140 km/h.

Celkově již hotový úsek III.koridoru začíná před stanicí Třebovice v Čechách a končí stanicí Hoštejn. Nejnověji dokončený úsek leží mezi stanicemi Krasíkov a Hoštejn a vede novým tunelem Malá Huba (324m). První TK byla otevřena 31.10.2005 večer, druhá TK byla otevřena 16.11.2005 večer.

Úsek Hoštejn - Zábřeh na Moravě je rozpracovaný a dokončení odhaduji na první polovinu příštího roku. Úsek Hoštejn - odb. Lupěné bude začátkem roku "protažen" novými tunely Hněvkov I (180m) a Hněvkov II (462m), úsek odb. Lupěné - odb. Most je hotov zcela (včetně 3.podbití), úsek odb. Most - Zábřeh na Moravě je téměř hotov.

Další dokončený úsek resp. jen 2. traťová kolej  je mezi stanicemi Moravičany a Mohelnice, první traťová kolej bude realizována v příští roce.

Mezi stanicemi Moravičany - Červenka bude cca v km 60,5 zřízena dočasná odbočka Benkov. Důvodem je velká mezistaniční vzdálenost obou stanic (10 km) a s tím související vliv na vlakovou dopravu.

Výhybky budou vkládány během dvoudenních nepřetržitých výluk.

Předpoklad konání: 28. - 30.11. 1.TK - výhybky 2 a 3;  1. - 3.12. 2.TK (výhybky 1 a 4).

Úsek Červenka (mimo) - Olomouc (mimo) - Grygov (mimo) je hotov zcela (uzel Olomouc není součástí koridoru), úsek Grygov (včetně) - Brodek u Přerova (mimo) bude dokončen 2.12.2005 v 18.00, kdy končí výluka 2.TK + sudé skupiny v Grygově. Úsek Brodek u Přerova - výh. Dluhonice bude realizován zřejmě v příštím roce. Samotná výhybna Dluhonice patří již do uzlu Přerov.

Související články

logo_ČDPraha - Středočeský krajský úřad vyjednal s Českými drahami nové podmínky dopravní obslužnosti kraje. Příští rok nedojde k zastavení osobní dopravy na devíti vybraných tratích a dokonce nebudou žádné spoje omezeny. Naopak přibude 200 tisíc vlakokilometrů oproti letošnímu roku a Středočeský krajský úřad za to vše zaplatí o 15 milionů korun méně, než letos.

2005: 775 milionů Kč - 13 129 000 vlakokilometrů
2006: 760 milionů Kč - 13 329 000 vlakokilometrů

Toto snížení nákladů se však musí někde promítnout. Pocítí ho zaměstnanci ČD na některých tratích, protože dojde k propouštění - samoobslužný systém odbavování cestujících apod.

Původní rozhodnutí kraje, že zastaví dotace na některé tratě, z 19.září 2005 vzniklo na základě doporučení ČD. Podle čísel od Českých drah jsou spoje nevyužívané. Sám hejtman Středočeského kraje si projel tratě Praha - Dobříš a Praha - Rudná - Beroun a zjistil, že spoje využívané jsou. Tato vyjížďka měla za následek nové vyjednávání, které přineslo výhodnější podmínky.

Původní záměr, že by měla být zastavena osobní doprava na některých tratích vyvolal vlnu nevole mezi obyvateli, kteří vlaky na vybraných tratích používali a díky nim se shromáždilo přes osm tisíc podpisů.

bleskovka Praha-Brno - Dnes se na stránkách ČD objevila informace, že končí relační sleva Praha - Brno za 130 Kč (kategorie R, Ex), případně 160 Kč (EC). Tato informace se neobjevila na titulní straně, ale jen přímo u informací o relační slevě.
Posledním vlakem, ve kterém bude relační sleva platit bude R 375 Pannonia s odjezdem v 23.23 z Prahy hl.n. dne 10.12.2005.
Kromě zrušení relační slevy čeká cestující s novým jízdním řádem zdražení KMB z 1300 Kč na 1400 Kč a SONE+ pro osobní vlaky ze 130 Kč na 160 Kč.
Jen dodám, že kilometrickou banku je možné zakoupit až 2 měsíce před prvním dnem platnosti a platí půl roku od prvního dne platnosti.

zdroje:
Informace o zrušení relační slevy
zdražení KMB a SONE+ Os

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 ... 34 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:54
zapadá v 20:07