..: Aktuality a články - Itálie :..

21.7.2007 - 11:00 - Dotace pro tunel Lyon - Turín

Ilustrační obrázekBrusel - Francie a Itálie požádaly u Evropské komise o přidělení dotací na stavbu železničního tunelu mezi Lyonem a Turínem. V žádosti byla uvedena suma 725 milionů €. V případě, že bude požadavku vyhověno, budou moci začít první stavební práce do roku 2011. Do konce roku 2013 bude nutné sehnat kolem 2 miliard €. Ministři obou zemí také přednesli, že se celý projekt může rozběhnout výhradně s přidělením zmiňovaných dotací.

zdroj: Eurailpress

Ilustrační obrázekVídeň – V období od 18.7.2007 do 30.8.2007 bude možné cestovat z Rakouska do Itálie až o 50% levněji. ÖBB ve spolupráci s FS zavedly novou nabídku s globální cenou pro noční vlaky Allegro a denní spoje přes Brenner, s názvem Friends&More. Akční nabídku mohou využít 2 spolucestující osoby ve 2. vozové třídě. S Friends&More lze cestovat v sedadlových a lehátkových vozech, lůžka jsou vyloučena.

Ilustrační obrázekInnsbruck/Brixen - 63 kilometrů má měřit nový železniční tunel spojující Rakousko a Itálii pod vrcholy Alp. Jeho výstavba by mohla začít v roce 2009 nebo 2010 a dostavěn by mohl být do roku 2022. Projekt má spojit tyrolskou metropoli Innsbruck s městem Brixen na italské straně a za cíl si klade výrazně ulehčit dálnici vedoucí Brennerským průsmykem.

5.6.2007 - 23:00 - Z Rakouska do Itálie výhodněji

Vlak EC v BrenneruVídeň - ÖBB po dohodě s FS zlevnily jízdenky pro majitele VorteilsCard při cestách mezi Rakouskem a Itálií. Jízdenky jsou prodávány se slevou ve výši 50% a slevu ve stejné výši obdrží i spolucestující, který zákaznickou kartu vlastnit nemusí. Uvedená nabídka je platná od pondělí do čtvrtku v termínu 18.6. - 30.8.2007 do všech cílových stanic vlaků Allegro ve 2. vozové třídě. Po zaplacení příplatku je možné cestovat i v lehátkovém voze. Za jednoduchou jízdenku mezi Vídní a Benátkami zaplatí cestující 35€, z Vídně do Říma stojí jízdenka 50€. Všechny ceny jsou včetně povinné rezervace místa.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB

18.4.2007 - 13:00 - Z Německa do Itálie přes Brenner od 19€

Brixen s výhledem na AlpyBrenner - S okamžitou platností začaly DB od 15.4.2007 prodávat nový typ jízdenky Euro-Sparpreis Italien. Ve 2. vozové třídě vlaků jedoucích z Německa do Itálie přes Brennerský průsmyk lze získat jízdenky od 19€ a v 1. vozové třídě od 39€. Při jízdě přes Švýcarsko jsou ceny jízdenek 39€ (2. tř.) a 69€ (1. tř.). Děti do věku 14 let cestují v doprovodu rodičů, resp. prarodičů zdarma. Počet jízdenek je limitován a platí pouze v konkrétním spoji s tím, že musí být zakoupeny v předprodeji nejméně 3 dny před plánovanou cestou. Za místenku zaplatí cestující 3,50€.

zdroj: Tisková zpráva DB

Ilustrační obrázek Berlín - Bombardier Transportation dnes oznámil, že dodá italským dráhám Trenitalia dalších 150 elektrických lokomotiv řady E464 v celkové hodnotě 368 milionů € (10,3 miliardy Kč). Celkově tak Bombardier dodá do Itálie 584 lokomotiv E464, 350 z nich už je v provozu. Lokomotivy budou kompletovány v italském závodě Vado Ligure, konstrukční celky trakčního ústrojí a hrubé stavby ale dodají továrny Bombardieru ve španělské Trápaze a polské Wroclavi.

Ilustrační obrázekPraha - České dráhy nabízejí řadu akčních slev do 5 zemí Evropy - Německa, Rakouska, Švýcarska, Itálie a Slovinska. Tyto slevy jsou určeny těm, kdo si s nákupem jízdních dokladů pospíší a dopředu znají datum cesty a spoj, kterým chtějí cestovat. Cenově zvýhodněné jízdenky se prodávají včetně rezervace místa, lehátka či lůžka za ceny v rozmezí 21 - 69€.

Ilustrační obrázekŘím – Eurostar City je název nového vlaku, který začal od změny jízdního řádu jezdit mezi Milanem a Lecce. Spoje Eurostar City nabízí cestujícím vyšší komfort – širší sedadla, zásuvky u sedadla, snažší čištění interéru (= lepší hygiena), toalety vybavené pro přístup vozíčkářů s nouzovým tlačítkem a rozdíl je také v úložném prostoru (v 1. třídě budou zavazadla umístěna mezi sedadly, ve 2. třídě uprostřed vozu tak, aby byla viditelná).

EC 88 Leonardo da Vinci - BrenneroŘím - Italské železnice Ferrovie dello Stato (FS) jsou 11. největší společností v zemi s obratem 6,88 miliard eur (přibližně 193 miliard Kč). Každý den však firma ztrácí asi šest milionů eur a po ztrátě 465 miliónů eur v loňském roce je v letošním roce očekáván propad v hospodaření přesahující 2 miliardy eur (přibližně 56 miliard Kč). Vedení železnic proto chce zdražit jízdné až o polovinu, aby odvrátilo hrozící krach.

28.11.2006 - 16:30 - Stávka na italských železnicích

Řím – Italské železnice (FS) oznámily, že od soboty 2. 12. 2006 (21:00) do neděle 3. 12. 2006 (21:00) vstoupí zaměstnanci do stávky. Je nutné počítat se zpožděním, či odřeknutím některých spojů.

zdroj: FS

30.8.2006 - 17:42 - Stávka zaměstnanců FS

FSPraha - Italské železnice (FS) oznamují, že zaměstnanci v celé síti FS vstoupí do stávky. Začátek stávky bude ve středu 6.září 2006 v 00:00 hod., ukončení stávky je plánováno na středu 6.září 2006 ve 24:00 hod. V termínu stávky je třeba počítat s odřeknutím vlaků na síti italských železnic, případně se zpožděním vlaků, jedoucích v době stávky a po ukončení stávky železničářů.

zdroj: ČD

Praha - Podle informací Italských železnic (FS) byla na 21. července ohlášena generální stávka v době od 9:00 do 17:00.

19.6.2006 - 17:42 - Další stávka železničářů v Itálii

BleskovkaŘím - Stávka zaměstnanců Italských drah (FS) bude probíhat od 20.6. (21:00 hod.) do 21.6.2006 (21:00 hod.). Cestující z/do Itálie musí počítat se zpožděním i odřeknutím vlakových spojů jak ve vnitrostátní, tak mezistátní dopravě.

Zdroj: Tisková zpráva DB

19.5.2006 - 14:36 - Itálie: most mezi Kalábrií a Sicílií se stavět nebude

Vyjádření Michaela Cramera, ze strany Zelených v Evropském parlamentu, k zastavení výstavby mostu z Kalábrie na Sicílii:
Nová italská vláda prokázala moudrý úsudek a zabránila šílenému projektu, kterým si chtěl Prodiho předchůdce vystavět pomník z peněz Evropské unie. Již v listopadu 2005 se Zelení zasadili o to, aby byly příspěvky na tuto stavbu z fondů EU značně omezeny. Zamítnutí stavby mostu, která by přišla na 6 miliard €, je prvním krokem zpět k rozumné evropské dopravní politice. Tak jako v minulosti ovlivňuje národní egosimus rozdělování prostředků na stavbu 30 projektů TEN-T (Transevropské stítě). Ty mají, dle Evropské komise, zajistit revitalizaci velkých evropských magistrál. Zelení jsou naopak toho názoru, že by se prostředky měly prioritně věnovat na výstavbu kvalitních železničních spojení mezi starými a novými zeměmi EU. Případ v Messině by měl zapůsobit jako odstrašující případ pro výstavbu předraženého mostu mezi Německem a Dánskem (Fehmarnbelt-Brücke), dále pro 250 km dlouhý tunel, který by měl spojovat Mnichov s Veronou či alpský tunel, který by měl spojovat Lyon s Turínem. Tyto megaprojekty omezují smysluplné investice do modernizací, jako jsou třeba tratě Berlín - Varšava - Riga - Talinn či Paříž - Štrasburk - Vídeň - Bratislava.

Vyjádření bylo redakčně kráceno; stanovisko nemusí vyjadřovat názor redakce.

PozorŘím - Aktualizováno 5.5.2006 - Není měsíc, kdy by neprobíhala v Itálii stávka na železnici. Další v pořadí proběhne od pátku 5.5.2006 21 hod. do soboty 6.5.2006 21 hod. Cestující musí počítat se zpožděním i odřeknutím vlaků. Upozornění se týká jak vnitrostátní, tak mezistátní přepravy. Stávkou nebudou dotčeny spoje Cisalpino, které budou nahrazeny po dobu stávky autobusy.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 6 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2019 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:06
zapadá v 20:01
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...