..: Aktualności i artykuły - ČR Ústecký :..

Motorový vlak u Chlumce u Chabařovice, foto: Laborec425Telnice — Již v létě předloňského roku jste se na ŽelPage mohli dočíst o problémech, které provázely trať 132, tzv. Kozí dráhu, vedoucí z Děčína přes Krupku a Telnici do Oldřichova u Duchcova. Zastavení osobní dopravy, zavedení dlouhodobé výluky, krádeže železničního svršku, neúspěšné pokusy o obnovení provozu — tím vším si tato trať v posledních letech prošla. Už několikrát to, nejen ve druhé polovině roku 2012, vypadalo, že se vlaky na trať opět podívají, ale nakonec se tomu tak z různých důvodů nestalo. Nyní mají však příznivci této dráhy důvod k oslavám. Po dlouhých měsících se zejména díky spolupráci města Děčín s Konzultační dopravní společností a Správou železniční dopravní cesty vlaky na tuto trať opět vydají. SŽDC totiž konečně potvrdila, že lze přidělit kapacitu dráhy pro vlaky osobní dopravy a umožnit jízdy objednaných vlaků.

RegioJet na trati 132, foto: bazala68 - ŽelPageDěčín — Přibližně před rokem jsme vás informovali o problémech na tzv. Kozí dráze, trati číslo 132, vedoucí z Děčína přes Telnici a Krupku do Oldřichova u Duchcova. Představitelé místních samospráv tehdy chtěli na letní sezónu objednat na této trati vlakové spoje, narazili ale na problémy se špatným technickým stavem trati, kterou její vlastník, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), odmítal opravit. Uplynulo přibližně dvanáct měsíců a situace je i nyní téměř identická - starostové se i nadále snaží vytrvale bojovat za obnovení provozu, ale ani po dlouhých měsících stále není vidět to pomyslné světlo na konci tunelu.

Doprava nás baví, foto: Doprava nás baví, FD ČVUTDěčín — ČVUT v Praze, Fakulta dopravní připravila pro studenty středních škol Letní dopravní školu, která proběhla od 5. srpna do 11. srpna v Děčíně v historických prostorách zámecké sýpky. Dopoledne byla vždy přednáška zaměřená na dopravu, odpoledne pak volnočasové akce či exkurze spojená s tématem dopravy. Účast, strava i nocleh byl účastníkům plně hrazen z evropského projektu Popularizace výzkumu a Evropského sociálního fondu.

21.5.2012 - 8:14 - V Liběchově na trati 072 vykolejil nákladní vlak

Nehoda u Liběchova, foto: Drážní inspekceLiběchov — Včera ve 23.45 vykolejil na trati 072 ve stanici Liběchov plně naložený nákladní vlak s uhlím. Dle zjištění Drážní inspekce ujel vlak i po vykolejení ještě asi 3,5 kilometru, přičemž došlo ke stržení několika sloupů trakčního vedení a závažnému poškození železničního svršku včetně několika výhybek v Liběchově. Následně vykolejený vůz již nevydržel, převrátil se a částečně zasypal osobní automobil, který stál poblíž kolejiště. Škoda se zatím odhaduje na více než 110 milionů korun, z toho sto milionů na trati, deset milionů na vlaku a 50 tisíc na automobilu. Oprava tratě a odklízení následků nehody mělo původně trvat dle webu Českých drah minimálně do dnešní půlnoci, nakonec se však trať zprůjezdnila již před třetí hodinou odpolední. S odklízením pomáhal také speciální nehodový vlak. Do doby odklizení převážela cestující v úseku Mělník - Štětí náhradní autobusová doprava. Tu však komplikovala také omezení na okolních silničních komunikacích, takže vznikala zpoždění až 40 minut.

Zdroje: České dráhy, Česká televize, Drážní inspekce

642, Měděnec zastávka - Měděnec, foto: Excelsior Chomutov — Psal se 15. únor 1872 - v ten den byl úředně zahájen provoz na trati z Chomutova do Vejprt. Sice jen s nákladní dopravou, ale i tak se tento den zapsal do kronik všech obcí na trati. Dalším významným dnem onoho roku se pak stal 1. srpen - to do Vejprt přijel první osobní vlak. Tak začala pravidelná doprava Buštěhradské dráhy. V letošním roce oslaví horská trať z Chomutova do Vejprt své sto čtyřicáté výročí. Pojďte si toto výročí připomenout několika akcemi, které se budou konat v průběhu celého roku. Začínáme již brzy. Na 4. února je naplánována první výroční jízda, na kterou jste srdečně zváni.

Skupinová fotografie z Kadaňského Rohozce, foto: Doupovská dráha - www.doupovskadraha.cz Most - V sobotu 5. listopadu se uskutečnila narozeninová akce pořádaná k 10. výročí portálu ŽelPage. Dostala podobu velice zajímavé jízdy po některých již běžně nepoužívaných tratích a spojkách. A jelikož minulé, 9. výročí se uskutečnilo na jižní Moravě, tentokrát jsme se vypravili na úplně opačný konec České republiky, na Mostecko a Žatecko. Hlavními cíly jízdy pak byly Švestková a Doupovská dráha, tratě 113 a 164. Dopravcem celé jízdy byl právě provozovatel osobní dopravy na těchto dvou tratích, společnost Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD).

Regionova ve stanici Třebívlice, foto: Michal Jaroš - ŽelPage Třebívlice — Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) po téměř roce opravila několikametrový most přes potok v obci Třebívlice na trati 113, tzv. Švestkové dráze mezi Lovosicemi a Mostem. Celý rok 2011 dlouhodobá nepřetržitá výluka znemožňovala pravidelný provoz sezónních vlaků Jindřichohradeckých místních drah. Oprava byla ze strany SŽDC z rozličných důvodů opakovaně odkládána. Teprve na přelomu letošního listopadu a prosince potvrdilo vedení Správy dopravní cesty Ústí nad Labem záměr dráhu opravit. Během pár dní došlo k opravě mostu a již dva dny po Štědrém dnu se na dráze mohli svézt zájemci i ve vyloučeném úseku Třebívlice – Libčeves.

471, Výh. UNL hlavní nádraží jih - Dolní Zálezly, foto: Karel MálekÚstí nad Labem - V úterý 22. listopadu představily České dráhy a Ústecký kraj nový jízdní řád na příští rok, který bude platit od 11. prosince letošního roku. Změn v tomto kraji příliš nenajdete, celkový objem dopravy zůstal přibižně na stejné úrovni, klesl o 0,5 procenta. Navzdory původním obavám ze zastavení provozu na trati 084 (Rumburk / Krásná Lípa - Panský - Mikulášovice) a výrazného omezení na trati 124 (Lužná u Rakovníka - Chomutov), se nakonec žádné větši škrty nekonají, omezení se bude týkat hlavně úseku Osek město - Moldava v Krušných horách (trať 135) a některých jednotlivých spojů.

T478_Chvalov, foto: ZSNDLMuž v červené čepici z přítmí děčínského peronu víceméně formálně zapískal doufaje, že až se 460 metrů dlouhá „Pannonia“ zvolna pohne, tak vzadu „u tunelu“ kuřáci stihnou naházet čvaňháky pod vagon a nějak už do něj naskáčou. Fíra mezitím od půlky mitropáckého vozu obhlíží krakorec nad střechou jeho T 478.4047, jestli je na šajbě Sc3 opravdu čtyřicet a volno. „Jo, máš to tam, odjezd!“ sichruje jeho zjištění výpravčí, bezmocně se ohlížeje dozadu k Pastýřáku, zda si tam odjezdu někdo všimne. Čékáďácký dvanáctiválec bázlivě změnil otáčky a osazenstvo přeplněného vlaku k černomořské Varně dederónsky ulehčeně vydechlo: „na éndlich…“

Exponáty v depozitáři, foto: Jiří Randa, JRtrain Chomutov / Lužná u Rakovníka — O víkendu 10. a 11. září 2011 bude veřejnosti opět zpřístupněn železniční depozitář Národního technického muzea. Po oba dny může široká veřejnost navštívit běžně nepřístupné prostory, ve kterých jsou deponována historická kolejová vozidla Národního technického muzea. V sobotu 10. září bude navíc vypraven z Železničního muzea Českých drah v Lužné u Rakovníka zvláštní historický vlak v čele s parní lokomotivou 464.008 bulík, který návštěvníky zaveze přímo do depozitáře, bývalého chomutovského depa kolejových vozidel.

830.206 JHMD jako MOs 39658 na Švestkové dráze, foto: karlosltTelnice/TřebívliceTrať 132 z Děčína do Oldřichova u Duchcova, nazývaná také Kozí dráhou, se opět dostává do středu pozornosti nejen místních obyvatel. Důvodem je původně avizovaná snaha starostů okolních měst a obcí zavést na opuštěné trati v letní sezóně víkendový turistický provoz. Podle původních plánů měly výletní vlaky, financované z místních rozpočtů a mimořádných dotací, turistům sloužit již od začátku prázdnin. Spoje však kvůli řadě problémů dosud nevyjely – a další osud víkendových jízd je v aktuální situaci nejasný.

27.6.2011 - 20:00 - V Markvarticích srazil vlak auto, PZZ v činnosti nebylo

814.002, foto: optus Markvartice — Velké štěstí měli muž a žena na přejezdu v Markvarticích, když ve středu 22. června 2011 kolem osmé hodiny ranní vjeli se svým automobilem na železniční přejezd. Přejezdové zabezpečovací zařízení v tu chvíli nebylo v činnosti, protože probíhala plánovaná výluka. Vlak naštěstí zasáhl zadní část auta a nedošlo k žádnému zranění. Mluvčí drážní inspekce dodává, že řidiči se musí ve chvíli, kdy na přejezdu nesvítí ani bílé světlo, chovat jako v případě, když přejíždějí přes přejezd, který žádnou signalizaci nemá. Příčiny nehody se vyšetřují, stejně jako to, zda strojvedoucí vlaku dával dle předpisů výstražnou návěst houkačkou. Značka STOP byla dle neověřených informací dána na místo až po nehodě, což lze považovat za zásadní pochybení. V úseku Česká Kamenice – Benešov nad Ploučnicí byla zavedena náhradní autobusová doprava.

Zdroj: ŽelPage, Deník

6.5.2011 - 15:00 - Kraje šetří ve velkém – nyní se omezení dotknou tratě na Moldavu

Stanice Osek město se stane pro mnoho vlaků z Mostu konečnou., foto: Andrew33 Moldava — Nejen kvůli nedávnému pozastavení dofinancování regionální železniční dopravy se kraje snaží hledat jakékoliv úspory ve svých rozpočtech. Omezení se tak dotknou další regionální tratě, jejíž provoz je neufinancovatelný z vybraného jízdného. Tentokrát půjde o čtyřicet kilometrů dlouhou trať 135, vedoucí z Mostu do Moldavy v Krušných horách, kde dojde od prosince 2011 k zásadní redukci vlaků jedoucích v pracovní dny, a to v úseku Osek – Moldava. Zde totiž kraj ztrácí za jediný vlak v jednom směru až 2.000 korun. Tomuto rozhodnutí předcházela četná sčítání cestujících, jež nedopadla příznivě — zatímco v pracovní dny jsou spoje využívány spíše jednotlivci a někdy jede motorový vůz dokonce zcela prázdný, o víkendu (zejména pak v turistické sezoně) jsou vlaky zaplněny i více než stovkou cestujících. Dle vedoucího oddělení dopravní obslužnosti Ústeckého kraje Jakuba Jeřábka tak bude návrh provozu přizpůsoben skutečnému charakteru poptávky. Nový koncept dopravy však zdaleka nepřinese jen řadu nepříjemných omezení. Na využívaném úseku Osek – Most dojde k vytvoření hodinového intervalu spojů ve špičce, nasazení motorových jednotek Regionova a propojení vlaků z/do Loun bez přestupu.

Zdroj: Aktuálně.cz

Budova žst. Ústí nad Labem hl.n., foto: Jiří Randa, JRtrain Ústí nad Labem — Po necelých pěti letech se na ústecké hlavní nádraží vrátí dělníci, kdy by měla začít další etapa přestavby této železniční stanice. Zatímco v roce 2007 se přestavba týkala hlavně peronů a podchodu, který byl poškozen povodněmi v roce 2002, současná přestavba se má týkat hlavní budovy, kterou by měla nahradit prosklená hala. Z původní haly zůstanou pouze obvodové zdi. V nové hale by měly přibýt pokladny, ale také obchody. Investor má v plánu v průběhu letošního roku vybrat dodavatelskou firmu. U hlavního nádraží se v současné době dokončuje budova na nábřeží řeky Labe, ve které jsou parkovací místa a v budoucnu zde budou také pokladny. V plánech je propojení hlavní budovy s novou budovou na nábřeží širokým podchodem vedeným prostředkem nádraží. Zahájení stavby nové haly je očekáváno začátkem roku 2012.

PESA LINK pro ČD, vizualizace čela, foto: České dráhy Praha — PESA Bydgoszcz, dodávající regionální vozidla rozličným polským, ale třeba také italským dopravcům, získala první kontrakt na dodávku motorových jednotek nové generace. Dnes v poledne podepsaly České dráhy s výrobcem smlouvu o nákupu 31 dvoudílných dieselových jednotek LINK II. Ty vycházejí z modelové řady, v niž PESA nabízí také třídílnou verzi LINK III, stejně jako jednodílný motorový vůz LINK I na stejné bázi. Kontrakt v úhrnné hodnotě 2 miliardy korun předpokládá dodání všech souprav v rozmezí prosince 2012 a ledna 2014; část z vozidel spolufinancují kraje z evropských peněz prostřednictvím regionálních operačních programů (ROP). S nasazením se počítá v Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém a Zlínském kraji na nejvýznamnějších regionálních tratích.

Starsze wiadomości
« Nowsze wiadomości | 1 2 3 4 5 ... 17 | Starsze wiadomości »    
ŽelPage - elektroniczny magazyn kolejowy
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Logowanieopen/close
 
 
  
 
Zapomniane hasło   
Zarejestruj się   
:. Położenie pociągów CZopen/close
Położenie pociągów CZ
 
:. Szukanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info dla fotografówopen/close
Przydatne informacje
dlafotografów (ČR)

Słońce
wschodzi o 06:08
zachodzi o 19:57