..: Nachrichten und Artikel - ČR Jihomoravský :..

26.7.2012 - 10:00 - Parním vlakem za hudbou a vínem

213.902, Chroustov - Vrbčany, foto: Chary Znojmo/Moravský Krumlov — Poslední červencový víkend se uskuteční jízda parního vlaku v okolí Znojma. Konkrétně v sobotu 28. července po trase Moravský Krumlov - Hrušovany nad Jevišovkou - Znojmo - Šatov - Znojmo a v neděli 29. července po trase Znojmo - Hrušovany nad Jev. - Hevlín - Moravský Krumlov. Vlak bude sestaven z přípojných vozů 020 a motorových vozů 820 a 851, v čele bude parní lokomotiva řady 213.9. Ve vlaku platí zvláštní úsekové jízdné, jízdné ČD ani IDS JMK není možno využít. Děti do 10 let jedou zdarma. Bližší informace včetně jízdního řádu, ceníku, doprovodného programu a dalších podrobností naleznete v pozvánce na jízdu parního vlaku.

Zdroj: Spolek pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě

Autor: kubam

Krokodýlové v Kobylí, foto: Petr MajerníkBrno — Vážení kolegové fotografové, dovoluji si Vás pozvat na jízdu zvláštním vlakem pro fotografy, jehož cílem budou čerstvě „odepsané“ tratě v okolí Chornic. Jak jistě většina z Vás ví, příchodem jízdního řádu 2011/2012 byla na těchto tratích zastavena osobní železniční doprava a traťové úseky Velké Opatovice – Chornice, Chornice – Moravská Třebová a Chornice – Dzbel se tak rázem ocitly na seznamu tratí s nulovým provozem. Zároveň v současné době vstupují do historie poslední zástupci motorových vozů řad M286.0/850 a M286.1/851. Tyto dvě skutečnosti mě přiměly k uspořádání jízdy našeho fotovlaku.

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj KováčBrno — České dráhy minulý týden vyhlásily výběrové řízení na výrobu nových elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj. Jak jsme již dříve informovali, mělo by se jednat o celkem sedm jednopodlažních dvousystémových elektrických souprav, z toho pět v třívozovém a dvě ve dvouvozovém provedení. Předpokládaná cena všech sedmi klimatizovaných jednotek je zhruba 950 milionů korun a mají být dodány do dvou let od podpisu smlouvy, který se očekává do konce tohoto roku. Všech sedm kusů by tedy mělo být nasazeno do konce roku 2014, a to na vytíženou linku S2 IDS JMK Křenovice – Brno – Letovice.

IDS JMK Brno — Rada Jihomoravského kraje schválila na svém jednání dne 28. února 2012 podobu přípravy prvního nabídkového řízení na drážního dopravce v Integrovaném dopravním systému Jihomoravského kraje (IDS JMK). Schválený záměr počítá se soutěží o dopravu na linkách S6 a R6 Brno – Šlapanice – Slavkov u Brna – Bučovice – Kyjov – Veselí nad Moravou – Zlínský kraj. Kraj tak bude tendrovat jednu z páteřních linek, která je provozována v nezávislé trakci a která přepravuje zhruba 18 procent ze všech cestujících v železniční dopravě Jihomoravského kraje. Na tratě obsluhované kapacitními elektrickými jednotkami se, na rozdíl od nezávazné poptávky v roce 2009, nedostalo.

750.022-6 Lv od Os 4836, foto: Martin Grill Čas je velmi relativní. Když jsem se někdy v březnu vracel z Okříšek do Brna a zahlédl v čele rychlíku posledního přeživšího brněnského brejlovce „nulku“, říkal jsem si, že má ještě času dost a že se ještě několikrát setkáme, než odjede na plánovanou „kundálizaci“. Oficiální datum odchodu se několikrát oddálilo, a tak bylo možno ji nasadit na Slavnosti Pernštejnského Panství, za pár dní nato byla k vidění i v rámci akce „šestiválcové pozdvižení“ na trati 240, a najednou byl srpen. Ten srpen, na který bylo stanoveno datum posledního zastavení motoru a vypuštění provozních kapalin. Do poslední chvíle jsme čekali v nějaký zásah vyšší moci, který by ochránil tuto vzácnost od přestavby na 750.714, avšak nestalo se. Třetího srpna tak 750.022-6 odjela svůj poslední výkon, konkrétně na osobních vlacích 4822 a 4805… A proč tolik piety kvůli jedné „hloupé“ mašině?

ČD Taxi, foto: České dráhy, a.s. Praha — Od 1. září zavádějí České dráhy v souvislosti s blížící se konkurencí další doplňkové služby pro své zákazníky. Kromě větší přítomnosti stevardek a lepšího servisu v 1. třídě chce teď dopravce oslovit cestující, jež mají zájem o komplexnější řešení přepravy mezi velkými městy. Odpovědí na možnost cesty "od dveří ke dveřím" má být nový projekt ČD Taxi, jenž navazuje jízdu vlakem na taxislužbu ze stanic Praha hl.n., Brno hl.n., Ostrava hl.n. a Ostrava-Svinov. Cestujícímu je garantována cena za kilometr, profesionalita řidiče či kvalitní klimatizovaný vůz, přičemž přepravu si lze objednat hned několika způsoby – na webových stránkách CityTaxi, e-mailem na adrese operator@citytaxi.cz, telefonicky na čísle 14041, či formou SMS na mobilním telefonu 777 257 257. Podmínkou získání výhod služby Českých drah je sdělení hesla "ČD Taxi" a předložení jízdenky či In-karty s libovolnou aplikací. Nutno však podotkout, že například v Ostravě je cena pro zákazníky ČD naprosto shodná s obyčejnou cenou této taxislužby. V Praze je naopak výhodnější využít taxislužbu HaloTaxi, kde je v rámci programu ČD Bonus ještě výhodnější cena, rovněž po předložení jízdenky či in-karty.

Vykolejení vlaku Vn52601 na trati 300 u Topolan, 5.6.2011, foto: DIČR Topolany — Zřejmě zanedbaná údržba a podcenění informací od strojvedoucích stála za včerejším vykolejením vlaku Vn 52601 z Blažovic do Třince na trati 300 v úseku Vyškov na Moravě – Ivanovice na Hané. Ucelená souprava 25 vozů Falls o délce 337 metrů ve 12.25 nedaleko bývalé hlásky Topolany najela do úseku s vadnou geometrickou polohou kolejnic. Dle informací Drážní inspekce za železničním přejezdem v levém oblouku viděl strojvedoucí právě zvlněné koleje. Prvních 6 vozů v čele s esem 363.026 inkriminovanou částí tratě projelo bez problémů, avšak dalších 13 vozů v oblouku vykolejilo. Souprava se zřejmě pak i za použití nouzové brzdy následně zastavila, přičemž zbývajících 6 vozů řazených na konci soupravy zůstalo na kolejích. Při této mimořádné události došlo zároveň k roztržení vlaku, převrácení vykolejených vozů, poškození sloupů trakčního vedení a zničení zhruba 60m úseku trati. Při nehodě nebyl naštěstí nikdo zraněn, avšak škoda na vlaku a infrastruktuře byla odhadnuta na 1,4 milionu korun.

Bmz a ABmz RegioJet od ÖBB, Břeclav, foto: Josef PetrákBřeclav — Čtyřiačtyřicet. Tolik osobních vozů Rakouských spolkových drah v uplynulých dnech zamířilo do svého nového domova v Česku, kde od léta začnou vozit cestující Českých drah i soukromého dopravce RegioJet ze skupiny Student Agency. Zatímco u státního dopravce poslouží vozy z přelomu 70. a 80. let minulého století jako vítané oživení nejhorších rychlíků, u žluté firmy naopak mírně modernizované rakouské vagóny pomohou rozběhnout první pravidelnou linku Praha - Havířov (- Žilina). Nová řada Bmz236 ČD teď podstoupí velkou revizi a časem i menší revitalizaci interiéru. Vagony Bmz 21-90 a ABmz a 30-90 RJ již mají velkou modernizaci za sebou z doby, kdy jezdily u ÖBB; pro dosažení požadovaného standardu kvality ovšem rovněž potřebují opravu. První cestující by tak obě řady měly svézt v průběhu letních prázdnin.

12.5.2011 - 14:00 - Jihomoravský kraj se dočká nových elektrických jednotek

Exteriér jednopodlažní elektrické jednotky, foto: Škoda Vagónka Brno — Obyvatelé Jihomoravského kraje budou mít důvod k radosti. Hejtman kraje Michal Hašek v aktuálním čísle časopisu Železničář potvrdil, že kraj získá moderní regionální vozidla. Do dvou let hodlají České dráhy do nových vozidel investovat celkem 850 milionů korun. Půjde o sedm jednopodlažních dvousystémových elektrických jednotek. Pět souprav bude v trojvozovém provedení a dvě v provedení dvouvozovém. S jejich nasazením se počítá na vytížené lince S2 IDS JMK na trase Křenovice – Brno – Letovice. Cestující v Jihomoravském kraji se tak konečně dočkají v regionální dopravě nízkopodlažních a plně klimatizovaných souprav; doposud byly jedinými nízkopodlažními vozidly rekonstruované motorové jednotky Regionova. Na střídavém elektrickém systému jsou v ČR schváleny jednotky Stadler FLIRT, které si v úpravě pro dálkovou dopravu pořídila také společnost Rapid Express. Do úvahy přichází i jednotka Škoda 7Ev, která by v době soutěže již měla být zaváděna do provozu u ČD, a to i ve dvousystémovém provedení.

Zdroj: Železničář (PDF), ŽelPage

Motorový vůz řady 811 ZSSK na státní hranici, foto: KuTomBratislava — Na základě škrtů Ministerstva dopravy, výstavby a regionálního rozvoje Slovenské republiky došlo ke snížení objemu objednaných dopravních služeb ve veřejném závazku, a dojde tak k řadě omezení. Týká se to zejména regionálních spojů mezi Českou republikou a Slovenskem, jejichž provoz bude na základě rozhodnutí Železniční společnosti Slovensko (ZSSK) ukončen k mimořádné změně jízdního řádu dne 1. května 2011. Tato skutečnost nutí k nezbytným změnám i České dráhy, které řadu vlaků buď zruší, nebo v lepším případě jen omezí. Tam, kde to bude možné, vypraví dopravce náhradní soupravy, které alespoň částečně nahradí zrušené spoje.

380.004/Škoda 109E při testech v Hohenau, foto: Škoda TransportationBřeclav — Součástí kontraktu na dodání 20 strojů Škoda 109E pro České dráhy je i schválení pro provoz v okolních státech – na Slovensku, v Polsku, Německu, Rakousku a Maďarsku. Zatímco zkušební jízdy v osobní dopravě v tuzemsku bez vážnějších komplikací probíhají již několik měsíců, zahraniční testy Škodovku teprve čekají. První zemí, kam se stroje řady 380 podívají, bude Rakousko. V minulém týdnu stroj 380.004 podstoupil dvoudenní úvodní jízdy severně od Vídně, které byly zaměřené na ověření způsobilosti k jízdě na síti Rakouských spolkových drah (ÖBB). Podle předběžných zpráv od jižních sousedů byly verifikační jízdy úspěšné, a po jejich oficiálním potvrzení může Škoda začít s procesem schvalování třistaosmdesátek v Rakousku.

Vůz M286.1032 za zastávkou Dědice, foto: Jindřich Březina Hevlín/Jemnice - 19. února 2011 se uskutečnila jízda motorového vlaku po již nepoužívaných tratích do Hevlína a Jemnice. Jelikož se předcházející jízda, až na drobné detaily, povedla, rozhodl jsem tuto jízdu zopakovat, a to jak jinak než se spolkem Hrbatá Máňa. Vlak vedený motorovým vozem M 286.1032 opět navštíví dvě tratě, kde již Jihomoravský kraj a kraj Vysočina v rámci svých úsporných opatření vlakovou dopravu neobjednaly. Jak jste jistě poznali, jedná se o tratě 243 (Moravské Budějovice - Jemnice) a 245 (Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín).

11.1.2011 - 19:00 - Pozvánka: Krokodýlem do Hevlína a Jemnice

Motorový vůz M286.1032 na trati z Bruntálu do Malé Morávky, foto: Miloš Stloukal Hevlín/Jemnice — Nový jízdní řád 2010/2011 znamenal konec pravidelné osobní dopravy na několika regionálních tratích. Dvě z postižených jsou trať 245 z Hrušovan nad Jevišovkou do Hevlína a trať 243 z Moravských Budějovic do Jemnice. Další existence těchto tratí je značně nejasná a uvažuje se o jejich úředním zrušení a teoreticky i o fyzické likvidaci. Proto by vás pořadatelé následující akce rádi pozvali na jednu z posledních možností si tyto dvě lokálky projet osobní vlakem. Mimořádný vlak, vedený motorovým vozem M 286.1032, vyrazí 19. února 2011 v 8.30 z železniční stanice Brno hlavní nádraží. Trasa je naplánovaná po ose Brno – Střelice – Hrušovany nad Jevišovkou – Hevlín – Znojmo – Moravské Budějovice – Jemnice – Okříšky – Brno hlavní nádraží. Návrat je plánován na 17.30, ale tento údaj se může změnit v závislosti na dopravní situaci. Na obou zmiňovaných lokálkách bude čas na několik fotozastávek. Kapacita akce je omezená, proto případné zájemce prosím o co nejrychlejší rezervaci na e-mailu JuraMarek@seznam.cz. Jízdné činí 590 korun a z důvodu finančního krytí dopravci musí být uhrazeno předem na účet. Minimální počet účastníků pro uskutečnění akce je 40. Pokud by se akce z důvodu malého zájmu neuskutečnila, bude vám uhrazené jízdné samozřejmě vráceno zpět. Na palubě vlaku bude připraveno občerstvení ve formě alko a nealko nápojů, párků atd.

Autor: Mařin Neues Email senden

zdanka, foto: Máraaa Hodonín(Aktualizováno 11. 1.) Úvodem malý pohled do historie. Trať byla slavnostně otevřena v roce 1908 především pro nákladní dopravu. Osobní doprava byla zahájena až v únoru 1909. V 70. letech minulého století, vlivem extrémně silné bouřky s přivalovým deštěm, postihly trať sesuvy půdy a vážně ji poškodily. Už tehdy se uvažovalo o jejím zrušením. Trať byla nakonec pracně opravena a provoz se vrátil zpět. V 90. letech začala osobní doprava upadat, především kvůli špatnému trasování. Trať vede mimo obce, většinou byly zřízeny polní zastávky daleko od obydlených sídel. Dalším negativem, který vyháněl cestující z vlaků, byl nevhodně sestavený jízdní řád. Např. vlak ze Ždánic do Čejče 1 hodinu vyčkával ve stanici Uhřice u Kyjova… Následovalo razantní omezení a seškrtání jízdního řádu až byla dne 22. května 1998 po 89 letech zastavena osobní doprava. Setrvala jen silná nákladní doprava ropy z Uhřic u Kyjova a ze Šroubárny ve Ždánici, ale i ta postupně začala skomírat. V roce 2003 ukončila ve Ždánicích provoz místní Šroubárna a přestěhovala se do Kyjova, a tak úsek Uhřice – Ždánice dopravně „osiřel“.

Hurvínek ve strojovce, foto: Jan Máca Telč, Znojmo — Historické vozy typu M 131.1 (801) zvané Hurvínek se brzy vrátí na české koleje. Důvodem rozhodnutí k tomuto kroku je nedostatek motorových vozů řady 810. Do zkušebního provozu s cestujícími se dva Hurvínci vydají již dnes, tedy 31. 12. 2010, a to v DKV Brno, ve strojových stanicích Telč a Znojmo. Brzká přístavba vozů do dílen firmy Zpras to Znova v Čumperku způsobila, že není dostatek motorových vozů řady 810 Skleník a zatím je není možné nahradit nově vyrobenými RegioNohami. Proto se národní dopravce Černá Díra snaží tento nedostatek napravit vypuštěním Hurvínků řady M 131.1. Pro testovací provoz byly vybrány dva kusy ze stavu DHV Lužná u Rakovníka.

Ältere Nachrichten
« Neuere Nachrichten | 1 2 3 4 5 ... 21 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 06:02
geht unter um 20:01