..: Aktualitások és cikkek :..

dubai-metro, foto: http://dubaimetro.eu/Dubaj — První na Arabském poloostrově; tímto označením se od 9. září může honosit metro vybudované v metropoli Spojených arabských emirátů. Datum slavnostního otevření obsahující v řadě opakující se stejné číslo bylo vybráno již předem. Dubajské metro však spíše připomíná vlak, z větší části mezi zatím deseti provozovanými stanicemi jezdí soupravy na povrchu. Náklady na výstavbu metra by po jeho dokončení měly čítat zhruba 7,6 miliardy dolarů (134 miliard korun). Realizace projektu metra na pobřeží Perského zálivu začala v říjnu 2005, mezitím však náklady překročily původní odhady až o 80 procent.

nehody_a_mimoradnosti_uni, foto: MGSíť SŽDC — Dnes kolem půl deváté ráno došlo na trati 170 ke střetu rychlíku 753 v úseku Rokycany - Holoubkov s pracovním strojem, provádějícím práce na sousední koleji. Podle dostupných informací nedošlo k žádnému zranění. Osobní vlaky 7807 a 7808 byly operativně v postiženém úseku nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, R 351 a R 754 vyčkaly na uvolnění trati v okolních stanicích. Cestující z nich měli možnost využít i náhradních autobusů. Provoz byl v 10:15 obnoven, k jakým škodám došlo však zatím není známo. R 753 kvůli srážce dosáhl zpoždění 98 minut, R 754 86 minut, R 354 31 minut a R 351, jenž si vezl zpoždění od výluky mezi Planou u Mariánských Lázní a Chebem ve výsledku 57 minut. Osobní vlaky 7807 a 7808 se opozdily o hodinu.

Do výčtu mimořádností se ve 14:42 přidalo vykolejení vlaku NEx 48162 ve stanici Omlenice na trati 196. Dvacetivozová souprava prázdných autovozů do Kolína, v čele s 363.065-4 se na přejezdu srazila s automobilem, přičemž došlo k vykolejení lokomotivy a šesti vozů. Řidič osobního auta, který zřejmě nerespektoval signalizaci PZZ, srážku nepřežil. Předběžně odhadovaná škoda se pohybuje kolem 5 milionů korun. Na místo je z Plzně povolán nehodový vlak s jeřábem EDK 750. Provoz se dle Drážní inspekce podaří obnovit až během zítřka. Mezi Českými Budějovicemi a Summerau je zavedena náhradní autobusová doprava. [fotografie z místa]

ČD v pohybu Praha — Tarifní podmínky do konce platnosti grafikonu, zhodnocení obchodní strategie Léto 2009 a vyhodnocení prodejnosti elektronických mezinárodních jízdních dokladů eTiket, to byly hlavní témata včerejší tiskové konference Českých drah. Vyhodnocení nabídek, novinky a podzimní výhody médiím představili náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Antonín Blažek, výkonný ředitel pro marketing a komunikaci Aleš Ondrůj a vedoucí oddělení cenotvorby a prodeje Tomáš Čech.

123.022 na mostě inteligence, foto: Vítek_VPraha — Letos je to již 45 let, co byl zahájen provoz části tratě 171, neboli 521, známé také jako Jižní spojka, spojující seřaďovací nádraží Praha-Vršovice s Prahou–Radotínem. Její nedílnou součástí je i Branický most, lidově známý spíše jako Most inteligence. Jeho stavba trvala téměř pět let a dalších deset uběhlo, než byl přes něj zahájen provoz. Oficiálního pojmenování se pak dočkal až v roce 1969. Železobetonové přemostění mezi Malou Chuchlí a Braníkem o délce 900 metrů bylo ve své době nejdelší v Evropě (má 15 oblouků o rozpětí 53,5 m a výšce 19 m). Otevřen byl bez ceremonie, plánovanou druhou kolej nikdy nedostal a dnes je častým cílem vandalů i "sběračů kovů". Přesto má ale v pražské železniční dopravě své nezastupitelné místo a ač je jeho osud nejistý, v budoucnu ještě možná jeho význam vzroste.

CityFrog v bouřce u Hořátve, foto: Bean Česko — Rozmary počasí, neočekávané technické závady na vozidlech, podudržovaná infrastruktura a dlouhodobě zanedbávané bezprostřední okolí železničních tratí — tyto faktory se zejména v posledních dnech a týdnech podílejí na častých problémech, které postihují vlakovou dopravu v Česku. Vysočina, Praha, Střední Čechy, Severní Morava, to je jen stručný seznam míst, které rozmary počasí zasáhly. Český hydrometeorologický ústav minulý týden během středečního podvečera vydal výstražnou informaci o silných bouřkách s velmi nebezpečnými doprovodnými jevy pro celé území Česka. Varování to nebylo první, ale snad již poslední. Celá série nehodových událostí začala 22. června 2009 vykolejením nákladních vlaku v Olomouci, čímž byl přerušen III. tranzitní koridor a půlden měly všechny spoje Praha — Ostrava/Slovensko hodinová zpoždění. Řešením byly odklony i autobusy. Mysleli jsme, že tato mimořádnost bude na dlouho jediná a věnovali jí půldenní on–line zpravodajství. O tři dny později však přišly silné bouřky, které stejnou národní tepnu přerušily o 50 km dál a k tomu zpustošily další trati. Omezení a lokální výpadky sužují železniční síť doteď. Pokusíme se pro vás krátce shrnout mimořádnosti na síti SŽDC za poslední dobu, aktuální kritická místa stejně jako přidat pár rad a postřehů, jak cestovat a získat od nejen od drážních zaměstnanců informace potřebné k tomu, abyste dojeli.

RegioJet, foto: MGPraha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.

Obálka JŘ 2008/9, foto: ČDSíť SŽDC a ŽSR – Právě dnes začíná platit druhá a v tomto roce již poslední změna jízdních řádů vlaků ČD. Některé spoje jsou zrušeny, jiné jezdí v jiných časových polohách, a v několika případech byly zavedeny i vlaky zcela nové. V souvislosti s pokračující optimalizací tratě 170 u Zdic, rozsáhlými výlukami v Praze Dejvicích, či ostatními výlukovými pracemi je aktualizovaný jízdní řád změn vskutku plný. Novinkou je kupříkladu zavedení nového spoje SuperCity 513 pod označením Sprinter každý pátek z Prahy přes Ostravu do Třince. Aktualizaci přináší i tarifní sektor, kde dopravce sestavil zvláštní ceny v rámci relace "Léto 2009". Jízdenky SONE+ budu od 21. června do 22. září platné i v pracovní dny, REGIONet pro cesty regionálními spoji v určitém kraji pořídíte za 99 korun. Cenově výhodné bude pořízení místenek po vlaky SuperCity (SC 14 až 19) ve 2. třídě. Přinášíme tedy stručný přehled nejdůležitějších změn, které lze již ode dneška na kolejích, ve vlacích a na nádražích potkat.

Zpoždění vlaků, foto: BabitronBenešovsko – Nepřízeň počasí a špatné povětrnostní podmínky daly před několika hodinami za příčinu razantnímu omezení ve vlakové dopravě na Benešovsku, způsobené především pádem stromů přes trolejové vedení. Nejvíce postiženým úsekem je trať 220 mezi Ješeticemi a Bystřicí u Benešova, kde byla nasazena náhradní autobusová doprava. Problémy postihly i techniku; mezi stanicemi Říčany a Senohraby na trati 221 došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení. Řada vlaků tak byla v obou případech nahrazena autobusy. Po pádu stromu na trať je omezen provoz i na trati 024 v úseku Lichkov - Těchonín, i zde byly nasazeny autobusy.

Vlak plný úsměvů 2008, 471.039 tažená 754.012, Otrokovice - Zlín, foto: KuTom Praha/Zlín – Skoro tradicí se stal Vlak plný úsměvů při příležitosti, letos již 49. ročníku, festivalu filmů pro děti a mládež ve Zlíně. V neděli 31. května se tak mimo dráty vydá elektrická jednotka 471.051 do Zlína, pasažéry tentokrát bude na 150 dětí z dětských domovů. Během jízdy z Pardubic je připraven doprovodný program a soutěže. Přímo ve Zlíně bude v rámci festivalu přichystáno i promítání filmů a divadelní představení. Přímo na zlínském nádraží bude také přistaven i známý kinematovlak, který české koleje pravidelně brázdí již od roku 2004. Během minulých ročníků tyto vlaky sklidily úspěchy, jak mezi dětskými cestujícími, tak veřejností i fotografy. My vám i letos přinášíme podrobný popis jízdy, kdy v Otrokovicích bude do čela soupravy přidána lokomotiva řady 754, která jednotku proveze po neelektrifikované trati do Zlína.

714_Unhost, foto: JTB Praha - Již v pondělí začne komplikovaná výluka trati 120 v úseku Masarykovo nádraží – Dejvice s výrazným omezením železničního provozu. Během trvání dopravního omezení, rozděleného na dvě etapy, bude platit výlukový jízdní řád a některé vlaky budou jezdit odklonovými trasami. Přímo ve stanici Praha-Dejvice budou zrušena obě stavědla, a zároveň nedaleko stanice metra A Dejvická vznikne nová provizorní zastávka Gymnasijní, kde budou ve druhé etapě výluky končit vlaky ze směru Kladno. České dráhy ve spolupráci s Dopravním podnikem a společností ROPID vydal řadu materiálů a informačních letáků, kterými by se cestující měli řídit.

logo ČD Česko - Pokuta čtvrt miliardy a erotika v pendolinu; díky těmto informacím se opět do popředí dostávají České dráhy. Ty mají na základě rozhodnutí antimonopolního úřadu uhradit pokutu za zneužití svého postavení v nákladní železniční dopravě. Již během loňského roku ÚOHS drahám vyměřil sankci ve výši 270 milionů za tentýž prohřešek. Dopravce, který se tehdy teprve chystal na oddělení nákladní přepravy, se vůči rozhodnutí odvolal. Úřad nyní po přezkoumání všech podmětů stanovil výslednou sumu, kterou musí dráhy zaplatit, na 254 milionů.

Na šrot je tu kovošrot, foto: CharyPraha - Aprílový žertík skutečností? Ano, i tak by se dala nazvat myšlenka sociálnědemokratického poslance Cyrila Zapletala a Karla Sehoře z ODS. ŽelPage 1. dubna 2009 přinesla aprílově laděnou zprávu o zavedení tzv. šrotovného pro vlaky. A tak se možná trefná prognóza "Čím starší vrak, tím větší dotace" kolegy Twixe stane skutečností. Poslanci návrh na finanční příspěvek za sešrotování letitých drážních vozidel přednesli při nedávném jednání Poslanecké sněmovny o podpoře hospodářského růstu a sociální stability.

10.4.2009 - 20:00 - AŽD Praha získala další významný kontrakt v zahraničí

AŽD Praha, s.r.o.Praha – Česká společnost AŽD Praha, zabývající se produkcí a výrobou řídících a zabezpečovacích zařízení, zvítězila ve výběrovém řízení na dodávku technologií do severoegyptského přímořského letoviska Alexandria. Kontrakt za 10 milionů eur (265 mil. Kč) zahrnuje instalaci světelných návěstidel, kamerových systémů a speciálně upravených a vybavených přechodů na tamní městské tramvajové trati. Smlouva by měla být definitivně uzavřena do konce dubna, přičemž samotná výstavba by měla být započata v červnu. Předání do plného povozu je odhadováno na duben 2010. Od začátku roku 2009 se jedná již o čtvrtou významnou zahraniční zakázku, kterou společnost získala. V současné době její zaměstnanci pracují například na území Řecka, kde probíhá osazení zabezpečovací techniky na kolejích logistického centra Thriassio nedaleko Atén. Již dříve Češi uspěli i v Turecku či Litvě.

Zdroj: AŽD Praha

staré kolejeBenešovsko - Smolný měsíc na železnici. Tak by se dal nazvat letošní březen. Po nehodě v Praze Vršovicích, anonymním nahlášení bomby v osobním vlaku do Berouna a včerejším požáru na Výh. Praha-Vyšehrad se na seznam mimořádností před 14. hodinou zapsalo vykolejení podvozku vozu vezoucího kolejové pole, společnosti GJW, nedaleko Bystřice u Benešova na trati 220. V Benešově byl mimořádně ukončen vlak R 639 do Českých Budějovic, k němuž se připojil i R 641, který provedl obrat a pod číslem R 644 odjel zpět do Prahy. Nedaleko, v Bystřici u Benešova taktéž svou jízdu ukončil další spoj, R 642, který přešel na vlak R 641.

812, ZSSK, foto: qik-qak Banská Bystrica – Slovenská policie v pondělí obvinila řidiče autobusu, který 21.2. 2009 na středním Slovensku u obce Polomka nezvládl řízení a nerespektoval blížící se vlak, který do autobusu později narazil. Tato tragická nehoda si vyžádala 12 životů a skoro na dvě desítky zraněných. Z vyšetřování je patrné, že řidič opravdu před přejezdem bez signalizace v km 17,900 tratě 172 nezastavil, resp. nestihl zařadit rychlost a srážka tak byla nevyhnutelná. Banskobystrický policejní ředitel Marián Slobodník přiblížil celkovou situaci a vyšetřování. "Podle písemných materiálů, které máme ve spisu, autobus před přejezdem nezastavil, ale plynule přijel na přejezd." Proběhnuvší znalecké posouzení a ohledání autobusu neprokázalo žádnou technickou vadu mající případný vliv na nehodu.

« Újabb hírek | 1 2 3 4 5 ... 8 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 06:04
nyugszik: 20:00