Vídeň - Od roku 2008 plánují Rakouské spolkové dráhy nasazení nových jednotek railjet na spoje v ose Budapest - Wien – München, od roku 2009 také Wien – Bregenz/Zürich. O vnějším designu souprav zatím není rozhodnuto. ÖBB zapojily do rozhodování právě cestující. Kdokoliv může vybrat jedno ze tří barevných schémat, které se pak bude aplikovat na soupravy railjet.
Praha - Nahodile vzniklá amatérská šotoušská dvojice Tomáš Kubovec a Josef Petrák se dala dohromady za cílem zakoupit ve Vídni jízdní řád rakouských spolkových drah a po volných chvílích tak moci bádat, čím pěkným se svézt, či co vyfotit. Jak už to na podobných cestách bývá, začne brnět prst na spoušti fotidla a oči již sondují okolí, kam se postavit a do které brány rámovat. A jak to tedy bylo?
Posuzovat stav železnice nějakého státu podle jediného vozu by se asi nemělo. Mnoho z vás, čtenářů, se již asi projelo soupravami EC Antonín Dvořák, R Chopin, či zapůjčeným vozem na českém IC Hutník. Jaká je ale skutečná realita rakouských železnic, na to se vám budeme snažit poskytnout objektivní a ucelený pohled v tomto článku. Cílem naší červencové cesty byla zejména oblast Tyrolska, která v mnohém překvapila!
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage