..: Aktuality a články :..

Ilustrační obrázekPlzeň - Dnes nastala chvíle, na kterou česká železniční veřejnost netrpělivě čekala několik let. Od jedenácti hodin dopoledne proběhla v areálu Škody Transportation v Plzni prezentace, jejiž součástí bylo i představení nejmodernější české lokomotivy - Škody 109E - která již zanedlouho vstoupí do služeb ČD jako lokomotivní řada 380. Ještě do konce léta by se lokomotiva měla podrobit zkouškám na ZŽO v Cerhenicích, v následujících měsících má výrobce zaručit postupnou homologaci této řady ve všech sousedních zemích. Díky kolegům Josefu Petrákovi a Lukášovi Hradeckému se s vámi můžeme podělit o první záběry nové vlajkové lodi plzeňské Škody i celých ČD.

Ilustrační obrázek Máme zde třetí prázdninový víkend a ani tentokrát vás neušetříme našeho Šotoušova průvodce po Česku. Minulé dva díly mapovaly nejvíce focená a navštěvovaná fotomísta podle zdejší fotogalerie. Dnes nabízíme poněkud lehčí téma. Probrali jsme statistiky, poptali se galeristů ŽelPage a sepsali několik míst, u nichž autora poznáte již z náhledu. Na jména těchto promotérů si určitě vzpomenete i o půlnoci. A teď už jen řečnická otázka: Kdo fotí nejvíce v Duchcově, Veselí nad Lužnicí, Pečkách, na pražském Žvahově a u odbočky Babín?

Ilustrační obrázek Benešovsko - dnes v podvečer došlo k mimořádné události na trati 221 v úseku Čerčany - Pyšely. Spadlé dráty přes obě traťové koleje způsobily více jak dvouhodinovou neprůjezdnost této trati. Rychlík 648 z Českých Budějovic uvázl a do cílové stanice přijel se zpožděním 115 minut. Obratový vlak Vlak R 649 v současnosti míří do Č. Budějovic s více jak hodinovým zpožděním, i když původní prognózy mluvily o jeho odřeknutí.

Ilustrační obrázek Vídeň - Stejně, jako v minulých letech, i letos nabízí rakouské dráhy oblíbený síťový lístek Sommerticket pro mladé. V období od 1. července do 31. srpna tohoto roku mohou držitelé tohoto jízdního dokladu cestovat bez výraznějších omezení po území celého Rakouska. Jelikož je nabídka cenově výrazně výhodnější, než klasické lístky InterRail One Country Pass, podíváme se na podmínky podrobněji.

Ilustrační obrázekPraha - Již tuto neděli, 15. června, vstoupí v platnost druhá a poslední plánovaná změna jízdního řádu pro rok 2008. Zejména letní měsíce přinesou větší množství výluk a dalších výjimek – kromě stavby III. koridoru mezi Plzní a Chebem ovlivní dopravu několik stavebních projektů v naší metropoli, o kterých jsme již informovali. K razantním změnám jízdních dob ani tras dálkových spojů nedochází, aktualizovány jsou pouze regionální spoje na základě požadavků objednatelů v jednotlivých krajích. České dráhy také využijí změnu k aktualizaci, úpravě, či rušení některých komerčních tarifních nabídek. Přinášíme přehled nejdůležitějších změn.

Ilustrační obrázek Rakousko, 30.4. – 5.5. 2008 Ač se může zdát, že někteří z nás galeristů snad v Rakousku i bydlí, není tomu tak. Poslední vícedenní výprava, uskutečněná během prvního prodlouženého májového víkendu přinesla mnoho zajímavých zážitků, kdy se nám s Tomem podařilo objevit další krásná místa na rakouské Semmeringbahn a Pyhrnbahn, z nichž jste již některé z nich mohli vidět v galerii. Ač si někteří myslí, že se v Rakousku fotí samo, rád bych Vám v následujícím příběhu ukázal, že tomu tak skutečně není a smůla se nám může lepit na paty stejně jako v tuzemsku.

Ilustrační obrázek Praha – Mnoho let nesplnitelný sen mnohých fandů se tuto sobotu stal alespoň zčásti skutečností. Jak lákala čtvrteční pozvánka, tak se i stalo – lokomotiva Siemens Taurus poprvé v historii zavítala do české metropole, aby se představila veřejnosti. Do Prahy ale musela přijet jako nečinná na zvláštním nočním soupravovém vlaku z Brna, protože stále není schválena pro provoz v ČR a do Českých Budějovic a Brna zajíždí jen na zvláštní povolení DÚ. K radosti malých i velkých fandů se lokomotiva 91 81 1216 226-1 objevila u Vládního salonku na první koleji pražského Hlavního nádraží. Kolem osmé hodiny ranní k ní pustili smečku fotografů i druhou hvězdu dne - kapitána fotbalové reprezentace Tomáše Ujfalušiho. Ten se o hodinu později stal druhým kmotrem této lokomotivy. Taurus s sebou přivezla mnoho nadějí i starostí. Jeho návrat totiž ohrozil kolaps prvního koridoru po havárii trolejového vedení, do budoucna významnější ale může být spíše příslib ČD, že se pokusí ji od prosincové změny GVD vozit do Prahy denně a vlastní silou.

Ilustrační obrázek Praha – Již tuto sobotu 31. května od 9 hodin bude všem návštěvníkům a cestujícím na pražském Hlavním nádraží přistaven k prohlídce stroj nikdy dříve v našem hlavním městě nespatřený – lokomotiva Siemens Taurus, přesněji stroj 1216.226 v nátěru podporujícím český národní fotbalový tým na EURU 2008, bude vystaven veřejnosti. Od deváté hodiny ranní bude k shlédnutí u prvního nástupiště.

Ilustrační obrázek Vídeň - Rakousko žije fotbalem a rakouské dráhy rovněž. Již několikrát jsme informovali o nových reklamních zbarveních lokomotiv Siemens Taurus, nesoucích motivy letošního evropského mistrovství ve fotbale - "svůj stroj" má UEFA, šampionát samotný, i každý z šestnácti účastnických států. Již 12 strojů našlo své patrony a všechny byly prezentovány veřejnosti. Potkat je můžete na většině míst Rakouska, v Brně či Českých Budějovicích, v Německu, Maďarsku, Slovinsku i Itálii. ÖBB uspořádaly přehlídku všech strojů na jediném místě - a my byli při tom.

Ilustrační obrázek Velim - Ve čtvrtek 10.4. 2008 probíhaly na Zkušebním železničním okruhu u Velimi testy zajímavé jednotky. Souprava řady 440 pro DB Regio, známá pod obchodním názvem Coradia Lirex, je vyráběna Alstomem. Ten dodal stroje rodiny Coradia již pro příměstské linky ve Stockholmu a pro švédský region Skane. Testovaná jednotka ve složení 94 80 0 440 001-6, 94 80 0 441 001-5, 94 80 0 441 501-4 a 94 80 0 440 501-5 je první z objednávky 79 kusů pro německé DB Regio Bayern. To plánuje nasazení souprav na linky Mnichov - Augsburg - Ulm, Norimberk - Würzburg a Mnichov - Pasov. Přinášíme krátké představení stroje a snímky z testovacích jízd.

Ilustrační obrázek Doplněno 20:00 - Bystřice u Benešova - Dnes kolem 7:15 ráno narazila na nádraží v Bystřici motorová lokomotiva 742.161-3 ČD Cargo do mezistátního expresu Ex 101 Jože Plečnik, směřujícího z Prahy přes České Budějovice a Rakousko do slovinské Lublaně. V jednom z vagonů se při nárazu lehce zranila jedna cestujících. „Zdravotníci ji na místě ošetřili pohmožděniny a drobné oděrky,“ upřesňuje mluvčí středočeské ZZS Tereza Janečková s tím, že pracovníky záchranné služby ani nikdo neinformoval, že se jednalo o zranění při železniční nehodě. Nikdo další z cestujících, dvou vlakových čet a ani obou strojvedoucích při nárazu zraněný nebyl. Předběžná škoda je vyčíslena na více než 450 tisíc korun.

Ilustrační obrázek Praha, Plzeň - České dráhy mají nový způsob získání prostředků od krajů - slibují jim dosud zapovězená desira. Dráhy chtějí nabídnout nové soupravy s tím, že se kraj bude podílet na jejich spolufinancování. Příkladem může být Plzeňský kraj, který od nasazení nízkopodlažních jednotek Siemens Desiro dělí částka 40 milionů korun na regionální spoje mezi Plzní a Domažlicemi. "České dráhy už nám daly vědět, že pokud na to najdeme peníze, zajistily by od příštího roku deset moderních vlaků", uvedl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. O nasazení souprav Desiro jednal kraj s drahami už od loňského podzimu.

Ilustrační obrázekInnsbruck, Rakousko - Náš zvláštní zpravodaj informoval, že v depu Innsbruck Hbf. zahlédl nevídaný stroj, český motorový vůz řady 810. Tento stroj zde nebyl náhodou. Díky podpoře mecenáše se daří realizovat unikátní projekt. Občanské sdružení ŽelPage, za podpory Rakouských drah, Pars nova a mnoha dobrovolníků se snaží o schválení stroje řady 810 na tratích ÖBB Netz.

Ilustrační obrázekPraha - Projekt řídicích vozů řady 961, který se stal jednou z potenciálních aktivit plánovaných pro rok 2008, dostává zelenou. České dráhy v tomto roce plánují vypsat výběrové řízení na dodávku řídicích vozů pro dálkovou dopravu. Původní úvahy počítaly s přestavbou vozů řady Bdt279 dosazením kabiny strojvedoucího a vedením dálkového ovládání lokomotivy, rekonstrukcí interiéru a zřejmě zvýšením maximální rychlosti na 160 km/h.

Ilustrační obrázek Kralupy nad Vltavou - Je to již sedm let ode dne, kdy byly založeny stránky ŽelPage. Původně stránky o provozu na trati 210 se díky neúnavnému úsilí mnoha a mnoha lidí rozrostly do podoby kompletního železničního portálu s uznávanou galerií, zpravodajstvím a dalšími podprojekty. U příležitosti takového výročí uspořádalo občanské sdružení za pomoci členů a dobrovolníků o víkendu 1. a 2. března jízdu zvláštním vlakem 35600/35601 / 36501 po okruhu Kralupy nad Vltavou - Libochovice - Čížkovice - Obrnice - Louny - Kralupy nad Vltavou. Během této jízdy se výročí pořádně oslavilo, fotografové dostali dostatek příležitostí realizovat se ve své zálibě a také došlo k vyhlášení ankety Fotografie roku.

« Novější zprávy | 1 ... 16 17 18 19 20 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01