..: All news and reports - ČR Pardubický :..

Nostalgie - O tomto víkendu je op?t n?kolik akcí jak na železnici, tak i v modelá?ství.
Pardubice - Z Pardubic p?es Hradec Králové do T?ebechovic pod Orebem jede v sobotu historický vlak s motorovými vozy Hurvínek ?. M131.1. Akce, nazvaná (P?ed)Mikulášská jízda za betlémy je bohužel již vyprodaná a tak p?ípadným nadšenc?m zbývá jen již pouhé fotografování historických stroj?, kterými by m?li být motorové vozy M131.1133 a M131.1228. Akci po?ádá PSHŽD.
Otava - Další zajímavostí je jízda rychlíku R790 / R791 Otava z Prahy hl.n. (6:45) do Sušice. V sobotu by m?la být souprava vlaku složena z historické lokomotivy T435.0087 a t?í osobních voz? Balm (krátké). Pam?tníci si jist? pamatují doby, kdy tyto rychlíky v tomto složení jezdily pravideln?. Rychlík zp?t ze Sušice odjíždí v 15:55 a v Praze hl.n. je v 19:33.

A pak tu máme n?kolik podzimních a p?edváno?ních modelá?ských výstav.
Plze? - 13.11.-5.12. - Výstava železni?ních model? a kolejišt?, K.Steinera 10/A, Plze? Skvr?any, po-pá 15-18hod., so, ne, sv 9-18hod.
Cheb - 20.-21.11. - 1. Výstava železni?ních model?, kolejiš? a fotografií. Od 12 do 17 hod. Americká 36. (pavilon 1ZŠ - družina) Cheb - Skalka.
?eské Bud?jovice - 20.-21.11. - Den otev?ených dve?í v KŽM, Lidická 1123, ?.Bud?jovice, (zast. 2 a 15 Nám?stí Brat?í ?apk?). Otev?eno od 10 do 17 hod.
P?erov - 20.-21.11. - Výstava model?, provoz na kolejišti, prodej. Otev?eno vždy od 9 do 17 hod.
Informace o dalších výstavách najdete ZDE

Choceň - V úterý 2.11.2004 byl v železniční stanici Choceň otevřen nově vybudovaný podchod k nástupištím a směrem do centra města. Choceň tak má nyní 2 podchody, starý - původní, ten byl opraven a slouží také, a nový, který propojuje nádražní budovu, kde je čekárna a výdej jízdenek, s nástupišti.
Drobné úpravy a dolaďování stále probíhají i za provozu.
Cestující se tak konečně dočkali úrovně, která odpovídá 21. století.

By: j_Pavel Slezák

lokomotiva řady 751 u stanice ptení při odjezdu s manipulačním vlakem do prostějovaChornice - Tratě Moravské západní dráhy najdeme v jízdním řádu pod čísly 262 a 271. Původně však bylo všechno jinak. „Hlavní tah“ byl z Třebovic v Čechách přes Moravskou Třebovou a Chornice do Prostějova. Z Chornic vedla odbočka přes Jevíčko do Velkých Opatovic. Dnes však číslo 262 ukrývá trať z České Třebové přes Moravskou Třebovou, Chornice, Jevíčko, Velké Opatovice a Boskovice do Skalice nad Svitavou. Pod číslem 271 je trať z Chornic přes Dzbel a Kostelec na Hané do Prostějova.

13.10.2004 - 22:39 - Koridory v ČR: Dokončuje se Choceň, ruší se dopravna Střeň u Olomouce

Železniční koridory - Po delší době Vám opět přinášíme malý přehled, jak jsou na tom stavby na našich koridorech.
Na prvním koridoru je postupně dokončována modernizace stanice Choceň - 1. nástupiště - koleje 1. a 3., jejichž výluka má být ukončena 21.10.2004. Tím budou pro letošek ukončeny stavby na 1.koridoru. V následujících letech je možné počítat s rekonstrukcí úseku Úvaly - odb. Blatov, odb. Blatov - Praha-Běchovice a Běchovice - Libeň. Kdy bude stavba zahájena závisí na zajištění financování.
Na druhém koridoru byla dokončena déletrvající rekonstrukce úseku Grygov - Olomouc.
Včera byla zahájena nepřetržitá výluka celého 11 kilometrů dlouhého úseku mezi Štěpánovem a Červenkou (od 1.10. probíhá výluka 1. staniční koleje ve Střeni a 1.TK Střeň - Červenka). Důvodem tak velké výluky je další etapa rušení kolejových spojek v dopravně Střeň (rušení výhybek 2, 3, 12, 15). Výluka potrvá do 25.10.
Dne 31.10. naváže druhá etapa, při níž budou vyrušeny výhybky 1, 4, 13, 14. Výluka bude ukončena ke dni 15.11., kdy se z dopravny stane zastávka.
Přesuneme-li se blíže k České Třebové, narazíme na modernizaci stanice Zábřeh na Moravě, kde probíhá rekonstrukce sudé kolejové skupiny, do 29.11.2004.
Mezi odbočkami Most a Lupěné probíhá výluka 1.TK do 18.11.2004.
Ve stanici Krasíkov je výluka sudé skupiny a z Krasíkova do Rudoltic je vyloučena 2.TK. Obě výluky budou ukončeny 16.11.2004. Nadále pokračují přípravné práce na napřímení úseku Krasíkov - Zábřeh a také Třebovice v Čechách - Rudoltice.
Na třetím koridoru se s pracemi zatím nepočítá.
Práce na čtvrtém koridoru jsou sice naplánovány již od začátku listopadu, ale skutečný začátek se dá stěží odhadovat...
Aktuální stavby na českých koridorech najdete v průběžně aktualizovaném přehledu.

Česká Třebová - Na R440 Vsacan jedoucím z Žiliny do Chebu se dnes v České Třebové porouchala lokomotiva 150.022. Jako náhrada byl nasazen stroj 163.033 DKV Česká Třebová.
Vlak přijel do České Třebové se zpožděním 20 minut. Při příjezdu na hlavní nádraží v Praze měl zpoždění 35 minut.
Nutno podotknout, že vzniklá situace byla v České Třebové vyřešena poměrně rychle a zpoždění mezinárodního rychlíku bylo tedy "jen" uvedených 35 minut.

III.koridor - Dne 8.9. v 18.30 projel první vlak po zprovozněné přeložené 2.TK, která nyní vede novým Krasíkovským tunelem. Po 1.TK projel první vlak (IC 505 Jan Perner) již 23.8.2004 večer. Součástí přeložky není jen tunel Krasíkov (1098,3 m), ale také estakáda mezi nádražím a tunelem Krasíkov, estakáda mezi Krasíkovským a Tatenickým tunelem, na kterém je též nová zastávka Tatenice a také Tatenický tunel (140,65 m). Stará trať částečně sloužila až do půlnoci dne 25.8. a nyní je již vytrhána.

13.4.2004 - 22:35 - Turnovské stroje řady 735 míří na do České Třebové

obrazekŘada 735 - Nedávno jsme Vás informovali o navážení lokomotiv řady 735 do depa Česká Třebová. Tuto již zmiňovanou navážku z 6.4 následovala dne 7.4 další série lokomotiv řady 735. Jednalo se konkrétně o lokomotivy 735 136, 735 173 a 735 168. Tento smutný konvoj pocházející z Turnova přivezla do České Třebové po 4. hodině 7.4.2004 lokomotiva 753 006. O tomto převozu jsme vás bohužel nemohli více informovat.
Dalším převoz se konal dnes 13.4.2004 (zajímavé datum) a jednalo se opět o lokomotivy řady 735, konkrétně 735 180, 735 192 a 735 176 opět doprovázené lokomotivou 753 006. Vlak jel pod číslem 63991. Do stanice Pardubice-Rosice dorazil tento konvoj před šestou hodinou a v 18:25 se vydal na svoji tento den poslední cestu do stanice Pardubice hl. n. Zde bude tato souprava nocovat a ráno po zvážení se podle !!odhadu!! se vydá po 10. hodině směr Česká Třebová.
Další informací, jež se podařilo získat je, že další převoz by se měl uskutečnit 19.4.2004 (pondělí), a bude se jednat o další tři lokomotivy řady 735. Na Ilustrační fotografii je 735 057 v depu Turnov.

31.3.2004 - 23:50 - Odpolední Bobinění v České Třebové

obrazekBobinění v České Třebové - Dnes 31.3.2004 okolo 14:10 přijela do stanice Česká Třebová, při převozu z dílen Pars nova Šumperk do svého domovského depa DKV Ústí nad Labem, elektrická jednotka 460.083 s jedním vloženým vozem a spolu s lokomotivou 141.014 na závěsu. Zde se setkala se svou starší příbuznou 140.085, která přijela s vlakem Os 3740 o několik minut dříve nežli její mladší přítelkyně, doprovázející svoji rekonstruovanou kamarádku. Tato souprava do Ústí n.L. pokračovala jako násled vlaku 5016 (odjezd z ČT v 14:17 směr Pardubice). V tuto dobu se již 140.085 přesunula do čela vlaku 3711 (odjezd 14:41), se kterým následně odjela směr Zábřeh na Moravě. Na ilustračním snímku Ice-Beara je 140.089 v Olomouci hl.n. dne 11.10.2003.

obrazekChrast u Chrudimi - na internetu se stále častěji píše o brzkém rušení zabezpečovacího zařízení v žst. Chrast u Chrudimi. Tato stanice je zajímavá hned z několika pohledů. Je to menší stanice na trati 238 z Pardubic - Rosic do Havlíčkova Brodu. Dříve vedla trať 016 z Hrochova Týnce přímo do stanice Chrast u Chrudimi, dne 31.1.1978 byl ukončen provoz na trati z H. Týnce do Chrasti a do roku 1990 byl svršek kompletně snesen až do stanice Chrast u Chrudimi město.

15.3.2004 - 8:58 - Do ČMKS Česká Třebová byl dotažen brejlovec 754.043

obrazek 754.043 v ČMKS - Dnes ráno kolem 7:30 přitáhla lokomotiva 750.243 do České Třebové a následně do ČMKS stroj 754 043, který byl nedávno postižen požárem stanoviště a poté odstaven v Břeclavi. Za ní stojí také nově nalakovaný stroj D753 732 (bohužel nevím pro koho, ale tento lak nebyl "mnou" v "ČMKS" ještě spatřen). Lokomotivy stojí na místě, které je dobře fotitelné od plotu. Pospěšte, je předpoklad, že kolem 12:00-13:00 budou stroje přemístěny do haly a nebo jen vytaženy před bránu.

20.9.2003 - 0:21 - Provoz u Chocně plně obnoven * devadesátitisící návštěvník

obrazekChoceň - Před několika minutami byl provoz u Chocně zřejmě plně obnoven, protože vlaky úsek projíždějí již normálně a zpoždění už nenabírají. Výjimkou je vlak R 703 Šohaj, který u Zábřeha nabral dalších 100 minut zpoždění. Michawel pro Vás opět připravil aktualizovaný seznam zpoždění dotčených vlaků - zde. Jen pro zajímavost. Vlak EC 77 "Comenius" má do Budapesti přijet v 22:48, ale se zpožděním přijede po třetí hodině ráno).
Také jsme ve 23:54 přivítali návštěvníka v pořadí již devadesátitisícího. Stal se jím náš kolega Kubze. Gratulujeme a děkujeme všem za úžasnou návštěvnost

obrazekChoceň - Dne 19.9.2003 krátce po druhé hodině odpolední došlo na brandýsském zhlaví žst. Choceň ke stržení troleje v délce asi 200 metrů vlakem EC 172 Vindobona směřujícím do stanice Hamburg Altona. V čele vlaku byla krysa 350 008-9, která přišla o zadní sběrač (nad stanovištěm 2). Bohužel se to stalo v úseku, kde je jedna kolej (nevíme, zda jen na zhlaví, nebo až do Brandýsa). Doprava mezi těmito stanicemi byla zastavena přes dvě hodiny a před oběma stanicemi se hromadily vlaky.

Kdo to mohl tušit, že jedna spadlá trolej způsobí takovou kalamitu. Ale stalo se. Provoz mezi Chocní a Brandýsem nad Orlicí byl zastaven přes dvě hodiny a v tu dobu mělo tímto úsekem projet celkem 17 vlaků osobní dopravy a také určitě nějaké náklady. Vlaky se hromadily před oběma stanicemi a hromadí se stále. řekl bych, že v tomto úseku se jezdí jednokolejně a dieselová mašina či mašiny jezdí kyvadlově Brandýs - Choceň (možná až Zámrsk, protože sudá skupina žst. Choceň je vyloučená z důvodu stavby koridoru).

Michawel připravil souhrn zpoždění vlaků, kterých se dotkla stržená trolej.

Také, aby toho nebylo málo, jedna krysa strhla trolej (v čele EC 172) a jedna údajně lehla na EC 173. Vlaky EC Vindobona prostě ČD dneska pěkně zatopily.

Zpoždění se bude rovnat k normálu zřejmě dlouho do noci či do rána.

Vlaky se postupně dostávají na řadu tak, jak před ono místo přijely. Například před chvílí přejela Bečva, expres 505 Jan Perner a R 705 z Prahy.

obrazekLetohrad - Jak fandové MS Train Simulátoru jistě dobře vědí, již před nějakým časem byla vydána trať 024 ČD jako vůbec první česká trať pro MSTS. Tento "addon" vyvolal rozporuplné reakce. 8.5.2003 jsem se vydal na trať 024, abych srovnal add-on a skutečný stav. Na této trati jezdí na osobních vlacích žehličky s vozy řady Bdmtee. Dnes zde jezdily 111.031 a 111.019 každá se dvěma vozy Bdmtee.

« Newer messages | 1 ... 12 13 14 15 16   
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 05:54
sets at 20:07