..: Aktuality a články - ČR Jihočeský :..

Pozor vlakBlatná - Dnes dopoledne došlo ke střetu osobního automobilu Opel Astra s osobním vlakem jedoucím ze Strakonic do Blatné. Řidička Astry nerespektovala výstražné zařízení a vjela na přejezdu u zastávky Mačkov přímo pod vlak. Nikdo nebyl zraněn, předběžná škoda se odhaduje na 75 tisíc korun. Doprava na trati byla přerušena.

prejezdPísek - Dnes v 10:42 hod. se na přejezdu mezi Pískem a Čížovou střetl rychlík jedoucí z Mostu do Českých Budějovic s osobním automobilem Škoda 100. Řidič nerespektoval přejezdové zabezpečovací zařízení, které bylo v činnosti. Vlak narazil do zadní části osobního automobilu, škoda na vlaku byla odhadnuta na 15 tisíc, na automobilu 1 tisíc korun. Ke zranění nedošlo. Doprava mezi stanicemi Písek a Čížová byla obnovena ve 12:06 hod.

363045 - Doplněno 30.1. 1:15 - foto + podrobnosti - Veselí n.L. - Dnes krátce po čtvrt na tři odpoledne došlo na železničním přejezdu ve stanici Veselí nad Lužnicí ke srážce rychlíku R 637 (v čele 363.045) s osobním automobilem, jehož řidič byl s těžkými zraněními převezen do nemocnice. Doprava na hlavní trati Praha - České Budějovice byla zastavená do cca 16.00, kdy projely postupně R 642 a 639, který vezl frekvenci vlaku 637. Ten byl pouze stažen z trati, aby nebránil ostatním vlakům.
Na snímku je zachycena lokomotiva 363.045 DKV ČB, která má pouze ohnutý pluh.

Nostalgie - O tomto víkendu je op?t n?kolik akcí jak na železnici, tak i v modelá?ství.
Pardubice - Z Pardubic p?es Hradec Králové do T?ebechovic pod Orebem jede v sobotu historický vlak s motorovými vozy Hurvínek ?. M131.1. Akce, nazvaná (P?ed)Mikulášská jízda za betlémy je bohužel již vyprodaná a tak p?ípadným nadšenc?m zbývá jen již pouhé fotografování historických stroj?, kterými by m?li být motorové vozy M131.1133 a M131.1228. Akci po?ádá PSHŽD.
Otava - Další zajímavostí je jízda rychlíku R790 / R791 Otava z Prahy hl.n. (6:45) do Sušice. V sobotu by m?la být souprava vlaku složena z historické lokomotivy T435.0087 a t?í osobních voz? Balm (krátké). Pam?tníci si jist? pamatují doby, kdy tyto rychlíky v tomto složení jezdily pravideln?. Rychlík zp?t ze Sušice odjíždí v 15:55 a v Praze hl.n. je v 19:33.

A pak tu máme n?kolik podzimních a p?edváno?ních modelá?ských výstav.
Plze? - 13.11.-5.12. - Výstava železni?ních model? a kolejišt?, K.Steinera 10/A, Plze? Skvr?any, po-pá 15-18hod., so, ne, sv 9-18hod.
Cheb - 20.-21.11. - 1. Výstava železni?ních model?, kolejiš? a fotografií. Od 12 do 17 hod. Americká 36. (pavilon 1ZŠ - družina) Cheb - Skalka.
?eské Bud?jovice - 20.-21.11. - Den otev?ených dve?í v KŽM, Lidická 1123, ?.Bud?jovice, (zast. 2 a 15 Nám?stí Brat?í ?apk?). Otev?eno od 10 do 17 hod.
P?erov - 20.-21.11. - Výstava model?, provoz na kolejišti, prodej. Otev?eno vždy od 9 do 17 hod.
Informace o dalších výstavách najdete ZDE

Pelhřimovsko - Dnes v 10.33 hodin se mezi stanicemi Pacov a Nová Cerekev (trať 224 Horní Cerekev - Obrataň - Tábor) srazil osobní vlak 18422 (810.645-2 (modro-bílý nátěr) s montážním vozíkem MUV-69. Zranění utrpěli tři železničáři z MUVky - dva těžké a jeden lehké. Jedna malá cestující byla převezena do nemocnice na pozorování - ostatní cestující, ani strojvedoucí nebyli zraněni vůbec. Hmotná škoda byla předběžně vyčíslena na cca. sto tisíc korun.
Nehodu způsobila zřejmě obsluha montážního vozíku, která nevyčkala křižování ve stanici Pacov (výpravčím bylo nařízeno, aby se posunem přesunuli na jinou kolej. Místo toho ale vyjeli na trať.
Technická závada byla vyloučena, ale vyšetřování příčin se šetří.
Provoz na trati bude obnoven ve večerních hodinách poté, co budou poškozené stroje z trati odstraněny.
Doplněno 9.11.2004 22.52:
Do místa srážky byl z Veselí n.l. vypraven nehodový vlak ve složení 751.120+paklák+2vozy a jeřáb. Pro návrat zpět byl na konec nehodového vlaku připojen i poškozený motorový vůz.
Provoz na trati je v tuto chvíli již obnoven.
Foto: MUV-69 v Ústí n.O. dne 4.9.2004 pořídil Dejv.

IV. koridor vs. dálnice D3 - Evropská unie dala přednost železnici - III. a IV. koridoru před dálnicí D3. Znamená to, že EU bude přednostně přispívat na stavby III. a IV. koridoru. A příspěvky to nebudou zrovna malé, protože budou dosahovat až 80% nákladů na stavbu, které se v případě IV. koridoru odhadují na cca. 40 miliard korun. To je dáno zejména dlouhými tunely a nutností značnou část trati zdvoukolejnit v odlišné poloze, než vede současná trať.
Po dokončení IV.koridoru, které se plánuje na rok 2014 (včetně uzlů), se výrazně zrychlí spojení z Prahy na jih.
IV. koridor má na našem území dvě základní větvě. První větev vede z Děčína st.hr. přes Prahu, Tábor, České Budějovice do Horního Dvořiště st.hr. a dále pokračuje jako mezinárodní koridor na jih.
Druhá větev vede z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic a dále do Rakouska.
Se zahájením stavebních prací se počítá během příštího roku...
Na přiloženém snímku je stanice Heřmaničky, což je jedna ze stanic, která bude zrušená a nahrazená zastávkou na přeložené trati.

Od včerejšího dne, tedy 29.09.2004, se opět jezdí "pod dráty" v úseku Rybník - Vyšší Brod klášter. Právě skončená celková generální oprava elektrifikace v daném úseku měla za cíl převést původní napěťovou soustavu 1,5kV stejnosměrných na, v místním regionu obvyklých, 25kV střídavých a umožnit tak přímé vlakové spojení mezi městy České Budějovice a Lipno. Podle vyjádření zástupce ČD se jen čeká na vhodné soupravy pro tuto trať. Druhá fáze kompletního přepojení na 25kV je naplánována na rok 2005. V republice nám pak tedy zůstane pouze jediná trať pro 1,5kV z Tábora do Bechyně, zachovaná jako historický exponát. Na snímku Zdeňka Michla můžete vidět původní typickou lokomotivu pro tuto trať 100.003 "Bobinku" ve stanici Vyšší Brod klášter.

Jindřichův Hradec - Doplněno 23:25 - Dnes okolo desáté hodiny došlo k vykolejení rychlíku R 667 Junák v obvodu žst. Jindřichův Hradec. Ze stanice vede směr Jihlava kolejová splítka normálního a úzkého rozchodu. Vlaky směr Jihlava odjíždějí kolem cestového návěstidla po splítce, ze které se u St.4 (Dolní Skrýchov) odděluje trať na Obrataň a u St.5, zvaného Kanclov, se odděluje úzká směr Nová Bystřice. Právě na St.5 signalista zazmatkoval s zapomněl přestavit výhybku směr Jihlava a nechal ji směr Nová Bystřice.
Přes výhybku se jezdí maximálně čtyřiceti kilometrovou rychlostí a tou přibližně jel i vlak před vykolejením.
Mimo trať skončila lokomotiva 242.251-7 DKV České Budějovice a vůz A150.
Strojvedoucí lokomotivy utrpěl pouze lehká zranění, ale signalista se zhroutil a byl převezen do nemocnice. Z cestujících nebyl nikdo zraněn.
V současnosti je zavedena NAD mezi Jindřichovým Hradcem a Jarošovem nad Nežárkou, na úzké je NAD zajištěna mezi Jindřichovým Hradcem a Novou Bystřicí.
Kolem šesté odpoledne na místo dorazil nehodový jeřáb, který nakolejil vůz A150, ale lokomotivu nakolejí někdy kolem půlnoci. Poté "dráteníci" navěsí trolej, kterou museli kvůli vyprošťování snést, a během zítřejšího dopoledne se začne s opravou poškozené trati. Vlaky by místem mohli začít jezdit zítra odpoledne...

30.8.2004 - 21:57 - Další cizí jednotka na návštěvě v ČR - ETR 480 FS

Další návštěva v ČR - V noci z 18. na 19. srpna zavítala na koleje SŽDC další zahraniční návštěva. Po červencové návštěve TGV Le Pos a DesiraUK se tentokrát jednalo o italskou jednotku ETR 480 FS, což je výrobek firmy Fiat Ferroviara, dnešní Alstom Ferroviara, který vyrábí i naše jednotky řady 680. ETR480 je osmivozová jednotka, která je tvořena ze dvou hlavových trakčních vozů, dále trakčních vozů a vozů vložených. Trakční výzbroj je uložena pod podlahou vozidla. Jednotka je vybavena aktivním naklápěcím členem.
Jednotka ETR480 FS je provozována mezi Itálií a Švýcarskem a je proto přizpůsobena trakčním soustavám železničních správ těchto států. Jednotka je upravena pro provoz na více trakčních systémech, jmenovitě je to 3kV DC (pro FS) a 15 kV 16 2/3Hz (pro SBB).
Stanoviště strojvedoucího je umístěné v levé části kabiny, uspořádání sedadel je v 2. třídě 2 + 2, v 1.třídě 2+1. Jendotka řady ETR 480 FS se stala vzorem, z níž je odvozena i jednotka řady ČD 680.
Vzhledem k příbuznosti jednotky ETR480 k naší ČD680 bylo možné tuto jednotku přepravovat bez ochraných vozů, tj. byla zařazena přímo za lokomotivu ČD 363 131-4. Jednotka se vydala na cestu po kolejí SŽDC ve čtvrtek 18. srpna 2004 v 22.18 ze stanice Horní Dvořiště. Během přepravy se nám podařilo tuto jednotku natočit. Záznam byl pořízen v 23.18 v Českých Budějovicích. Autorem videa je Hawkey.

obrazekBechyně - O víkendu 21. a 22.6.2003 se konaly oslavy 100 let trati Tábor - Bechyně, ale také 100 let elektrizace. V pátek se vydala na cestu vozidla, která byla poté vystavena v Táboře. Jedna souprava přijela z České Třebové a v Praze se připojila pražská část. V Benešově u Prahy byla sestava řazena: 363, 163, 150, 140, vagon, 180, 181, 130, 742, 372, 6xBai, M131.1. Část soupravy přijela také z Českých Budějovic.

« Novější zprávy | 1 ... 7 8 9 10 11   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01