..: Aktuality a články - Čína :..

Ilustrační obrázek Hamburk - 9. ledna 2008 v 8:45 SEČ byl z Pekingu slavnostně vypraven testovací nákladní vlak společnosti Deutsche Bahn, který měl za cíl překonat více než 10 000 km dlouhou trasu z čínské metropole do německého Hamburku za méně než 20 dní. Projekt „Euroasijský pozemní most" (Euroasian Land Bridge) by měl v budoucnu zajistit kvalitní železniční cestu z Pekingu přes Mongolsko, po Transsibiřské magistrále, přes Bělorusko a Polsko až do Hamburku. Norbert Bensel, člen představenstva pro transport a logistiku Deutsche Bahn, řekl: „Pevně věříme, že v budoucnu dosáhneme času přepravy na této trase od 15 do 18 dnů - to je dvakrát rychleji než umožňuje lodní přeprava z Hamburku do Číny a zbytku Asie."

11.5.2007 - 18:00 - Nový jízdní řád v Číně

Vlak v ČíněPeking - Dne 14.4.2007 vstoupil v Čínské lidové republice v platnost nový jízdní řád. Maximální rychlost na hlavních tratích byla pošesté zvýšena, tentokrát na 200 km/h. Je dostupná na 6.003 km tratí. Vysokorychlostní provoz zajišťuje 140 rychlovlaků CHR. Od zvýšení rychlosti si čínské ministerstvo dopravy slibuje nasazení více spojů a tím i větší kapacitu vlaků. Čína má k dispozici čtyři typy rychlých vlaků CHR, vyráběných za pomoci zahraničních firem: 20 kusů CHR-1 - Bombardier Regina, 60 kusů CHR-2 - Šinkansen E2, CHR-3 - Alstom Velaro, 60 kusů CHR-5 - Alstom Pendolino. Nasazení nejrychlejších CHR-3 se plánuje do konce roku 2007.

zdroj: China Daily, Wikipedia

Ilustrační obrázekBerlín - Bombardier dostal společně se svým partnerem Dailan Locomotives and Rolling Stock zakázku od Ministerstva železnic Čínské lidové republiky na výrobu 500 lokomotiv pro nákladní dopravu. Celková hodnota kontraktu převyšuje 1,1 miliardy € (30 miliard Kč), z toho podíl Bombardieru činí 370 miliónu € (10 miliard Kč).

11.2.2007 - 11:00 - Číňané chtějí prodloužit trať pro Transrapid

Transrapid 008Kolín nad Rýnem / Šanghaj – Východočínské přístavní město Šanghaj se v hospodářském magazínu Capital vyslovilo pro prodloužení stávající tratě pro Transrapid. Německé konsorcium ThyssenKrupp Siemens léta jednalo s dceřinou firmou šanghajské městské správy o výstavbě 30 km dlouhé tratě pro Transrapid, která by byla na tu současnou napojena. Prodloužení by mělo stát 922 milionů € a trasa by nakonec spojovala letiště Pudong s finančním centrem na východní straně řeky Huangpu a letištěm Hongqiao. Plán musí nyní odsouhlasit jen čínská vláda. Rozhodnutí se očekává ještě před oslavami čínského Nového roku 17.2.2007.

zdroj: Bahnnews

2.2.2007 - 7:00 - Čína spustí na oslavy Nového roku nové vysokorychlostní vlaky

Ilustrační obrázekPeking - Čína připravuje uvést do pravidelného provozu 15 nových vysokorychlostních vlaků, které mají pomoci zvládnout nával cestujících v čase blížících se oslav čínského Nového roku, kdy je celá Čína v pohybu. Pekingu a Sečuánu už nastoupilo do výcvikových programů více než 100 strojvedoucích a mechaniků, z toho 34 byla udělena licence na řízení vlaku. Čínské "střely", známé jako CRH (China Railway High-speed), dosahují rychlosti 200 km/h a více. Pokud tamní ministerstvo železniční dopravy zvýší maximální povolenou rychlost, začnou v dubnu nové vysokorychlostní vlaky jezdit rychlostí 250 kilometrů za hodinu. Zatím je však z bezpečnostních důvodů povoleno jezdit po dobu celých svátků Nového roku pouze 160 km/h. Očekává se, že Číňané po dobu svátků absolvují 156 miliónů cest vlakem.

zdroj: TASR

31.1.2007 - 7:00 - Asijská banka podpoří rozvoj čínské železnice

Ilustrační obrázekČína - Asijská banka rozhodla, že poskytne Číně peněžité příspěvky v celkové sumě 1,1 mil. amerických dolarů, aby podpořila zemi v rozvoji železničního systému. Podle informací by mělo být 600 tisíc amerických dolarů investováno do skupiny odborníků, která se bude sestávat z čínských a zahraničních zástupců. Tato skupina ocení situaci čínské železnice a pomůže Číně při opravě řídicího systému železnice. Ostatních 500 tisíc bude využito na pomoc Číně při vytvoření projektu a při vybudování železnice, která povede přes čínské provincie Gansu, Shanxi, Sichuan a Chongqing. Délka železnice je plánována na 817 kilometrů.

zdroj: China Radio International

Ilustrační fotoPeking - Čínské železnice v roce 2006 představovaly 6 procent délky světových želenic a přepravily jednu čtvrtinu objemu světové železniční dopravy, čímž se staly nejvýkonnějšími železnicemi na světě.

Průvodčí společnosti THSRC (Taiwan High Speed Rail Corporation) Tchaj-pej - Vysokorychlostní vlaky na Tchaj-wanu, které již od začátku ledna 2007 slouží veřejnosti, by se měly stát symbolem začátku dopravní revoluce na ostrově. Vlakové spojení by mohlo změnit způsob života v západní části Tchaj-wanu, která je domovem více než 90% z celkových 23 milionů obyvatel ostrova.

ICE - ilustrační obrázekPeking - Nové rychlovlaky, které by mohly zkrátit téměř na polovinu dobu jízdy na hlavní trati mezi Pekingem a Šanghají, vyzkouší příští měsíc Čína. Zatím není jasné, kdy by mohly být vlaky uvedeny do plného provozu. Maximální rychlost vlaku má být 250 km/h.

700T - ilustrační fotoTchaj-pej - Od poloviny prosince začnou jezdit na Tchaj-wanu nové rychlovlaky, které spojí sever a jih Tchaj-wanu rychlostí až 300 km/h. První zkušební jízdu si cestující vyzkoušeli už 30.11. a na 7. prosinec je plánováno slavnostní otevření celé stavby.

30.8.2006 - 16:58 - První nehoda na trati přes střechu světa

Peking - Nejvýše položená železnice světa má první nehodu, jeden turista zemřel. V úterý vykolejil vlak asi 400 km před tibetskou metropolí Lhasou, poblíž jezera Co Nag. Provoz byl zastaven na 5 hodin. 75 letý turista zemřel kvůli srdečním a dýchacím problémům, ve vlaku je přitom udržován normální atmosférický tlak a okenní skla chrání před ultrafialovými paprsky. Vlak se v té době nacházel v nadmořské výšce 5.000 m. "Šest vlaků na trase nabralo zpoždění, což se dotklo více než čtyř tisíc pasažérů," psaly pekingské noviny. Vykolejený vlak pokračoval po pěti hodinách v jízdě.

zdroj: iDnes

Peking - Čína pokročila s vývojem vlastní magnetické dráhy rychleji, než se očekávalo: již v letošním roce má být uvedena do provozu první trať, jak oznamují čínské noviny. Ta by měla být postavena v severočínském přístavním měste Dalian. Další trať, tentokrát ze Šanghaje do Hangzhou, má být dokončena v roce 2009. Dosud v Šanghaji jezdí na 30 kilometrovém úseku německý Transrapid.

Peking - Poprvé v historii se dnes rozjel vlak po kolejích do výšky přes pět tisíc metrů nad mořem. Čína slavnostně otevřela železnici do Tibetu. Je to další ze série gigantických staveb, kterými čínská vláda dává okázale najevo hospodářský vzestup země. Otevřela se jen měsíc poté, co Číňané slavnostně dokončili monumentální přehradu Tři soutěsky. Slavnostní ceremonie zahájení provozu se v Golmudu zúčastnil čínský prezident Chu Ťin-tchao, který událost označil za zázrak ve světových dějinách železniční dopravy a za nádherný svátek pro čínský lid. Výstavba více než tisíce kilometrů nové tratě začala v roce 2001 a stála přibližně dvacet miliard juanů (necelých 56 miliard korun). Spojuje tibetskou Lhasu s městem Golmud, kde dosud železnice z východních částí země končila. První vlak, který dnes vyrazil na cestu z Pekingu do Lhasy, pojede 48 hodin. Vzdálenost mezi oběma městy je 4064 kilometrů.

25.4.2006 - 22:59 - Kyslíkové masky a lékařský tým ve vlaku

StručněPeking - Od července začne jezdit vlak mezi tibetskou Lhasou a čínskou provincií Čching-Chaj. V tomto vlaku bude mít každý cestující k dispozici kyslíkovou masku a vlak bude doprovázet lékařský tým. Důvodem tohoto opatření je vysoká nadmořská výška trasy vlaku. Téměř 1.000 km jede vlak ve výšce nad 4.000 m n. m., nejvyšší bod leží v 5.072 m n. m.

Zdroj: Aktuálně.cz

15.2.2006 - 12:07 - Die Welt: Konkurence pro Transrapid

Peking - Konsorciu Transrapid (ThyssenKrupp a Siemens) přibyde podle článku deníku „Die Welt“ vážná konkurence z Číny. Čína chce již v červenci testovat vlastní magnetický vlak v Šanghaji, který by měl dosáhnout rychlosti 500 km/h. Šéfinženýr Zheng (Chengdu Aircraft Industry Cooperation, CAC) sdělil, že se jedná o vlastní vývoj, tedy že nepoužili žádné plány ani materiál z Šanghajského Transrapidu. Vlak by měl být 27 metrů dlouhý, 2 metry široký a měl by pojmout 60 až 90 cestujících.

Zdroj: Bahnnews

« Novější zprávy | 1 2 3 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:08
zapadá v 19:57