..: Aktualitások és cikkek - Švýcarsko :..

ABReh 150.204-2 ADLER, Oberried am Brienzersee - Niederried, foto: Filip Štajner Bern — SBB přijaly první bezpečnostní opatření po červencové srážce vlaků u Granges-près-Marnand. Tam jeden ze strojvedoucích projel červenou, strojvedoucí protijedoucí soupravy to odnesl životem a 20 cestujících bylo zraněno. Před 20 lety zavedly SBB systém, kdy odjezd ze stanice byl závislý jen na strojvedoucím. S účinností od 1. října 2013 začalo ve vybraných sedmi stanicích – Cugy (VD), Estavayer (FR), Yvonand (VD), Court (BE), Pruntrut (JU), Zweidlen (ZH) a Granges-près-Marnand (VD) – platit „pravidlo čtyř očí“, tedy k opuštění stanice musí vlakvedoucí dostat i souhlas dispečera. SBB naléhavým opatřením sází opět na lidský faktor. Na sedmi nádražích výpravčí, kteří pouze obsluhovali blok (panel elektronického řízení vlakové cesty) opět osobně na místě kontrolují odjezd vlaků. Výběr provedla interní pracovní skupina a zvolila ty stanice, kde dochází k mimořádným křižováním. Druhá skupina stanic, kde bude zavedeno obdobné opatření, bude vybrána do konce roku.

Káva, foto: Martin Grill Bern — Švýcarské dráhy SBB otevřely 21. listopadu první kavárnu Starbucks na palubě patrového osobního vozu. Vyvrcholilo tak dvouleté společné úsilí obou společností. Poté, když americký řetězec otevřel před 11 lety svou první kavárnu v kontinentální Evropě, jedná se o první takovéto netradiční řešení. Na švýcarských kolejích to ale není až takové překvapení. V minulosti – počátkem 90. let – jste si mohli objednat hamburger u McDonald´s na kolejích. Fast food se ale neujal, jedním z důvodů byl i zápach z fritéz, který se šířil celým vlakem. Pokud se tentokrát bude vlakem šířit vůně kávy, nemělo by to být tak nepříjemné. Pro Starbucks to je celosvětově první „kavárna na kolečkách“. Nabídka je cílena na mladší hosty a obchodní cestující.

30.7.2013 - 7:34 - Ve Švýcarsku se čelně střetly regionální vlaky, 35 zraněných

Granges-pres-Marnand — Čelní střet dvou regionálních vlaků se stal v pondělí (29. července) v podvečer krátce před 19 hodinou v Granges-pres-Marnand v kantonu Vaud, asi 50 km jihozápadně od hlavního města Bern. Záchranářům se již podařilo oddělit od sebe obě lokomotivy, z vraku jedné z nich vyprostili i strojvedoucího, bohužel bez známek života. Druhý strojvedoucí je mezi zraněnými, kterých je 35, pět z nich je zraněno těžce. Jeden z vlaků měl Lausanne jako cílovou stanici, druhý z Lausanne vyjížděl směr Payerne. Vyšetřovatelé pátrají po příčinách nehody, je však zatím zcela předčasné dělat nějaké závěry. Na stránce Mail Online jsou k dispozici fotky i video z místa nehody.

Zdroje: BBC, Euronews, Reuters

52.8055 v Konstanz, foto: Tommy Je spousta fandů, co by chtěli mít vlastní parní mašinku. Jsou tací, kteří by si rádi novou postavili, nebo alespoň zrekonstruovali. A jsou i tací, kteří to udělali. Tiše jim závidím a nahlas je obdivuji. Pro zasvěcené není tajemstvím, že švýcarská lokomotivka SLM v první polovině 90. let minulého století vyvinula a vyrobila novou parní ozubnicovou lokomotivu H 2/3 pro švýcarskou Brienz Rothorn Bahn a rakouskou Schafbergbahn. A na stejném místě na sklonku 90. let vznikla i zajímavá rekonstrukce lokomotivy 52.8055, uplatňující řadu soudobých poznatků techniky a technologických možností. Stroj byl poté značně medializován, ale určitou dobu o něm nebylo příliš slyšet – musel zpátky do dílen, „k lokomotivnímu lékaři“.

Aktuální sesuv, foto: tagblatt.ch Gurtnellen — Tento rok již třetí přerušení provozu na jedné z nejdůležitějších tratí ve Švýcarsku spojující Gotthardským průsmykem sever a jih Evropy způsobil opět sesuv. A opět ve stejném úseku. Ve středu, krátce před 16.30, spadl v blízkosti obce Gurtnellen v kantonu Uri na trať skalní blok velikosti 70 až 80 metrů krychlových, poškodil trať i trakční vedení a na delší dobu znemožnil provoz na jedné z nejdůležitějších tratí přes Alpy. Díky po letním sesuvu nainstalovaným senzorům sledujícím pohyby svahu, které zareagovaly okamžitě, byl provoz na trati včas přerušen.

Morteratsch - Bernina Suot, foto: Tomáš Kubovec Rétská dráha — německy Rhätische Bahn, ve zkratce RhB, je železniční společnost provozující svojí síť ve Švýcarsku. Její úzkorozchodné železniční tratě o rozchodu 1000 mm dosahují délky 384 km a cestujícím nabízí krásné výhledy, které do této části Švýcarska přitahují turisty z celého světa. Tento železniční dopravní podnik přepravuje každý rok se švýcarskou přesností téměř 11 milionů cestujících. Vedení traťových úseků ve vysokých nadmořských výškách s řadou umělých staveb je ukázkou umu stavebních inženýrů a stavitelů.

1.5.2012 - 19:24 - RegioJet odkoupil 12 rychlíkových vozů ze Švýcarska

SBB Am, foto: bahnmedien.at Zürich/Brno — Nejen LEO Express nasadí do provozu kolejovou techniku švýcarské provenience. Soukromý dopravce RegioJet podnikatele Radima Jančury v dubnu tohoto roku podepsal se Švýcarskými spolkovými drahami (SBB) smlouvu na odkoupení 12 oddílových vozů první třídy řady Am v původním provedení. Vagony, které si donedávna pronajímaly německé DB pro soupravy vlaků EuroCity, v květnu RegioJet převeze do České republiky. V plánu má zásadní modernizaci a nasazení na své vlaky mezi Prahou, Ostravou a Žilinou v průběhu druhé poloviny tohoto roku.

Zdroj: SBB, RegioJet

Horskými vlaky po Švýcarsku, foto: CK QUICKTOUR Komerční sdělení — Rádi bychom Vás pozvali na poznávací zájezd „Horskými vlaky po Švýcarsku“, který se koná v květnu a v září. Z horských vlaků se Vám naskytnou překrásné a neotřelé výhledy na okolní alpská panoramata. To vše ve spojení se švýcarskou precizností a komfortem ve Vás jistě zanechá nezapomenutelné zážitky. Na květnový termín 17. 5. – 22. 5. poskytujeme slevu 800 korun na osobu v rámci akce last minute. Cena zájezdu po slevě činí 7.290 korun ve třílůžkovém pokoji a 7.590 korun ve dvoulůžkovém pokoji. Neváhejte a pojeďte s námi poznat krásy švýcarské železnice.

Neuhausen, Švýcarsko, foto: Petr Lux Curych — Světové prvenství Švýcarů v ježdění vlakem má i svou stinnou stránku — ranní špičky. Nejvýrazněji ji pociťují statisíce lidí, kteří denně dojíždějí za prací a studiem do největšího švýcarského města Curychu (385 000 obyvatel, celkem přes 1,5 milionu obyvatel v hodinové dostupnosti), zejména na linkách S5 a S12. Politici a odborníci v kantonu Curych diskutují o možném přeložení začátku výuky na středních školách a učilištích. Podle průzkumů v tomto kantonu tvoří studenti středních škol místy přes 50 % ranních cestujících.

čelo razicího stroje s výzdobou, foto: www.57km.chErstfeld/Faido — V pátek ve 14.30 hodin byla slavnostně proražena východní štola nového železničního tunelu pod švýcarskými Alpami. Razicí stoj prorazil stěnu z jižní strany za účasti odstupujícího ministra dopravy Leuenbergera a jeho kolegy Adolfa Ogiho, který v roce 1992 stavbu prosadil v referendu. Show byla švýcarům přenášena v přímém přenosu, však si ji také pořádně zaplatili a užívají si ji. Vždyť například exkurze na stavbu jsou dlouhodobě asi rok dopředu zarezervované a na dnech otevřených dveří jsou návštěvníci odbavováni jen s nasazením všech sil.

GEX 907 Glacier Express, Hospental - Realp, foto: Martin Válek Brig — Matterhorn Gotthard Bahn (MGB) se seznámila se závěry vyšetřování nehody a byla znepokojena, že k nehodě vedla lidská chyba. Společnost nese svou zodpovědnost za následky havárie. Při zveřejnění závěrů vyšetřování management znovu vyjádřil svou hlubokou účast těm, kteří byli zraněni, a nejhlubší soustrast příbuzným oběti. Vyšetřující orgány zjistily, že strojvedoucí jel v okamžiku havárie nadměrnou rychlostí, která vedla k vykolejení. „Hluboce litujeme, že k této vážné nehodě vedla lidská chyba, a že ve výsledku tak mnoho lidí utrpělo bolest a utrpení. Naše myšlenky jsou především s těmi, kteří byli zraněni, a s příbuznými ženy, která přišla o život,“ řekl Jean–Pierre Schmid, předseda představenstva MGB. Generální ředitel Hans–Rudolf Mooser komentoval výsledek vyšetřování takto: „Neseme odpovědnost vůči všem, kterých se tato nehoda dotkla, a budeme i nadále dělat vše, co je v našich silách, abychom odčinili způsobenou škodu kdekoli je to možné. Zároveň se nám ulevilo, že vyšetřování je již ukončeno, čímž skončily nejistoty a spekulace.

Glacier Express, foto: Swiss Travel System Fiesch - aktualizováno — Legendární Glacier Express, vlak číslo 908, dnes krátce po poledni vykolejil v mírném oblouku před městem Fiesch (kanton Wallis) třemi posledními vozy. Dva z nich se převrátily. Na místě nehody zasahovalo šest vrtulníků. Hlášena je jedna oběť. Ze 42 zraněných je 6 ve vážném stavu. Zranění pochází většinou z řad japonských turistů. Příčina nehody zatím není známa. Doprava je mezi Lax a Fiesch zastavena, vlaky jsou nahrazeny autobusy. Dle tiskového mluvčího dopravce bude trať otevřena během soboty. Tento úsek trati Brig - Andermatt o rozchodu 1000 mm, částečně ozubnicové, provozuje společnost Matterhorn-Gotthard Bahn.

Fotografie z místa nehody najdete na serverech Blick.ch a railpage.net

Zdroj: Neue Zürcher Zeitung

Lokomotiva Eem923, foto: SBB Cargo Švýcarsko — Švýcarský dopravce SBB Cargo uzavřel se společností Stadler Winterthur kontrakt na výrobu třiceti kusů elektro–dieselových lokomotiv o výkonu 1 500 kW, určených pro posun a lehkou traťovou službu. Dodány by měly být nejpozději do konce roku 2013 a nahradit mají starší řady. Smlouva taktéž zahrnuje možnost objednávky dalších lokomotiv v případě potřeby. Design nové řady Eem 923 se bude odvíjet od strojů typu Ee 922, jichž si SBB objednaly celkem 21. Stejně jako tyto lokomotivy, bude i nová řada schopna provozu pod oběma napěťovými soustavami 15 kV 16,7 Hz a 25 kV 50 Hz; novinkou zde bude pomocný dieselový motor s výkonem 360 kW, s jehož využitím se počítá například na neelektrifikovaných vlečkách. Nejvyšší provozní rychlost bude dosahovat 100 km/h, váha pak 42 – 45 tun.

Realp DFB, odjezd, foto: zhmOberwald — Pátek 18. června 2010 přinesl horské dráze na Furce historický okamžik – po 28 letech byla znovu u Oberwaldu kolejově propojena přerušená trasa přes horské sedlo Furka. Tím se naplnil i jeden z nejdůležitějších předpokladů pro znovuotevření trati Oberwald – Gletsch, a celá, skrze ledovcový Glacier Express známá trať je znovu průjezdná. Zatlučením posledního zlatého hřebu poblíž přejezdu "Bogen" v km. 41.525 to stvrdili v pátek v 16 hodin i čtyři tamní představitelé. Manfred Willi, vedoucí stavby DFB, pak hned vedle připevnil pamětní desku k tomuto památnému dni. Malá oslava byla ještě obohacena o pozitivní zprávu spolkového drážního úřadu, který vydal provozní povolení pro trať Realp – Gletsch na právě začínající sezonu 2010. Zbývající dva měsíce do slavnostního otevření trati 12. srpna 2010 budou využity pro dokončovací práce, testy, školení zaměstnanců – vše s cílem i pro tento poslední úsek včas získat potřebná povolení k provozu.

Patrová jednotka DOSTO, foto: Stadler Zürich — V červnu 2008 získal Stadler Rail zakázku na výrobu celkem 74 dvoupodlažních jednotek pro linky S-Bahn v okolí Curychu, Ženevy a Lausanne. Ta se skládá ze dvou sérií s termínem dodání v letech 2011 a 2012 podle místa určení. Ačkoliv nové jednotky typu Dosto RV první cestující svezou až v polovině příštího roku, první z 29 šestivozových souprav řady RABDe 511 pro dopravní systém Zürcher Verkehrsverbund již byla slavnostně odhalena. Stalo se tak ve čtvrtek 3. června 2010 na nádraží Zürich Hbf. za účasti ředitele Švýcarských spolkových drah (SBB) Andrease Meyera a zástupců regionu a výrobce. O rok později by měla následovat i čtyřvozová verze, určená pro další švýcarské aglomerace.

« Újabb hírek | 1 2 3 4 5 ... 8 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 06:04
nyugszik: 20:00