..: Aktuality a články - Německo Bavorsko /Bayern :..

22.4.2010 - 7:00 - ÖBB plánují expanzi - koupí 200 jednotek Desiro Mainline

Siemens Desiro ML pro ÖBB (vizualizace), foto: Siemens Mobility Vídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) a Siemens Mobility podepsaly dohodu na dodávku celkem 200 elektrických vícevozových jednotek Desiro Mainline. Celá série v hodnotě 1 mld. eur má být dodána do pěti let a počítá s možností opce. Objednána byla základní třívozová varianta poskytující 217 míst k sezení ve 2. vozové třídě a maximální rychlost 160 km/h. Kromě nasazení na domácích linkách si ÖBB od těchto vozidel slibují zejména možnost získání kontraktů za hranicemi, přičemž hned prvním pokusem je výběrové řízení na linky Werdenfels–Takt v jižním Bavorsku, v němž budou přímými konkurenty DB Regio, Veolia Transport a BeNEX. Veřejnosti bylo Desiro Mainline poprvé představeno na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2008 v Berlíně. Jako první dopravce tuto řadu do provozu nasadila firma TransRegio na lince Köln – Koblenz – Mainz v počtu 17 jednotek, načež si podobné jednotky v 300 exemplářích objednaly také Belgické dráhy (SNCB), a to v jedno- i dvousystémové verzi s termínem dodání mezi lety 2011 a 2014.

Zdroj: Railway Gazette; foto: Siemens Mobility

ALEX 223.063 a patrové vozy, Neumarkt, 16. 11. 2009, foto: Harald Heinrich Neumark — 17. listopadu tohoto roku prezentovala společnost Arriva jízdou zvláštního vlaku z Hofu do Schwandorfu nově získané dvoupatrové a řídicí osobní vozy v soupravě push–pull. Ty společnost pořídila pro posílení kapacity rychlíkových spojů ALEX mezi Mnichovem, Regensburgem a Hofem. Všech 7 vozů pochází z produkce görlitzské vagonky Bombardier Transportation a obdobné soupravy má ve stavu třeba i DB Regio.

ČD 754 059 4, R 456 Albert Einstein, Domažlice, 4.8. 2008, foto: Josef Petrák Praha / Mnichov / Norimberk — Dopoledne jsme představili jednu z novinek – Českými a Německými drahami provozovanou autobusovou linku Praha–Norimberk. V odpoledním ohlédnutí se podíváme, jaké spoje a služby jsou dostupné na této relaci v současnosti, kolik za ně zaplatíme a co se chystá při nejbližší změně jízdních řádů v prosinci tohoto roku. Mluvíme–li o Bavorsku, jsou míněna hlavně cílová města Mnichov, Norimberk a Regensburg (Řezno). Z Prahy se lze do těchto destinací dopravit čtyřmi páry spojů, z nichž vždy dva jsou přestupní. Do Norimberka navíc od 9. 8. 2009 jezdí z Prahy denně 6 párů autobusových spojů trasovaných po dálnici přes Rozvadov. Na nabídce spojů se podílí České dráhy, Arriva, DB Regio Bayern a DB Fernverkehr (autobusy).

cedule, foto: MGPraha, Norimberk — V rámci změn, které čekají na cestující v relaci Praha – Bavorsko, představily České dráhy v kooperaci s Deutsche Bahn nový produkt — SC Bus / DB Expressbus. Tarify a podmínkami jsme se nedávno zabývali, podívejme se tedy blíže na samotné cestování. V sobotu 8. 8. 2009 se konala prezentační jízda nových autobusových spojů z Prahy do Norimberka a zpět, a protože jsme zvědaví redaktoři, nemohli jsme na této akci chybět. Oficiální odjezd byl naplánován na 5:30 od silnice u pražského Hlavního nádraží (stanoviště B2, ul. Wilsonova), a tak jsme se asi dvacet minut předtím dostavili, abychom si v klidu prohlédli dvoupatrový autobus a usadili se na „VIP“ místa ve druhé třídě, tedy úplně dopředu k čelnímu oknu poskytující ten nejlepší výhled na to, co nás čeká — 310 kilometrů směr Norimberk.

233.066, R 350, 8.6. 2009, foto: Jan Tauber Plzeň / Domažlice / Furth im Wald — Pro mnohé srdeční záležitost, pro jiné naopak běžný den na západočesku. Toto pondělí, 8.6. 2009, plzeňské depo započalo zácvik strojvedoucích na motorových lokomotivách Arriva, známých jako Herkules, které by měly postupem času nahradit typické modrobílé stroje se žlutým pruhem řady 754 na vozbě mezistátních rychlíků do Bavorska. Zhruba o čtvrt století mladší herkulesy řady 223 by brejlovce na těchto výkonech měly nahradit od II. změny jízdního řádu 14. června. Praktickým cvičným jízdám předcházelo pozemní školení přímo v depu a hlavně několik dřívějších testů těchto strojů na rychlících v úseku Plzeň — Furth im Wald. Lokomotivy Siemens ER 20 známé jako Hercules patří k nejmodernějším dieselovým strojům nabízeným evropskými lokomotivkami a navíc jako jeden z mála moderních typů je schválen v roce 2007 pro provoz na síti SŽDC. I proto si tento typ krátce představíme.

Ilustrační obrázek - vůz společnosti Arriva na rychlíku Franz Kafka, foto: Rastislav Štangl (Atolix) Furth im Wald - Kromě zrušení bezplatných vnitrostátních místenek představily České dráhy další novinku ve svém elektronickém obchodu. Nabídka mezinárodních relací v eShopu se nově rozrostla o dvě bavorské destinace. V souvislosti s tím došlo k nahrazení původního "München Special" a "Nürnberg Special" internetovými jízdenkami. K bavorským eTiketům existuje zajímavá alternativa: Bayern-Ticket, který Vám v článku krátce představíme. Zároveň se ohlédneme i za minulostí, současnosti a budoucností železničního spojení mezi Prahou a Bavorskem.

Alex před Lindau, foto: Ladislav DoškářCurych - Praha - Jsem nyní několik měsíců ve Švýcarsku a tak mne před vánoci čekala cesta domů a po nich jsem se opět podobnou cestou vracel. Jelikož bylo na cestu relativně dost času, vybral jsem si spojení denní, i když se v tomto smyslu skutečně jedná o celodenní program. „Normálního“ cestujícího taková jízda dost možná nikdy nepotká, neboť může dát přednost nejen individuální dopravě, ale v podstatě za podobných nákladů jako s využitím nejlevnějších nabídek drah pro denní spojení může cestovat letecky (např. nabídka společnosti SWISS na lety do Bazileje za 1000 Kč) nebo nočními spoji (nabídky SparNight). V obou případech ale musí cestu plánovat a rezervovat tím dříve, čím spíše se trefí do silného období. A tím vánoce bezesporu jsou, takže když jsem se rozhoupal, byly výhodné (akceptovatelné) nabídky vyprodány. Mé poznatky a zkušenosti s úrovní služeb z této cesty shledávám ale nakonec takové povahy, se kterou se lze setkat běžně i za normálnějšího používání vlaků, a proto bych se o ně přecijen chtěl podělit.

Úsek Karwendelbahn před stanicí KlaisRakousko - Jako každé léto, vyrážejí mnozí z nás cestovat vlakem po Rakousku, poznat nová místa a s nimi zajímavé železniční tratě. Také my jsme o letošních prázdninách této zemi týden věnovali. Reportáž z cesty bude nějaký čas vznikat, ale nyní, ještě než jiní do Rakouska vyrazí, chceme doporučit jednu velmi zajímavou a přitom málo známou trať. Spojnice měst Innsbruck a Garmisch-Partenkirchen, zvaná Karwendelbahn, v našich očích předčila mnohem slavnější tratě, jakými jsou Arlbergbahn, Brennerbahn, Tauernbahn či Semmeringbahn. Vždyť kde jinde můžete jet několik kilometrů v kuse prakticky po skalní stěně?

Ilustrační obrázekBerlín - Přílišné náklady dnes definitivně ukončily vyhlídky na stavbu magnetické rychlodráhy Transrapid na mnichovské letiště. Náklady na vybudování čtyřicetikilometrové tratě totiž v posledních letech dramaticky rostly a už dosáhly téměř dvojnásobku původně kalkulovaných 1,85 miliard eur (asi 47 miliard korun). Dnes to oznámil německý ministr dopravy Wolfgang Tiefensee po krizovém jednání s bavorským zemským premiérem Güntherem Becksteinem a šéfem koncernu Siemens Peterem Löscherem.

Ilustrační obrázekMnichov - Evropská komise chce do budoucna podporovat rozvoj infrastruktury pro vysokorychlostní vlaky jezdící na magnetickém polštáři. Výstavba trati pro vlak Transrapid v Mnichově mezi centrem města a letištěm bude zahájena v polovině příštího roku a nedávno zveřejněná studie EU hovoří i o novém spojení z Mnichova přes Řezno, Děčín, Prahu, Brno a území Slovenska do maďarského hlavního města Budapešti.

Ilustrační obrázekMnichov - První komerčně využívaný Transrapid v Německu bude nakonec přecejen postaven v Mnichově. „Svobodný stát Bavorsko, Spolkové dráhy a rozhodující průmysloví partneři podepsali včera realizační dohodu pro projekt Transrapid v Mnichově,“ sdělila v úterý bavorská státní kancelář.

Bližší detaily o rozhovorech na nejvyšší úrovni s předsedy představenstva DB AG Hartmutem Mehdornem a šéfy průmyslových partnerských podniků o projektu Transrapid by chtěl bavorský ministerský předseda oznámit na tiskové konferenci spolu s ministrem hospodářství a dopravy Erwinem Huberem. V minulém týdnu se spekulovalo, že Stoiber, který chce předat svůj úřad 9. října Günteru Becksteinovi, by chtěl financování Transrapidu vyřešit začátkem října.

Autor: j_Zdenek Haft

Ilustrační obrázekMnichov - Německá chlouba, vlak na magnetickém polštáři, se ve své domovině možná ani nedočká cestujících. Pokud se nesežene dost peněz, zůstane pro Transrapid v Německu jen dosavadní zkušební okruh. Konečné rozhodnutí padne ve spolkové vládě a bavorském kabinetu, které mají stavbu Transrapidu financovat, už příští měsíc.

22.7.2007 - 10:00 - ATEG se snaží zabránit Transrapidu v Mnichově

Ilustrační obrázekMnichov – Dne 19.7.2007 byla ukončena veřejná diskuse, kterou vyhlásila vláda Horního Bavorska. Nashromážděno bylo 23.500 písemných stížností proti plánovanému projektu výstavby magnetické tratě z centra Mnichova na letiště Franz Josef Strauß Flughafen. Společenství proti projektu Transrapid (ATEG) oznámilo, že chce nasbírané podpisy předložit Evropské komisi a zabránit tak výstavbě tratě pro Transrapid.

zdroj: Eurailpress

Ilustrační obrázekNorimberk - V muzeu DB v německém Norimberku byla 18.7.2007 otevřena zvláštní výstava s názvem „50 let Trans-Europ-Expressu“. Ke shlédnutí jsou 2 originální vozidla VT 601 a VT 602, fotografie a plakáty.

19.7.2007 - 8:00 - Žákovský doprovod v mnichovském S-Bahnu

Ilustrační obrázek, S-Bahn BerlínMnichov – Na nástupištích a ve vlacích S-Bahn dochází během školního roku každý den k situacím, které mnohdy vedou ke zraněním nebo poškozením majetku železnic. DB tedy ve spolupráci s MVV (Münchener Verkehrsverbund) zavedly tzv. „bezpečnostní příplatek“, který implementovaly do cen jízdného MVV. Ze získaných prostředků bude financován nový program „DB Schülerbegleiter“, neboli „žákovský průvodce“. Úkolem průvodců nejsou represe, ale cílem je přesvědčit žáky a studenty, že jejich chování není přípustné a mělo by se změnit. V květnu roku 2004 proběhl pilotní projekt na lince S7. 85 % oslovených cestujících se v průzkumu vyslovilo pro pokračování projektu.

zdroj: DB

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01