..: Aktuality a články - ČR Zlínský :..

749.250-7, Branná - Ostružná, foto: Pavel Martoch Rožnov pod Radhoštěm — Zdá se, že Valašsko je snad jediným regionem v Česku, který je přívětivý k železniční dopravě. Již v minulém roce jsme vás informovali o tom, že se připravuje pravidelné spojení mezi Valašským královstvím a Spojeným královstvím Velké Británie a Severního Irska s hodinovým intervalem. Nyní se nám podařilo získat podrobnosti o dalším železničním projektu, který se připravuje, a ŽelPage (na rozdíl od Rádia Impuls) vás o této události informuje opět jako první.

Nově vznikající společnost Forejtar Railways (FR) se připravuje na zahájení provozu. Na rozdíl od současných nováčků na trhu – RegioJetu a LEO Expressu – se nechce s Českými drahami přetahovat o cestující na údajně jediné ziskové lince mezi Ostravou a Prahou, ale své první linky nabídne na Valašsku a v jeho bezprostředním okolí. Inspirací pro trasování byla například stávající spojení: Rožnov pro Radhoštěm – Vsetín – Velké Karlovice nebo Bystřice pod Hostýnem – Vsetín – Bylnice. Pro pojmenování pak spěšné vlaky 1730 / 1731. (Naštěstí ČD nemají pojmenování těchto vlaků chráněno ochrannou známkou.) Pojďme tedy trošku poodhalit roušku tajemství.

810 Bylnice, foto: KuTom Brumov-Bylnice — Nadpis sice vypadá jako zbožné přání ortodoxního fanouška, či aprílový žert. Počínaje 11. dubnem 2011 bude probíhat rekonstrukce mostu přes železniční trať mezi Brumovem–Bylnicí a Štítnou nad Vláří–Popovem na silnici II/495. Do konce června tedy budete nuceni přesedat z autobusů do ikony regionálních tratí Českých drah – oblíbeného motorového vozu řady 810. Uznávány budou jízdenky dopravce ČSAD Vsetín, což je dobrá zpráva pro majitele předplatních dokladů a pro ty, jež tímto způsobem potřebují překonat jen daný úsek, i jízdné ČD, na které cestující prokáže nárok. Vlaky náhradní dopravy jezdí pouze v pracovní dny podle níže uvedeného jízdního řádu. Nalézt je můžete i v řazení vlaků u tratě 341.

PESA LINK pro ČD, vizualizace čela, foto: České dráhy Praha — PESA Bydgoszcz, dodávající regionální vozidla rozličným polským, ale třeba také italským dopravcům, získala první kontrakt na dodávku motorových jednotek nové generace. Dnes v poledne podepsaly České dráhy s výrobcem smlouvu o nákupu 31 dvoudílných dieselových jednotek LINK II. Ty vycházejí z modelové řady, v niž PESA nabízí také třídílnou verzi LINK III, stejně jako jednodílný motorový vůz LINK I na stejné bázi. Kontrakt v úhrnné hodnotě 2 miliardy korun předpokládá dodání všech souprav v rozmezí prosince 2012 a ledna 2014; část z vozidel spolufinancují kraje z evropských peněz prostřednictvím regionálních operačních programů (ROP). S nasazením se počítá v Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém a Zlínském kraji na nejvýznamnějších regionálních tratích.

M 131.1463, foto: Petr Borženský Tovačov - Milí návštěvníci, čtenáři a příznivci železničních akcí. Kroměřížská dráha (KMD) si Vás dovoluje pozvat na letos poslední akci s historickým motoráčkem Hurvínek M 131.1463 na trati 334 Kojetín – Tovačov, kde je již od roku 1980 zastavena osobní doprava. Motoráček bude jezdit tak jako každoročně při příležitosti konání Výlovu Hradeckého rybníka v Tovačově. Akce se uskuteční o víkendu 23. a 24. října 2010. Společně s Hurvínkem bude na této akci jezdit i přípojný vagonek BDlm, který je vybaven i kamny. V Tovačově na Vás čeká nejen výlov rybníka, ale i mnoho pouťových atrakcí a prodej ryb všeho druhu. Na zájemce také čeká prodej upomínkových předmětů a prohlídka tohoto hezkého stroje.

regio_shuttle, foto: Tomáš Poslušný Olomouc/Zlín — Po Vysočině a Libereckém kraji se vypsání výběrových řízení na nákup nových regionálních železničních vozidel dočká i Olomoucký a Zlínský kraj. České dráhy se zde chystají nakoupit 7 nízkopodlažních jednotek za přibližně 1 miliardu korun. Financovány budou ze 40 % Regionálním operačním programem (ROP) Střední Morava, zbylých 60 % částky pokryjí ČD ze svých zdrojů, bankovního úvěru, popř. dluhopisů, pokud jejich vydání nebude definitivně zablokováno Ministerstvem dopravy. Jednotky budou působit na tratích Olomouc – Nezamyslice (301), Šumperk – Zábřeh na Moravě (291), Vizovice – Otrokovice (331), Otrokovice – Hulín (330) a Kojetín – Kroměříž – Holešov – Valašské Meziříčí (303), z čehož vyplývá, že budou jak v elektrické, tak i v motorové trakci. Nasazení jednotek je plánováno nejdříve od poloviny roku 2012. V úvahu přichází řada vozidel evropských výrobců, pokud se je podaří v ČR homologovat, stejně nemůžeme také vynechat domácí společnost Škodu Transportation, která má ve svém portfoliu patrové elektrické jednotky řady 471, resp. řady 671, a ve fázi příprav jednopodlažní elektrickou jednotku.

810.271, Zlín-Střed – Zlín-Prštné, 2. 9. 2008, foto: KuTomZlín/Vizovice — Další stavbou, která bude z nedostatku financí odložena, se pravděpodobně stane plánovaná elektrifikace trati 331, respektive úseku Otrokovice – Zlín. Ministerstvo dopravy se snaží i tuto stavbu odložit na neurčito a tím zabránit prohlubování státního dluhu investicemi. Ovšem toto stanovisko zní pro některé zcela nepochopitelně, pokud realizace stavby (v ceně 3,8 miliard korun) je z 80 % financována z fondů Evropské unie — a tedy jen 20 % ze státní pokladny. Pro stát představuje realizace náklady 760 milionů korun. Není to sice nejméně, ale přesto jen zlomek celkové částky. S odložením projektu by mohlo dojít k tomu, že EU na stavbu již nepřispěje a veškeré náklady tak budou muset být hrazeny pouze z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Aktuálně probíhá finalizace přípravné dokumentace, která bude hotová do konce srpna. Realizace byla prozatím naplánována na roky 2011 až 2013, kdy končí současný schválený rozpočet EU.

Siemens Desiro Classic (RegioJet) a lok. ř. 242 (ČD), Brno hl.n., foto: Juraj KováčBrno — Zatímco z Olomouce do Uničova jezdí žluté Desiro své poslední jízdy, druhá jednotka ve své kampani pokračuje směrem na jih. Ani domovský kraj Student Agency – jižní Morava – se totiž k objednávce veřejné dopravy v prosinci loňského roku nezachoval zcela transparentně, a tak se i v městě pod Špilberkem roztáčí kolotoč propagačních jízd a žlutých letáků. Oproti předešlým dvěma regionům přitom cesta Regiojetu na jihomoravské koleje vypadala dlouhou dobu velice slibně: kraj si zde nabídku přímo vyžádal a koordinátor IDS JMK dokonce navrhovaný provozní koncept přivítal. V rozhodujícím okamžiku nicméně hejtman Michal Hašek couvl, a tak dnes i na nádraží pod Petrovem čekal žlutý motoráček na novináře, kterým RegioJet poprvé podrobněji popsal i tolik diskutované hybridní jednotky, které společně s firmou Siemens pro jihomoravské tratě navrhoval. V následujících dnech se ale Desirem cestující nesvezou pouze ze Skalice nad Svitavou do Šakvic, ale také v Zlínském kraji, kde dopravce o víkendu poskytne své vlaky pro tradiční Jízdu králů.

810.271, Zlín-Střed – Zlín-Prštné, 2. 9. 2008, foto: KuTom Zlín — Zlínská integrovaná doprava (ZID) zahrnuje spoje Dopravní společnosti Zlín–Otrokovice (DSZO) a Českých drah, které tvoří městskou hromadnou dopravu ve Zlíně a Otrokovicích. Po dohodě organizátora a objednatele se s platností od 1. května 2010 změní tarifní podmínky ve vlakových spojích jedoucích po trati 331 Otrokovice – Vizovice. Původně platné čtyřicetiminutové jízdenky v hodnotě 12 a 6 korun stejně jako vícenásobné jízdenky budou platit pouze pro městskou hromadnou dopravu. ZID nově zavádí jízdní doklad „jednotlivá jízdenka Zlínská integrovaná doprava“ a také upraví pásma platnosti předplatních časových jízdenek.

2.4.2010 - 18:00 - Soutěž v otáčení lokomotivy

433.002, Kroměříž, 26. 5. 2007, foto: piitr Bylnice — V sobotu 1. května 2010 vyjede zvláštní vlak na hradní slavnosti na hradě Brumov. Vydá se po trase z Rožnova pod Radhoštěm přes Valašské Meziříčí, Vsetín, Horní Lideč a Valašské Klobouky do Bylnice. V čele vlaku, jedoucího napříč Valašským královstvím, bude parní lokomotiva 433.002 přezdívaná „Matěj“. Kromě zvláštní jízdy krajinou Bílých Karpat bude premiérově uspořádána v cílové stanici soutěž, které se může zúčastnit každý. První ročník Mistrovství světa v otáčení parní lokomotivy bude odstartován po příjezdu vlaku, protože hlavními aktéry jsou zmíněná parní lokomotiva, točna a dva páry silných rukou – soutěží se totiž ve dvojicích a cílem je otočit lokomotivu o 360° v co nejkratším čase, přičemž točna je otáčena pomocí dvou klik rumpálu. Vítěz si z Bylnice odveze Pohár kouzelníka Zababy v podobě Železného dědka. Registrace do soutěže je možná na stránkách pořadatelů akce.

Zdroj: Pořadatelé; foto: piitr

Kyvadlový vlak mezi Suchdolem nad Odrou a Bohumínem, foto: Samir LeparaOstrava, aktualizováno 26.6. 14:00 - Intenzivní srážky na Moravě zkomplikovaly provoz na železničních tratích a silnicích na střední a severní Moravě. Někde voda dosahuje až ke kolejím, někde už jsou tratě zaplavené. „V oblasti nad Beskydami spadlo opravdu drastické množství srážek – asi 80 milimetrů během dvou hodin. Vznikla vlna, která nabrala bahno z polí a přehnala se přes několik obcí. V podstatě se dá říct, že během okamžiku hladina stoupla na stoletou vodu. Zároveň přestalo pršet a voda v této chvíli postupně odchází pryč do širšího koryta, kde se bude transformovat na vodu dvacetiletou a už pravděpodobně nenapáchá další škody,“ uvedl pro Novinky.cz mluvčí Povodí Odry Čestmír Vlček.

Stav k 26.6.09 14:00

Nadále zůstávají mimo provoz 4 tratě regionálního charakteru na Novojičínsku a Valašskomeziříčsku. Na těchto tratích je zavedena náhradní autobusová doprava. Na hlavní koridorové trati do Ostravy je provoz obnoven pouze po jedné koleji, sníženou rychlostí a jen mezi jednotlivými stanicemi, tedy s většími intervaly mezi jednotlivými spoji. Proto může docházet k cca 15 minutovému zdržení vlaků a některé rychlíky daným místem zatím neprojedou. Cestující mohou využít ostatní spoje na této trati. Regionální osobní doprava je zatím stále nahrazena autobusy.

Autor: Nick Poslať e-mail autorovi

nehody_a_mimoradnosti_uni, foto: MGOtrokovice — Nepříznivé povětrnostní podmínky opět způsobily omezení provozu na české železniční síti. Tentokrát se obětí stala moravská tepna mezi Přerovem a Břeclaví, kudy projíždějí například přímé vlaky mezi Varšavou a Vídní. Podle informací našeho zpravodaje na místě došlo mezi Tlumačovem a Otrokovicemi k pádu vedení vysokého napětí na troleje. Trať je neprůjezdná v obou směrech, první vlak zde v motorové trakci projede nejdříve za 40 minut.

21:15 - Zatímco se provoz na trati pomalu uklidnil, drážní odborníci zahájili vyšetřování. Dle jeho předběžných závěrů mohla k nehodě přispět i nedaleká výluka. „Museli jsme kvůli stavebním pracím vypnout přeložku z Hulína, takže okolí bylo napájené z ostatních stanic. Došlo tedy k přetížení vodiče, který se přepálil,“ vysvětlil mluvčí energetické společnosti E.ON Vladimír Vácha.

ilustrace, foto: Jindřich Březina Staré Město u Uherského Hradiště - Dlouhodobá výluka na trati 341 v úseku Staré Město u U.H. — Uherské Hradiště, zapříčiněná nutností vyměnit železniční most, se blíží ke konci. Dle oficiálního rozpisu by měla skončit dnes v 16:50. Jako každá železniční stavba, při níž dochází k práci na mostní konstrukci, obsahovala i tato zatěžkávací zkoušku. Tu vykonal kolejový jeřáb EDK 750 během včerejška a my vám přinášíme fotografie z této akce. Při zkoušce se měřil zejména průhyb mostu a sedání opěr. Měření samotné provedl akreditovaný geodet.

Opravy ve stanici Hronov zastávka, foto: lwqUherské Hradiště – V době od 18. března do června 2009 bude úplně uzavřena trať číslo 341 v úseku Uherské Hradiště - Staré Město u Uherského Hradiště. Opravu podstoupí most ve Starém Městě, který je již delší dobu ve špatném stavu. V dotčeném úseku bude zavedena náhradní autobusová doprava.

KolejeČeská republika - Jízdní řád 2008/2009 s sebou nepřináší jen tolik diskutované nové či zrušené vlakové spoje, nové řazení vlaků či tarifní změny. Počínaje 14.12.2008 začnou vlaky zastavovat i ve třech nových zastávkách na Chebsku, Jihlavsku a Kroměřížsku. Po osmi měsících od slavnostního otevření tak budou moci vlaky začít využívat i obyvatelé a návštěvníci Pomezí nad Ohří. Nová vlaková zastávka potěší také (nejen) zaměstnance Kosteleckých uzenin či obyvatele kroměřížského sídliště Oskol.

Regionova ČD Valašské Meziříčí - Od 14. prosince letošního roku, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád, začne ve Zlínském kraji vozit pasažéry další souprava Regionova. České dráhy ji nasadí nově na trať č. 303 Valaššské Meziříčí - Kojetín. Podle mluvčího valašskomeziříčské radnice Josefa Beneše by se tyto inovované soupravy měly v budoucnu objevit i na dalších regionálních tratích v kraji, i když zůstává otázkou, jak si poradí se sklonově náročnými valašskými trasami.

« Novšie správy | 1 2 3 4 5 6 | Staršie správy »    
ŽelPage - elektronický magazín o dráhach
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Verejné použitie obsahu bez výslovného súhlasu autora nie je dovolené.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2019 Spolek ŽelPage
:. Prihlásenieopen/close
 
 
  
 
Zabudnuté heslo   
Zaregistrovať sa   
:. Ponuka eShopuopen/close
:. Poloha vlakov CZopen/close
Poloha vlakov CZ
 
:. Vyhľadávanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pre fotografovopen/close
Informácie o podmíenkach
na fotenie v ČR

Slnko
vychádza v 05:55
zapadá v 20:15
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...